Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:38
Hamulec ręczny w Cruze
Autor Wiadomość
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
  Wysłany: 2012-10-21, 07:49   Hamulec ręczny w Cruze

Wymieniałem wczoraj popołudniu hamulce z tyłu, natomiast wieczorem zauważyłem, że ręczny bardzo wysoko musi być zaciągnięty żeby tyle koła hamowały.

Czy w Cruzie jest regulacja ręcznego za pomocą śrubek (czy to przy lewarku czy zaciskach).
Gdzieś wyczytałem, że trzeba podnieść cały tył nacisnąć około 5 razy hamulec nożny i wtedy ręczny sam się wyreguluje ?
Ktoś może zna temat ?
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-10-21, 08:43   

huri_khan napisał/a:
Wymieniałem wczoraj popołudniu hamulce z tyłu, natomiast wieczorem zauważyłem, że ręczny bardzo wysoko musi być zaciągnięty żeby tyle koła hamowały.

Czy w Cruzie jest regulacja ręcznego za pomocą śrubek (czy to przy lewarku czy zaciskach).
Gdzieś wyczytałem, że trzeba podnieść cały tył nacisnąć około 5 razy hamulec nożny i wtedy ręczny sam się wyreguluje ?
Ktoś może zna temat ?


Pod podlokietnikem jest regulacja. Mozna sie dostac zdejmujac oslone gniazda elektrycznego dla pasazerow
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-10-21, 16:33   

Prawidlowa regulacja recznego.Luz pomiedzy szczeka a bebnem winien wynosi okolo 0,1mm
max .Ten luz regulujemy zebatkami ktore znajduja sie na mechanizmie powrotnym w bebnie.Po regulacji naciskamy wielkokrotnie hamulec nozny i wystepuje idealne sie dopasowania szczeki do bebna.Teraz dopiero ustalamy wysokosc lewarka hamalca recznego.
Zdaje sie winno wynosi okoloo 3 klikow.Tak ustalamy sruba kolo lewarka.
Wszelaka inna procedura SPOWODUJE ZE HAMULEC BEDZIE DZIALAL NIEPRAWIDLOWO.
Bebnem nazywam czesc zamklnieta dolna tarczy hamulcowej.Ten luz powsstal na wskutek zuzycia sie ogladzin i winien sie automatycznie wyregulowac,ale byc moze mechanizm jest zardzewialy i nie dziala poprawnie.Trzeba zdjac tylnie tarcze i wykonac inspekcje.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-10-21, 17:23   

Komierowski napisał/a:
Prawidlowa regulacja recznego.Luz pomiedzy szczeka a bebnem winien wynosi okolo 0,1mm
max .Ten luz regulujemy zebatkami ktore znajduja sie na mechanizmie powrotnym w bebnie.Po regulacji naciskamy wielkokrotnie hamulec nozny i wystepuje idealne sie dopasowania szczeki do bebna.Teraz dopiero ustalamy wysokosc lewarka hamalca recznego.
Zdaje sie winno wynosi okoloo 3 klikow.Tak ustalamy sruba kolo lewarka.
Wszelaka inna procedura SPOWODUJE ZE HAMULEC BEDZIE DZIALAL NIEPRAWIDLOWO.
Bebnem nazywam czesc zamklnieta dolna tarczy hamulcowej.Ten luz powsstal na wskutek zuzycia sie ogladzin i winien sie automatycznie wyregulowac,ale byc moze mechanizm jest zardzewialy i nie dziala poprawnie.Trzeba zdjac tylnie tarcze i wykonac inspekcje.
Pzdr.Chepika 215.


Tylko ze w Cruze 1.8 chyba nie ma bebnów.
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-10-21, 18:21   Regulacja hamulca ręcznego

user_01 napisał/a:
Tylko ze w Cruze 1.8 chyba nie ma bebnów.

Komierowski napisał/a:
Bebnem nazywam czesc zamklnieta dolna tarczy hamulcowej.


Natomiast zdanie
Komierowski napisał/a:
Trzeba zdjac tylnie tarcze i wykonac inspekcje.

w przypadku tarcz nie ma sensu. Przecież cały mechanizm jest elemencie z tłoczkiem i sama tarcza nie posiada żadnych mechanizmów.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-10-21, 19:06   Regulacja hamulca ręcznego

huri_khan napisał/a:
user_01 napisał/a:
Tylko ze w Cruze 1.8 chyba nie ma bebnów.

Komierowski napisał/a:
Bebnem nazywam czesc zamklnieta dolna tarczy hamulcowej.


Natomiast zdanie
Komierowski napisał/a:
Trzeba zdjac tylnie tarcze i wykonac inspekcje.

w przypadku tarcz nie ma sensu. Przecież cały mechanizm jest elemencie z tłoczkiem i sama tarcza nie posiada żadnych mechanizmów.



Kolega chyba mial na mysli tzw bebnotarcze, tak popularne w Daewoo (Lacetti, Epica)
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-10-21, 20:00   

User_01 nie mam zielonego pojęcia co kolega miał na myśli,
pisze jak jest w Cruze :twisted:
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-10-22, 13:44   

Huri_kan,
Inspekcja zawsze winna byc wykonana kiedy zachodza nieprawidlowosci.
Jezeliu jest tarcza i reczny wspopracuje razem z tloczyskiem glownym to sie sprawdza czy niema wyrobien u nasady dzwigni.Korozja i brud potrafi zdzialac rzeczy takich jakich wogole nie bierzemy pod uwage.
Co do okreslenia to hamulec reczny dzialajacy osobnie mowi sie ze jest schowany w bebnie tarczy.Jest to wersja drozsza i stosowana w markach jak mercedes.Aler mamy zawsze niezalezny hamulec od noznego.Reczny dzialajacy na tloczysko tarczy praktycznie jest w tym samym systemie co hamulec glowny.
Wynikaja przejezyczenia .Samochod posiadajcy tylko bebny ma praktycznie rowniez jeden system hamulcowy reczny i nozny ale aw razie ucieczki plynu z systemu, recznym sie troszke przyhamuje.Podobnie jest w taczowym ile sie nie zatrze tloczysko.
Pzdr.Chepika215.
_________________
Chepica215
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-10-22, 21:05   

Dzisiaj rozebrałem podłokietnik i niestety nie ma tam żadnych śrub, którymi można kręcić żeby podciągnąć ręczny.

Jeżeli chodzi o regulację ręcznego to odbywa się za pomocą śruby i dźwigni przy zacisku.

Tutaj jest opis
http://www.mpbrakes.com/u...structions1.pdf

Ogólnie polega to na tym, że przy wymianie klocków należy wcisnąć cały tłoczek do zacisku i następnie kręcić śrubą i ramieniem, która jest w tym opisie tak żeby docisnąć kocki za pomocą tłoczka do tarczy hamulcowej.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-10-23, 08:07   

huri_khan napisał/a:
Dzisiaj rozebrałem podłokietnik i niestety nie ma tam żadnych śrub, którymi można kręcić żeby podciągnąć ręczny.

Jeżeli chodzi o regulację ręcznego to odbywa się za pomocą śruby i dźwigni przy zacisku.

Tutaj jest opis
http://www.mpbrakes.com/u...structions1.pdf

Ogólnie polega to na tym, że przy wymianie klocków należy wcisnąć cały tłoczek do zacisku i następnie kręcić śrubą i ramieniem, która jest w tym opisie tak żeby docisnąć kocki za pomocą tłoczka do tarczy hamulcowej.


TIS Chevrolet takiej funkcji nie przewiduje. A w dokumencie mamy do czynienia z zestawem innym niz oryginał. Ale jak dziala to super.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 77
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-10-23, 20:48   

Tak bardzo podobny system byl w Saabach,900 i nowszych.
Opis swietny dokladny.Po wymianie tego wszystkiego zupelna nowka.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-09-09, 12:45   Jak wyregulowac ręczny hamulec w Cruze

Regulacja hamulca ręcznego w Chevrolecie Cruze:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: