Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja wysokosci swiate?
Autor Wiadomość
kr0p3k 

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2014-08-19, 10:11   

ja mam ten sam problem co kolega wyżej. Na razie poradziłem sobie z opadniętymi światłami ustawiając je na "na sztywno" w stacji kontroli pojazdów korzystając ze śrub do regulacji, ale nie ukrywam, że przydałaby się regulacja przy jeździe z większą ilością osób i bagażu na pokładzie.

Orientuje się może ktoś gdzie zlokalizowany jest przekaźnik o którym mówi kolega ?
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-08-22, 21:17   

Hej,

Ja już sobie poradziłem z tym problemem (tzn znam przyczynę i wiem, co z tym zrobię). Przejrzałem instrukcję serwisową, odnalazłem schemat do swojego autka (HB) włącznie z opisami kostek i pinów no i zacząłem sprawdzać.

Bezpieczniki ef20 i ef27 według zdjęcia poniżej:


Aczkolwiek jak świecą Ci pozycyjne, to znaczy, że raczej to nie ich wina. Zarówno silniczki jak i pozycyjne idą za tymi samymi bezpiecznikami.

Potem sprawdziłem kostkę przy lampach. Okazało się, że jest zasilanie silniczka, ale nie zgadza się napięcie na przewodzie sygnałowym (jeśli dobrze pamiętam, pin 3 kostki świateł), czyli silniczki nie dostają informacji czy się podnieść/obniżyć i o ile.

Potem wyciągnąłem panelik sterowania. Sprawdziłem pin 3, czyli zasilanie tego regulatora (kabelek fioletowy). No i tam okazało się, że sam panel sterowania nie jest zasilany.

Zrobiłem na szybko kabelek od +12 akumulatora do pinu 3 i sprawdziłem, regulacja działa.

Jako, że nie bardzo widzi mi się rozbebeszanie całego samochodu, by stwierdzić, w którym miejscu i dlaczego uszkodził mi się kabelek, postanowiłem zrobić zworę z innego miejsca w samochodzie, wykorzystując + za stacyjką. Najwyżej panel będzie zasilony zawsze, ale i tak sterowanie będzie dopiero po włączonych światłach, bo nie będzie zasilania na silniczku.

Jeśli chodzi natomiast o wspomniany przekaźnik, to gdy popatrzymy na schemat, dowiemy się, że jest to ten sam przekaźnik, co jest od świateł (chyba nr 4 w załączonej skrzynce bezpieczników). Wg. instrukcji serwisowej, zatrzymałem się na punkcie ze sprawdzeniem połączenia od przekaźnika do regulatora. Być może częściowo uszkodzony jest przekaźnik i dlatego nie działa sama regulacja, a być może to coś zupełnie innego (ale jak pomyślę, że miałbym rozbroić pół samochodu, by znaleźć, gdzie ten kabelek się ułamał, to jednak podziękuję :) ).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: