Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR
Autor Wiadomość
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-03-14, 13:38   

Na twoim miejscu odpuscilbym sitka. Moze na razie wystarczy zmiana oleju. Zreszta szkoda kasy w ASO ( nie widac checi wspolpracy i skasuja cie jak za zboze ), po drugie gosciu ewidentnie nie wie o czym mowi, po trzecie sitka mozesz pozniej sam zdjac ( potrzebny bodaj klucz torx i srubokret plaski ) albo bez laski zrobi ci to od reki mechanik poza ASO.
PS
Lokalizacja solenoidow i sposob zdjecia sitek wszystko masz w tym samym watku, niemniej musisz go przeczytac od poczatku ( str. 1-5 :-P ).
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-03-14, 14:45   

Ja dzisiaj pierwszy raz usłyszałem u siebie terkotanie po odpaleniu zimnego silnika 80 500 km przebiegu, 2 miesiące po zakończeniu gwarancji :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-14, 15:02   

berpa napisał/a:
Na twoim miejscu odpuscilbym sitka. Moze na razie wystarczy zmiana oleju


Dzięki, też tak myślę.
Z tym, że dzwoniłem do drugiego serwisu, też byli bardzo zdziwieni w ogóle płukaniem silnika, bo nigdy nie stosowali, tylko po starym od razu zalewali świeży i tylko tego się trzymali a tu klient ma fanaberie. O sitkach i elektrozaworach i ich czyszczeniu też nie słyszeli żeby ktoś robił. Tak mówił doradca serwisowy. No cóż.
Pierwszy serwis proponował ewentualnie do starego oleju dolać czynnik czyszczący i potem zalewać nowy, chociaż prawidłowo powinien być zalany nowy olej z preparatem i dopiero po czasie jeszcze raz nowy. Tak nie robią, ale chcą skasować za dwie wymiany.
Chcę kupić ten Motul 5W30 i środek Liqui Moli i wlać do starego oleju przed wymianą.
Na wieść o chęci wymiany oleju w skrzyni biegów widać było nawet przez telefon jak się łapali za głowę. No prościej i lepiej dla serwisu wymieniać skrzynię.

Wiem, że temat sitek był już dokładnie opisywany na forum. Niestety, na placyku przed blokiem sam tego nie zrobię, a tłumaczyć mechanikowi, to można się załamać.
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-14, 15:03   

rwicik napisał/a:
Ja dzisiaj pierwszy raz usłyszałem u siebie terkotanie po odpaleniu zimnego silnika 80 500 km przebiegu, 2 miesiące po zakończeniu gwarancji


Czy wymieniałeś ten olej GM?
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-03-14, 15:11   

Obecnie Motul dexos2, ale 5W40.
Co mnie trochę dziwi, to to, że po 5000 km od wymiany, olej wydaje się brudny - czyżby wypłukiwał syf po oleju GM?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-14, 23:54   

Kolego rwicik. Ze dwa razy wskaźnik wyciąg i wytrzyj dobrze. Na wskaźniku się zbiera taki brud trochę powyżej poziomu oleju.. Akurat u mnie tak jest. U mnie olej czysty i jasny po 6000 tysiącach.
Kolego Zdzis.Michal skoro gwarancja się kończy to olej aso, ponieważ ich podejście do klienta jest delikatnie mówiąc nieprofesjonalnie, widocznie nie zależy im na utrzymaniu klienta. A o problemach występujących w cruze albo nie wiedzą albo udają ze nie wiedzą, może myślą że przyjedziesz do nich na zmianę kół zfr za jakiś czas lub zmianę skrzyni biegów, wtedy więcej zarobia niż przy wymianie olejów i czyszczeniu Sitek. Te czynności każdy mechanik zrobi bez problemu. Filtry powietrza i pyłkowy sam sobie możesz zmienić pod blokiem na parkingu, sam tak robię. Popytaj wśród znajomych , może maja jakiegoś mechanika zaufanego, który Cię wysłucha co chcesz zrobić i dlaczego. Zobacz na sitka, zmień olej w silniku, ewentualnie zrób płukanke( ja nie umiem). Co do skrzyni to spokojnie . Nie masz dużego przebiegu . To również każdy mechanik zrobi. Tylko uszczelkę sobie kup. Poszukaj na necie, tylko oryginał trzeba kupić.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-14, 23:56   

Miało być (ja nie robiłem ) :lol:
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-03-15, 06:07   

zdzis.michal napisał/a:
Z tym, że dzwoniłem do drugiego serwisu, też byli bardzo zdziwieni w ogóle płukaniem silnika, bo nigdy nie stosowali, tylko po starym od razu zalewali świeży i tylko tego się trzymali a tu klient ma fanaberie. O sitkach i elektrozaworach i ich czyszczeniu też nie słyszeli żeby ktoś robił. Tak mówił doradca serwisowy. No cóż.

Tak jest zawsze. Po kilku naprawach w ASO (skrzypiące hamulce przy cofaniu, wymiana centralki ogrzewania, wypadająca jedynka) am wrażenie, że mój samochód jako jedyny na tej planecie doznał takich awarii, przynajmniej tak wynika z wypowiedzi serwisantów.
pablo1 napisał/a:
Te czynności każdy mechanik zrobi bez problemu.

Ciężko takiego znaleźć, bo pokutuje przekonanie, że dopóki wszystko działa, to nie wolno nic zmieniać i należy literalnie stosować się do zaleceń producenta. "A jak się już zepsuje, to wtedy będziemy naprawiać...." :evil:
_________________
JohnnyBeGood
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2016-03-15, 12:26   

rwicik napisał/a:
Ja dzisiaj pierwszy raz usłyszałem u siebie terkotanie po odpaleniu zimnego silnika 80 500 km przebiegu, 2 miesiące po zakończeniu gwarancji :mrgreen:



Rewick, jak dobrze rozumie, usłyszałeś po raz pierwszy u siebie krótki terkot po rozruchu zimnego silnika dochodzący z okolic kół KZFR. Stało się to po wymianie oleju na Motul Dexos 2 i po przebiegu około 5000 km. Czy dobrze zrozumiałem?
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-03-15, 12:30   

Przy 75 000 km wymieniłem olej z GM na Motul dexos 2 5W40.
Teraz mam ponad 80 000 km i pierwszy terkot spod maski - dokładnie nie wiem z czego, ale domyślam się, że z kół ZFR.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2016-03-15, 20:22   

To by kolejny raz potwierdzało, że wymiana oleju na NIE-GM nie jest wcale panaceum na całe zło.
_________________
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-03-15, 20:45   

wszim napisał/a:
To by kolejny raz potwierdzało, że wymiana oleju na NIE-GM nie jest wcale panaceum na całe zło.
A kto mówi, że to ¨panaceum na całe zło¨ :?: :?: :?:
To jeden z istotnych czynników, które mają opóźnić to co nieuchronne, czyli śmierć ( w tym wypadku KZFR ) :-P
Jeśli KZFR ledwo żyją to ¨namaszczenie najlepszymi olejami¨ nic nie zmieni :twisted:
Wg. mnie ( na logikę ) :roll: poza olejem dochodzą czynniki ¨tzw. różne¨:
- eksploatacja samochodu
- klimat ( i garażowanie )
- częstość zmiany oleju ( w pojazdach flotowych często co 30 tys. )
- serwis ( u kolegi kasowali w ASO za wymiany części i oleju - niestety były to tylko wymiany wirtualne, w świecie urojonym )
i tak sobie pewnie można wymieniać...
Tyle, że np. klimatu, czy dystansu z domu do pracy raczej nie wybierasz. Olej i owszem.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-15, 21:29   

Kolega rwicik przed wymiana oleju :
- nie robił płukanki
- nie wyciągał elektrozaworow , czyli nie wie jak wyglądają sitka.
Przyczyny mogą być różne. Może jakaś pozostałość w kanalikach po oleju wcześniejszym się oderwala i akurat zatrzymała się na sitku.
Można tak gdybać bez końca. Tak jak kolega wyżej napisał, wiele jest warunków jakie mogą wydłużyć lub skrócić życie kzfr. Zmiana oleju może tylko wydłużyć czas spokojnej eksploatacji tych kół. U mnie wcześniej po trzech dniach postoju słyszałem przez może sekunde te koła. Jeżdżę co dzień wiec rzadko mi się zdarzyło usłyszeć ten dźwięk, kilka razy auto stało właśnie dłużej i coś tam słyszałem. Po zmianie oleju miałem już trzy postoje pięciodniowe i nastawialem się na miły dźwięk kzfr i o dziwo cisza po każdym odpaleniu silnika, do tego temperatura ujemna była. Przed zmianą oleju w lecie nawet było słychać dźwięk kół
Na wiele czynników jakie wpływają na to jak eksploatujemy samochód nie mamy wpływu ale na olej i filtr oleju tak, na stan Sitek tez bo można je wyjąć i wyczyścić. To napewno wydłuży życie naszych ukochanych kół : :-)
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-16, 14:04   

pablo1 napisał/a:
Na wiele czynników jakie wpływają na to jak eksploatujemy samochód nie mamy wpływu ale na olej i filtr oleju tak, na stan Sitek tez bo można je wyjąć i wyczyścić. To napewno wydłuży życie naszych ukochanych kół :


No, wydaje się, że przekonałem już ASO do konieczności zmiany oleju i płukania silnika. Nawet zaczęli się odnosić ze zrozumieniem. praca przynosi efekty. Na razie zapierają się na całego o konieczności płukanie filtrów ZFR, bo nikt im nie zapłaci. Może ta ogólna płukanka wystarczy przy nie tak dużym przebiegu.
Również jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni nastawienie nieco się zmieniło, chociaż jeszcze nie do końca.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-16, 14:10   

JohnnyBeGood napisał/a:
Czy jest jakiś filmik jak należy odkręcić elektrozawory i zdjąć sitka?


Z naszego silnika nie znalazłem takiego filmu, ale jeszcze poszukam.
Jest to pokazane z Volvo, u nas dość podobnie, jeden wkręt i wysunięcie elektrozaworu - siedzi na uszczelce.



Swoją drogą GM nie sprzedaje tych uszczelek jako osobnych części,
dostępne są tylko razem z elektrozaworem,
więc jeśli komuś zacznie w tym miejscu olej wyciekać to będzie musiał kupić i wymienić cały nowy solenoid lub coś dobierać na własną rękę :roll:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: