Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja luzu międzyzębnego przekładni kierowniczej
Autor Wiadomość
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-04-26, 10:34   Regulacja luzu międzyzębnego przekładni kierowniczej

Ponieważ moja przekładnia kierownicza jest chyba najgorszym elementem jaki jest w tym samochodzie postanowiłem do niej zajrzeć.
Oczywiście największym problemem jest wyciek ale przy okazji chciałem zobaczyć dlaczego przy dużych gwałtownych ruchach kierownicą na postoju słychać dochodzące z przekładni stukanie. Luzu jako takiego nie ma. Myślałem o regeneracji ale firma z Lublina powiedziała mi, że koszt może być pomiędzy 1000 zł a 2000 zł (jak zerwą się tuleje od sanek które i tak ja muszę kupić).

Więc postanowiłem zobaczyć jak tam wygląda odkręcenie przekładni i spróbować przykasowac luz by zlikwidować stukot.
Więc po kolei:
Wykręcamy śrubę z tylnej poduszki, ułatwi ta pracę zdjęcie pierwszego tłumika z wieszaka (klucz 17).
Wykręcamy dwie tylne śruby od belki poprzecznej (klucz 17).
Odkręcamy od beli mocowanie wężyka wspomagania (klucz 10).
Odnajdujemy 3 śruby i jedną nakrętkę mocujące przekładnię kierowniczą do ramy pomocniczej (klucz 14, nasadka i prawa dolna przy skrzyni płaski lub płaska grzechotka).
Odsuwamy przekładnię od ramy pomocniczej.
Od tyłu przekładni mamy dużą nakrętkę i śrubę pod klucz 14. Nakrętka to pewnie rozmiar klucza 36-38, nie wiem bo nic mi nie spasowało.
Bierzemy młotek i szeroki śrubokręt i odkręcamy ją o pół obrotu stukając.
Teraz powinniśmy mieć klucz dynamometryczny i śrubę na 14 przykręcić momentem 7Nm.
Ja nie miałem, zrobiłem to na wyczucie, bardzo delikatnie bo będzie problem i kierownica nie będzie wracać. Blokujemy klucz 14 i młotkiem i śrubokrętem dokręcamy nakrętkę. Całość składamy w odwrotnej kolejności.
Robimy jazdę próbną i jeśli jest za mocno procedurę powtarzamy.
Tu niestety nie dało się tak jak w Nubirze zrobić regulacji z dostępem natychmiast (śruba 12 plus nakrętka wsadzone do otworu imbusowego do regulacji i nurkowanie z kluczem 19 - regulacja w 10 sekund luzu).
Po regulacji sprawdziłem stukanie, pozostało, czyli wskazuje to na jakiś luz raczej na drążkach kierowniczych bo nic się nie zmieniło. O dziwo luzu na kołach jak nie było tak i nie ma a stukanie jest. Może jestem za bardzo upierdliwy ale nie lubię rzeczy które nie dają o sobie znać ale nie są takie jak powinny być).
Teraz się zastanawiam, czy nie dało by się wyjąć przekładni bez rozkręcania sanek?
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 3/370
 1%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2016-04-26, 19:49   

no też się zastanawiam czy się nie da i myślę że się da:P ja też mam stukot luzu niby nie ma a powiedz mi sprawdzałeś półosie?
_________________
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-04-27, 06:49   

Sprawdzałem, mają trochę luzu jak ruszę nimi ale miałem jeszcze większy w Nubirze i nic nie stukało.
Mam luz na sztycy amorka i też się zastanawiam czy to nie stuka. Amorek w pełni sprawny a ma jednak luz.
Co do przekładni to muszę oblukać czy się da, bo bym wyjął, rozebrał i wymienił uszczelniacz. Tak zrobiłem w Nubirze.
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-04-28, 08:42   

Chociaż powiem Ci, że prawa półoś ma jednak spory luz w tym dodatkowym łożysku podpierającym. Dziś złapałem za nią mi jednak stuka ale czy stuka też w czasie jazdy? Nie wiem? Może trzeba wymienić to łożysko?
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 3/370
 1%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2016-04-28, 22:07   

heh ja już myśłe nad wsadzenie go pro gdzies tam heh i nagraniu co się dzieje sprawdzałem łożyskona alledro jest dostępne za 49zł
_________________
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-04-29, 12:39   

Miałem dokładnie taki sam pomysł. Co do łożyska to kolega ze sklepu dzwonił, że taki rozmiar ma od rozrządu od Lublina na 16 zł. Jeszcze miał posprawdzać.
U mnie jeszcze jest tak, że jak jadę powoli po kocich łbach to coś pod samochodem napiernicza jakby było odkręcone. A nigdzie luzów nie ma bo szukaliśmy. Wczoraj jeszcze grzebałem przy sankach i coś niepokojącego zauważyłem. Śruba od tylnej tulejki od strony kierowcy ma luz na boki tak jakby ktoś zerwał nakrętkę wewnętrzną i nie ma 100% dociągnięcia. Jak stukam w sanki lub lewy wahacz to właśnie ona metalicznie rezonuje. Próbowałem dokręcić, luźno obraca się o około 20st i staje sztywno, odkręcenie - to samo. Boję się ciągnąć mocniej żeby nie urwało się coś wewnątrz. Nie widać, by coś było grzebane w blacharce z przodu, patrzyłem nawet pod dywanikami. Nic nie było ruszane. Ale śruba nie trzyma jak powinna. Może ktoś próbował ją odkręcić i zerwał nakrętkę od nadwozia?
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 3/370
 1%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2016-05-03, 22:08   

no to autko przy przyspieszaniu zwalnianiu nie ucieka Ci na boki?
_________________
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-04, 06:05   

Właśnie kompletnie nie. Zbieżność też nie zmieniła się. Mimo tych stuków samochodów prowadzi się idealnie. I to mnie rozbraja.
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-05, 09:03   

Wczoraj podjechałem na diagnostykę bo po ostatnim weekendowym camel trophy coś mocno stukało i szału już dostawałem.
Okazało się, że przekładnia nie ma takich strasznych stuków i prawie żadnych luzów jak się mi wydawało, amorki w 72-73% sprawne i jedyny luz jaki on widzi to...poluzowana śruba od przedniej tulei. okręcałem ją przy wyjmowaniu i wkładaniu wahacza i dokręcałem ale widać nie dość mocno. No i pewnie też stukało. Dodatkowo lewy zacisk, miał luz i mógł stukać ale to zrobiłem chwilę wcześniej.
Sanki mimo tej nieszczęsnej śruby też się nie ruszają.
Na razie po dokręceniu jest znacznie lepiej.
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 3/370
 1%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2016-05-05, 21:52   

a ja dziś zajrzałem na półosie i taz mam luz poziomy na tej z podporą heh
_________________
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-06, 06:35   

Ale luz od strony skrzyni czy od strony koła? Ja od strony skrzyni na tej krótkiej połośce nie mam wcale, za to od strony koła na podporze przegub wcale ciasno nie siedzi. Diagnosta powiedział, że to luz na wieloklinie a na łożysku nie ma. Łożysko mam, tylko nie wiem czy przypasuje. Całe 16 zł.
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 3/370
 1%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2016-05-12, 21:46   

się nacieszyłem że nie mam wycieków i już mam zaczeło lekko kapac z magla i w zbiorniczku robi się wir więc jest nieszczelność, to ja w przyszłym tygodniu szukam gdzieś kogoś kto zrobi i zregeneruje magla hmm jak nie to kupie nową i założe zależy ile w Wrocławiu cenią
_________________
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-13, 05:13   

Daj znać jak zrobisz jak Ci poszło.
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 3/370
 1%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2016-05-13, 13:09   

umówiłem się na 23 regeneracja magla z płynem listwą, uszczelniaczami zdjęciem i założeniem 900zł
_________________
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-13, 13:15   

To tanio, u mnie min. 1000 zł a nawet może dojść do 2000 zł. Daj znać jak im poszło przy odkręcaniu sanek.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: