Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:19
Silnik przerywa przy rozp?dzaniu.
Autor Wiadomość
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2011-10-02, 12:31   Silnik przerywa przy rozpędzaniu.

Cześć,
Opis sytuacji:
Ruszam z miejsca, przełączam bieg z 1 -> 2, obroty spadają do ok 1200, wciskam gaz, auto się rozpędza, obroty rosną do 1500, silnik zaczyna przerywać - auto robi kangura. Po jednym lub dwóch kangurach (trwa to może sekundę) wszystko wraca do normy i auto rozpędza się dalej bez dodatkowych efektów specjalnych.
Informacje dodatkowe:
Sytuacja często się powtarza, nie ma związku z temperaturą silnika. Silnik przerywa prawie wyłącznie na 2 biegu, zawsze w czasie rozpędzania. Może ze 2 razy zdarzyło mu się zakangurzyć na 3 biegu. Check się nie pali, podpinałem się interfejsem, w pamięci nie ma żadnych błędów. Zgłaszałem usterkę w serwisie przy przeglądzie - powiedzieli, że skoro check się nie pali tzn, że wszystko jest ok i pewnie TTTM.
Pytanie:
Gdzie szukać przyczyny? Póki co jedynie podociskałem przewody zapłonowe ale nic to nie dało. Może wymiana świec pomoże? Zdaję sobie sprawę, że to pytanie z gatunku tych, z którymi równie dobrze mógłbym pójść do wróżki, ale może ktoś wpadnie na jakiś mądry pomysł.

Pozdrawiam.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-10-02, 15:04   

poniżej zamieszczam przyczyny jakie według mnie mogą powodować kangurka:
-lipne paliwo;
-zmiana paliwa z 95 na 98 lub odwrotnie;
-przebicia na kablach wysokiego napięcia;
-świece;
-filtr paliwa do wymiany;

nie mam zaufania do ASO.
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-10-02, 15:13   

Identyczne objawy, w troszkę innym modelu zostały zaleczone poprzez wymianę świec wraz z kablami wysokiego napięcia i filtrem powietrza.

Po wymianie jak ręką odjął.
 
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2011-10-02, 20:38   

Ja również zaczął bym od kabli i świec, ;-) napisz czy objaw ustąpił jak nie to trzeba będzie szukać dalej
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-10-02, 20:44   

Panowie skoro obstawiacie świece lub przewody WN to dlaczego na 1, 3, 4 i 5 biegu u kolegi jest OK?
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-10-02, 21:03   

Autor wątku nie napisał czy ma gaz czy benzynę, kiedy wymieniał świece, filtr itp.

Wg. mnie równie dobrze mogą to być początki problemów ze sprzęgłem, jaki masz przebieg?
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2011-10-02, 21:29   

Dzięki za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi :piwo: . Dodatkowe informacje: auto od nowości przejechało niecałe 21kkm (ubiegłoroczny salonowiec) i jest zasilane benzyną. Tankuję na różnych stacjach - najczęściej Lukoil i Bliska. Zawsze noPB95. Problem chyba występował od początku, ale w salonie mówili, że przez pierwsze kilka kkm auto może mieć różne humory związane z "docieraniem i dopasowywaniem" więc to zignorowałem. Chyba zacznę od wymiany świec - najtańsza opcja na początek.

Pozdrawiam.
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-10-02, 21:56   

Marco napisał/a:
Panowie skoro obstawiacie świece lub przewody WN to dlaczego na 1, 3, 4 i 5 biegu u kolegi jest OK?


Tego nie jestem w stanie wyjaśnić, ale tak jak pisałem wcześniej w innym modelu przy identycznych objawach pomogły ww. wymiany.
Wydaje mi się iż problemy z kablami i świecami najlepiej widać na niskich biegach i obrotach.
 
 
     
gamar 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.4 T kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Czeladź woj. ślaskie
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2011-10-03, 08:28   

ultorrotlu napisał/a:
Problem chyba występował od początku,...


Skoro problem występował od początku to chyba nie wina zużycia części i nie wiem czy ich wymiana pomoże.... no chyba że wyszły wadliwe już z fabryki, może lepiej skupić się na diagnozie problemu i dopiero szukać rozwiązania....
 
     
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
  Wysłany: 2011-10-03, 10:57   

Chyba że fabrycznie świeca/e lub kable były uszkodzone.. Nie jest to prawdopodobne?
 
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2011-10-03, 11:13   

tylko jak będziesz wymieniał świece to kup jakieś NGK a nie chińszczyzne
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-10-03, 15:31   

ultorrotlu, skoro masz auto na gwarancji to nie powinno Cię w ogóle obchodzić dlaczego jest tak a nie inaczej. Pojedz do tych Panów z ASO i powiedz im aby wykonali szczegółową i pełną diagnostykę a nie ograniczali się tylko do sprawdzenia błędów ECU. Wsadź Pana mechanika do auta i mu zaprezentuj ww problem bo na własną rękę to możesz wymienić pół silnika (przy czym stracić gwarancję) a problem może leżeć gdzie indziej.
Ostatnio zmieniony przez nieaktualne 2011-10-03, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-10-03, 15:35   

i jeszcze dodam do wypowiedzi Marco: po ewentualnej naprawie samochodu nakaż pracownikowi ASO na wspólną jazdę próbną i jeżeli dalej będzie usterka to nie przyjmij samochodu. A jak jeszcze doczytasz warunki gwarancji i przytoczysz serwisantom, że przy naprawie trwającej powyżej 1 dnia przysługuje Ci samochód zastępczy to od razu zabiorą się chłopcy do roboty;)
 
     
robchor 

Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 58
Skąd: Warmia
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-10-04, 19:52   

U mnie był uszkodzony soft. Zachowywał sie podobnie, po wymianie softu jest OK.
_________________
Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2011-10-16, 10:04   

Wybaczcie koledzy długi brak odzewu z mojej strony. Nie miałem czasu się tym zająć. Informacja o uszkodzonym sofcie podsunęła mi jeszcze jedną myśl. Może szarpanie opisane w tym wątku, bardzo długie schodzenie z obrotów (opisane w innym wątku) i kangurzenie przy jeździe na pierwszym biegu z puszczonym / wciśniętym bardzo lekko gazem (tym się jeszcze nie chwaliłem ;-) ) to wszystko jedna i ta sama usterka mająca podłoże właśnie w sofcie. Może któryś z szanownych kolegów z okolic Rybnika miałby ochotę na mały eksperyment - pojechalibyśmy na jakiś duży parking i przeprowadzili dwie próby dwoma autami. Pierwsza polegałaby na rozpędzeniu auta do prędkości ok 30kmh i obserwacji obrotów w momencie zmieniania biegu 1->2, natomiast drugą "konkurencją" byłaby jazda powolna na pierwszym biegu i obserwacja kangurzenia. Gdyby się okazało, że moje auto zachowuje się gorzej, to miałbym mocny argument do konfrontacji z ASO. Nie mogliby mnie łatwo zbyć stwierdzeniem TTTM.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: