Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie odno?nie ABS
Autor Wiadomość
mikus77 

Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: łodzkie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2009-12-15, 14:03   Pytanie odnośnie ABS

Witam ponownie,
Przyszła zima i wraz z nią pojawił sie problem ( a może to normalne bo mój poprzedni somochód nie posiadał ABSu więc nie mam doświadczenia ). A wieć : wracając dziś z pracy do domu musiałem gwałtownie przyhamować i coś dziwnego zaczęło się dziać z pedałem hamulca - zaczął mi odbijać do góry, że nie mogłem go wcisnąć do samego końca w dół , z przodu samochodu słychać było dziwne "terkotanie" i jakby prawe przednie koło się zablokowało. Czy to normalne?????

pozdraiwam
_________________
CHEVROLET AVEO Hatchback 3d, 2009 - 1.2 16V 84 KM
Ostatnio zmieniony przez mikus77 2010-02-01, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2009-12-15, 14:30   

Oczywiście jak najbardziej normalne :-D
W każdym samochodzie posiadającym ABS, podczas gwałtownego hamowania jest odczuwalne tzw bicie na pedale hamulca i słychać odgłosy jak napisałeś.
Działanie ABS to coć takiego jak byś hamował pulsacyjnie , tylko że całą robotę za Ciebie wykonuje elektronika, a Ty odczuwasz to właśnie w taki sposób :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
mikus77 

Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: łodzkie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2009-12-15, 14:36   

A już myslałem , że coś sie zepsuło :-) Dzięki za odpowiedź
pozdr
_________________
CHEVROLET AVEO Hatchback 3d, 2009 - 1.2 16V 84 KM
 
     
andmacand 

Model Samochodu: Aveo 1,2 8V sedan 2008r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 263
Skąd: woj. śląskie
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 6/35
 17%
Wysłany: 2009-12-15, 17:01   

A ciekawe czy ABS działa przy hamowaniu podczas jazdy do tyłu?
Muszę to kiedyś sprawdzić :-D
_________________
właściciel Chevrolet Aveo sedan 1.2 8V 2008r
(poprzednio Fiat Siena 1.2 8V)
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2009-12-15, 19:30   

Działa sprawdzałem :D
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2009-12-25, 14:41   

Grunt to nie odpuszczać hamulca kiedy poczujesz pulsowanie na pedale - jak trzeba się szybko zatrzymać kopiesz w hample mocno i tyle, resztą zajmuje się elektronika (oczywiście nie zastąpi ona zdrowego rozsądku, tylko go wspomaga w określonych sytuacjach)
 
     
andmacand 

Model Samochodu: Aveo 1,2 8V sedan 2008r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 263
Skąd: woj. śląskie
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 6/35
 17%
Wysłany: 2009-12-25, 20:07   

No właśnie, wcześniej nie miałem ABSu. I byłem nauczony "z wyczuciem" hamować żeby w poślizg nie wpaść. Teraz w Aveo mam z ABSem, a odruch pozostał. Raz musiałem awaryjnie hamować i zamiast depę do oporu to z wyczuciem hamowałem. Stare nawyki. Do hamowania z ABSem trzeba zmienić przyzwyczajenia.
_________________
właściciel Chevrolet Aveo sedan 1.2 8V 2008r
(poprzednio Fiat Siena 1.2 8V)
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2009-12-25, 23:11   

No mi tego nie musisz tłumaczyć - na codzień śmigam escortem bez ABSu, ale Aveo też jednak zcasami biorę i różnica na śliskiej nawierzchni jest dość znaczna
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2009-12-25, 23:25   

Ja na szczęście nie musiałem sie przyzwyczajać odkiedy mam prawko Pomykamz ABS i KIA miała i Aveo ma . Miałem natomiast na odwrót jechałem raz nad wodę stara NEXIA ta z kolei abs nie miała było troche mokro wjeżdżam w zakręt i hamowanie , a tu niespodzianka samochód jedzie prosto w pole :D Koła zblokowane i koniec :D . ABS system pomocny zimą i na mokrej jezdni , na Suchej jezdni powinno się go dać wyłączyć gdyż odwrotnie do mokrej jezdni na suchej wydłuża drogę hamowania . Jeździłem KIA SPORTAGE miała ona ABS+ebd
napęd 4x4 ASR w zimie te auto wprowadzić w posliz było zecza bardzo trudną wręcz nie możliwa . Gadaja ze czym więcej elektroniki tym bardziej jest się co w samochodzie popsuć , ale np.. w naszych AVeo przydał by się ABS+EBD, ALBO ASR przynajmniej za dopłatą .
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2009-12-26, 13:01   

Ja bym nie przesadzał z tą różnicą w hamowaniu na suchej nawierzchni autem z ABSem - co z tego że droga hamowania ze 100km/h jest dłuższa o jakieś 0,5 - 0,7 metra, skoro nikt normalny nie jeżdzi tak żeby mieć miejsce na zatrzymanie się wyliczone co do centymetra... Poza tym jeszcze nigdy mi się nie zdażyło żebym np. na trasie musiał się z prędkości 100/120/h zatrzymać całkowicie do zera - przeważnie da się szybciej zareagować, zwolnić, wyoprzedzić, zmienić pas itp
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2009-12-26, 13:21   

No nie bd przezadzac ale wydluza tego nie da sie ukryc .
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2009-12-27, 11:30   

Głównym zadaniem ABS-u jest niedopuszczenie do całkowitego zablokowania kół co wiąże się z utratą kontroli nad pojazdem. ABS w razie sytuacji gdzie trzeba gwałtownie hamować , odciąża nas od tzw hamowania pulsacyjnego a pozwala skupić się głównie np na ominięciu przeszkody.
Niestety są i wady droga hamowania z ABS znacznie się wydłuża i to na każdej nawierzchni.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2009-12-27, 11:42   

NIe na kazdej na oblodzonej jezdi abs pomaga , sproboj sobie jechac 40 km/h zachamuj na ubitm sniegu albo lodzie autem z ABS I bez ABS bez abs pociagnie cie zdrowo , abs skruzni droge hamowania . POtem zrob to samo na suchej jezdni . ABS wydluzy te droge.




[b]System w sposób automatyczny podczas hamowania powoduje cykliczne zmiany ciśnienia płynu hamulcowego w poszczególnych obwodach, co pozwala kołom jezdnym cały czas się obracać. Na nawierzchniach o dobrym współczynniku przyczepności takie działanie skraca drogę hamowania w porównaniu z sytuacją, gdy niedoświadczony kierowca doprowadza do zablokowania kół pojazdu. Nowoczesne układy ABS są na tyle skuteczne, że zmiany ciśnienia mogą następować Fot. Ryszard Polit do 100 razy na sekundę, co jest niewykonalne przez mięśnie człowieka. Przy czym zachowana jest bardzo ważna właściwość auta, którą jest sterowność podczas hamowania.



Warto prześledzić proces działania ABS-u w warunkach zimowych szczególnie, gdy nawierzchnię jezdni pokrywa lód. Wówczas układ zaczyna „pomagać” kierowcy nawet przy bardzo małych prędkościach jazdy i przy relatywnie małej sile nacisku na pedał hamulca. Efekt pomocy jest taki, że koła prawie cały czas się toczą, bo przy próbie hamowania tracą przyczepność z podłożem, które praktycznie posiada zerowy współczynnik tarcia. W kabinie słyszymy ostre dźwięki układu regulacji ciśnienia. Droga hamowania się wydłuża, a kierowca nie ma żadnego wpływu na efekt działania układu.

Zapewne długość drogi hamowania zależy od stopnia skomplikowania układu ABS, progu zadziałania i częstotliwości jego reakcji. W warunkach niskiej przyczepności, która często występuje zimą, ten przydatny latem układ nie zawsze pomaga.[b]
[/b]


Początkowo, system powstał jako urządzenie pozwalające utrzymywać sterowność podczas nagłego hamowania. Prawdą jest jednak, że na niektórych rodzajach nawierzchni, nowoczesne systemy abs (w większości produkowane przez firmę Bosch) zatrzymają auto szybciej niż nawet rajdowy czy wyścigowy kierowca w aucie bez abs. Poniższa tabelka przedstawia porównanie drogi hamowania Volkswagena Golfa V z systemem abs oraz tego samego auto z wyłączonym systemem podczas hamowania na zablokowanych kołach. (źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma)

zablokowane koła abs
suchy asfalt 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m


Jak widać, jedynie na asfalcie ABS skraca drogę hamowania.[/b]
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
Ostatnio zmieniony przez grzego112 2009-12-27, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2009-12-27, 11:51   

grzego112 napisał/a:
nie na kazdej na oblodzonej jezdi abs pomaga , sproboj sobie jechac 40 km/h zachamuj na ubitm sniegu albo lodzie autem z ABS I bez ABS bez abs pociagnie cie zdrowo , abs skruzni droge hamowania . POtem zrob to samo na suchej jezdni . ABS wydluzy te droge.


Oj próbowałem wiele razy i gwarantuje Ci że umiejętnie posługując się pedałem hamulca droga hamowania będzie krótsza bez abs.
Ale podkreślam umiejętne hamowanie, a nie wciśniecie pedału hamulca do oporu i nie puszczanie go :lol:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez jar76 2009-12-27, 11:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
grzego112 
Phl10

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE SEDAN LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 558
Skąd: Slaskie
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 40/56
 71%
Wysłany: 2009-12-27, 11:55   

DOBRA nie bd sie kłucic , fakt faktem ze ABS jest pomocnym systemem i dobrze zrobiono ze musi byc na wyposazeniu standardowym w europie . Bez niego auto nie dostanie homologacji
_________________
CHEVROLET CRUZE LTZ 2012 r. 1.8 141 KM
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: