Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:19
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-01-29, 21:23   

Nie check engine... W instrukcji obsługi jest kontrolka od filtra cząstek stałych ( coś w stylu strumienia pary czy czegoś pobnego skierowanego w lewą stronę)
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-01-30, 12:03   Re: wentylator

adrian0311 napisał/a:
Koledzy czy komuś wypalał się już filtr cząstek stałych? i czy przy tym zapaliła się kontrolka... bo dwukrotnie załączył mi się zimą wentylator a wcale się samochodzik tak nie zgrzał i wokół auta wydobywał się nieprzyjemny zapach... goście w salonie powiedzieli po podłączeniu pod ich komputerki że mógł wyplać sięfiltr cząstek stałych ... ale przecież od tego jest kontrolka która się nie oświeciła...


Kolego nie jesteś osamotniony mam diesla cruza i podobne objawy czasem.Zauważyłem że wentylator załącza się wtedy gdy bezpośrednio za jakiś czas zaczyna wypalać się filtr cząstek stałych DPF.Tak jak wspomniałeś na zimnym silniku czasem.Dzieje się tak iz komputer dostaje sygnał o potrzebie wypalenia filtra a co za tym idzie załączenia wentylatora gdyż podczas tej operacji wytwarza się dodatkowo temperatura w filtrze DPF około 200*C.Być może nie jest to idealnie zgrane z komputerem i wentylator ciut wcześniej się uruchamia ,ale może właśnie lepiej że wcześniej.Tak to jest rozwiazane w tych modelach i trzeba dotego się przyzwyczaić poprostu.Pozdrawiam
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
lukaszz212 
lukaszz212


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Czaplinek
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 4/16
 25%
Wysłany: 2011-01-30, 14:06   

Ja wlasnie tez zauwazylem ze jak wentylator mi sie wlacza czesto choc silnik jest jeszcze nie zbyt ogrzany to za jakis czas wlacza sie wypalanie czasteczek stalych wiec nie ma co sie przejmowac wkoncu dbamy tym samym o nasze srodowisko pozdrawiam
_________________
lukaszz212 Chevrolet Cruze 2,0 diesel 125 LS po malych przerobkach :)
 
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-01-30, 15:28   Re: wentylator

krucyfiks napisał/a:
temperatura w filtrze DPF około 200*C.


Ile? Tyle to chyba nawet katalizator nie ma, bo ma więcej.
Wg. tego co wyczytałem w internecie to w filtrze cząstek stałych temp. musi wynieść ok 600*C.
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-02-01, 20:22   

Krucyfiks dzięki... sorki że dopiero teraz ale jakoś czasu nie miałem ostatnio... A w książeczce pisało chyba jednak że kontrolka od filtra cząstek stałych zapala się tylko wtedy gdy on nie może się automatycznie wypalić i wtedy najlepiej jechać powyżej 2000 obr./min.
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-02-02, 11:08   

Tak masz rację ,ale czasem filtr wypala się automatycznie podczas jazdy gdzieś na trasie właśnie bez kontrolki koniecznego wypalenia i wtedy wentylator też zaczyna działać.Tak to jest z wentylatorem połączone.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-02-02, 11:43   Re: wentylator

SebaSRS napisał/a:
krucyfiks napisał/a:
temperatura w filtrze DPF około 200*C.


Ile? Tyle to chyba nawet katalizator nie ma, bo ma więcej.
Wg. tego co wyczytałem w internecie to w filtrze cząstek stałych temp. musi wynieść ok 600*C.


Tak zgadza się...... ja zasugerowałem sie temperaturą na wejściu!
Tutaj ładnie wszystko jest opisane.

_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-02, 13:03   

Dziś podczas wizyty na myjni wpadł mi w ręce magazyn motoryzacyjny i akurat było o filtrach.
Pisali że w niektórych samochodach może się załączać nawet ogrzewanie tylnej szyby (może w Cruzie rozwiązali to tak że włącza się wentylator na chłodnicy).
Wszystko w celu zwiększenia obciążenia silnika. Co przekłada się bezpośrednio na temperaturę wydechu spalin od której następuje samozapłon sadzy w filtrze. Oczywiście w filtrach pasywnych.
Stopień zapełnienia filtra jest mierzony jak zacytował przedmówca przez czujniki ciśnienia na wejściu i wyjściu.


Pisali że w jeździe miejskiej do wypalania może dochodzić nawet co 100-200 km.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-02-02, 19:50   

Dziś znajomy mechanik mówił mi że filtr wypala się wtedy gdy ma do tego dobre warunki tzn. niezależnie czy jest "zapchany" w połowie czy w 1/3 .. po prostu jeśli ma dogodne warunki to wypala te nieszczęsne sadze itp. Ten filtr jest moim zdeniem potrzebny jak nie powiem co... nasi kochani ekolodzy chronią drzewka i utrudniają nam przez to życie :-) No ale cóż narazie od wszelkich pytań i niejasnych spraw mamy to forum :mrgreen: Naprawdę pomaga w wielu sytuacjach :mrgreen:
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-02-03, 14:55   

adrian0311............Zgadzam się z tobą ten filtr ma się tak do ekologi jak piąte koło u wozu.To tak pięknie ładnie wygląda tylko na papierze, że diesel teraz spełnia wymogi emisji spalin Euro4 że niby firmy motoryzacyjne ładnie dbają o ekologię, żebyś mógł nim międzinnymi wjechać do Berlina w Niemczech.A tak naprawdę podczas wypalania filtra auto emituje 3razy więcej spalin nie spełniających norm niż tradycyjny zwykły diesel bez DPF.Filtr cząstek stałych to jest dodatkowy kolejny mankament dzisiejszego diesla że nie wspomnę o kole dwu masowym sprzęgła i turbinie,części które w przyszłości gdy będę znów na kupnie auta przemawiają za tym by kupić jednak benzynę!Rozsądek i ekonomia przede wszystkim.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
Ostatnio zmieniony przez krucyfiks 2011-02-03, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-02-03, 17:18   

Jednym słowem najlepsze były stare poczciwe diesele... jedyny mankament to był dźwięk... niczym traktor haha :mrgreen:
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
Nostromo 
Nostromo

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2011-02-03, 20:24   

Znalezione w necie :
W nowych, “ekologicznych” dieslach filtry powinny zatrzymywać większość cząstek sadzy. Żeby jednak filtr się nią nie zatkał, raz na jakiś czas musi zostać “wypalony”. Do tego celu niezbędna jest temperatura przekraczająca 500 stopni C. I tu pojawia się problem: normalnie pracujący, “niekatowany” diesel w warunkach miejskich nie ma aż tak gorących spalin. Dlatego właśnie raz na jakiś czas silnik pobiera “ekstraporcję” paliwa, żeby wytworzyć odpowiednio dużą ilość gorących spalin, które mają za zadanie wyżarzyć filtr. Działanie układu oczyszczania filtra kierowca może rozpoznać po dziwnej pracy silnika, spadku mocy oraz znacznym wzroście zużycia paliwa. O ile w przypadku samochodów eksploatowanych na dłuższych trasach odbywa się to zwykle bezproblemowo, o tyle kierowcy jeżdżący spokojnie i tylko w ruchu miejskim, mogą liczyć się ze sporymi kłopotami. Wyobraźcie sobie, że kupujecie nowy, superekologiczny model auta renomowanej marki. A potem, żeby w miarę normalnie z niego korzystać, nawet kilka razy w tygodniu musicie znaleźć na tyle nieuczęszczaną drogę, by można było przez 15 minut bez przerwy jechać z prędkością co najmniej 60 km/h, utrzymując 2 tys. obr./min! W przeciwnym razie samochód przełączy się na tryb awaryjny i kolejna przejażdżka skończy się w serwisie lub… na poboczu!
A teraz dodam swoje trzy grosze do tej dyskusji o nieprzydatności DPF/FAP.
- nie zgodzę się z tym że podczas wypalania wydziela 3 razy więcej trujących substancji-po to jest tak wysoka temperatura żeby wypaliło wszystkie świństwo.
- filtr wyłapuje przede wszystkim cząstki sadzy - m.in. nowoczesne silniki nie kopcą czarnym dymem.Podczas wypalania utlenia się głównie sadza.
- silniki w Chevroletach mają układy "samoczyszczące" - nie ma tu jakiś płynów czy czegoś innego za co trzeba ekstra płacić.
- gdyby były takie to kitu, wydzielały jakieś trujące opary czy coś innego zaraz krzyczeliby wszyscy że GM stosuje jakiś syf - a jakoś nie słychać ? - nikt nie ryzykuje wsadzania podejrzanych układów do samochodów bo kończy się to wypadem z rynku - a producentom chyba chodzi o to żeby zarabiać na produkcji aut a nie na wydawaniu kasy na prawników.
 
     
adrian0311 
Adi

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 104
Skąd: Rybnik
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 4/20
 20%
Wysłany: 2011-02-03, 21:06   

A komu to kiedyś przeszkadzało że diesel zakopcił ciemnym dymem??? A w dzisiejszych dieslach nie ma mowy o czymś takim jak ciemny dym... Tylko po co to komu? że niby mamy być zdrowsi... Przecież nie możemy żyć po 150 lat bo okradalibyśmy skarb państwa na emeryturach... hahaha :mrgreen:
_________________
Chevy Cruze 2.0 125KM LS+ ;)
 
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-02-03, 22:26   

hehe przynajmniej było wiadomo, że kierowca przed nami jedzie dieselem :D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-02-04, 18:48   

No tak ale jeśli auto nie będzie miało "wybiegu" (np. korek, czyli norma w mieście) to filtr sie nie wypali a niezpalona ropa spłynie do oleju i jeśli przekroczy ileś tam procent (chyba 10% ale głowy nie dam) to olej trzeba wymienić, i teraz niech "zieloni" powiedzą co lepiej trochę dymu czy wymienianie oleju po 5 tyś.? Przypominam że olej trzeba wyprodukować i zutylizować co nie jest rzeczą łątwą bo jedna kropla potrafi skazić coś ok. 1000 litrów wody .
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: