Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:17
check engine-aveo 1.2SOHC
Autor Wiadomość
panboro 

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2011-01-30, 15:58   

ostrzegło że może usunąć więcej niż pamięć błędów, usunęło błędy (w ramach "czy działa"). program nie zapamiętał kalibracji portu USB.
 
     
Kempniu

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2011-05-04, 18:05   

Żeby nie zakładać nowego tematu, dopiszę się tutaj ze swoim narzekaniem.

Od miesiąca jestem posiadaczem Aveo 1.4 z 2004 r. Przy kupnie miał zapaloną lampkę CHECK - poprzedni właściciel mówił, że w serwisie zalecili wymianę sondy lambda, co przyjąłem do wiadomości. Ale zanim ową sondę wymieniłem poszperałem trochę po necie i zrozumiałem, że przyczyn zapalenia tej lampki mogą być setki :)

Zaopatrzyłem się w interfejs ELM327, ale zarówno program PCMSCAN, jak i ręcznie wpisywane komendy OBD-II dawały ten sam rezultat: lampka MIL (CHECK) się świeci, ale nie ma zapisanych żadnych kodów DTC. Dostępne były dane "zamrożonej ramki". Zresetowałem lampkę, myśląc, że może to jakieś chwilowe zwarcie i nie pojawi się więcej.

Niestety, gdzieś przy trzeciej jeździe ("jazda" = odpalenie silnika i przejechanie kilkunastu kilometrów po mieście) lampka znów się zaświeciła. Znów żadnych kodów DTC. Znowu poczytałem, pomyślałem że może to po prostu przez mizerne wyniki emisji spalin (złe paliwo - tankowałem na Leclerc...). Następny bak zatankowałem na Orlenie (Pb 95) - bez zmian, tj. po skasowaniu CHECK zapala się po trzecim, czwartym uruchomieniu silnika (nie od razu po zapłonie, trzeba przejechać z kilometr). Ostatnio zatankowałem V-Power na Shellu, trochę dłużej wytrzymał, ale po 60 km po mieście (jakieś 5, 6 razy był odpalany w tym czasie) znowu to samo.

Czy ktoś miał podobną sytuację? Warto jeszcze przejechać 2-3 baki na V-Power (koszt eksperymentu stosunkowo niewielki - i tak trzeba coś lać :)) , czy warto zmienić kurs działań? Dzięki z góry za wszelkie porady.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-05-04, 18:31   

Kempniu, tu > KLIK masz lekarstwo na tą dolegliwość.
 
     
Kempniu

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2011-05-04, 18:43   

Marco, dzięki za szybką odpowiedź. Czy zanieczyszczone zawory silnika nie spowodowałyby zapisania jakiegoś DTC? Czytając wątki na różnych forach natrafiłem też na radę, żeby w takiej sytuacji przegonić silnik na wysokich obrotach, co też uczyniłem ;) Niestety bez efektu. Dodam jeszcze, że oprócz lampki CHECK samochód nie wykazuje żadnych negatywnych objawów - równe obroty, brak jakiegokolwiek szarpania itd. Chyba, że spalanie ok. 10l po mieście należy uznać za negatywny objaw...
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-05-04, 20:31   

Kempniu napisał/a:
Czy zanieczyszczone zawory silnika nie spowodowałyby zapisania jakiegoś DTC?


No właśnie że nie po za tym ECU w Aveo nie diagnozuje poszczególnych cylindrów po mimo tego że w rozpisce błędów widnieją więc nie będzie takiego DTC.

Druga sprawa jaką zauważyłem w Aveo to to że nie które błędy ECU są dopóki nie zgasi się silnika więc proponuję Ci po zapaleniu się kontrolki Check nie gasić silnika i się wtedy połączyć. W jednym z programów nie mogłem się połączyć z pozycji Aveo tylko połączyłem się z pozycji Opla Agila 1,2 16V i w tedy pokazały mi się błędy ECU których z pozycji Aveo nie było.
 
     
Kempniu

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2011-05-06, 07:05   

Marco napisał/a:
Druga sprawa jaką zauważyłem w Aveo to to że nie które błędy ECU są dopóki nie zgasi się silnika więc proponuję Ci po zapaleniu się kontrolki Check nie gasić silnika i się wtedy połączyć.

Czekaj, a jak to się ma do poniższego?

Marco napisał/a:
Pamiętajcie tylko że podłączamy i odłączamy przewód z gniazda OBDII na wyjętym kluczyku.

Bo rozumiem, że po zapaleniu CHECK mam bez gaszenia silnika podłączyć kabel i wtedy sprawdzić błędy, tak? Czy mam jeździć z kablem podłączonym do gniazda, a potem, po zapaleniu CHECK, podłączyć drugi koniec (USB) do komputera?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-05-06, 14:57   

Kempniu napisał/a:
Czy mam jeździć z kablem podłączonym do gniazda, a potem, po zapaleniu CHECK, podłączyć drugi koniec (USB) do komputera?


Tak dokładnie ja robiłem bo po zgaszeniu błędów nie zapisywał.
 
     
Kempniu

Model Samochodu: Aveo
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2011-05-07, 09:58   

Marco napisał/a:
Kempniu napisał/a:
Czy mam jeździć z kablem podłączonym do gniazda, a potem, po zapaleniu CHECK, podłączyć drugi koniec (USB) do komputera?

Tak dokładnie ja robiłem bo po zgaszeniu błędów nie zapisywał.

Ok, tak zrobiłem, ale mimo sprawdzenia przed zgaszeniem silnika nadal brak błędów.

Zakładam, że podsuwając link do preparatu sugerowałeś czyszczenie zaworów dolotowych? Sam się za to raczej nie wezmę, ile taki zabieg może kosztować w warsztacie? I czy jest skomplikowany czy pierwszy lepszy mechanik sobie z nim poradzi?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-05-07, 14:19   

Kempniu, na rozgrzanym silniku i przy lekko podwyższonych obrotach wpsikujesz całą zawartość tego preparatu przez przepustnicę. Zabieg banalnie prosty nawet dla laika a dokłada instrukcja jest dołączona do opakowania.


Tu masz tańszy i bardziej dostępny odpowiednik TUNAP-a wraz z instrukcją >KLIK<
 
     
ojciecjerzy 

Model Samochodu: chewrolet kalos 1,2 PB/LPG
Wiek: 70
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: tychy
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2011-05-19, 20:32   

Może na początek zapytam się która to kontrolka NAZYWA SIĘ "CHECK".
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-05-19, 21:00   

ojciecjerzy napisał/a:
Może na początek zapytam się która to kontrolka NAZYWA SIĘ "CHECK".


Check engine >KLIK<
 
     
rubbermaid 

Model Samochodu: Chevy Aveo
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-05-24, 21:51   

Witam,
Jestem tu nowy Aveo 1,2 SOHC 2004. Też mam problem z check enigne pomimo, że nie zauważyłem żadnych problemów w pracy silnika. Kupiłem więc ELM na allegro i sczytałem kod błędu. Okazało się, że to P1382.
W instrukcji serwisowej >>CLICK<< nie znalazłem takiego kodu.
Błędy P odnoszą się do błędów napędu, cyfra 1 oznacza błąd specyficzny producenta a 3 oznacza zapłon lub jego brak.
Na liście >>CLICK<< znalazłem dla Acury i bodajże Hondy, że jest to błąd braku sygnału z czujnika położenia wału korbowego.
Wykasowywałem błąd już kilka razy ale najczęściej następnego dnia spowrotem się pojawia.
Na forum w jednym z wątków w archiwum >>CLICK<< ten problem był już wymieniony przynajmniej 3 razy, ale albo nie znaleziono rozwiązania albo pomogło sprawdzenie złączki.
Nie wiem czy powinienem wymienić czujnik (kosztuje ok 100zł) czy jakoś go najpierw sprawdzić, czy przyjąć opinię, że błędy ghosty w Aveo to normalne i jeździć przy zapalonym check engine dopóki nie zacznie mrugać.
Wiem, że odłączenie czunika nie pozwala na uruchomienie silnika, a jeśli nawet uda się odpalić, to praca jest głośna i nierówna. Po podłączeniu spowrotem wszystko wraca do normy. Poza tym zapisuje się zupełnie inny błąd z serii P0xxx.
Jeśli ktoś ma podobne doświadczenia, chętnie poczytam.
Może ktoś może podzielić się oprogramowaniem które potrafi sczytywać zapisane ramki przy błędach?
Ostatnio zmieniony przez rubbermaid 2011-05-24, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2011-05-24, 22:15   

Sprawdź najpierw tą złączkę tak jak koledzy pisali w podanym przez Ciebie temacie, może to pomoże.

rubbermaid napisał/a:
i jeździć przy zapalonym check engine dopóki nie zacznie mrugać


Nie polecam wybrania tej opcji.
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-05-24, 22:15   

Cytat:
Jestem tu nowy Aveo 2004. Też mam problem z check enigne pomimo, że nie zauważyłem żadnych problemów w pracy silnika


Skoro nie masz problemów przy odpalaniu silnika to oznacza tylko i wyłącznie problem z samym softem. ECU rejestruje błąd który nie wynika z uszkodzonego czujnika położenia wału.
 
     
rubbermaid 

Model Samochodu: Chevy Aveo
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-05-24, 22:30   

Oczywiście złączkę sprawdziłem, nawet posmarowałem bolce smarem miedzianym. Błąd nadal wyskakuje po skasowaniu i zapala się MIL. Zauważyłem, że podczas manewru skręcania lub zawracania.
Tak czytam teraz repair manual dla wersji z 2005 r >>CLICK<< i ten błąd jest tu opisany jako Rough Road Sensor without ABS - czujnik nierównej drogi w układach bez ABS
Czytałem na forum Matiza >>CLICK<< opis takiej usterki ale myślałem, że jeśli P13xx to grupa usterek zapłonu to ABS nie powinien mieć z tym nic wspólnego. Bardziej czujnik położenia wału. Ale chyba się myliłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: