Silnik gaśnie na wolnych obrotach [T250 1.2 16V] |
Autor |
Wiadomość |
fileex
Model Samochodu: Aveo T250 Hatchback 2008 1.2 16V LPG
Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 11 Skąd: Zabrze
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-18, 09:40 Silnik gaśnie na wolnych obrotach [T250 1.2 16V]
|
|
|
Witam
Mój problem jest specyficzny dlatego zakładam nowy temat. Silnik gaśnie na wolnych obrotach ale zdarza się to co co któreś odpalenie auta. Podczas odpalenie auta już wiem czy auto będzie gasło czy nie, jeśli obroty falują i spadają bardzo nisko to wiem, że podczas jazdy (dojazdu do świateł) zgaśnie. Ale teraz najlepsze, wystarczy że wyłączę silnik i zaraz uruchomię go ponownie to problem znika! Dzieje się tak na benzynie i lpg, na zimnych czy gorącym silniku, rano jak jade do pracy czy po przejechaniu 30km, także jest to niezależne od "stanu" silnika, czy mogą to być jakieś błędy w komputerze? O co tu chodzi? Mam nadzieje, że w miare zrozumiale opisałem problem Dodam, że ostatnio wymieniłem czujnik wału korbowego i nie rozwiązało to problemu. |
|
|
|
|
C330
Model Samochodu: chevrolet Aveo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: Olsztyn
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-08-18, 15:29
|
|
|
Sprawdz wszystkie wtyczki w silniku- szczególnie ta od czujnika powietrza i mapsensora (wypnij , popsikaj wd40 i złącz z powrotem)- częsty widok u aveo |
|
|
|
|
Mazbik
Model Samochodu: Aveo
Wiek: 30 Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 5 Skąd: Maków Podhalański
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-08-22, 18:16
|
|
|
na 99% luzy zaworowe miałem to samo koszt naprawy w przypadku mojego aveo z lpg to 1800 zł w tej cenie zawarte jest planowanie głowicy oraz utwardzanie zaworów |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2016-08-23, 10:39
|
|
|
Mazbik napisał/a: | na 99% luzy zaworowe miałem to samo koszt naprawy w przypadku mojego aveo z lpg to 1800 zł w tej cenie zawarte jest planowanie głowicy oraz utwardzanie zaworów |
Coś drogo wychodzi. Ja bym się zainteresował przepustnicą, bo niesprawna powoduje falowanie obrotów.
Przy planowaniu głowicy radzę wymienić uszczelkę pod głowicą przy okazji. |
Ostatnio zmieniony przez chevy_power 2016-08-23, 10:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
rajtkezjusz
Model Samochodu: AVEO T300 1.3 95KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 89 Skąd: POMORSKIE
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-08-23, 17:17
|
|
|
Jeśli robi to na PB i LPG to cos wspólnego dla tych paliw musi to robić. Jeśli to sekwencja ,to wspólna jest przepustnica i silnik krokowy. Zastanowiłbym się nad sprawnością czujników położenia przepustnicy ,bo on daje sygnał do uchylenia krokowca itd. Można na początek zakupić preparat do mycia gaźników lub przepustnic i potraktować odpowiednio przepustnicę,czujniki i silnik krokowy . plan B to sprawdzenie luzów zaworowych .Plan C -zakręć zawory na butli LPG ,wyjeździj cały gaz pozostały w instalce i pojeździj na PB z 2-3 dni . Do tego odepnij aku lub sam bezpiecznik ECM (tak było w Daewoo) ,aby zresetować kompa sterowania. (szczelność układu dolotowego do silnika zakładam ,że jest ,bo lewe powietrze robi niezły bałagan ) |
_________________ Fajne autko z tego AVEO,a mam już drugie |
|
|
|
|
kazik111267
kazik111267
Model Samochodu: chevrolet lacetti 1,8
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 104 Skąd: tychy
Poziom: 9
|
|
|
|
|
|