Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 06:19
Falowanie obrotów i d?awienie po tankowaniu...
Autor Wiadomość
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-02-11, 23:08   

ryjek napisał/a:
check jak sie pali nic się nie stanie ,w corsie tak 2 lata smigałem na trybie awaryjnym :mrgreen: ,piszą by nie jeżdzić by dać zarobić ASO i taka jest prawda.Po drugie,ważne kontrolki świecą na czerwono a nie na pomarańcz..

to tak do tych kontrolek co kolega napisał


Pozwolę sobie zacytować fragment z instrukcji obsługi aveo, gdyż niektórzy chyba nie zdają sobie sprawy jakie znaczenie ma kontrolka check i tylko drażnią mnie takimi głupawymi wypowiedziami

SYGNALIZATOR AWARII
PRZESTROGA
Świeci się przez chwilę po włączeniu zapłonu, do momentu uruchomienia silnika. Oznacza to, że żarówka kontrolki jest sprawna. Kontrolka powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika.
Sygnalizator awarii sygnalizuje problem, który wymaga sprawdzenia.
Jazda samochodem gdy świeci się sygnalizator awarii może spowodować uszkodzenie układu emisji spalin oraz zwiększenie zużycia paliwa i pogorszenie osiągów samochodu.
Należy jak najszybciej zwrócić się do warsztatu w celu usunięcia usterki.
Zaleca się korzystanie z usług autoryzowanej stacji obsługi samochodów marki Chevrolet.
Sygnalizator awarii świeci się w przypadku wystąpienia usterki w elementach i podsystemach układu kontroli emisji spalin. Świecenie trwa od momentu wykrycia usterki
przez elektroniczny moduł sterujący. W przypadku wykrycia dużych przerw zapłonu
sygnalizator awarii miga. Usterka taka może spowodować uszkodzenie katalizatora.
Układ elektroniczny samochodu włączy wówczas program jazdy awaryjnej,
pozwalający na kontynuację jazdy. Należy jednak jak najszybciej zwrócić się
do warsztatu w celu usunięcia usterki. Zaleca się korzystanie z usług autoryzowanej stacji
obsługi samochodów marki Chevrolet. Szybkie zapalenie i zgaśnięcie sygnalizatora
awarii jest objawem normalnym i nie wskazuje
na wystąpienie awarii.
 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2011-02-11, 23:10   

ryjek napisał/a:
check jak sie pali nic się nie stanie ,w corsie tak 2 lata smigałem na trybie awaryjnym :mrgreen:


Znajoma w corsie b, też wyszła z takiego zalożenia, pojeżdziła 1 rok z checkiem i padł katalizator, na zadnej stacji diagnostycznej nie chcieli jej podbic przeglądu z powodu podwyższonych norm spalin, aż pojechala i wymieniła katalizator oraz wymieniła EGR (koszty wymiany, przkroczyły chyba wartość tego wozu).
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-11, 23:15   

jar76 napisał/a:
Tylko pamiętaj że gwarancja to tylko 3 lata, a w tempie jakim się za to zabierasz, możesz się w tym okresie nie zmieścić :mrgreen:


Na serwisie z reguły pracują pracownicy fizyczni - nie bez powodu umysłowymi nie nazywani. :lol:
Usterka zgłoszona w okresie trwania gwarancji, a nie usunięta w okresie jej trwania, jest usterką, której usunięcia można i należy się domagać, nawet po okresie trwania gwarancji lub/i niezgodności z umową.
I głęboko pozdrawiając :mrgreen: zaznaczam i informuję, że tego typu usterki przerabiałem wielokrotnie JUŻ PO gwarancji, kiedy to "wreszcie" dochodzono co było przyczyną i wymieniano/naprawiano element, nawet po kilku latach po zakończeniu głównej gwarancji.
To tylko kwestia wiedzy i umiejętności. Mało kto o tym wie, a jeszcze mniej umie wyegzekwować. :-) Ja akurat umiem, co nie zmienia faktu, że prościej jest to zrobić jeszcze w okresie trwania gwarancji. Czasami jednak nie jest to możliwe.
Też pozdrawiam. :mrgreen:
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-12, 11:31   

Panowie- każdy ma rację ;-) kontrolka check-engine wskazujeć jakieś uszkodzenie i jazda z czymś takim świecącym może doprowadzić do dalszych uszkodzeń ;-) jeżeli wystąpi w okresie gwarancji to lepiej zajechac i nie sprawdza ;-) po to jest gwarancja ;-) (swoją drogą serwis może odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej jeśli awaria została spowodowana zaniedbaniem użytkownika- np; wysiadł katalizator z powodu długiej jazdy z kontrolką chceck-engine) ale też usterka zgloszona w okresie gwarancji a nie naprawiona w okresie jej trwania musi być usunięta w ramach gwarancji ;-) nie ważne po jakim okresie ;-)
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-12, 11:35   

Otóż to, rozsądny nadamusie :)
Nikt nie mówi o notorycznej jeździ z kontrolką (tym bardziej, że u mnie się NIE zapaliła) - ale jak jesteśmy 500 metrów od ASO i nam się zaświeci, to ja bym próbował dojechać: na w miarę najwyższych sensownych (i dostępnych) obrotach, żeby katalizatora nie zajechać, nie gasić i niech badają. Bo jak się odpali i będzie ok, to powiedzą, że "wszystko ok, nic nie ma".
Inna sprawa, że jest zasadniczo prościej jak się kontrolka zapali, bo błąd w silniku jest zanotowany - bardziej to odnoszę do swojej sytuacji, gdzie kontrolka mi się nie zapaliła, ale objawy były identyczne.
Swoją drogą, kiedyś lata temu udało mi się 500 km przejechać na 3 cylindrach i nic się nie uszkodziło: ale nie miałem za bardzo wyjścia a po drugie starałem się go trzymać na obrotach. A kontrolka się nie zapalała - widać ona raz tak, raz siak. :-P
 
     
nadamus
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-12, 11:49   

trzeba tylko pamiętać że po (chyba po 10) uruchomieniach blędy są kasowane ;-) lepiej zajechać od razu
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-12, 11:50   

Zgadza się - najlepiej to natychmiast.
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2011-02-12, 16:25   

mson napisał/a:
Znajoma w corsie b, też wyszła z takiego zalożenia, pojeżdziła 1 rok z checkiem i padł katalizator, na zadnej stacji diagnostycznej nie chcieli jej podbic przeglądu z powodu podwyższonych norm spalin, aż pojechala i wymieniła katalizator oraz wymieniła EGR (koszty wymiany, przkroczyły chyba wartość tego wozu).


mnie katalizator nie padł,miałem EGR zaślepiony i mi błąd wywalało.
W książce serwisowej pisze że po oświeceniu checka można 300km zrobić spokojnie
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
mson 


Model Samochodu: Chevrolet AVEO & CAPTIVA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Kraków
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 16/22
 72%
Wysłany: 2011-02-12, 18:38   

ryjek napisał/a:
W książce serwisowej pisze że po oświeceniu checka można 300km zrobić spokojnie


Zgadza się, ale nie 20tys. km.
_________________
------------------------------
CHEVROLET AVEO B+ Hatchback 2010 - 1.2 16V 84 KM
------------------------------------------------------------
 
 
     
West
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-23, 23:32   

No wiec moge juz podsumowac temat po 2 wizytach w serwisie.

Tydzien temu w czwartek (po tygodniu oczekiwania na sprowadzenie cewki zaplonowej) bylem umowiony na wymiane. Panowie zabrali sie szybko do roboty i po ok. 2h poinformowali, ze operacja przebiegla pomyslnie, tylko niestety znow musimy sie spotkac za tydzien, bo poszedl wtrysk. Okazalo sie, ze niestety faktycznie znow musze czekac tydzien, bo i wtrysku nie maja na stanie i musza go sprowadzac. Wracajac do domu objawy praktycznie identyczne do opisywanych w poprzednich postach, z ta roznica ze auto zaczelo przyspieszac "w miare" normalnie (czyzby wymiana cewki to spowodowala?). Ale nadal niespokojne na niskich i wolnych obrotach, troche glosniejsza, nierowna praca.

Czy faktycznie cewka byla padnieta, czy moze juz wtedy gdy stwierdzili ze to niby ona, to jednak wtrysk byl wadliwy? Tego sie czlowiek nigdy nie dowie.

Po niecalym tygodniu (dzisiaj) udalo mi sie pojechac na wymiane wtrysku. Po 1,5h odzyskalem autko zdrow jak ryba! Wszystkie objawy zniknely, check oczywiscie juz sie nie pali, auto jezdzi bardzo zwawo, pracuje rowno i cicho.

Z tego co sie dowiadywalem, to ponoc czesty przypadek: gdy pada cewka i jezdzi sie dalej (nawet kilkanascie km - ja robilem 20km od i do serwisu tylko), to pada wtrysk... Zakladajac, ze ta awaria cewki faktycznie miala miejsce.

Tak czy inaczej koniec przygod na cale szczescie (tfu, tfu...).
Dzieki Panowie za wszystkie rady i opinie!
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-02-24, 14:58   

West, uszkodzenie cewki zapłonowej nie ma nic wspólnego z uszkodzeniem wtryskiwacz i na odwrót. Czysty zbieg okoliczności.
 
     
West
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-25, 09:52   

No wlasnie tez sie zastanawialem jakie polaczenie moze miec element ukladu zaplonowego z paliwowym... Moze wtryskiwacz tez dostaje jakies "zasilanie" z ukladu i dlatego padl? Tak to sobie tlumaczylem, no ale mechanikiem nie jestem.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-02-25, 15:27   

West, impuls z ECM który idzie na cewkę wtryskiwacza nie ma nic wspólnego z impulsem który idzie na cewkę zapłonową.
 
     
zib73 

Model Samochodu: AVEO Hatchback - 1.2 72KM 2006r
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Płock
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2012-12-04, 14:30   

W moim Aveo przy dłuższej jeździe z prędkością 50-60km/h na 4 biegu (np w terenie zabudowany) występuje też takie falowanie obrotów. Nie wiem czy to może być przyczyna paliwa, świec, czy może przewodów wysokiego napięcia. Auto przyśpiesza normalnie, na 5 biegu też jest lepiej przy tej prędkości, ,,check" się nie świeci. Co o tym myślicie?
_________________
AVEO 5Hb 1.2 72KM 2006r
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-12-04, 15:04   

zib73, wahnięcia obrotów w tych silnikach to sprawa normalna i ja się już do tego przyzwyczaiłem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: