Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki OLEJ do manualnej skrzyni biegów D24
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-06, 18:38   

tomok7 napisał/a:
Kurde dzisiaj zauważyłem że na postoju z odpalonym zimnym silnikiem 2 bieg wchodzi bardzo lekko, ale jak już ruszę jest już ciężko, co raz ciężej gdy większa prędkość na jedynce gorzej ją wypiąć i wpiąć dwójkę może ktoś mi podsunie jakiś pomysł ??
Albo za mało oleju, albo nie właściwy, albo synchronizatory padają.
Może poprzedni właściciel zrobił niedźwiedzia przysługę i zlał niewłaściwym olejem.
Tak mogą wyglądać jeśli ktoś zalewał tą skrzynię olejem GL-5.


_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-08, 08:20   

Witam,
Jestem świeżo po wymianie oleju na Motul Gear 300 75W90 GL4/GL5 i przyznaję, że jest lepiej, szczególnie na zimnym silniku, nic nie "haczy", biegi wchodzą bez większego problemu, ale jakiś rewelacji nie ma. Spodziewałem się, że biegi będą wchodziły tak gładko jak u taty w Vectrze C, gdzie olej nigdy nie był wymieniany. Niestety, wchodzą nieco ciężej, ale to już chyba taka specyfika tej skrzyni biegów.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-09, 20:34   

KonradMaster, wiadome było ze na Motulu będzie lepiej, kwestia tylko o ile.
Zostaje jeszcze kwestia właściwej ilości oleju w tej skrzyni,
ale widać, że skrzynka chyba trochę już przeszła.
Możesz spróbować jeszcze dodać tego:
http://liquimoly.pl/produ...ego-1040-detail
daje zaskakująco dobre rezultaty <ok>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-10, 13:22   

@C77
Spróbuję dolać ten produkt do skrzyni, ale nie za szybko, bo kanał do końca miesiąca będę miał zajęty.
Jak dobrze wyczytałem, jedna tubka wystarcza na 1 litr. Do skrzyni weszło 2,1 litra, więc 2 tubki powinny wystarczyć.
Zobaczymy czy rzeczywiście będę zaskoczony i mam nadzieję, że to będzie pozytywne zaskoczenie i skrzynia mi się przez ten środek nie rozsypie ;-) Różnie to bywa z tymi "ulepszaczami"...
Stosowałeś to w ogóle, czy tylko czytałeś/słyszałeś opinie gdzieś?
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-11, 00:02   

Osobiście nie stosowałem, bo nigdy nie doprowadziłem skrzyni do stanu w którym bym to potrzebował ;-)
ale wielu znajomych używało i są bardzo pozytywnym wrażeniem <ok>
W Cruzach i Astrach gdzie wiele problemów ze skrzyniami to jest często ostatnią deską ratunku,
jeśli nie pomoże to już tylko zostaje remont skrzyni,
czyli wydatek od 2k (poza ASO) do jakiś 6k pln (w ASO)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
tomok7 
Tomaszz

Model Samochodu: EPICA
Wiek: 29
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 28
Skąd: ełk
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2016-03-14, 18:22   

A ja nie wiem czy zalać dodatek Liqui Moly czy wymieć olej na fuchs 75w80 , gdzie recenzje jego mam tutaj https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/354115-all-zamiennik-dla-oleju-przek%C5%82adniowego-gm1940182/
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2016-03-14, 20:37   

A jesteście pewni, że w dieslu stosuje się ten sam olej przekładniowy co w benzynowych 2.0? Przecież to jest inna skrzynia.
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
tomok7 
Tomaszz

Model Samochodu: EPICA
Wiek: 29
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 28
Skąd: ełk
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2016-03-14, 21:44   

Nie rozumiem ?? przecież jest to zamiennik oleju GM1940182 chyba taki sam dla benzyny i diesla...
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2016-03-14, 22:15   

nie jestem pewny czy ta skrzynia w dieslu ma takie same problemy jak w benzynie, niech ktoś się wypowie na ten temat.

Edit: dobra sprawdziłem i faktycznie olej jest taki sam do obydwu, różni się tylko ilość, do skrzyni od diesla wchodzi więcej.
Ale... wszystkie problemy dotyczące skrzyni dotyczyły zawsze skrzyni D24 w silniku benzynowym, diesel ma inną skrzynię przenoszącą zdecydowanie większy moment obrotowy.
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
bmarcin82 

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Łódź
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2016-03-14, 22:33   

Tak jak kolega pisze FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 spełnia norme opla -ma jego rekomendacje..
Jestem po naprawie skrzyni (D24) i wlasnie takim zalałem.. jest duża róznica..
biegi w/chodza ładnie i bardziej precyzyjnie przez co nie ma haczenia.. pierwsze wrarzenie po wymianie jest takie ze wybierak (biegi) w/chodzi tak lekko ze az za lekko ;)
Osobiscie polecam chociaz przejechałem ok 300km zobaczymy za jakis czas..
Ten olej ma tyle dodatków ze nie sadze zeby były problemy tymbardziej ze mozna go zalac do skrzyni GL-4.
Osobiście polecam - opinie też mówią same za siebie.. sam kolega napisał ze firma zajmująca sie skrzyniami leje fuchs a nie shit GM'owski który był za słaby do skrzyn m.in D24 (i obecnie juz nie zalecany <wycofany> bo zmieniony bodajrze na końcówkę 004)
Pzdr!
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-15, 13:20   

Tyle o tym oleju piszą na oplowskich forach (w większości dobrego)
szczególnie w kwestii poprawy pracy skrzyń M32 w Astra J i Cruze 1.4T
że też mnie to zaciekawiło.
Jeśli ktoś jest również zaciekawiony to znalazłem charakterystykę tego cuda :-)
http://www.generaloils.ne...ID-75W-80_e.pdf
dla porównania charakterystyka tego co jest sprzedawane jako GM 1940182 (różowy)
http://www.salube.co.za/downloads/tds/bot-402.pdf
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-24, 08:29   

Wczoraj dolałem tego dodatku LM 2652 do oleju przekładniowego i na rozgrzanym silniku jest rewelacja. Biegi wchodzą tak lekko, że aż moim zdaniem za lekko, ponieważ dźwignię mogę przesuwać małym palcem u dłoni.
Natomiast żeby nie było tak pięknie, dzisiaj na zimnym silniku przy temperaturze powietrza -1°C było już gorzej, właściwie nie odczułem żadnej zmiany.
Widać, że chyba na zimnym silniku ten dodatek w ogóle nie działa, ale ogólnie oceniam go na plus, bo wystarczy przejechać te 4-5 km od momentu odpalenia z rana i biegi wchodzą idealnie. Pewnie latem przy wyższych temperaturach z rana będzie lepiej niż teraz.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
pacyfa 

Model Samochodu: epica 2,0
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: okolica Bochni
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2016-08-29, 20:32   

bmarcin82, jak ci się sprawuje ta skrzynia ile już po wymianie kilometrów zrobiłeś?
 
     
pacyfa 

Model Samochodu: epica 2,0
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: okolica Bochni
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2016-09-06, 19:35   

Gdzie się zaopatrywaliscie w części do skrzyni? Chodzi mi o synchronizatory bo w spuszczonym oleju widzę złote opilki, ktoś coś?
 
     
pacyfa 

Model Samochodu: epica 2,0
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: okolica Bochni
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2016-09-16, 15:37   

Poradzę sobie bez forum ale będę pisał może komuś się przyda, na pierwszy rzut poszło odessanie oleju czyszczenie i zalanie nowym olejem kupiłem valvolin o parametrach orginalu i u mnie jest już praktycznie problem z głowy, ale iak muszę zdjąć skrzynie bo jest mały wyciek i zobaczę jak to wygląda w środku, opiszę pod koniec miesiąca mysle
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: