Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Prośba o podmianę czujnika temperatury spalin |
Autor |
Wiadomość |
KonradMaster

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-07-01, 13:38 Prośba o podmianę czujnika temperatury spalin
|
|
|
Witam,
Mam prośbę, jeśli ktoś z okolic Łodzi, Częstochowy, czy innych pobliskich miast posiada Epicę w dieslu i miałby chęć mi pomóc, to bardzo proszę o odpowiedź. Chodzi mi dokładnie o podmianę czujnika temperatury spalin 1 (tj. ten przy kolektorze wydechowym) dosłownie na kilkanaście minut. Jest to dla mnie ważne, dlatego że nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy czujnik (ponad 500 zł w potaku). Kable przemierzone i są w porządku. Jeśli czujnik u kogoś działa prawidłowo, a u mnie wywaliłby błąd to wiadome jest, że sterownik silnika jest u mnie do wymiany. Jeśli nie wywaliłoby żadnego błędu to wtedy będzie wiadomo, że czeka mnie wymiana czujnika.
Z góry dziękuję. |
_________________ Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 |
|
|
|
 |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 80 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-07-02, 06:21
|
|
|
Nalezy szukac przyczyna zapalenia sie lampki Check Engine. Po prostu masz zapchany Partikel filter.
Wymiana kosztuje duzo ale mozna samemu oczyscic poprzez np przejechac sie z 15km z predkoscia 140km/h.Gwarantuje zostanie wszysztko usuniete i bedzie funkconowalo jak nalezy.Mozesz pomoc plynem do dodania do paliwa.Nie wiem jak sie to nazywa w Polsce.
Check engine podpowiada nam ze mamy zly stan emisji spalin czyli za duzo trucizny wydalasz z silnika i na to skladac sie moga; lambda sonda,zapchany filtr spalin w mniejszym stopniu stary olej w silniku,filtr powietrza zapchany.Albo do wymiany katalizator.
Najpierw dokonaj analizy spalin i daj wynik na forum odrazu podpowiem gdzie lezy blad.Podmiana z innego samochodu to tak pracuja analfabeci samochodowi.Sa praktyczne sposoby do usuwania bledu,co ztego ze wymienisz a bedzie uszkodzony katalizator nic sie nie zmieni emisji spalin, wszytko wykaze, tylko trzeba umiec to odczyac prawidlowo.
Jest jeszcze jedna rzecz lampka sie zapali kiedy odczepiamy na chwile baterie i niegasimy komputerem lecz sposobem wtedy silnik pracuje nieprawidlowo. Nalezy zgasic tylko komputerem.
Pzdr.Chepica 215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
KonradMaster

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-07-04, 11:17
|
|
|
Komierowski, szanowny Panie alfo i omego!
Jeśli jesteś taki mądry (z racji różnicy wieku, nie użyję bardziej dobitnych epitetów) i nie jesteś, jak wyżej wspomniałeś, "analfabetą samochodowym", to z pewnością pomożesz mi z moim problemem.
Otóż wyskakują mi 3 kody błędów: P0546, P2080 i P20E2. Pierwszy z nich wypluwa praktycznie od razu po ruszeniu z miejsca, zaś dwa kolejne po dłuższym postoju (jedna, bądź dwie doby).
Dla ułatwienia poniżej podaję opisy kodów ze strony autocats:
Cytat: | P0546 - Wysokie napięcie obwodu czujnika 1 temperatury spalin
P2080 - Charakterystyka czujnika 1 temperatury spalin
P20E2 - Korelacja czujników temperatury gazów wydechowych (EGT) nr 1-2 (nieprawidłowy zakres wartości sygnału) |
Poniżej jeszcze podam opis, do czego służy czujnik temperatury spalin (EGT sensor), który można znaleźć na stronie firmy Denso:
Cytat: | Czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT)
Czujnik temperatury odprowadzanych spalin (EGT) – który znajduje się przed katalizatorem utleniającym (DOC) i/lub przed filtrem cząstek stałych (DPF) – wykrywa temperaturę odprowadzanych spalin i przesyła tę informację w postaci sygnału do modułu sterującego silnika (ECU), w celu sterowania pracą silnika i skutecznego zmniejszania emisji.
Ze względu na udoskonalone wykrywanie temperatury przez czujnik EGT, wielkość wtrysku paliwa koniecznego do spalenia cząstek oraz ilość cząstek stałych w filtrze DPF jest dokładnie oszacowana – dzięki czemu skuteczniej przebiega proces „wypalania” filtra DPF. W rezultacie emitowane są czystsze spaliny, zmniejsza się również zużycie paliwa wykorzystywanego w procesie „regeneracji” filtra DPF. Co więcej, kontrolowana jest także temperatura katalizatora, dzięki czemu nie ulega on przegrzaniu i nadmiernemu zużyciu.
Możliwe usterki i ich objawy
Silne wibracje mogą przerwać połączenie przewodów wewnętrznych
Zbyt wysoka temperatura (powyżej 900°C) może spowodować nagłe zmiany oporności elementu termistora
Silne wygięcie przewodów (przegięcie na odległości mniejszej niż 20mm) może spowodować ich pęknięcie
Do podstawowych objawów należy zwiększone zużycie paliwa: wypalanie filtra cząstek DPF może trwać dłużej, co skutkuje większym zużyciem paliwa do celów innych niż napęd. Regeneracja filtra DPF może także następować w krótszych odstępach czasu niż normalnie, powodując niedogodności podczas jazdy.
Problem z czujnikiem EGT może spowodować zapalenie się kontrolki informującej o uszkodzeniu silnika. Kod diagnostyczny usterki jest przechowywany w ECU silnika i może być sprawdzony skanerem diagnostycznym. Jeśli przyczyną awarii jest uszkodzony czujnik EGT, należy go wymienić. |
Auto jest mocne, ładnie się zbiera, jedyne co, to tylko wypalanie DPFa włączyło się ostatnio już po 700 km, pomimo tego, że w ostatnim czasie robiłem dłuższe trasy (50 - 200 km w jedną stronę). Wskazuje na to właśnie opis Denso.
Na pewno Twoja wiedza i obeznanie w tym temacie pomoże przy wskazaniu przyczyny występowania tych błędów i namierzy, który z nich oznacza "zapchany Partikel filter". Będę bardzo wdzięczny, jeśli pomożesz mi w rozwiązaniu tego problemu, bo na razie jedyne co się mogę dowiedzieć z Twoich postów, to to, żeby wymieniać olej silnikowy na niskopopiołowy ACEA C3, nie wycinać "Partikel filter" i "przejechac sie z 15km z predkoscia 140km/h"...
A jeśli nie jesteś w stanie pomóc, poprzez np. użyczenie swojego czujnika, albo wskazanie co należy zrobić/wymienić, żeby na 100% usunąć usterkę, to lepiej się nic nie odzywaj, ponieważ tu nie chodzi o nabijanie postów, czy kogoś w butelkę, tylko o rozwiązanie danego problemu. |
_________________ Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 |
|
|
|
 |
lukaszbozyk
Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2016-07-05, 22:51
|
|
|
Ja zapraszam do Warszawy bez problemu "pożyczę" na chwilę! |
|
|
|
 |
KonradMaster

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-07-06, 09:08
|
|
|
lukaszbozyk, dzięki za chęci. Jak będę miał dłuższą chwilę wolnego czasu to odezwę się na PW w celu spotkania. Oczywiście w zamian za pomoc buteleczka się będzie należeć |
_________________ Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 |
|
|
|
 |
KonradMaster

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-07-11, 10:29
|
|
|
Wczoraj moja cierpliwość odnośnie DPF'a dobiegła końca. Pojechałem z Bełchatowa do Łodzi, do szpitala w odwiedziny mojego dziadka. Odległość jaką pokonałem ciągiem z miejsca A do miejsca B to 55 km. W Łodzi praktycznie pod szpitalem, będąc już na miejscu, włączyła się procedura wypalania DPF. Myślałem, że krew jasna mnie zaleje... Przejechałem nie najmniejszy odcinek drogi, a tu wypalanie DPF włącza się na miejscu docelowym! Nie chcąc doprowadzić do zlania się oleju napędowego do miski olejowej w silniku, kręciłem się bez celu po Łodzi jakieś 20 km, żeby jaśnie "Pan" DPF się łaskawie wypalił! Masakra.
Już postanowiłem, że w przyszłym miesiącu wymieniam rozrząd, po czym wycinam tego chwasta. Co to za komfort użytkowania, skoro jeżdżąc autem na dłuższych odcinkach i tak wypalanie DPF'a włącza się w najmniej odpowiednim momencie. Wymiana oleju silnikowego co parę miesięcy też nie jest przyjemna dla portfela...
Tak więc, olewam ten czujnik temperatury spalin, wycięcie wyjdzie niewiele drożej (czujnik ten w Potaku kosztuje 500 zł), a dzięki temu upiekę dwie pieczenie na jednym ogniu - usunę problem z DPFem i zarazem z niesprawnym czujnikiem EGT.
Do tego zastanawiam się nad chipem w Kreatorze Mocy w Warszawie, więc będą to jak dla mnie same plusy. |
_________________ Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 |
|
|
|
 |
KonradMaster

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-08-01, 11:46
|
|
|
NIEAKTUALNE.
Problem rozwiązany poprzez pozbycie się chwasta - DPF'a. |
_________________ Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 |
|
|
|
 |
bubek4070
bubek4070
Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 114 Skąd: południe PL
Poziom: 9
|
Wysłany: 2016-08-02, 05:42
|
|
|
Nie musiałeś jeżdzić po mieście tylko stać na parkingu z załączonym silnikiem u mnie ta operacja trwa 15 min pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|