Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 01:14
Kontrolka ci?nienia oleju w Cruze
Autor Wiadomość
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-14, 13:33   Kontrolka ciśnienia oleju w Cruze

Witam,
Byłem w styczniu na przeglądzie i zalałem silnik olejem Mobil1 0w40. Olej ten spełnia normy GM LL-025A/B w związku z czym bez problemu może być lany do tego silnika. Zresztą Opel na swoich stronach poleca ten olej jako uzupełnienie oferty olejów GM.

I teraz mam pytanie. Jak długo u Was po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka ciśnienia oleju. U mnie po wymianie jest to ok 2 sek. Wydaje mi się że to trochę długo. Nie wiem jak było na oleju GM który był poprzednio, nigdy nie zwróciłem na to uwagi.

Prośba do posiadaczy tego silnika aby sprawdzili u siebie i podali czas oraz rodzaj oleju.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-02-14, 20:19   

Hmmm ja mam zalany przez ASO Mobil 1, ale 5W50...
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
Smysss GP99 

Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2011-02-14, 21:41   

Witam, ja zapalam samochod zaraz po przekreceniu kluczyka nie czekam az kontrolki zgasna , a kontrolka oleju gasnie razem ze wszystkimi kontrolkami cos okolo 2 sekund . mam pytanie natomiast do wyszystkich posiadaczy benzyniaków macie u siebie oslone pod silnikem??? bo zauwazyłem co bardzo wolno lapie temperature ten silnik przy niskich temperaturach jak jest ponizej zera .
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-14, 21:55   

Nie mam osłony i faktycznie wolno łapie temperaturę. Kontrolka oleju gaśnie po zapaleniu silnika po 2 sek ?
_________________
==
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kiniu 2011-02-14, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-14, 21:55   

SanDiego napisał/a:
Hmmm ja mam zalany przez ASO Mobil 1, ale 5W50...


Ale ten mobil 5w50 nie spełnia normy GM więc nie wiem dlaczego go wlali.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
Smysss GP99 

Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2011-02-15, 10:02   

ja myslalem zakupic taka osłone pod silnik ale w serwisie powiedzieli mi ze do benzyniakow nie ma tylko do diesli , a kosz takiej osłony cos kolo 1600 zł wiec to troche przesada jest zeby kawałek plastiku tyle pieniedzy kosztowało . A co do oleju to narazie mam 1200 km przejechane wiec sam sprzedawca powiedzial ze nie wie jaki tam olej jest zalany , powiedzial tez ze po około 2000 km przebiegu trzeba by zmienic ten olej co jest ponieważ bedzie tam duzo opiłków itp , wiec mysle zalac jakis mobil 0w40
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-15, 12:02   

Mobil1 0w40 spełnia wymagania GM więc można go lać bez problemu. Trzeba tylko uważać bo mobil i castrol to najczęściej podrabiane marki wśród olejów, tak więc trzeba kupować ze sprawdzonego źródła.
Swoją drogą bardzo dobre są oleje statoil. Nie ma problemów z dostępnością a jak kupić u dystrybutora to jest ok 40-50 pln taniej niż na stacji.
Kolejny plus to taki że olej nie jest szczególnie popularny więc i na podróbkę raczej nie trafisz. Statoil konfekcjonuje swoje oleje nie pamiętam dokładnie kraju ale na pewno gdzieś w Skandynawii. ja na następna wymianę zrobie płukankę LM i zaleję Statoil'a.

Oleje to temat rzeka więc można by założyć nowy wątek.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-02-15, 19:09   

A ja tak troszkę nieco z innej beczki. Może to i głupie, ale po wymianie oleju mam takie wrażenie, że silnik jest nieco bardziej dynamiczny i trochę lepiej przyśpiesza.

Może to głupie :D ale takie mam wrażenie :D
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-02-15, 20:29   

SanDiego napisał/a:
A ja tak troszkę nieco z innej beczki. Może to i głupie, ale po wymianie oleju mam takie wrażenie, że silnik jest nieco bardziej dynamiczny i trochę lepiej przyśpiesza.

