Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 01:14 |
Czy Cruze diesel ?yka olej? |
Autor |
Wiadomość |
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-03-03, 19:26 Czy Cruze diesel łyka olej?
|
|
|
Koledzy dziś wszedłem pod autko z ciekawości co zobaczę ... jak się okazało nie za wiele bo większość to plastiki ale spojrzałem pod maskę i stan oleju w silniku jest na min. a zaraz jak wyjechałem z salonu to było tak mniej więcej na połowie. Mam zrobione dopiero 4 tys. i trochę mnie to przeraziło. Może jest to związane z docieraniem silnika i dlatego łyknął trochę oleju. Bo jeśli ten silnik ma brać tyle oleju to nie ciekawie się zapowiada . Mam starą Cordobę z 99r. 1.4 w benzynie i nie dolewam ani grama oleju... Może ktoś kto ma diesla podzieli się swoimi informacjami? z góry dzięki |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2011-03-03, 19:29
|
|
|
Mnie nic nie łyka, zupełnie nie nie muszę tego kontrolować - silnik 1.8. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-03-03, 20:56
|
|
|
2.0 VCDI 125 KM |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
 |
kamix
Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 141 Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-03-03, 21:31
|
|
|
Diesle mogą brać olej, szczególnie jak pedał jest cały czas w podłodze Mi Octavia brała 1,5 l na 15 000 km. I to było w normie.
Także nowe auto może brać olej, zależy od stylu jazdy. |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2011-03-04, 15:31
|
|
|
Radziłbym sprawdzić na spokojnie jeszcze raz. Może być tak że gdy eksploatujesz auto na trasie i tylko trasie będzie ci delikatnie brał olej za sprawa turbiny tak jest w dieslach .Ale problem się zmienia w momęcie zastosowania filtra cząstek stałych DPF tutaj efekt jest odwrotny przybywa oleju w misce. To wszystko dzieje sie dlatego że podczas procesu wypalania filtra na niedostatecznie rozgrzanym silniku paliwo z dodatkowego wtrysku nie spala się całkowicie i ścieka po ściankach silnika do misy mieszając sie z olejem. Zjawisko to występuje we wszystkich obecnych dieslach wyposażonych w Dpf, JEŻDŻĄCYCH NA KRÓTKICH DYSTANSACH. U mnie tez zauważyłem nieznaczny ale jednak wzrost oleju ale do wymiany dojeżczę.Niestety obecne diesle wydają sie bardziej kłopotliwe niż starsze generacje a to wszystko za nieustającym pendem w stronę ekologii. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
kiniu
Cruze 1.6 Base+
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 240 Skąd: Tarnów
Poziom: 14
|
Wysłany: 2011-03-04, 16:57
|
|
|
Kolega pisze że ma przebieg 4 tyś. km. Ja u siebie (1.6) podczas docierania też zauważyłem nieznaczny ubytek oleju. Jak odbierałem samochód to na bagnecie było ok 3/4 stanu. Podczas eksploatacji oleju ubyło do 1/2. Sprawdziłem to jak samochód miał przejechane ok 4500. Później już nie ubywało.
Zawsze podczas docierania silnik może brać olej. Z czasem sytuacja się stabilizuje.
Nie zmienia to faktu że można trafić na egzemplarz który będzie brał olej i nic mu nie zrobisz.
Proponuję nie wpadać w panikę tylko obserwować sytuację.
Edit: może to trywialne i nie chcę nikogo urazić ale jak sprawdzasz to samochód jest na płaskim ? Kup olej GM dolej do 3/4 i obserwuj. |
_________________ ==
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kamix
Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 141 Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-03-04, 18:44
|
|
|
Nie porównujcie zużycia oleju w benzynie i dieslu, bo to dwie różne bajki.
Turbo w dieslu musi swoje wypić. Jeśli jest to zastraszająco dużo, np. powyżej 0,2 l na 1000 km to już może być problem, bo dolać 3 litry oleju pomiędzy przeglądami to sporo (choć u niektórych producentów takie zużycie byłoby normą) i coś musi być nie tak. W nowym samochodzie w zasadzie nie powinno się dolewać oleju pomiędzy przeglądami (przy normalnej jeździe). Ale jak się lubi przyciskać ostro, to pewnie trzeba będzie coś dolać. |
|
|
|
 |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-03-04, 19:13
|
|
|
Zauważ tylko jakie normy zużycia oleju dopuszcza obecnie większość producentów - 0,5litra/1000km to najczęściej spotykana wartość - oczywiście ma to na celu ochronę interesów producenta, aby ograniczyć koszty napraw gwarancyjnych... |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2011-03-04, 20:11
|
|
|
Jeszcze raz odniosę się do wypowiedzi kolegów.Mam identyczny silnik i naprawdę mam ciężką nogę i kręcę silnik na wysokich obrotach często. Ja zauważyłem mimo wszystko efekt ale odwrotny,ci którzy znają temat wiedzą o co chodzi (mój przebieg to 11 000km). Radziłbym spokojnie zbadać jeszcze raz problem.Jeżeli faktycznie połyka olej już przy takim przebiegu no to niestety pech......bo producent zabezpiecza się wysokimi normami.Głównym winowajcą w dieslu zasysania oleju jest turbina przede wszystkim jeśli ma wadę lub nadmiernie jest wyeksploatowana.Ale na pewno nie zostawiłbym tego tak próbowałbym walczyć z serwisem,bo co jeśli po nap.10 000 okarze się że oprócz tankowania oleju napędowego, będzie trzeba tankować jeszcze olej syntetyczny do silnika! Jeszcze raz powtórzę to co pisali przedmówcy,poczekać i kontrolować problem tak do tych 10 000 niech to auto jeszcze troszkę się poociera! Ale mimo wszystko mam nadzieję że się pomyliłeś. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-03-04, 22:20
|
|
|
nie pomyliłem się na pewno ale dzięki koledzy za rady... zadzwoniłem do serwisu bo muszą zrobić mi chlapacz.... zapłaciłem za nie sporo i jeszcze brakowało by tego żebym się teraz z nimi paprał... jak to ich dola... ( jeden się prawie odkręcił) druga sprawa to ten przeklęty stycznik klapy bagażnika... no i trzecia kazałem sprawdzić z tym olejem nie wiem czy go doleją czy co jest grane... Mam nadzieję że jest to związane z docieraniem bo jeżeli ma łykać tyle oleju to niech go... nie skończę.... |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
 |
adrian0311
Adi
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 104 Skąd: Rybnik
Poziom: 9
|
Wysłany: 2011-03-05, 19:17
|
|
|
Chyba jednak był to fałszywy alarm... dziś rano sprawdziłem na zimnym silniku i była niecała połowa ( czyli porównywalnie troszkę mniej niż od nowości) chyba znam przyczynę tego ostatniego wskazania na min. bo wyjechaliśmy autem z garażu i wjechaliśmy na nowo ( musiałem coś przestawić) i silnik zaczął pracować .... a pomiar powinien być dokonany na całkowicie "zimnym" silniku.... Mam nadzieję że było to to o czym mówię, zobaczę jeszcze jutro ale szczerze kamień spadł mi z serca haha |
_________________ Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2011-03-06, 12:10
|
|
|
No i cieszę się również bo bałem się już, że te silniki diesla są bardzo mizernie wykonane ale chyba się myliłem......jak zarazie niema większych problemów i to cieszy. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
Bruce1807
Model Samochodu: Cruze LS+
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-03-10, 23:16
|
|
|
Co prawda mam benzynkę jednak sprawdzanie oleju też jest ciekawe: na właśnie wyłączonym silniku pokazuje 1/4. Trzeba poczekać ok. 15min. i pokazuje 3/4. Trochę długo. To tak żeby się nie stresować przez ten czas
"turbo lubi lyknąć.." to prawda ale tylko jak siadły uszczelniacze w turbinie i przepuszcza do dolotu powietrza. Sprawna jest szczelna.
Pzdr. |
|
|
|
 |
|