Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-21, 12:53
Spalanie AVEO T250, T255
Autor Wiadomość
kiel11 
Tomasz - Szczecin

Model Samochodu: Chevrolet AVEO T300 LS+ Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2011-04-11, 20:06   

Witam moje wyniki opieram na programie który zapodał na forum kolega awe56, to ten program "AUTKO" i wyglądają następująco:
a) rok 2010 czyli od XI-XII spalanie(tylko miasto)- 7,71lit.
b) rok 2011 spalanie (miasto i trasa . 3/4 jazda w trasie) - 6,79lit.
Ostatnio jechałem trasę Szczecin -Ciechanowiec (620 km), przejechałem w 7h45min (oczywiście jadąc przepisowo w godzinach nocnych tzn: od 22:00), spalanie wyszło mi 5,75lit. Jechałem ostrożnie nie przekraczając 100km/h. Wracają ta samą trasą ale w ciągu dnia jechałem już tak do 120-130 km/h i spalanie wyszło mi 5,97lit.
_________________
Chevrolet AVEO (T300) Sedan 1.2 16V 86KM
Salon X.2013, Granatowy Colour
Ponownie dobry i przemyślany zakup...
Lark + AutoMapa
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-05-16, 17:50   

Mały update:)
Parę tygodni temu zacząłem prowadzić dziennik spalania (wynik od początku jego prowadzenia w podpisie). 300km w terenie zabudowanym (po 20 km dziennie)+150km w intensywnych korkach+klima często używana i wynik 6,83litra/100km. Jazda w trasie ok. 110-115km/h+ intensywne korki (katowice od ronda Al. Korfantego, Ulice: Mickiewicza, Sokolska, Sądowa, Mikołowska, Brynowska i wylot Kościuszki na Wiślankę dało wynik 6,53 litra/100km
 
     
mcswiony 

Model Samochodu: aveo
Wiek: 42
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 17
Skąd: Świętochłowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2011-05-16, 20:47   

benny86 napisał/a:
Mały update:)
Parę tygodni temu zacząłem prowadzić dziennik spalania (wynik od początku jego prowadzenia w podpisie). 300km w terenie zabudowanym (po 20 km dziennie)+150km w intensywnych korkach+klima często używana i wynik 6,83litra/100km. Jazda w trasie ok. 110-115km/h+ intensywne korki (katowice od ronda Al. Korfantego, Ulice: Mickiewicza, Sokolska, Sądowa, Mikołowska, Brynowska i wylot Kościuszki na Wiślankę dało wynik 6,53 litra/100km


aż mi się nie chce wierzyć - jeśli tak będzie u mnie to będę bardzo zadowolony :)
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-05-16, 21:45   

mcswiony, założyłem dla celów porównawczych 3 dzienniki spalania, do tego własne obliczenia i różnice są na poziomie 0,05-0,08litra/100km. Inna sprawa że nie ciągne silnika wyżej niż 3-3,5tys obr/min a na wiślance staram się tak jeżdzić żeby nie stać na czerwonym świetle
 
     
awe56 
AVEO II 1,2 16V

Model Samochodu: Trax 1,4
Wiek: 63
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Skąd: Rudlice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2011-05-16, 22:33   

Witam
U mnie po 20000km 6,14
_________________
Aveo II HB 1,2 16V 2009 zastąpił Matiza
teraz Trax 1,4
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-05-16, 22:34   

No to wy strasznie po dziadkowemu jeździcie - żadnej przyjemności z jazdy.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-05-16, 22:51   

sanchopan, DK81 na odcinku 30 km mam 11 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną - ściganie się kończy tym że na każdym stoisz na czerwonym świetle. Paliwo w d**ie, a czasu nie zaoszczędze. Lokalne trasy w terenie zabudowanym - z reguły korki/natężenie ruchu nie pozwala szybciej pojechać. Jak ktoś lubi styl jazdy gaz-hamulec-gaz jego sprawa:)
 
     
Rafal 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd: Zagłębie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2012-01-10, 21:17   

U mnie po przejechaniu 6485 km wyszło 6,84 PB95 / 100 km. Ciężko powiedzieć ile z tego to trasa, ile miasto. Najwyższe spalanie wyszło 8,48, a najniższe 4,9 na 100 km. Niestety bardzo często gdy próbuję oszczędnie przejechać jakiś dłuższy odcinek, coś mi mówi, że bardziej zależy mi na czasie i prędkość wzrasta = spalanie rośnie.
 
     
lisiordg 
lisiordg

Model Samochodu: Aveo
Wiek: 50
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2012-01-22, 20:00   

Witam wszystkich!! Czytam o tym spalaniu o tym kto z jaką prędkością jechał itd itp a ja mam chyba najgłupszy problem. Sam z niego się śmieję ale boję się go sprawdzić na swoim autku. Czy w Aveo z 2010r jest jakiś świecący wskaźnik rezerwy paliwa? Autko posiadam już ponad rok i jeszcze się nie przekonałem o tym - po prostu boję się zapowietrzyć silnik. Kiedy wskaźnik spada ciut poniżej czerwonej kreski jadę na stację i wlewam. Tym sposobem nigdy nie dowiem się ile spala moja "bestia". Dzięki za jakąkolwiek pomoc!
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-22, 20:17   

lisiordg napisał/a:
Czy w Aveo z 2010r jest jakiś świecący wskaźnik rezerwy paliwa?


Ta kontrolka zapala się dość późno ale jest KLIK jeśli nie działa to trzeba wymienić termistor który jest wbudowany w obudowę pompy paliwa KLIK
 
     
sanchopan
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-01-22, 20:32   

Jest, ale o jego tajemnej zasadzie działania nawet nie każde ASO Ci powie, bo nie każde wie! Otóż, kontrolka zapali się przy niskim stanie paliwa dopiero jakieś parę minut po odpaleniu auta! Potem już świeci, ale wcześniej nie.
Udziwnili normalną rzecz.
Inna sprawa, że jak już się zapali, to niewiele go zostało...
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-22, 20:41   

sanchopan napisał/a:
Otóż, kontrolka zapali się przy niskim stanie paliwa dopiero jakieś parę minut po odpaleniu auta! Potem już świeci, ale wcześniej nie.


To jest całkiem normalny objaw ponieważ czujnik rezerwy to nic innego jak termistor który jak nie ma paliwa (jest wynurzony) to musi się nagrzać ponieważ wzrost temperatury powoduje mniejszą rezystancję a mniejsza rezystancja zapala kontrolkę.
Ostatnio zmieniony przez nieaktualne 2012-01-22, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lisiordg 
lisiordg

Model Samochodu: Aveo
Wiek: 50
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2012-01-22, 20:46   

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź!! :-) To chyba nie będę ryzykował z tym sprawdzaniem ile spala!! A autko jest jeszcze na gwarancji więc może na najbliższym przeglądzie serwisowym poruszę temat. Jeszcze raz dziękuję.
 
     
martino14 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 143
Skąd: Wwa
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2012-01-22, 21:50   

Ja zawsze jeżdże do chwili aż zapali się rezerwa i wtedy tankuje do pełna. Zwykle wchodzi 38-40 litrów czyli w chwili zapalenia się kontrolki jest jeszcze w baku 5-7 litrów.
_________________
Aveo II Sedan 1.2 16V 84KM
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-22, 21:55   

martino14 napisał/a:
Ja zawsze jeżdże do chwili aż zapali się rezerwa i wtedy tankuje do pełna


Nie polecam za każdym razem jeździć aż do zapalenia się rezerwy ponieważ nie pełne w tym przypadku jej zanurzenie szkodzi pompie która to właśnie paliwem jest smarowana i chłodzona. Najbardziej w takich przypadkach pompa dostaje w kość na wzniesieniach oraz głównie na zakrętach.

Druga sprawa to to że te czujniki rezerwy które wyżej w postach wymieniłem są mało precyzyjne bywa też tak że ulegają awarii więc wyjeżdżenie paliwa do końca może się nie tylko zakończyć zatarciem (spaleniem) pompy jak i zapowietrzeniem całego układu paliwowego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: