Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-01-19, 13:42
Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8
Autor Wiadomość
88stasio 

Model Samochodu: chevrolet orlando ls + 1.8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: pomiechówek
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
  Wysłany: 2015-11-05, 17:55   Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8

W ostatnim czasie delikatne kropki oleju pod silnikiem, czasami płyn (może i chłodniczy) nadkola coraz ciemniejsze od oleju, zaglądam pod silnik a tam mokro i czarno.

Przebieg 160000, w układzie chłodzenia w zbiorniczku zamiast czystego pomarańczowego płynu chłodniczego znajduje się BULION mojej matki z olejem z silnika!!! :-/ .

Sama jazda samochodem to przyjemność nic bym się nie domyślał żeby nie smród oleju rozgrzanego we wnętrzu.
Silnik się nie przegrzewa. Może wzrosło delikatnie spalanie.

Mam nadzieję ze będzie to:
- chłodniczka oleju- albo same uszczelki
w gorszej sytuacji czeka mnie planowanie głowicy..
Jakieś inne pomysły ??

ps. zwracajcie uwagę na uszczelkę miedzy silnikiem a skrzynią kolejna awaria w samochodzie której jeszcze nie doświadczyłem a bywa w orlando...
 
     
88stasio 

Model Samochodu: chevrolet orlando ls + 1.8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: pomiechówek
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-11-06, 19:50   Olej w układzie chłodzenia w silniku Z18XER

Po wstępnej diagnozie jest to chlodniczka oleju. Uff całe szczęście.
Ostatni przegonilem samochód 160-180 do Belgi. Przez 33h był godziny na tankowanie i 3h snu
 
     
88stasio 

Model Samochodu: chevrolet orlando ls + 1.8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 8
Skąd: pomiechówek
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-11-11, 19:02   

500 zl wymiana, robota i pierdzielenia się kilkanaście godzin.
Jeżeli komuś z okolic potrzeba podaje kontakt do siebie mogę polecić mechanika 505508529
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-01-16, 14:07   

Nie wiedziałem, że 1,8 ma chłodnicę oleju ...

POmiechówek - warto zapisać kontakt.
Często bywam u siebie na wsi w Goławicach :)
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-19, 13:41   uszczelka chłodniczki oleju Cruze

rwicik napisał/a:
Nie wiedziałem, że 1,8 ma chłodnicę oleju ...


Niestety jest coś takiego w 18XER,



Zupełnie poroniona i zbędna w naszych silnikach konstrukcja inżynierów GM.
Nie wiadomo kto i o czym myślał wymyślając coś takiego i umieszczając akurat pod kolektorem :roll:



górą idzie płyn chłodniczy, dołem olej - rozdzielone uszczelką





cieknie średnio co każde 100-120 tyś km (czasem mniej, czasem więcej) i potrafi przy tym narobić niezłego chlewu pod maską.



Jeśli szlag trafi uszczelkę wewnątrz to dochodzi do mieszania oleju z płynem chłodniczym,
efekt - spójrzcie na zbiornik płynu chłodzącego


jeśli od spodu to leje olejem pod ciśnieniem po kolektorze wydechowym, misce olejowej itd.


natomiast jeśli od góry (najrzadszy przypadek) to mamy ucieczkę płyny chłodniczego w oparach glikolu spod maski.
Najczęściej występuje jednak wyciek oleju na zewnątrz połączony z jego przedostawaniem się do układu chłodzenia...
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-01-19, 16:27   

ALE SYF :evil:
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-01-19, 18:46   

C77 dzieki za szczegółowy opis...nie wiedziałem ze to mamy, właśnie dobijanie do 120kkm ale odpukac nic sie nie dzieje.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-20, 01:15   

endriu333, nie przejmuj się ;-)
np. w tym marokańcu uszczelki padły dopiero po 200 tyś. km https://www.drive2.ru/l/7705090/,
ale czasem padają nawet po 80 tyś...
Loteria :-)

Przy okazji, cały zestaw uszczelek potrzebnych do wymiany przy tej usterce wygląda tak:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-24, 22:32   

Widzę, że we wcześniejszych postach nie zamieściłem ilustracji obrazującej trzeci przypadek
- uszkodzenia uszczelki chodniczki w Cruze czyli wydostawania się płynu chłodniczego i "oparów gikolu spod maski".
Oto ona:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-01-25, 11:36   

Jaki jest koszt tej naprawy?
_________________
JohnnyBeGood
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-01-25, 14:20   

C77 napisał/a:
Przy okazji, cały zestaw uszczelek potrzebnych do wymiany


no to trochę tego jest - C77 orientujesz się czy to występuje pod jednym numerem w przypadku naprawy czy o każdej uszczelce trzeba pamiętać oddzielnie?

JohnyBeGood - parę postów wyżej była mowa coś o 500zł - z robocizną - aczkolwiek wątpię, że mechanior wymienił wszystkie potrzebne uszczelki przy tej naprawie....
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-01-25, 14:30   

endriu333 napisał/a:
JohnyBeGood - parę postów wyżej była mowa coś o 500zł - z robocizną - aczkolwiek wątpię, że mechanior wymienił wszystkie potrzebne uszczelki przy tej naprawie....

Stąd też, nie bez kozery, moje pytanie. Komplet samych uszczelek kosztuje zapewne więcej niż 500 zł, a jak wiemy naprawy po łebkach zwykle generują kolejne koszty.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-25, 15:05   

endriu333 napisał/a:
no to trochę tego jest - C77 orientujesz się czy to występuje pod jednym numerem w przypadku naprawy czy o każdej uszczelce trzeba pamiętać oddzielnie?


Tak, GM wiedząc o skali występowania tej usterki przygotowało gotowy komplet uszczelek,
ale obejmuje on TYLKO 3 uszczelki samej chłodniczki oleju:
GM 55354071 / 55353319 / 55353321
do kupienia m.in tu:
http://opelczesci.com.pl/...IA-1.6-1.8/1488
http://allegro.pl/uszczel...5939423753.html

Natomiast jeśli ktoś chce od razu wymienić wszystkie uszczelki elementów
które muszą zostać odkręcone przy naprawieniu tej usterki musi łącznie kupić 11 szt. uszczelek.





Jest jeszcze np. firma Dominant która wykazała się większą mądrością niż GM przygotowując gotowy zestaw
składający się z większej ilości zamienników fabrycznych uszczelek - OP56500972S - ale również nie wszystkich.



Szczegółową listę oryginalnych uszczelek napiszę wieczorem.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-25, 15:28   

JohnnyBeGood napisał/a:
... Komplet samych uszczelek kosztuje zapewne więcej niż 500 zł, a jak wiemy naprawy po łebkach zwykle generują kolejne koszty.


W sumie wgłębiając się w temat można zauważyć, że całkiem sporo firm robi zamienniki tychże uszczelek.
Nic w tym dziwnego jeśli te motory są w użyciu od 2006.
A więc nie trzeba kupować uszczelniaczy specjalnie ze znaczkiem GM i przepłacać w ASO.
Nie wiem kto je konkretnie produkuje dla GM w Korei, być może np. Elring,
w europejskich zamiennikach dla18XER (opla) pewnie będzie inny producent.
Z resztą tak czy siak jakiekolwiek by nie były te uszczelki chłodniczki oleju
to i tak temperatura je wykończy wcześniej czy później.

Może inżynierowie GM nie chcieli wcale źle,
może chcieli aby bliskość kolektora wylotowego i zwiększona temperatura podgrzewała dodtkowo zimny olej przepływający przez chłodniczkę gdy silnik chłodny,
dzięki m.in czemu Cruzak 1.8 dość szybko łapie właściwa temperaturę.
Niestety po rozgrzaniu, a nie daj Boże przy przegrzaniu silnika
uszczelki jego chłodniczki olejowej dostają przez to po tyłku...
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
bibi 

Model Samochodu: cruze 1.6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-26, 21:40   

Ja również w swoim 1.6 musiałem wymienić zaraz po nowym roku te uszczelki. Zaczęło się od delikatnego kapania oleju ściekającego po sprężarce od klimy po czym uszczelka puściła też w drugą stronę i otrzymałem rosół w zbiorniczku płynu chłodzącego.
Ceny oryginalnych uszczelek to około 135zł (za te 3 sztuki -w sumie najważniejsze przy tej robocie) głowna uszczelka chłodniczki to 75zł, a przyłącza olejowe 25 i 35zł. W silniku 1.6 i 1.8 są te same.
Na stronie elringa znajdziemy pozycję "zestaw uszczelek chłodniczki oleju" ale okazuje się że jest niedostępny (przynajmniej tak mi powiedzieli w sklepie z częściami więc pozostał serwis opla). Ogólnie to dziwna sprawa bo ta usterka okazuje się dość częsta w Zafirze, Vectrze więc sądziłem, że części bedą od ręki dostępne.
Na jednym z forów jest bardzo dobra INSTRUKCJA NAPRAWY (oczywiście różni się nieco szczegółami w stosunku do Cruza). Posiłkowałem się nią i wymiana nie sprawiła żadnych problemów. W końcu ma się 2 ręce, trochę zdolności i kanał :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: