Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-15, 20:04
jakie LPG do Lacetti 1,4 ?
Autor Wiadomość
robcook 

Model Samochodu: Lacetti 1,4, Aveo 1,2
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 19
Skąd: KRAKÓW
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-03-30, 23:13   jakie LPG do Lacetti 1,4 ?

Witam wszystkich forumowiczów

Posiadam niespełna 3-letniego Lacetti 1,4 STAR (2007), o przebiegu 12tys.km. Dotąd nie jeździłem nim dużo, teraz natomiast wiem że będę musiał założyć do niego instalacje LPG.
Niestety nie orientuję się za wiele w tej kwestii.
Słyszałem że najlepsze będzie -sekwencja BRC. Ok , ale która? Jest ich parę odmian. No i co powinna zawierać? A może ktoś zna w Krakowie sprawdzony zakład montażu LPG? Mój brat jest mechanikiem i mówi że on jeszcze nie spotkał się z dobrym zakładem montażowym.

Proszę o parę istotnych porad o co pytać i co żądać przy montażu by samochód chodził później w miarę bez awaryjnie.
_________________
Najnowszy zakup Aveo 1,2- 2004 LPG (BRC)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-31, 08:36   

robcook napisał/a:
Słyszałem że najlepsze będzie -sekwencja BRC. Ok , ale która?


Wersja sequet24 będzie najbardziej odpowiednia.

robcook napisał/a:
A może ktoś zna w Krakowie sprawdzony zakład montażu LPG?


Lista odnośnie BRC > >KLIK< po za tym to temat rzeka :roll: tu masz fotkę komory silnika z zamontowaną instalacją BRC > >KLIK<

robcook napisał/a:
No i co powinna zawierać?


Instalacja BRC to nie składak lecz kompletny zestaw > >KLIK<
 
     
djakub 
djakub


Model Samochodu: lacetti
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-03-31, 09:58   

A co z kosztami eksploatacji (przeglądy, jakieś części które trzeba wymieniać itp.), jak się zachowuje silnik czy dużo mocy traci, może lepiej zainwestować w Eco-tuning (chip) też ponoć zmniejsza spalanie i przy okazji zwiększa moc silnika.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-03-31, 15:52   

djakub, chiptuning jest stosowany tylko w turbodieslach, spalanie zmniejsza ale max 10-12% więc potencjalne oszczędności jeśli w ogóle się pojawią (chęć korzystania z lepszych osiągów...) są znikome.

Co do warsztató montujących gaz to znam tylko jeden ale naprawdę dobry, montują Landi Renzo Omegas lub Lovato (ale lovato nie założą do każdego auta), mają warsztat w mikołowie niedaleko katowic - jakieś 50min jazdy od wjazdu na a4 od centrum krakowa
 
     
robcook 

Model Samochodu: Lacetti 1,4, Aveo 1,2
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 19
Skąd: KRAKÓW
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-03-31, 16:14   

A czym się różni wersja sequet24 od np Fly?

Listę zakładów montażowych BRC widziałem - ale na niej znajduje się min. zakład w Wieliczce którego mi nie polecano :( dlatego pytam o sprawdzone stacje.
Słyszał ktoś opinie o zakładzie z ul. Nazaretańskiej 12, albo ul. Zbożowej w Krakowie?

Czy można w moim modelu (5d)zamontować zawór koło wlewu paliwa? Są jakieś przeciwwskazania? Warto montować listwę do podgrzewania w zimie wtrysków, by gaz się szybciej przełączał? Ile ona w przybliżeniu może kosztować? Czy ona w lecie też grzeje?

Generalnie w obecnych modelach Lacetti ASO nie chce zakładać instalacji LPG do modeli 1,4, ale czy to może dotyczyć i mojego modelu? W wypadku silników 1,6 trzeba "przystosować" samochód do takiej instalacji - koszt 200zł. Na czym owe przystosowanie polega?

Jeśli o mnie chodzi to na 99% będzie to BRC.
_________________
Najnowszy zakup Aveo 1,2- 2004 LPG (BRC)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-31, 16:19   

Cytat:
Listę zakładów montażowych BRC widziałem - ale na niej znajduje się min. zakład w Wieliczce którego mi nie polecano :( dlatego pytam o sprawdzone stacje.


Jeśli ów zakład był by nie dobry to główny koncesjoner BRC którym jest firma Czakram nie podpisała by z nim umowy na współpracę także proszę nie snuć takich teorii bo to nie ma sensu.

robcook napisał/a:
A czym się różni wersja sequet24 od np Fly?


FLY SEQUENT to tańsza alternatywna i zubożona wersja SEQUENT 24

robcook napisał/a:
Czy można w moim modelu (5d)zamontować zawór koło wlewu paliwa? Są jakieś przeciwwskazania?


Możesz ale to też zależy jak jest umiejscowiony wlew paliwa i jeśli wychodzi na bagażnik to nie wolno. Nie powiem Ci dokładnie jak jest u Ciebie w aucie bo tego nie widzę.

Przeciwwskazania są : latem bardziej czuć gazem w aucie po za tym jak klapka przymarznie to nie zatankujesz ani gazu ani benzyny.

robcook napisał/a:
Warto montować listwę do podgrzewania w zimie wtrysków, by gaz się szybciej przełączał?


Podgrzewacz listwy wtryskowej nie służy do tego aby silnik szybciej się przełączał z benzyny na gaz.

robcook napisał/a:
Ile ona w przybliżeniu może kosztować? Czy ona w lecie też grzeje?


Koszt podgrzewacza to w przypadku modelu PGM-3-12V to ok 60-80pln. Podgrzewacz załącza się przy temperaturze 15 stopni a wyłącza przy ok 65 stopni.
 
     
robcook 

Model Samochodu: Lacetti 1,4, Aveo 1,2
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 19
Skąd: KRAKÓW
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2011-03-31, 19:27   

Marco napisał/a:
Cytat:
Listę zakładów montażowych BRC widziałem - ale na niej znajduje się min. zakład w Wieliczce którego mi nie polecano :( dlatego pytam o sprawdzone stacje.


Jeśli ów zakład był by nie dobry to główny koncesjoner BRC którym jest firma Czakram nie podpisała by z nim umowy na współpracę także proszę nie snuć takich teorii bo to nie ma sensu.


Zawsze można cofnąć koncesje jak są zażalenia.


Cytat:
Marco napisał/a:
A czym się różni wersja sequet24 od np Fly?


FLY SEQUENT to tańsza alternatywna i zubożona wersja SEQUENT 24


robcook napisał/a:
Warto montować listwę do podgrzewania w zimie wtrysków, by gaz się szybciej przełączał?


Podgrzewacz listwy wtryskowej nie służy do tego aby silnik szybciej się przełączał z benzyny na gaz.

robcook napisał/a:
Ile ona w przybliżeniu może kosztować? Czy ona w lecie też grzeje?


Koszt podgrzewacza to w przypadku modelu PGM-3-12V to ok 60-80pln. Podgrzewacz załącza się przy temperaturze 15 stopni a wyłącza przy ok 65 stopni.



W jakim celu w takim razie montuje się taką listwę? Czy polecił byś ten model który podałeś ?
_________________
Najnowszy zakup Aveo 1,2- 2004 LPG (BRC)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-31, 19:28   

robcook napisał/a:
Czy polecił byś ten model który podałeś ?


Tak bo sam go posiadam.
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-03-31, 19:29   

djakub napisał/a:
A co z kosztami eksploatacji (przeglądy, jakieś części które trzeba wymieniać itp.), jak się zachowuje silnik czy dużo mocy traci, może lepiej zainwestować w Eco-tuning (chip) też ponoć zmniejsza spalanie i przy okazji zwiększa moc silnika.

koszty eksploatacji są różne:
przeglądy są droższe (+ ok 200-250zł), badania techniczne też (162zł zamiast 100zł), silnik traci troche mocy (ale nieodczuwalne w normalnej eksploatacji), jest też wyższe spalania gazu ale i tak zauważysz różnicę przy tankowaniu ;-) dodatkowe koszty które muszisz ponieść w ciągu roku to ok. 300zł (przy założeniu 15000 przebiegu)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-31, 19:36   

nadamus napisał/a:
dodatkowe koszty które muszisz ponieść w ciągu roku to ok. 300zł (przy założeniu 15000 przebiegu)


E no troszkę żeś zaszalał kolego :mrgreen: Koszty dodatkowe po pierwszym roku to 62zł więcej za przegląd państwowy i po 15tys km I przegląd gwarancyjny LPG to 70pln (filtr fazy lotnej) a II po 30tys km to 100pln (filtr fazy lotnej+ filtr fazy ciekłej).

Czyli zakładając że nie zrobimy 15tyś rocznie to wydamy więcej tylko 62zł za przegląd państwowy a jak zrobimy 15tys km na lpg w roku to koszt zwiększy się nam o 70pln za I przegląd gwarancyjny.
 
     
djakub 
djakub


Model Samochodu: lacetti
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: pomorskie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-03-31, 20:24   

a jak kształtują się ceny polecanej instalacji BRC sequet24 oczywiście orientacyjne bo normalne że co miasto to inaczej, a koszty eksploatacji faktycznie nie są wysokie, a czy ktoś przed założeniem gazu miał problem z zaworami słynny kod P0300, bo ja miałem przez dwa lata w okresie jesiennym i zimowym, w tym roku jakoś się udało i już nic się nie dzieje ale się obawiam czy nie zaczną się znowu problemy.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-03-31, 20:27   

Aby auto "zagazować" samochód musi być sprawny.
U nas po tym jak świeciła sie kontrolka check (chyba zawory), w ramach gwarancji wymienili uszczelkę pod głowicą i jak narazie jest spokój.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-03-31, 20:29   

nie zaszalałem ale wiem to z doświadczenia- trzeba doliczyć koszt:
badania technicznego,
świec, (zmiana co 15 lub co 30 tys)
filtra powietrza (co 15 tys)
przewodów wysokiego napiecia,
regulacji instalacji
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-03-31, 20:45   

nadamus napisał/a:
świec, (zmiana co 15 lub co 30 tys)
filtra powietrza (co 15 tys)


To normalnie tego nie zmieniasz :?: :shock:
Sory za offtopic.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-03-31, 20:54   

djakub napisał/a:
a czy ktoś przed założeniem gazu miał problem z zaworami słynny kod P0300


P0300 ogólny i poszczególne cylindry P0301,P0302,P0303,P0304 to problem z nie domykaniem się zaworów ssących a dobrym i bezinwazyjnym sposobem na to jest preparat TUNAP premium 133 który ładnie je czyści.

nadamus napisał/a:
nie zaszalałem ale wiem to z doświadczenia- trzeba doliczyć koszt:
badania technicznego,
świec, (zmiana co 15 lub co 30 tys)
filtra powietrza (co 15 tys)
przewodów wysokiego napiecia,
regulacji instalacji


A przy samej benzynie się nie wymienia świec,przewodów WN,filtru powietrza?

Regulacja instalacji LPG jest wliczona w koszt przeglądu gwarancyjnego tak więc proszę tego już nie doliczać jako dodatkowego kosztu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: