Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Głośna praca zawieszenia.
Autor Wiadomość
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-04, 18:36   Głośna praca zawieszenia.

Cześć,

Pytanie: czy w Malibu tłukące na krótkich nierównościach (dziury, studzienki itp.) zawieszenie to norma? W moim tłucze okrutnie na wszystkich czterech kołach. Mam teraz zimowe 17'' i jest źle. Aż się boję, co będzie po założeniu 18''... Człowiek jedzie i ma wrażenie luźnych wszystkich wahaczy... Byłem na szarpakach i w ASO. Nikt nic nie znalazł. W ASO człowiek mi powiedział, że Insignie też głośno pracują. Ale moim zdaniem tylu by nie sprzedali, gdyby tak samo hałasowały. Mechanik z ASO był na przejażdżce po dziurach i powiedział, że "ten typ tak ma", zaś jego szef, że to takie amortyzatory. Nie psują się, ale hałasują. Mieli rację? Wiercić im dziurę w brzuchu, żeby usunęli problem, czy czekać na koniec gwarancji i wymienić amory na aftermarkety? Z oczywistych względów nie miałem możliwości przejechania się innym Malibu, żeby potwierdzić "tego_typu_tak_manie"...

Pozdrowionka.
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-05, 11:53   

Serdecznie witamy w "klubie GM" :-)
Szkoda, że Malibu też podpadło pod problemy ze stukającym zawieszeniem,
ale w sumie nie ma się co dziwić bo to cecha wspólna ostatnich pojazdów ze znaczkiem Chevy/Opel,
czyli amortyzatory technicznie zupełnie sprawne ale tłuką okrutnie.
Widzę że panowie z ASO GM w końcu zaczęli mówić prawdę o tych problemach,
bo wcześniej często pozostawali głusi na odgłosy dochodzące z zawieszenia w autach naszych forumowiczów.

Cytat:
Ale moim zdaniem tylu by nie sprzedali, gdyby tak samo hałasowały.


Dlaczego nie? Np. Cruzów na świecie GM sprzedało najwięcej w swojej historii
pomimo tego że problem stukającego zawieszenia jest ogólnie dobrze znany.
U nas na Forum temat o stukach pukach czyli głośniej charakterystyce zawieszenia w Cruze ma ponad 40 stron.
http://forum.chevrolet.or...?t=1229&start=0
Ciekawe ile by miał w sekcji Malibu gdyby Malibu były obecne w PL w takiej ilości jak Cruze czy Insignia :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-05, 20:26   

To dla mnie dobra i zła zarazem wiadomość. ;)

Dobra, bo mam potwierdzenie, że amortyzatory kwalifikują się do wymiany.

Zła, bo amortyzatory kwalifikują się do wymiany. :P

Brzydkie słowo na K.

(kupić) :P

Jakiego producenta polecasz do GM? Co kupić, żeby nie wtopić? Nie lubię oszczędzać na autach, ale z drugiej strony kupno najdroższych elementów nie zawsze (a wręcz bardzo rzadko) daje pewność, że będzie trwale.

Swoją drogą to napiernicza tak, że się kwalifikuje do akcji serwisowej. No skandal. Takie fajne auto i taki wielki minus za bubel w zawieszeniu. Tym bardziej w aucie o cenie ponad 100k. Co prawda może stare Mercedesy mnie rozpieściły w kwestii akustyki resorowania, ale nawet w innych współczesnych autach (ba, nawet w Berlingo czy Octavii) takiego hałasu nie mam. W szranki z Malibu pod względem hałasu zawieszenia mogę wystawić tylko Jumpera. I to pustego, bo załadowany byłby cichszy. :P

Dzięki za miłe przyjęcie i odpowiedź. :)
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
red_p 

Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 50
Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2016-02-05, 23:08   

A jaki masz przebieg, że się wysypały? Miałem nowe Malibu 2.4 i nic nie waliło
 
     
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-05, 23:47   

Niecałe 80kkm. Ale to nie jest raczej kwestia przebiegu - zawieszenie nie wykazuje luzów, zaś amory amorują na ~75%, czyli jak nowe. Może jakaś wadliwa seria? Choć biorąc pod uwagę post kol. C77 i podany przez niego link, raczej należałoby przypuszczać, że bardziej Ty byłeś szczęściarzem, niż ja pechowcem... :roll:
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
red_p 

Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 50
Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2016-02-06, 21:26   

No to sobie zaprzeczasz. Amory do wymiany czy nie? :mrgreen:
Może po prostu któryś łącznik staba padł?
 
     
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-07, 10:55   

W którym dokładnie momencie sobie zaprzeczam? Amory na ~75% to praktycznie nowe amory. A fakt, że tłuką, kwalifikuje je do wymiany z powodu wady fabrycznej. Zaś łączniki, jak i cała reszta zawieszenia nie wykazują luzu.
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
xyz 
junior

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy
Wiek: 56
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: CB
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2016-02-07, 12:40   

U mnie nic się nie tłucze. Przebieg 73 000 km.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-10, 12:02   

rustndust napisał/a:
Amory na ~75% to praktycznie nowe amory. A fakt, że tłuką, kwalifikuje je do wymiany z powodu wady fabrycznej...


Jeszcze może być kwestia górnych mocowań amortyzatorów,
ponoć w tym też GM dało ciała więc zrobiło zamienniki.
Może wystarczy je wymienić,
chociaż ich rozbijanie to raczej skutek działania źle zaprojektowanych amorów niż ich wada sama w sobie.

Swoją drogą oszczędności na smarze użytym wewnątrz mocowania są karygodne,
np. w Cruzaku można spokojnie dać tam 3 razy więcej smaru i mocowania przestają tłuc.
Jeśli będziesz wymieniał te elementy to zamawiaj wg wyposażenia z ostatnich roczników modelowych,
wtedy największe prawdopodobieństwo że mocowania amorów oraz same amory będą już pozmianowe vide Cruze.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-11, 18:00   

Dzięki za podpowiedzi. Na dniach wybieram się do ASO. Autem jeszcze raz przejedzie się mechanik - tym razem w moim towarzystwie. Swoją drogą muszę wyszperać gdzieś gwarancję i sprawdzić wyłączenia - czy przy 80kkm będzie jeszcze obowiązywała na amortyzację.
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-11, 19:29   

rustndust, niestety w Polsce nie ma wielu Malibu
z tego co pamiętam to sprzedali ich łącznie jakieś 270/280 sztuk i wycofali z rynku jeszcze przed wyjściem Chevroleta z Europy.
Dlatego trzeba się posiłkować trochę tym co piszą ich właściciele z miejsc gdzie jest trochę więcej tych aut,
w kwestii stuków zawieszenia radzę Tobie przeczytać np. ten temat:
http://www.chevy-malibu.r...p?t=249&page=17

A tak w ogóle to jestem trochę zdziwiony, że Malibu w ogóle były tylko z małym radiem CD300 i bez multimedialnej kierownicy :roll:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-11, 22:29   

Moje jest "wszystkomające" na szczęście. Z braków względem tych zdjęć, nie mam tylko stacyjki. :P Choć nawigacja (jak to z reguły bywa) słabo sobie radzi a aktualizacji oczywiście nie ma. Fajnie by było to przerobić na jakąś bazującą np.: na google mapsie.

Och... link do ruskiej stronki... Matko, dawno nie czytałem cyrylicy. No nic, jakoś przebrnę. Dzięki. :)
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
rustndust 

Model Samochodu: Malibu 2.0d LTZ
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: BI/CT
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-13, 00:49   

Nie mogę edytować postu... mogę to robić tylko przez 24h po jego napisaniu. W sumie nie wiem, czemu. A chciałem dodać, że zaintrygowały mnie dane przez Ciebie przytoczone. Nie mogłem w sieci znaleźć oficjalnych danych dot. ilości sprzedanych egzemplarzy Malibu. Mówisz, że wycofali jeszcze wcześniej niż resztę? Dlaczego? Mi to nie przeszkadza - lubię jeździć czymś nietypowym - ale zaciekawiła historia modelu w Polsce. :)


P.S. Może zawieszenie tak tłukło, że zdecydowali, iż to się nie nadaje do proponowania ludziom. :P :lol:

Swoją drogą ciężko o wymianę poglądów, skoro jest nas zaledwie kilku na forum (i nie wszyscy aktywni). Dobrze, że C77 ma wiedzę na tyle rozległą - zawsze to dodatkowa pomoc w rozwiązaniu problemu.
_________________
W garażu Malibu 2.0d, parę starych aut i trochę innego żelastwa.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-14, 21:37   

rustndust napisał/a:
Nie mogę edytować postu... mogę to robić tylko przez 24h po jego napisaniu. W sumie nie wiem, czemu.