Może to głupie :D ale takie mam wrażenie :D


A olej wlałeś taki sam jak wcześniej?
Bo może olej wypłukał wszystkie syfy i lepiej pracuje, a może poprostu wydałeś kasę na olej i podświadomie ci sie wydaje.

Ja miałem takie odczucie po remoncie silnika po zerwaniu paska rozrządu. Jednak gdy dokładniej sie wsłuchałem wyszło ze silnik pracuje tak samo
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-02-15, 20:34   

Nie wiem jaki miałem poprzednio, podobno ułatwiający docieranie silnika
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2011-02-15, 22:14   

Być może oprócz ułatwiania docierania zamulał silnik.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
  Wysłany: 2011-02-16, 12:54   

kiniu napisał/a:
Nie mam osłony i faktycznie wolno łapie temperaturę. Kontrolka oleju gaśnie po zapaleniu silnika po 2 sek ?


Wydaje mi się że zastosowałeś zbyt rzadziutki olej 0W... to praktycznie jak woda i tutaj jest minimalna zwłoka z uzyskaniem natychmiast owego pełnego ciśnienia oleju,pierwsza cyferka oznacza lepkość w ujemnych temperaturach. Zalecany olej to GM lub każdy inny ale o podobnych parametrach to jest 5W30 lub 40.U mnie kontrolka gaśnie natychmiast po przekręceniu kluczyka.Ja zaleje silnik na wiosnę właśnie GM5W30 sprawdzałem ma bardzo dobre opinie i moim zdaniem niema co wydziwiać i przepłacać bo można się przejechać!http://www.mototechnika.r...liki/oleje.html

Olej GM 5w30 dexos 2
OPEL GM - 5W-30 5L FULL SYNTHETIC
Klasy: ACEA A3/B4, C3. API SM/CF
GM-LL-A-025 GM-LL-B-025
Stosowany i polecany przez takich producentów jak:
- BMW Longlife-04
- VW 502.00, 505.00, 505.01 MB 229.51
Olej silnikowy najwyższej jakości, spełniający swoje zadanie nie tylko w silnikach Opla. Prosto od producenta, przeznaczony do autoryzowanych serwisów.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-16, 15:21   

Nie do końca masz rację. Olej musi spełniać przede wszystkim normy producenta samochodu. mobil1 0w40 spełnia wymagania GM LL-025A /025B, czyli teaie jakie producent zaleca do naszych silników. To jest najważniejsze, a nie czy jest to 5w czy 0w.
Na stronie Opla jest nawet informacja że ten olej stanowi uzupełnienie oferty olejów GM.
0W jest olejem rzadszym ale przez to prędzej dociera do punktów smarowania w silniku.
A jak powszechnie wiadomo największe zużycie silnika następuje właśnie podczas rozruchu.

Olej GM nie jest olejem najwyższych lotów. To nie jest 100% syntetyk w pełnym tego słowa znaczeniu. Jest to olej HC. Można go nazwać syntetycznym ale nie jest to 100% syntetyk.
Nazwa FULL Synthetic nie jest nazwą "zastrzeżoną" podlegającą jakimś rygorom, więc producenci mogą w tym temacie robić co im się podoba i trochę wprowadzać w błąd Klientów. Co też ochoczo czynią.

Poza tym Ty masz silnik Diesla, więc sprawa może wyglądać inaczej niż w 1.6 benzynie.

Chciałem aby posiadacz silników 1.6 zaobserwowali jak to jest u nich.

Wydaje mi się że wszystko jest w porządku ponieważ w tym samym momencie gasną pozostałe kontrolki które się zapalają w chwili przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2011-02-16, 17:41   

Może zadzwonić/napisać na Centralę Chevroleta? :)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-02-17, 12:06   

SanDiego a jak jest u Ciebie w momencie rozruchu. Czy kontrolki gasną od razu ?
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: