przy minimalnej pr?dko?ci kierownica bije i zje?d?a na prawo |
Autor |
Wiadomość |
AHMED
Początkujący Ave
Wiek: 44 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 8 Skąd: Olsztyn/Jedwabno
Poziom: 1
|
Wysłany: 2010-04-03, 09:12 przy minimalnej prędkości kierownica bije i zjeżdża na prawo
|
|
|
Hej użytkownicy Forum , jestem tu nowy i będę odwiedzał to forum, lecz przychodzę też ze swoimi problemami.
A mianowicie:
-robione zawieszenie (gumy łożyska odboje)
-wymienione tarcze/klocki
-geometria kół wyszła ok
-przekładane koła tył na przód
A objawy nie ustępują:
-przy małej prędkości (20-40) kierownica delikatnie skacze w rytm obrotu koła na prawo
-samochód zjeżdża na prawo
-niezależnie czy na luzie czy na gazie
-przy wyższej prędkości 80-100 wibracje kierownicy i zjeżdżanie na prawo, że muszę wciąż trzymać kierownicę w lewą stronę by nie zjechać
-to wszystko na oponkach 13''/175
Sugestie:
-czy to może być wina układu wspomagania???
-czy to przewrażliwiony układ kierowniczy w aveo? - wcześniej miałem skodę felicię i takie coś nie występowało, samochód jechał prosto i normalnie
Dzięki Fellas za ew. diagnozę, bo ani mechanior, ani matematyk (geometria nic nie stwierdzili..... a to naprawdę wnerwiające , trzeba wciąż samochód trzymać żeby nie zjechał i kierownica skacze tak o centymetr na zewnętrznej kierownicy. |
_________________ aveo, ty stary kalosie...
1.2 sohc 72KM T200 |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-04-03, 09:31
|
|
|
Spróbuj przełożyć przednie koła stronami, jak zacznie ściągać w drugą stronę będzie wiadomo że od kół .
Ja tak obadałem u mnie.
Objawy typowe dla uszkodzonej opony ( nie zawsze da się to zobaczyć ), lub złego wyważenia. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
kiniu
Cruze 1.6 Base+
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 240 Skąd: Tarnów
Poziom: 14
|
Wysłany: 2010-04-03, 10:19
|
|
|
Ja kiedyś w Fieście miałem podobny problem i nie bardzo mechanicy sobie mogli poradzić. Okazało się w końcu że tarcze hamulcowe były bardzo delikatnie zwichrowane i dawały taki objaw. Zaznaczę jeszcze że tarcze też wymieniałem i okazało się że nowe były wadliwe.
Co ciekawe skrzywienie było tak małe że przy naciskaniu hamulca nie było żadnego bicia na pedale.
Pozdrawiam |
_________________ ==
Pozdrawiam |
|
|
|
|
AHMED
Początkujący Ave
Wiek: 44 Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 8 Skąd: Olsztyn/Jedwabno
Poziom: 1
|
Wysłany: 2010-04-08, 23:39
|
|
|
Koledzy, dzięki za porady.
Przyczyna tkwiła w zdezelowanych kołpakach (i zapewne do tego niewyważonych kołach-na wyważanie dopiero się wybieram).
jak zdjąłem kołpaki, to jak ręką odjął... kierownica przestała ściągać...
martwi mnie ugięcie opony przy wysokim 2,3 bara ciśnieniu... opona ugina się stykając przy tym z kołpakiem, co powoduje bicie, czy to typowy problem?
na nowe felaski mnie nie stać jeszcze, więc bez kołpaków to trochę wstyd jeździć... no ale wygoda i bezpieczeństwo się liczy. |
_________________ aveo, ty stary kalosie...
1.2 sohc 72KM T200 |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-04-09, 21:48
|
|
|
Hmm... człowiek się całe życie uczy, w życiu bym nie przypuszczał że to kołpaki mogą być winowajcami |
|
|
|
|
|