Bo wtenczas nowa treść zostanie automatycznie dodana do ostatniego Twojego postu
(niezależnie kiedy ją dopiszesz, choćby po 2 latach)
i nikt tego nie przeczyta ponownie bo post pozostanie widziany jako "przeczytany".

W drodze dyskusji doszliśmy kiedyś do wniosku, że lepiej będzie ograniczyć edycję
ale dać możliwość pisania postów pod postami aby społeczność nie przeoczyła nowych wpisów
http://www.forum.chevrole...er=asc&start=75
(głównie chodziło tu o tematy dotyczące samochodów forumowiczów, [Chevrolety Forumowiczów] ale reguła działa jedna na całe forum)

rustndust napisał/a:
A chciałem dodać, że zaintrygowały mnie dane przez Ciebie przytoczone. Nie mogłem w sieci znaleźć oficjalnych danych dot. ilości sprzedanych egzemplarzy Malibu.


Ja z tymi danymi miałem styczność mimochodem, obserwując przez lata wzrost sprzedaży nowych Cruze w Polsce.
GM przedstawiało co roku szczegółowo liczbę sprzedanych nowych modeli Chevroleta, w tym liczbę egzemplarzy Malibu (2012, 2013).
U nas na Forum te dane pojawiały się w różnych tematach gł. w dziale Cruze.

rustndust napisał/a:
Mówisz, że wycofali jeszcze wcześniej niż resztę?
Dlaczego? Mi to nie przeszkadza - lubię jeździć czymś nietypowym - ale zaciekawiła historia modelu w Polsce. :)


Z grubsza chronologia zdarzeń ws. Malibu w PL wygląda następująco:

:arrow: 04.2011 - światowa premiera Malibu 8G w NY

:arrow: 09.2011 - europejska premiera Malibu we Frankfurcie

:arrow: 01.2012 - polska premiera Malibu

:arrow: 02/03.2012 - wejście Malibu MY2012 na rynek polski,
pierwsze wersje demonstracyjne z silnikiem 2,4l pojawiają się u dilerów

:arrow: 05.2012 - pierwsze odbiory przez klientów zamówionych wcześniej aut

:arrow: 06.2012 - możliwość zamawiania silników 2.0D

:arrow: 10.2012 - początek roku modelowego 2013

:arrow: 06/07.2013 - pojawiają się u dilerów pojedyncze demo Malibu z MY2014 (Facelift)

:arrow: 08.2013 - decyzja o usunięciu Malibu z gamy modelowej polskiej oferty
Chevroleta w MY2014
oficjalny powód małe zainteresowanie i nikła sprzedaż,
przy czym pozostawiono teoretyczną możliwość zamówień indywidualnych.

:arrow: 12.2013 - decyzja o wycofaniu całego Chevroleta z Europy
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-02-15, 18:02   

Wracajac do amortyzatorow.mam pytanie czy byly wymieniane komplety tzn noga McPehrson i amortyzator juz zamontowany,czy tylko amortyzator do starej nogi.jezeli komplet to napewno nie winno stukac ale jezeli tylko amortyzator to Pan Mechanik zapomnial dokonac regulacji luzu wzdluznego amortyzatora,po prostu wklada sie podkladke tak aby nie skakal:ludzie o tym nie wiedza a mechanik lache kladzie nowka to nowka.Luz tylko mozna wyczuc po zdemntowaniu amortyuzatora z nogi i odczepionego od systemu.to sa luzy rzedu 1mm ktore daja lomotanie na pudlo auta.Moja Epiczka nigdy nie stukala a juz ma przelotu 163kkm.
Pozdrowienia
Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: