To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Chevrolet
Pozwól się uwieźć

Mechanika - Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8

88stasio - 2015-11-05, 17:55
Temat postu: Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8
W ostatnim czasie delikatne kropki oleju pod silnikiem, czasami płyn (może i chłodniczy) nadkola coraz ciemniejsze od oleju, zaglądam pod silnik a tam mokro i czarno.

Przebieg 160000, w układzie chłodzenia w zbiorniczku zamiast czystego pomarańczowego płynu chłodniczego znajduje się BULION mojej matki z olejem z silnika!!! :-/ .

Sama jazda samochodem to przyjemność nic bym się nie domyślał żeby nie smród oleju rozgrzanego we wnętrzu.
Silnik się nie przegrzewa. Może wzrosło delikatnie spalanie.

Mam nadzieję ze będzie to:
- chłodniczka oleju- albo same uszczelki
w gorszej sytuacji czeka mnie planowanie głowicy..
Jakieś inne pomysły ??

ps. zwracajcie uwagę na uszczelkę miedzy silnikiem a skrzynią kolejna awaria w samochodzie której jeszcze nie doświadczyłem a bywa w orlando...

88stasio - 2015-11-06, 19:50
Temat postu: Olej w układzie chłodzenia w silniku Z18XER
Po wstępnej diagnozie jest to chlodniczka oleju. Uff całe szczęście.
Ostatni przegonilem samochód 160-180 do Belgi. Przez 33h był godziny na tankowanie i 3h snu

88stasio - 2015-11-11, 19:02

500 zl wymiana, robota i pierdzielenia się kilkanaście godzin.
Jeżeli komuś z okolic potrzeba podaje kontakt do siebie mogę polecić mechanika 505508529

rwicik - 2016-01-16, 14:07

Nie wiedziałem, że 1,8 ma chłodnicę oleju ...

POmiechówek - warto zapisać kontakt.
Często bywam u siebie na wsi w Goławicach :)

C77 - 2016-01-19, 13:41
Temat postu: uszczelka chłodniczki oleju Cruze
rwicik napisał/a:
Nie wiedziałem, że 1,8 ma chłodnicę oleju ...


Niestety jest coś takiego w 18XER,



Zupełnie poroniona i zbędna w naszych silnikach konstrukcja inżynierów GM.
Nie wiadomo kto i o czym myślał wymyślając coś takiego i umieszczając akurat pod kolektorem :roll:



górą idzie płyn chłodniczy, dołem olej - rozdzielone uszczelką





cieknie średnio co każde 100-120 tyś km (czasem mniej, czasem więcej) i potrafi przy tym narobić niezłego chlewu pod maską.



Jeśli szlag trafi uszczelkę wewnątrz to dochodzi do mieszania oleju z płynem chłodniczym,
efekt - spójrzcie na zbiornik płynu chłodzącego


jeśli od spodu to leje olejem pod ciśnieniem po kolektorze wydechowym, misce olejowej itd.


natomiast jeśli od góry (najrzadszy przypadek) to mamy ucieczkę płyny chłodniczego w oparach glikolu spod maski.
Najczęściej występuje jednak wyciek oleju na zewnątrz połączony z jego przedostawaniem się do układu chłodzenia...

berpa - 2016-01-19, 16:27

ALE SYF :evil:
endriu333 - 2016-01-19, 18:46

C77 dzieki za szczegółowy opis...nie wiedziałem ze to mamy, właśnie dobijanie do 120kkm ale odpukac nic sie nie dzieje.
C77 - 2016-01-20, 01:15

endriu333, nie przejmuj się ;-)
np. w tym marokańcu uszczelki padły dopiero po 200 tyś. km https://www.drive2.ru/l/7705090/,
ale czasem padają nawet po 80 tyś...
Loteria :-)

Przy okazji, cały zestaw uszczelek potrzebnych do wymiany przy tej usterce wygląda tak:


C77 - 2016-01-24, 22:32

Widzę, że we wcześniejszych postach nie zamieściłem ilustracji obrazującej trzeci przypadek
- uszkodzenia uszczelki chodniczki w Cruze czyli wydostawania się płynu chłodniczego i "oparów gikolu spod maski".
Oto ona:


JohnnyBeGood - 2016-01-25, 11:36

Jaki jest koszt tej naprawy?
endriu333 - 2016-01-25, 14:20

C77 napisał/a:
Przy okazji, cały zestaw uszczelek potrzebnych do wymiany


no to trochę tego jest - C77 orientujesz się czy to występuje pod jednym numerem w przypadku naprawy czy o każdej uszczelce trzeba pamiętać oddzielnie?

JohnyBeGood - parę postów wyżej była mowa coś o 500zł - z robocizną - aczkolwiek wątpię, że mechanior wymienił wszystkie potrzebne uszczelki przy tej naprawie....

JohnnyBeGood - 2016-01-25, 14:30

endriu333 napisał/a:
JohnyBeGood - parę postów wyżej była mowa coś o 500zł - z robocizną - aczkolwiek wątpię, że mechanior wymienił wszystkie potrzebne uszczelki przy tej naprawie....

Stąd też, nie bez kozery, moje pytanie. Komplet samych uszczelek kosztuje zapewne więcej niż 500 zł, a jak wiemy naprawy po łebkach zwykle generują kolejne koszty.

C77 - 2016-01-25, 15:05

endriu333 napisał/a:
no to trochę tego jest - C77 orientujesz się czy to występuje pod jednym numerem w przypadku naprawy czy o każdej uszczelce trzeba pamiętać oddzielnie?


Tak, GM wiedząc o skali występowania tej usterki przygotowało gotowy komplet uszczelek,
ale obejmuje on TYLKO 3 uszczelki samej chłodniczki oleju:
GM 55354071 / 55353319 / 55353321
do kupienia m.in tu:
http://opelczesci.com.pl/...IA-1.6-1.8/1488
http://allegro.pl/uszczel...5939423753.html

Natomiast jeśli ktoś chce od razu wymienić wszystkie uszczelki elementów
które muszą zostać odkręcone przy naprawieniu tej usterki musi łącznie kupić 11 szt. uszczelek.





Jest jeszcze np. firma Dominant która wykazała się większą mądrością niż GM przygotowując gotowy zestaw
składający się z większej ilości zamienników fabrycznych uszczelek - OP56500972S - ale również nie wszystkich.



Szczegółową listę oryginalnych uszczelek napiszę wieczorem.

C77 - 2016-01-25, 15:28

JohnnyBeGood napisał/a:
... Komplet samych uszczelek kosztuje zapewne więcej niż 500 zł, a jak wiemy naprawy po łebkach zwykle generują kolejne koszty.


W sumie wgłębiając się w temat można zauważyć, że całkiem sporo firm robi zamienniki tychże uszczelek.
Nic w tym dziwnego jeśli te motory są w użyciu od 2006.
A więc nie trzeba kupować uszczelniaczy specjalnie ze znaczkiem GM i przepłacać w ASO.
Nie wiem kto je konkretnie produkuje dla GM w Korei, być może np. Elring,
w europejskich zamiennikach dla18XER (opla) pewnie będzie inny producent.
Z resztą tak czy siak jakiekolwiek by nie były te uszczelki chłodniczki oleju
to i tak temperatura je wykończy wcześniej czy później.

Może inżynierowie GM nie chcieli wcale źle,
może chcieli aby bliskość kolektora wylotowego i zwiększona temperatura podgrzewała dodtkowo zimny olej przepływający przez chłodniczkę gdy silnik chłodny,
dzięki m.in czemu Cruzak 1.8 dość szybko łapie właściwa temperaturę.
Niestety po rozgrzaniu, a nie daj Boże przy przegrzaniu silnika
uszczelki jego chłodniczki olejowej dostają przez to po tyłku...

bibi - 2016-01-26, 21:40

Ja również w swoim 1.6 musiałem wymienić zaraz po nowym roku te uszczelki. Zaczęło się od delikatnego kapania oleju ściekającego po sprężarce od klimy po czym uszczelka puściła też w drugą stronę i otrzymałem rosół w zbiorniczku płynu chłodzącego.
Ceny oryginalnych uszczelek to około 135zł (za te 3 sztuki -w sumie najważniejsze przy tej robocie) głowna uszczelka chłodniczki to 75zł, a przyłącza olejowe 25 i 35zł. W silniku 1.6 i 1.8 są te same.
Na stronie elringa znajdziemy pozycję "zestaw uszczelek chłodniczki oleju" ale okazuje się że jest niedostępny (przynajmniej tak mi powiedzieli w sklepie z częściami więc pozostał serwis opla). Ogólnie to dziwna sprawa bo ta usterka okazuje się dość częsta w Zafirze, Vectrze więc sądziłem, że części bedą od ręki dostępne.
Na jednym z forów jest bardzo dobra INSTRUKCJA NAPRAWY (oczywiście różni się nieco szczegółami w stosunku do Cruza). Posiłkowałem się nią i wymiana nie sprawiła żadnych problemów. W końcu ma się 2 ręce, trochę zdolności i kanał :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group