Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0100 (Przepływomierz)
Autor Wiadomość
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-11, 08:30   Błąd P0100 (Przepływomierz)

Witam,
2 dni temu pojawiła się kontrolka Check Engine. Po podłączeniu interfejsu okazało się, że problem dotyczy czujnika masowego przepływu powietrza (przepływomierza). Błąd wyskoczył podczas jazdy przy dość gwałtownym przyspieszeniu. Przepływomierz był wymieniony 3 miesiące temu na nowy i oryginalny Bosch. Wszystko było ok przez 3 miesiące. Wczoraj wymieniłem jeszcze wtykę na nową oryginalną 4-pinową Boscha (Allegro.pl) i niestety dalej błąd się pojawia w oczekujących. Co prawda jeszcze go nie wywaliło na deskę, ale w sterowniku już wisi.

Oczywiście czytałem, że może być nieszczelność w układzie dolotowym, że EGR szwankuje, albo że nawet z przepustnicą jest coś nie tak. Ale co ma przepustnica w dieslu do przepływomierza? Moim zdaniem szczelność jest w porządku, psikałem specjalnym preparatem do wykrywania nieszczelności i było ok. Jedynie zostaje EGR, tylko że autko w ogóle nie kopci, z tłumika wyłania się jedynie bielutki dymek.

Dodam jeszcze, że podczas jazdy sprawdziłem parametry przepływomierza. Na biegu jałowym pokazuje 13-14 g/s. Przy każdym dodaniu gazu na postoju wartość wzrasta w miarę proporcjonalnie do obrotów, im więcej gazu, tym większa wartość na przepływomierzu. Ale co zauważyłem podczas jazdy... Wczoraj kilka razy przy gwałtownym przyspieszeniu auto dosłownie na chwilę tak jakby straciło moc i przez pół sekundy nie chciało przyspieszyć, tylko tak zamuliło. Wtedy przepływomierz od razu pokazał wartość 0 g/s, co chyba nie powinno mieć nigdy miejsca na włączonym silniku.

Miał ktoś może podobny przypadek?
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-03-12, 22:21   

Witaj,
Mala uwaga do Twoich spostrzezen.Po wystartowaniu silnika nigdy nie dokonuj zadnych spostrzezen i jazd okrutnych.Pozwol mu pochodzic te 30 sekund i spokojnie ruszaj.Dopiero po przejechaniu minimum 3 kilometrow mozesz troche pocisnac gazu i rozejszec sie po przyrzadach.
Dlaczego? Silnik zimny to tylko problemy.Wszystkie jego systemy uklady pracuja prawidlowo przy noprmalnej temperaturze.Jezeli zaraz po starcie i przejechaniu kilikuset metrow dajesz dobrze gazu:Wszystkie czujniki /sensory/ przeklamuja,one pracuja prawidlowo w swojej temperaturze.
Lampka Chjeck engine musi sie zaplic i stwierdzic ze jest niewlasciwa proporcja powietrza do paliwa,ze emisja gazow jest zawyzona,jak ten biedny katalizator ma oczyscic jak on jest zimny.
Stad sa problemy zawinione przez uzytkownika.Przy nowym fabrycznie samochodzie tak sie to nie objawia i trzyma sie w normie ale pozniej gdy wszystko jest lekko przysniedziale to niestety musi byc wlasciwa temperatuira ktora bedzie trzymac wszysdkie parametry a normie.
Rozumiem taklie zachowanie nowy pojazd mlodosc i noga ciezka,niestyt tzreba spojrzec cieplejszym spojrzeniem na wszystkie urzadzenia jakie sa W Epice to jest skomplikowany samochod.
Pozdrawiam
Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-23, 09:57   

Problem rozwiązany.

Przepływomierz okazał się być sprawny. Problemem był natomiast zaśniedziały jeden z czterech kabli dochodzących do przepływomierza na odcinku kilkunastu cm. Po jego wymianie na nowy przepływomierz pokazuje 8 g/s na biegu jałowym, reaguje na pedał gazu i przede wszystkim nie wyrzuca żadnego błędu.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: