Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 10:42 |
W??cznik ?wiate? (?wiat?a do jazdy dziennej) |
Autor |
Wiadomość |
kiniu
Cruze 1.6 Base+
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 240 Skąd: Tarnów
Poziom: 14
|
Wysłany: 2010-01-11, 10:36 Włącznik świateł (światła do jazdy dziennej)
|
|
|
Na początku witam wszystkich.
Stałem się posiadaczem modelu Cruze w wersji base plus. Mam pytanie czy w Waszych modelach też jest tak, że w pozycji 0 włącznika świateł po zapaleniu silnika zapalają się od razu światła (w salonie twierdzą że wersje europejskie tak mają zaprogramowane tzw. światła do jazdy dziennej).
Po włączeniu się świateł w tej pozycji włącznika nie zapala się podświetlanie przycisków na konsoli środkowej.
Pytam dlatego bo nie bardzo rozumie idee takiego rozwiązania, gdyż nie ma pozycji włącznika świateł który umożliwia pracę silnika ze zgaszonymi światłami.
Pozdrawiam Krzysiek |
_________________ ==
Pozdrawiam |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2010-01-11, 14:14
|
|
|
kiniu napisał/a: | światła do jazdy dziennej |
No rzeczywiście ! Jeśli tak ktoś wymyślił w autach na rynek europejskich , to nie pomyślał jak zawsze ,do końca.
Kierowca powinien sam decydować o włączeniu świateł . A nie jak w tym przypadku ,z góry już jemu narzucono.
Nie chciałbym tu rozpisywać się o europejskim zwyczaju narzucania obywatelom , co mają robić , a co nie , ale uważam , że z tym oświetleniem na postoju (!) jest coś nie tak . Co innego podczas jazdy . Do tego te światła są przeznaczone , ale nie na postoju .
Przecież nie zawsze światła muszą być włączone gdy silnik pracuje, np: w garażu , czy przed domem , itp.
Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem tej niedogodności jest zainstalowanie , gdzieś niewidocznego wyłącznika zasilania tychże świateł . Wystarczy poszukać przewód zasilający te światła , do którego podłączyć wyłącznik i problem z głowy. |
|
|
|
|
grzego112
Phl10
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 558 Skąd: Slaskie
Poziom: 21
|
Wysłany: 2010-01-11, 15:25
|
|
|
A Tad mi akurat to nie przeszkadza , dozu razy zapominałem o swiatłach wiec dlamnie ta zecz jest tak jak by stworzona |
_________________ CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM |
|
|
|
|
kiniu
Cruze 1.6 Base+
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 240 Skąd: Tarnów
Poziom: 14
|
Wysłany: 2010-01-11, 17:17
|
|
|
Pytałem w serwisie i podobno można przeprogramować światła tak aby pozycja 0 to było faktycznie zero czyli bez świateł. Będę w salonie w tym tygodniu bo mają mi jeszcze chlapacze zamontować bo nie dotarły do salonu kiedy odbierałem samochód to dopytam o szczegóły.
Pozdrawiam |
_________________ ==
Pozdrawiam |
|
|
|
|
andmacand
Model Samochodu: Aveo 1,2 8V sedan 2008r
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 263 Skąd: woj. śląskie
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-01-11, 17:55
|
|
|
grzego112 napisał/a: | A Tad mi akurat to nie przeszkadza , dozu razy zapominałem o swiatłach wiec dlamnie ta zecz jest tak jak by stworzona |
Najlepszym rozwiązaniem jest takie (miałem je w Sienie):
1. Przy przełączniku świateł na Wyłączone światła są ZAWSZE wyłączone
2. Przy przełączniku na Włączone
- gdy stacyjka jest wyłączona - światła nie świecą
- gdy stacyjka jest włączona - światła świecą
Wtedy, kierowca ma zawsze pełną kontrolę nad światłami (może je wyłączyć) - tak jak chce TAD,
i nie zapomina się jeździć na światłach (jak chce grzego112), wystarczy je włączyć. Wyłączą się po zgaszeniu stacyjki i włączą przy kolejnym włączeniu stacyjki.
Takie proste rozwiązanie, a jakże funkcjonalne. Nie wiem czemu tego nie stosują w autach powszechnie.
W Aveo jest prawie tak jak opisałem, ale tylko prawie. Bo jak się zgasi stacyjkę, i ponownie na chwilę włączy (np. żeby spojrzeć na zegarek lub licznik) to po wyjściu z auta światła będą świecić. No i trzeba na to uważać, bo jak się zapomni, to na następny dzień okaże się że akumulator wyzionął ducha. |
_________________ właściciel Chevrolet Aveo sedan 1.2 8V 2008r
(poprzednio Fiat Siena 1.2 8V) |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2010-01-11, 20:42
|
|
|
U mnie w "Lacetti" też jest jakaś kombinacja ze światłami . Dokładnie nawet tego nie sprawdzałem , ale przez przypadek stojąc gdzieś przed szybą wystawową , zauważyłem ,że jak ma mam załączone światła mijania i zgaszę silnik ,wyjmę kluczyk ze stacyjki to zapalą się światła postojowe . A po wyjściu z samochodu tzn. otwarciu i zamknięciu drzwi całkowicie same zgasną .
Uważam ,że takie rozwiązanie jest najlepsze . Bo wychodząc z samochodu nigdy nie zostawię go przez zapomnienie na światłach . |
|
|
|
|
xyz
junior
Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy Wiek: 61 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: CB
Poziom: 8
|
Wysłany: 2010-01-13, 09:18
|
|
|
Witam. U mnie w CRUZIE LS PLUS jest identyczna sytuacja jaką opisuje "kiniu". Z tym, że ja akurat pochwalam takie rozwiązanie. Po pierwsze zwiększa bezpieczeństwo, a po drugie nie ma możliwości zapomnienia o zapaleniu świateł. Porady typu znajdź kabelek i wstaw dodatkowy przełącznik są nie na miejscu. Ciekawe jak komputer odczyta taką ingerencję w układ elektroniczny. Inną sprawą jest wykonanie czegoś takiego (wyłącznika) poza serwisem, gdy samochód jest na gwarancji. Ja osobiście nie zaryzykowałbym utraty gwarancji. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2010-01-13, 21:15
|
|
|
Podałem tylko alternatywę . I dotyczy to tylko chwilowego odłączenia świateł dz. podczas pracy silnika , jeśli to komuś przeszkadzałoby. Natomiast "komputerowi" nic do tego !
Gdybyś diody zainstalował , wtedy być może byłaby gdzieś "dyskoteka".
Co zaś do gwarancji , - jak coś się robi przy samochodzie , to należy robić "z głową".
Nie takie drobiazgi robiłem w swoim "Lacetti" na gwarancji i jakoś nie miałem żadnych problemów. |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-01-13, 22:42
|
|
|
Ja tam do tej pory nie rozpracowałem tego włącznika, dla mnie to czarna magia, wiem jak włączyć światła, jak wyłączyć, ale są tam jakieś dwie opcje ze arz sie swiecą na postoju arz niby nie....:D |
|
|
|
|
xyz
junior
Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy Wiek: 61 Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 92 Skąd: CB
Poziom: 8
|
Wysłany: 2010-01-14, 08:31
|
|
|
TAD - ja oczywiście rozumiem Twoje intencje. Ale wiesz jak jest z gwarancjami. Ostatnio w "Auto-Świat" był artykuł, że serwis nie chciał naprawić silnika na gwarancji, bo właściciel wymienił szybę czołową poza autoryzowanym serwisem. Oczywiście jest to totalne bezprawie ale takie jest życie (pocieszające, że nie było to GM). Co się tyczy komputera to nie jest to takie oczywiste. Sam wiesz, że jak włożysz w miejse żarówek włóknowych diodowe to w związku ze zbyt małą opornością komputer ich nie widzi i takie żarówki nie świecą wogóle. Podobnie może być (podkreślam "może") z dodatkowym przełącznikiem, który nieznacznie ale jednak zwiększy oporność a co za tym idzie obciążenie w układzie. I wtedy komputer może troszkę poszaleć. Oczywiście to są moje wywody i to czysto teoretyczne, ale jeżeli robiłeś coś takiego w lacecie to znaczy, że nie mam racji. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
andmacand
Model Samochodu: Aveo 1,2 8V sedan 2008r
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 263 Skąd: woj. śląskie
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-01-14, 17:13
|
|
|
xyz napisał/a: | Podobnie może być (podkreślam "może") z dodatkowym przełącznikiem, który nieznacznie ale jednak zwiększy oporność a co za tym idzie obciążenie w układzie. I wtedy komputer może troszkę poszaleć. |
Dodatkowy przełącznik ma tak dużą przewodność (o wiele wiele wiele wiele większą niż żarówka), że komputer nie ma szans "połapać się", że coś jest wstawione.
Dodatkowo, jeśli wyłącznik jest wstawiony SZEREGOWO z żarówkami, to nawet jak by miał znaczącą oporność to obciążenie by zmalało, nie wzrosło. Im większy opór wstawiony szeregowo tym mniejszy prąd. |
_________________ właściciel Chevrolet Aveo sedan 1.2 8V 2008r
(poprzednio Fiat Siena 1.2 8V) |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2010-01-14, 20:49
|
|
|
Dokładnie !
Ponadto dioda nie stanowi rezystancji w obwodzie w przeciwieństwie do włókna żarowego żarówki , w związku z czym zakłóci ona pracę układu elektronicznego ( o ile z takim współpracuje!), i jak już wyżej wspomniałem , zazwyczaj przy wstawianiu diód np: w oświetlenie zegarów itp. , a jeszcze gorzej jak nieopatrznie dojdzie do zwarcia , to w niektórych samochodach pojawia się później dyskoteka . I już nic nie pomoże wymiana bezpieczników . Najczęściej w takich przypadkach ulega uszkodzeniu jakiś scalak.
Później chłopaki na forach pytają ; co jest ,że jak przekręcą kluczyk , to niektóre kontrolki palą się , a jak przełączą na zapłon ,to jedne gasną a inne zapalają się. Podobnie układ eletr. jest zakłócony ,gdy zamiast żarówki oświetleniowej w suficie ,która gaśnie ze zwłoką , zainstaluje się diodę. |
Ostatnio zmieniony przez piechu 2010-01-16, 00:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-01-14, 20:58
|
|
|
Ale z tą gwarancją to normalnie mnie rozbrajają niektórzy
Ja sam zamontowałem sobie alarm i nikt w serwisie nawet nie zwrócił na to uwagi, a byłem reklamować modół poduszki powietrznej, bo coś mi dziwnie wypchało środek kierownicy.
Nie wierzę żeby go nie zauważyli
Co do montownia jakichś dziwnych przełączników w cruzie to raczej nie radzę, bo z tego co się orientyje posiada on magistrale CAN i wszelkie ingerencje w jakikolwiek obwód elektryczny będa skutkowały błędami w komputerze.
Fakt że producent nie popisał się ,nie dając możliwości wyłączenia świateł dziennych.
Jak komuś bardzo przeszkadzają światła dzienne na postoju po uruchomieniu silnika, to wystarczy włączyć przełącznik na postojowe i już nasze kochane żaróweczki odpoczywają |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2010-01-14, 21:23
|
|
|
Ja z kolei zamontowałem sobie dodatkowo czujnik przechyłowy własnej konstrukcji nie ingerujący w układ elektr. alarmu zainstalowanego, zapobiegający odholowaniu . To na pierwszym przeglądzie mechanik zauważył go ,bo czujnik był na wierzchu , i widziałem jak pokazał innemu "wyższemu " współpracownikowi. Ten musiał machnąć na to ręką , bo nic nie mówił mi .
A ja tylko czekałem kiedy coś mi powie .
Ale niestety nie doczekałem się . |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2010-01-14, 21:48
|
|
|
jar76 napisał/a: | Co do montownia jakichś dziwnych przełączników w cruzie to raczej nie radzę, bo z tego co się orientyje posiada on magistrale CAN i wszelkie ingerencje w jakikolwiek obwód elektryczny będa skutkowały błędami w komputerze. |
Myślę ,że może być w Cruzie zastosowany prosty "system" wykrywania przepalonej żarówki i wtedy przerwa w postaci przełącznika rozłączającego zasilanie żarówek będzie sygnalizowana kontrolką na tablicy. |
|
|
|
|
|