Zakup Chevroleta Epica prośba o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
windus
Model Samochodu: Nie posiadam
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-16, 09:24 Zakup Chevroleta Epica prośba o pomoc
|
|
|
Witam,
Jestem nowy na forum. Zarejestrowałem się aby uzyskać pomoc w zakupie tego auta.
Jest w Olsztynie na sprzedanie takie auto:
http://otomoto.pl/oferta/...html#6fc30a40c4
Warto? Serwisowany w Oplu.
Co prawda diesel a będę jeździł ok 10 tys. km rocznie ale wyposażenie i cena jest zachęcająca.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
Auto ma odpryski na klapie i masce. Nie zauważyłem innych wad. |
|
|
|
 |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 80 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-06-16, 20:13
|
|
|
Witaj windus,
Ten model byl zdobywca tytulu najlepszego diesla w roku AD:2007 na terenie skandynawi.
Mam do Ciebie pare pytan jak dostane odpowiedz to powiem warto czy nie.
1- Czy jest ksiazka servisowa i kto ja prowadzil.
2- jaki ma przebieg.
3-czy servisy byly wykonywane wodpowienim czasie.
Pozdrawiam Chepica 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-06-17, 07:08
|
|
|
Jeśli rzeczywiście auto serwisowane, nie tłuczone, to warto.
Sprawdź kwity i auto w niezależnym warsztacie. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
windus
Model Samochodu: Nie posiadam
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-17, 07:40
|
|
|
Witam,
Dzięki za zainteresowanie
Może opiszę to auto. Stoi w ASO Opla w Olsztynie jako rozliczenie za nowy samochód.
Stoi już 3 miesiące i nie jest objęte gwarancją Opla w przypadku zakupu.
Auto wyprodukowane w 2007 r. Do Polski zjechało w 2010 r. przy przebiegu 70 tys. km. aktualnie ma 206 tys. km przebiegu. Jeden właściciel w Polsce.
Dostałem od Pana w ASO, który się nim zajmuje wykaz napraw serwisowych. Tak na gorąco byłem bardzo zadowolony, że mam "pełny" wykaz napraw. Ale zawsze jest ale...
Wykaz zaczyna się na 141 tys. km a kończy 206 tys.km. Jest w nim opisana trzy letnia historia napraw. Tylko raz był wymieniany olej itp. Oraz rozrząd, zaciski, klocki itp.
Trochę mało...
Poprosiłem Pana z ASO o nr poprzedniego właściciela. Dał bez zająknięcia.
Zadzwoniłem do właściciela i powiedział mi, że naprawy były robione w warsztacie ED Gaz w Olsztynie. Nie miał kolizji tym autem i raz regenerował dwumasę za 800 zł. Jako, że wiedziałem gdzie był robiony przejechałem się z tego ASO do mechanika. Mechanik opowiedział mi naprawy tego auta (jednak Epica to rzadki model - pamiętał go).
Były wymieniane 3 poduszki pod silnikiem, zaciski. Olej itp. były wymieniane na czas. Wg niego auto godne polecenia. Byłem nastawiony na kupno ale... podjechałem po pracy do biura zrzucić narzędzia z samochodu i zagadałem mechanika który ma serwis tuż obok mojej pracy.
Zdecydowanie odradził mi to auto bo:
- ciężko o części bo nie ma zamienników,
- drogie części,
- przebieg wskazuje, że auto może się kończyć - powyżej 200 tys. km.
Auto ma na masce odpryski rdzy, jedno nadkole lekko korozja bierze, no i klapa do zrobienia. Poza tym ok.
Odpowiadając na pytania. Mam tylko wykaz napraw z ASO. Cała reszta była mówiona mi "na gębę". |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-06-17, 08:43
|
|
|
Z korozją nie wygrasz.
Z częściami bywa różnie, ale są niezależni dostawcy, jak potak.com.pl |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
MarcinekNu2
Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 151 Skąd: Puławy
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-06-17, 09:13
|
|
|
No tak, ale nie jest wcale tak różowo z częściami. Będzie na pewno z tym problem. Samochód za 14 tyś a wymiana 4 amortyzatorów to koszt około 1000-1200 zł!! To jest masakra. Wiem, bo mam Evande, a podwozie to jest identyczne w 99% jak w Epice.
Rdza, to jest duży problem, nie da się z nią wygrać.
200 tys na silnik diesla to nie jest przebieg. O silnik można się martwić przy 400 tyś, ale jak znam życie to ma ona nalatane coś koło 300-320 tyś.
Poza tym za 14 tyś to czego można się spodziewać? Salonowego wozu? Dziwne, jest bardziej to, że się nie sprzedał przez te 3 miesiące. |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-06-17, 09:17
|
|
|
Cena nie jest wygórowana. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
MrFabulous

Model Samochodu: Evanda CDX, Epica LT, Malibu LTZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 211 Skąd: Tashkent, UZB
Poziom: 13
|
Wysłany: 2016-06-17, 09:28
|
|
|
Ja nie rozumiem dlaczego tak się czepiają co niektórzy wymiany amortyzatorów w tych samochodach. Odpalcie sobie katalog np. Inter Cars i zobaczcie jakie są ceny do np. Passata, Octavii, Mondeo itd. Ceny podobne, czasem nawet wyższe. Wszystko w zależności od producenta, pomijam oczywiście jakieś chińskie dziadostwo. Dostępność owszem ograniczona, ale amortyzator nie psuje się z dnia na dzień, żeby był to jakiś ogromny problem. |
_________________ Evanda
Epica
 |
|
|
|
 |
MarcinekNu2
Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 151 Skąd: Puławy
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-06-17, 10:04
|
|
|
No bo do Nubiry można było kupić Monroe za 120 zł a dobry chińsko/koreański amor gazowy miałem za 75 zł. Problem leży gdzie indziej czyli w dostępności. http://e-katalog.intercar..._szukaj/100001/
Zobacz co jest dostępne a potem stany magazynowe - np. stan wynosi sztuk 1. |
|
|
|
 |
MrFabulous

Model Samochodu: Evanda CDX, Epica LT, Malibu LTZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 211 Skąd: Tashkent, UZB
Poziom: 13
|
Wysłany: 2016-06-17, 15:39
|
|
|
Niestety chciało się mieć fajny samochód, to trzeba jakieś koszty ponieść. To nie Matiz, Lanos czy Nubira, że części leżą i czekają w każdym sklepie, kosztując grosze. Cena za amory Epica/Evanda jest moim zdaniem bardzo normalna jak na samochód w tej klasie.
Z dostępnością zgadzam się, że nie ma rewelacji, ale nie ma też ogromnego problemu. Zaczyna się coś dziać z zawieszeniem: dzwonisz do JML albo do Potaka, zamawiasz i przyjeżdża paczką z Korei. Powtórzę: to nie psuje się z dnia na dzień.
Nie straszmy ludzi, bo nikt nie będzie chciał potem odkupić od nas tych samochodów. |
_________________ Evanda
Epica
 |
|
|
|
 |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 80 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-06-17, 19:27
|
|
|
Witaj windus,
Postaram sie odpowiedziec krotko.
Kupuj ten samochod. czesci sa na rynku polskim" gorzej"ale na niemieckim jest wszystko,czesci servisowe niektore pasuja z opli.Bedziesz potrzebowal pomoge.
Jedna z gorszych awarji jest wlasnie te dwumasowe kolo,ale jak jest wynmienione to narazie niema sie czym martwic.Te przebiegi o ktorych mowisz i Ciebie drecza to tylko w razie taksowki.Tak tam sie nabija kilometry jak licznik w mennicy panstwowej.Ludzie pracy tak nie jezdza gdyz musza zarobic na siebiea potem sie ptrzejechac lub do tej pracy dojechac.
Poduszki od silnika swiadcza ze ma wlasnie ten przebieg.
Kupujesz samochod z gornej polki to badziewia nie mozna wtykac gdyz bedziesz tylko reperowal.
Epici wlasnie diesle 2007 sa jak najbardziej niezawodne o ile bedzieez wymienail olej co 15000km.Sklrzynia biegow manual co 60 tyskm.Niesluchaj specjalistow ktorzy beda mowic ze sie nie wymienia.To sa oszusci.Eksploatuj spokojnie zadne wyscigi,pilnuj geometri kol,wywazenia.
Zmieniaj glyckol co max 5 lat ale tylko czerwony.Dolewaj do chlodnicy tylko wode destylowana.
Plyn hamulcowy co 4lata DOT 4 taki co pasuje do ABS-u.
Najwaziejszy sprawdz czy w servisie przy 90kkm i przy 180kkm byl wymieniany rozrzad i pompa wody.To jest bardzo wazne.
Rozrzad to znaczy pasek rozrzadu i rolka naciagajaca pasek i Idler rolka prowadzaca.
a przy alternatorze rolka prowdzaca i pasek klinowy i rolka naciagajaca pasek klinowy.
Olej uz<ywaj nisko popiolowy C3 Ja uzywam Castrola EDGE 5w-40 do diesla Turbo odpowiednik normy Chevy Dexos 2.Bardzo dobry i cichutko motor na nim pracuje mimo ze rzadki jak woda.
200kkm oznacza ze silnik jest dobrze dotarty.Rozmawialem z taklsowkarzami w Niemczech ktorzy na Epicach porobili przebiegi rzedu 1mln kilometrow bez zadnych awarji.Osobiscie stwierdzam u siebie bardzo niewiele awarji praktyczne zadnych ale sie pilnuje i wszystko staram sie wymieniac w czasie odpowiednim do tego. Wszystkie wymiany dokonuje osobiscie gdyz niewierze zadnemu mechanikowi na swiecie.
Moja historia z importem z polski do szwecji9 byla taka sama.Stal w firmei jeden rok.Nikt nie chcial zakupic gdyz bali sie napraw i kosztow.Ja sie zdecydowalem i dojechalem do szwecji ale odrazu w najblizszych dniach dokladnie wszystko sprawdzileml i zaczelem wszystko co portzreba wymieniaiic na nowe.Powod mail przebieg tylko 79kkm al jak stal wszystko z ukladow jezdnyh jak hamulce,opony
czwesci zsilnika byly podmienione na zuzyte.Nawet w firmach jest bida az piszczy.
Po tej wynmianie jezdze dodzisiaj bez problemowo. Jedna awrje mialem w czasie podrozy to jedno lozysko zprzeniego kola furczaol jak niemiecki ubot przy dodawaniu gazu.Nie grzalo sie w zwaizku z tym jecahlem wolno max do 120km /h z Cherburga do Poludnioej Szwecji.
Kuj to auto i naucz sie servisowac to bedzie chodzic jak nalöezy gdyz sam wszystko zrobisz a nie jak warsztat pisza i pieniadze biora i sie modla aby nie wrocil.
Pozdrowienia
Chepica 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
windus
Model Samochodu: Nie posiadam
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-18, 00:15
|
|
|
Komierowski dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Trochę mnie podbudowałeś.
Jutro zamieszczę zdjęcia elementów które korodują i opis napraw z ASO. Muszę tylko ogarnąć jak się zamieszcza zdjęcia na tym forum. Dziś już za późno...
Dziękuje wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
milyjarek
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-06-19, 12:30
|
|
|
Kolego windus. Widze że to auto jest w Mibo. Kupiłem tam Evande ok 4 lata temu i byłem bardzo zadowolony. Pracuje tam jeszcze może p. Staszałek który zajmuje się autami używanymi. Ja jak kupowałem pokazał mi całą historie serwisową u nich która była robiona, sprawdziłem auto u nich na kanale i się nie zastanawiałem. Za Evande dałem wówczas 22 tys zł. Jet to uczciwy sprzedawca, przebieg sądze że prawdziwy masz a on może ci tego nie potwierdzić jeżeli auto nie było serwisowane ale o to się nie martw. Problemów z tym autem nie powinno być bo mam też taką Epice i wiem co pisze. Części są dostępne jak poszukasz w sklepach które zajmuja się częsciami do chevroleta w razie czego podpowiem. Nie sa drogie częsci a kupujesz tylko materiały eksploatacyjne. Udostępnią ci na miejscu miernik lakieru więc nadwozie tez sprawdzisz. Korozja u mnie tez pojawiała się niedawno na nadkolach ale zabezpieczyłem już to konserwując nadkola. Obejrzyj auto bez emocji przemyśl i kupuj, cena też jest atrakcyjna. Może dostaniesz jeszcze upust jak powołasz się na Jarka z Wrocławia który kupował u nich Evande, to był rok 2011 lub 2012. Pozdrawiam i czekam na wiadomość. |
_________________ milyjarek |
|
|
|
 |
windus
Model Samochodu: Nie posiadam
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-19, 20:18
|
|
|
Cześć milyjarek.
Ten Pan już tam nie pracuje, mogę podać dane osoby, która mi opisywała tego Chevroleta. Jak już pisałem przedstawiono mi historię napraw tego auta w Oplu. Naprawy u drugiego mechanika zostały mi tylko opowiedziane i wg niego auto jest godne uwagi.
Wiesz nie znam się aż tak dobrze na autach żeby samemu oceniać stan techniczny. Będąc tam przetestowałem całą elektrykę tj. szyby, lusterka, radio i itp. Autko odpaliło od razu nie zauważyłem chmury czarnego bądź niebieskiego dymu, po wciśnięciu sprzęgła silnik nie zmieniał swojej pracy. Po dodaniu gazu też nie widziałem nic niepokojącego. Od dołu nie zauważyłem aby podwozie było zżerane przez rdzę. Silnik nie był myty i trochę klekotał ale to diesel i był zimny czyli chyba ma prawo
Muszę jeszcze to przemyśleć chociaż nie mam innego samochodu na oku a czas goni.
Co mnie boli w tym aucie:
- korozja na klapie bagażnika.
- korozja na masce, takie małe punktowe odpryski,
- korozja na jednym ze słupków,
- korozja na prawym nadkolu,
- niespasowanie zderzaka z lewym nadkolem, próbowałem to naprawić ale nie dałem rady.
Pokażę na zdjęciach to o czym piszę:
Nie wiem czemu ale widząc to auto od razu zachciałem doprowadzić je lepszego wyglądu. Tak jakby je "dopieścić". Tyle, że nie wiem jakie wiążą się z tym koszty. Trzeba zrobić klapę, maskę, lewe nadkole. Nie mam tego na zdjęciu ale znaczek Chevroleta z przodu jest jakby zalany od środka. Wygląda to dość kiepsko.
Jeśli jest potrzeba mogę zamieścić zdjęcia opisu napraw w MIBO. Miałem zrobić to wcześnie ale mam trochę na głowie.
Dziękuje wszystkim za pomoc i czekam na rady.
p.s. mój mechanik odradzał mi również Epicę ze względu, że ten samochód ma części dedykowane tylko i wyłącznie dla niego i jest z nimi problem. Do tego Chevrolet "rozwodzi" się z Oplem i będzie jeszcze gorzej z dostępnością. Jest to prawdą? |
|
|
|
 |
milyjarek
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-06-20, 02:12
|
|
|
Nie będe odradzał tobie tego auta bo cena jest nie wielka jak za takie auto i rocznik. Jest niższa ze względu na korozje jak widać. Ja mam idealną pod względem blacharskim a jak bym sprzedawał to cena by była inna od tej. Jeżeli chcesz ładniejszą to widziałem u innego dilera ale cena dużo wyższa. |
_________________ milyjarek |
|
|
|
 |
|