Zamknięty przez: jar76 2011-01-06, 18:01 |
Korea czy Polska |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Adi.S.W.A.T

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 DOHC
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 83 Skąd: Sląsk
Poziom: 8
|
Wysłany: 2010-11-06, 16:13 Korea czy Polska
|
|
|
Po czym poznać że Chevi został wyprodukowany w Korei czy Polsce? |
_________________ Chevi aveo 1.2 16V |
|
|
|
 |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-06, 16:23
|
|
|
Na pewno po numerze VIN, niestety nie dysponuje odpowiednim "rozkodowaczem" |
|
|
|
 |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-06, 16:35
|
|
|
po nr VIN:
jeżeli masz coś takiego:
KL1SF48DJ9Wxxxxxx na początku to oznacza że wyprodukowany jest w Warszawie(złożony).
oznaczenia:
KL1SF48DJ9Wxxxxxx:
K- Korea
L - GM Daewoo Auto
1 - zakład produkcyjny
S- typ samochodu (S- aveo)
F - typ napędu (F-przedni)
48 - typ nadwozia (48 - hatchback)
D- typ silnika (D- 12 16V, 7- 1,4 DOHC)
J- skrzynia biegów
9- rok modelowy
W- miejsce złożenia (W - warszawa)
co do 3 pierwszych cyfr to nie jestem tak do konca pewien - bo to sa dane identyfikacyjne producenta samochodu). tak samo jak litery J- (усЛoBHЙЬ Koд назHачеHИЯ abTo oбИЛa dosłownie pisze w "mądrej książce. ale przy rozkodywaniu kodu matiza w miejscu tym była skrzynia biegów |
Ostatnio zmieniony przez nadamus 2010-11-06, 17:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jar76

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-11-06, 16:57
|
|
|
Wpisz sobie win swojego auta NA TEJ STRONIE , a dowiesz się wszystkiego :thumleft: |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
 |
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-11-06, 17:42
|
|
|
Mam coś takiego:
Znak 1 - to kontynent, na którym został wyprodukowany samochód (K = Azja)
Znak 2 - to kraju, w którym został wyprodukowany samochód (L = Korea Południowa)
Znak 3 to nazwa producenta (GM Daewoo Auto & Technology) i nazwa handlowa samochodu:
1 = Chevrolet
A = Daewoo (litera stosowana w Chevroletach z lat modelowych 2003 i 2004 sprzedawanych w polskich salonach)
Znak 4 to kod modelu:
C - Captiva
F - Aveo
K - Spark
L - Evanda, Epica
N - Lacetti
S - Aveo
U - Rezzo
Znak 5 to oznaczenie skrzyni biegów i napędzanych osi:
A - automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednią oś
D - automatyczna skrzynia biegów, napęd na obydwie osie
F - manualna skrzynia biegów, napęd na przednią oś
G - manualna skrzynia biegów, napęd na obydwie osie
Znaki 6 i 7 określają typ nadwozia:
08 = 2-drzwiowy hatchback (+ tylna klapa)
19 = 4-drzwiowy sedan, 6 okien
26 = SUV (np. Captiva)
35 = kombi
48 = 4-drzwiowy hatchback (+ tylna klapa)
69 = 4-drzwiowy sedan, 4 okna
75 = van (np. Rezzo)
Znak 8 określa silnik:
0 - benzynowy 1.0 o mocy 49kW/67KM, typ silnika A10S
2 - benzynowy 2.2 (z dwoma wałkami rozrządu w głowicy), typ silnika xxxx FAM II
4 - benzynowy 0.8 o mocy 38kW/52KM, 3-cylindrowy, typ silnika A08S
6 - benzynowy 1.6 o mocy 80kW/109KM, typ silnika F16D FAM I, lub 77kW/105KM, typ silnika A16D
7 - benzynowy 1.4 o mocy 70kW/95KM, typ silnika F14D
8 - benzynowy 1.8 (z jednym wałkiem rozrządu w głowicy), typ silnika xxxx FAM II
A - benzynowy 1.4 o mocy 61kW/83KM, typ silnika F14S FAM I
B - benzynowy 1.8 o mocy 89kW/122KM, typ silnika F18D FAM I
C - benzynowy 1.3 (z jednym wałkiem rozrządu w głowicy)
D - benzynowy 1.2 o mocy 62kW/84KM, typ silnika B12D
G - benzynowy 3.2 o mocy 169kW/230KM, 6-cylindrowy, typ silnika 10HM
H - benzynowy 1.8 (z jednym wałkiem rozrządu w głowicy), typ silnika xxxx FAM I
K - benzynowy, 2.0 o mocy 105kW/144KM, 6-cylindrowy, typ silnika X20D
L - benzynowy, 2.5 o mocy 115kW/156KM, 6-cylindrowy, typ silnika X25D
P - benzynowy 2.0, 6-cylindrowy, fabrycznie przystosowany do zasilania LPG
R - diesel 2.0 o mocy 110kW/150KM, typ silnika Z20S
S - benzynowy 1.8 (z dwoma wałkami rozrządu w głowicy), typ silnika xxxx FAM II
T - benzynowy 1.2 o mocy 53kW/72KM, typ silnika B12S
U - diesel 2.0 o mocy 93kW/127KM, typ silnika Z20S
V - benzynowy 1.5 (z dwoma wałkami rozrządu w głowicy), typ silnika xxxx FAM I
W - benzynowy 1.4 o mocy 74kW/101KM, typ silnika F14D (wcześniej litera W oznaczała silnik benzynowy 2.0 z jednym wałkiem rozrządu w głowicy, typ silnika xxxx FAM II)
Y - benzynowy 1.5 (z jednym wałkiem rozrządu w głowicy), typ silnika xxxx FAM I
Z - benzynowy 2.0 o mocy 89kW/121KM, typ silnika T20S
litera S w typie silnika = jeden wałek rozrządu w głowicy
litera D w typie silnika = dwa wałki rozrządu w głowicy
Silniki, przy których nie jest napisane, ile mają cylindrów, są 4-cylindrowe.
Znak 9 określa normę czystości spalin, którą spełnia samochód:
1 = Euro 3 (norma obowiązująca na terenie Unii Europejskiej od 2000 roku)
E = Euro 2 (norma obowiązująca na terenie Unii Europejskiej od 1996 roku)
L = nie spełnia norm Euro - można tankować benzynę zawierającą ołów
J = Euro 5 (norma obowiązująca na terenie Unii Europejskiej od 2009 roku)
Znak 10 to rok modelowy: 4 = 2004, 5 = 2005, 6 = 2006, 7 = 2007, 8 = 2008, 9 = 2009, A = 2010, B = 2011, C = 2012
Znak 11 to symbol fabryki, w którym powstał dany Chevrolet:
B - fabryka Bupyung w mieście Incheon - zobacz, gdzie leży ta fabryka
C - fabryka w Changwon - zobacz, gdzie leży ta fabryka
K - fabryka w Gunsan - zobacz, gdzie leży ta fabryka
Znaki 12-17 to numer porządkowy samochodu. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
 |
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2010-11-07, 15:07
|
|
|
Nie pokazuje wszystkich danych |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
 |
garmin
Szofer T200

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2010-11-19, 11:02
|
|
|
A może ktoś powiedzieć które są lepsze Ja posiadam Koreańczyka i nie wiem czy to dobrze o nim świadczy |
|
|
|
 |
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-11-19, 14:50
|
|
|
Teraz chyba trudno odpowiedzieć, za krótki czas eksploatacji aut. Ja też mam koreańczyka z fabryki Bupyung w mieście Incheon Na pytanie "czy kupiłbyś ten samochód jeszcze raz?", odpowiem TAK.
Tutaj na forum wyczytałem informację, że przy polskich wersjach rdzewieje klapa sedana (w miejscu gumowych odbojów). U mnie żadnej korozji nie zauważyłem. Ale czy to reguła? Zobaczymy za 10 lat. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
 |
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-19, 17:02
|
|
|
uważam że koreańskie samochody są lepsze: nie opieram się na opiniach tylko na doświadczeniu- miałem matiza wyprodukowanego jeszcze w korei i przez 8 lat ekspoatacji nie zauważyłem żadnego śladu rdzy, przez ten czas zmieniłem tylko klocki ham, amortyzatory z tyłu i oczywiscie oleje i filtry (100k przebiegu). Kolega kupił matiza z fso (rocznik 2002)- i po 3 latach miał już problemy z progami, maską i błotnikami. nie wiem od czego to zależy- rygor technologiczny ponoć jest taki sam- ale jednak (jak widać) inny. |
|
|
|
 |
Wasili
Wasili
Pomógł: 1 raz Wiek: 56 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 105 Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
|
Wysłany: 2010-11-20, 11:03
|
|
|
kontynułuje temat ,ze posiadam do tej pory matiza i nie sprzedam go nigdy bo tak wdzięcznego samochodu jeszcze nie niałem(czytaj firmy).Pamiętam czasy (niestety) jak na polski rynek 88 rok wchodziły pierwsze hundaje, były pół ceny (mniej więcej) volkswagenów każdy pytał co to za fima i czy to będzie jeżdzić jak takie tanie.Dzisiaj możemy sobie wszyscy na to odpowiedzieć,a użytkownicy (znajomi) fiata seiczento i uno albo się pozyli swoich "cacek" albo się nie odzywają na te tematy.Po czwartym roku dałem tego matiza do konserwacji bo przewidywałem że dłużej nim pojeżdżę.Teraz ma 11 lat i ani gram rdzy100 tyś przejechane i od 50 tyś. gaz sekwenyjny- sami roumiecie że ma u mnie dożywocie.Pozdrawiam . |
_________________ Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM |
|
|
|
 |
martino14
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Wwa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2010-11-21, 16:15
|
|
|
Te 100tys km dla matiza to dopiero rozgrzewka.Ja swoim w ciagu 10 lat przejechalem 218tys w tym 160tys na gazie i pewnie jeszcze bym nim jezdzil ale po tym przebiegu okazalo sie ze sprzeglo jest do wymiany i nie chcac inwestowac w niego pieniedzy kupilem aveo.Mój matiz to tez byl koreanczyk bo kupilem go zaraz po premierze w 1999 roku i 3 miesiace czekalem na odbior bo tylu bylo chetmych. Rdza pojawila sie tylko na klapie bagaznika obok znaczka daj ewo. |
_________________ Aveo II Sedan 1.2 16V 84KM |
|
|
|
 |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-21, 16:34
|
|
|
Tylko z powodu sprzęgła zmieniłeś, czy ogólnie miałeś ochotę już na nówkę? Bo koszt wymiany sprzęgła w takim matizie podejrzewam że akceptowalny raczej... |
|
|
|
 |
martino14
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 143 Skąd: Wwa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2010-11-22, 14:38
|
|
|
Mialem zamiar pojezdzic jeszcze z rok matizem ale ze sprzeglo zaczelo szwankowac zdecydowalem sie na wymiane. Aveo 2 od wprowadzenie do sprzedazy spodobal mi sie i postanowilem ze kiedys go kupie i wlasnie to zuzycie sprzegla spowodowalo ze kupilem go rok wczesniej niz planowalem. |
_________________ Aveo II Sedan 1.2 16V 84KM |
|
|
|
 |
|