Przesunięty przez: C77 2015-03-14, 08:34 |
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow |
Autor |
Wiadomość |
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-10-03, 09:12
|
|
|
rwicik napisał/a: | Czyli wsadzają KZFR zrobione z gównolitu. | Chyba bardziej koncepcja i projekt tych kół jest do kitu ( tak samo jak szklankowych popychaczy ).
Z drugiej strony może to takie celowe "zachęty" ze strony GM do zmiany samochodu zaraz po gwarancji?
Lanosy i Nubiry jeżdżą do dzisiaj, a to oznacza spore straty dla producentów samochodów. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-10-03, 09:58
|
|
|
berpa napisał/a: | Z drugiej strony może to takie celowe "zachęty" ze strony GM do zmiany samochodu zaraz po gwarancji? |
W rzeczy samej - ktoś musi kupić nową astrę, czy nowego cruza. Awarie pogwarancyjne mają Cię zmusić do kupna nowego samochodu. GM nie chce klienta, który jeździ 10-20 lat jednym samochodem.
Awaryjność KZFR powoduje gwałtowny wzrost kosztów eksploatacji pogwarancyjnej, zbliżony do eksploatacji diesla. Proste. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-10-03, 13:05
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Awaryjność KZFR powoduje gwałtowny wzrost kosztów eksploatacji pogwarancyjnej, zbliżony do eksploatacji diesla. | Tyle, że kółka z wymianą to max 1500 zł, a DPF + sprzęgło dwumasowe to minimum 6000 zł ( z robocizną ).
Poza tym nie chce mi się bawić w grzanie/chłodzenie turbiny, wypalanie filtra itd. Jakby mnie to bawiło to kupiłbym sobie lokomotywę, bo węgiel jest jeszcze tańszy od ropy, a poza tym też bym sobie rozgrzewał, wypalał, chłodził, dymił etc. |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-10-03, 16:33
|
|
|
Tak jak już mówiłem w którymś wątku nie przesadzajmy w żadną ze stron i nie demonizujmy turbo-diesli. W Polsce powstała legenda, jakie są awaryjne i kosztowne tylko dlatego, że kupujemy je z przebiegami pod 200kkm. Ja kiedyś kupiłem świeższego 4-letniego 2,0HDI i na wiosnę po 7 latach użytkowania sprzedałem z przebiegiem ponad 200kkm. Jedyna poważniejsza naprawa to wymiana turbosprężarki za kwotę 1800zł (nowa). Koszt zatem podzielony przez czas jakim nim jeździłem daje wydatek 21zł miesięcznie, ale za to frajda z jazdy nieporównywalna nawet z obecnym 1,4T, bo depnięcie gazu przy 2000obr. tak momentalnie wciskało w fotel, że ten aż solidnie zgrzytał...
Także nie taki diabeł straszny jak go malują. |
|
|
|
|
ASR
Model Samochodu: cruze LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 9 Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-10-03, 21:46
|
|
|
rwicik napisał/a: | Czyli wsadzają KZFR zrobione z gównolitu. |
Jeśli obecne są zrobione z gównolitu, chociaż mają być wzmocnione to z czego były zrobione stare KZFR??? |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-10-03, 23:58
|
|
|
Jakie stare KZFR? Nie pomyliłeś ze starymi solenoidami sterującymi KZFR. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-10-04, 10:10
|
|
|
berpa napisał/a: | Poza tym nie chce mi się bawić w grzanie/chłodzenie turbiny, wypalanie filtra itd. Jakby mnie to bawiło to kupiłbym sobie lokomotywę, bo węgiel jest jeszcze tańszy od ropy, a poza tym też bym sobie rozgrzewał, wypalał, chłodził, dymił etc. |
Bez wątpienia. Dla mnie są żałosne te korowody i to w XXI wieku, gdy niby technika tak poszła do przodu. W moim przypadku turbo-diesel odpadał od razu:
1. żona jeździ do pracy - dystans: miasto 3 km,
2. ja do pracy - dystans: miasto-trasa 25 km.
W obu przypadkach (co można przeczytać na tym forum) brak możliwości prawidłowego wypalenia filtra - za krótki odcinek.
berpa napisał/a: | Tyle, że kółka z wymianą to max 1500 zł, a DPF + sprzęgło dwumasowe to minimum 6000 zł ( z robocizną ). |
Wszystko zależy od tego, co ile kółka będą padać. Jeśli co 100 tys. km (tak jak dwumas, czy DPF) to oczywiście rachunek ekonomiczny nie budzi wątpliwości. Gorzej sprawa wygląda, gdy wymiana KZFR ma następować, co 25 tys. km, co jak piszą niektórzy nie jest wcale wykluczone. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-10-04, 10:27
|
|
|
pawelwaw84 napisał/a: | Tak jak już mówiłem w którymś wątku nie przesadzajmy w żadną ze stron i nie demonizujmy turbo-diesli. W Polsce powstała legenda, jakie są awaryjne i kosztowne tylko dlatego, że kupujemy je z przebiegami pod 200kkm. |
Piszemy o nowych dieslach - problemem jest głównie wypalanie DPF. Trzeba być komiwojażerem, żeby to mogło poprawnie działać. Eksploatacja tylko w mieście i na krótkich dystansach odpada. Jeździłem takim 2.0 HDI przez kilka lat - codziennie trasa 2x75 km i faktycznie nie sprawiał żadnych problemów. pawelwaw84 napisał/a: | Jedyna poważniejsza naprawa to wymiana turbosprężarki za kwotę 1800zł (nowa). |
To nieuchronne - element wysokoobrotowy i zużywalny. Żywotność częściowo zależy od sposobu eksploatacji, w tym wszystkie te korowody z chłodzeniem i grzaniem oraz jakością oleju. pawelwaw84 napisał/a: | ale za to frajda z jazdy nieporównywalna nawet z obecnym 1,4T, bo depnięcie gazu przy 2000obr. tak momentalnie wciskało w fotel, że ten aż solidnie zgrzytał... |
1.4T jest niestety za słaby do tak ciężkich pojazdów jak cruze, insignia, mokka, czy astra J. Przy typowej dla GM nadwadze potrzebny jest 1.8T-2.0T i moc w przedziale 180-240 KM, aby można było komfortowo wyprzedzać. Zobaczymy jak będą się sprawować 1.4T SIDI w odchudzonej astrze K/ cruze II. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
ASR
Model Samochodu: cruze LT+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 9 Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-10-04, 11:09
|
|
|
wszim napisał/a: | Jakie stare KZFR? Nie pomyliłeś ze starymi solenoidami sterującymi KZFR. |
Nie pomyliłem, przeczytaj dokładnie pierwszy post w tym temacie. |
|
|
|
|
jaco33
Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-10-06, 19:00
|
|
|
Co do wymiany samych kółek to mechanik sprawdzał namacalnie luz na nich? czy występuje i ewentualnie jaki?
Mój mechanik nie sprawdzał kółek, usunął wyłącznie sitka. Wg niego wymiana kółek w "zwykłym", nie autoryzowanym serwisie jest utrudniona ze względu na fakt, że ASO dysponuje specjalnym sprzętem umożliwiającym odpowiedni montaż i regulację KZFR.
Jaco33 mam pytanie do Ciebie, czy demontując te sitka były one czyste, czy brudne i z tego powodu ograniczały przepływ oleju, czy sam olej był mocno zabrudzony i czy nie pływały w nim jakieś frakcje?
Sitka generalnie były OK - nie za czyste, ale na pewno nie przytkane (postaram się wrzucić fotkę). Sam olej też jest w porządku, gdyż był w kwietniu wymieniany.
Tak jak pisałem wcześniej, od pewnego czasu stosuję "swój" patent, czyli przy zapalaniu silnika dodaję gazu i motor pracuje w porządku. Lampka błędu silnika się nie zapala, nie szarpie, pracuje jak najbardziej poprawnie. Oczywiście, jeżeli staruję "normalnie", czyli bez gazu, dizlowanie jednak znów pojawia się... Jedynym problemem jest utrudniony rozruch, auto startuje zazwyczaj za drugim razem, rozrusznik "ciągnie", jak w starej Ładzie 2105 na gaz , aż w końcu zapali. Nie jest to zbyt komfortowe ani pewnie korzystne dla autka, ale na razie (doraźnie) problem w ten sposób rozwiązałem ... |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-10-07, 10:30
|
|
|
jaco33 napisał/a: | regulację KZFR |
a co mechanik chce w nich regulować ? przecież te koła się montuje w miejsce starych i po "krzyku" widocznie boi się tej pracy i dlatego nie chce się dotykać... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-10-07, 11:06
|
|
|
ASR napisał/a: | rwicik napisał/a: | Czyli wsadzają KZFR zrobione z gównolitu. |
Jeśli obecne są zrobione z gównolitu, chociaż mają być wzmocnione to z czego były zrobione stare KZFR??? |
Z jeszcze słabszego materiału.
Ale zauważ że wówczas nie było dexos'a II,
który ewidentnie przyczynia się do wcześniejszej agonii KZFR w 1.8.
Był olej GM-LL-A-025, więc w praktyce w kwestii żywotności wychodziło na to samo. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-10-07, 20:48
|
|
|
Cytat: | Ale zauważ że wówczas nie było dexos'a II,
który ewidentnie przyczynia się do wcześniejszej agonii KZFR w 1.8. |
To teoria powtarzana przez ciebie do znudzenia, bez żadnych na to sensownych dowodów. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-10-07, 22:14
|
|
|
Ciesz się że póki co to dla ciebie jest tylko teoria niedowiarku
bo dla wielu niestety to już praktyka potwierdzona ich własnym doświadczeniem.
Poczekaj na pierwsze dizlowanie u siebie i zobacz co wtedy wyleci z silnika zamiast oleju, w mig moja teoria stanie się twoją praktyką.
Wystarczy tylko cierpliwie poczekać na pierwsze objawy,
albo umyć uszy, bo multum właścicieli Z18XER jeżdżących na oleum by GM w ogóle nie zauważa tego chrobotu;
bo "przecież tak odpala od zawsze"
Ale ok wszim skoro jeździsz nadal na oleju GM w swoim 1.8 to jako dobrowolnemu królikowi doświadczalnemu
"włączam" ci teraz timer i "odliczam" czas eksploatacji do pierwszego chrobotu
BTW. nie przeczytałeś jednak pierwszego postu w tym temacie |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
Ostatnio zmieniony przez C77 2015-10-07, 22:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-10-08, 07:08
|
|
|
U mnie już 70 000 km na oleju GM - kończy się gwarancja, więc pewnie wrócę do swojego mechanika, a ten leje Mobila |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
|