Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-28, 12:32   

rwicik napisał/a:
Czyli jednak warto się ich pozbyć.


Cały ten temat jest o tym że warto.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-09-28, 13:30   

Zgoda. Warto ściągnąć te sitka, bo komory siłownika hydraulicznego KZFR szybciej się napełnią olejem po uruchomieniu silnika, gdy ten częściowo gdzieś odpłynął.
Ściągając sitka leczymy skutek a nie przyczynę tej choroby i ściągając je nie wiemy czy choroba dalej nie postępuje? Wspomnę też, że demontaż sitek nie zawsze pomaga, stuki nie ustępują.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2015-09-29, 19:05   

barus, żadne działanie nie zastopuje przyczyny tej choroby bo wynika ona z błędów konstrukcyjnych,
których GM nigdy nie zwalczył pomimo że wymienił/zmodernizował prawie wszystkie elementy zmiennych faz rozrządu w tym silniku,
poczynając od samych KZFR, przez zaworki w magistrali olejowej, solenoidy, zmniejszając okres wymiany oleju z 30 tyś do 15 tyś km.
Jeśli chcesz uleczyć definitywnie jej przyczyny to sprzedaj auto lub zmień w nim silnik na taki bez ZFR.

Wszystkie inne działania mogą jedynie (lub aż) opóźnić w czasie drogie leczenie ostatecznych skutków tej choroby (agonie KZFR),
ale tylko wtedy jeśli będzie się je stosowało w odpowiednim czasie,
tj. od początku (po pierwszym przeglądzie) lub w reakcji na pierwsze dźwiękowe objawy dizlowania.

Po kolei:

1. Zmiana oleju na inny niż GM +25 tyś km

2. Obniżenie interwałów wymiany oleju z 30 tyś (MY2010 + flota) i 15 tyś na < 10 tyś km (wg radykałów 6-8 tyś) +25 tyś km

3. Płukanki silnika przed wymianą oleju + 25 tyś km

4. Zdjęcie sitek elektrozaworów + 25 tyś km

Tą drogą każdy posiadacz Z18XER powinien zyskać skromnie licząc ok. 100 tyś km spokoju ze swoimi ZFR <luzik>
Warunek to działanie w odpowiednim momencie a nie po ptakach.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-10-01, 19:45   

Niestety muszę się z Tobą zgodzić, że to błędy konstrukcyjne GM są przyczyną tak szybkiej degradacji tych kół. :evil:
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-10-01, 21:09   

barus napisał/a:
Niestety muszę się z Tobą zgodzić, że to błędy konstrukcyjne GM są przyczyną tak szybkiej degradacji tych kół. :evil:

To raczej nie błędy - tylko zaplanowane działanie mające na celu wyeliminowanie niewygodnej dla GM bezawaryjności silnika 1.8. (np. mój znajomy vectrą C z 1.8 XE z 2004 r. przejechał już bezproblemowo od nowości ponad 350 tys. km). Producent musiał sobie jakoś powetować brak w tym silniku rozciągliwego łańcucha, awariogennego wtrysku bezpośredniego, filtra DPF, czy też szybko zużywających się turbo oraz koła dwumasowego. Niedopracowany układ smarowania kółek ma na celu jedynie wymusić awaryjność, która jest przecież obecnie kołem napędowym całej produkcji przemysłowej. Usunięcie tej wady jest banalnie proste, ale byłoby kompletnie niezgodne z polityką każdego koncernu samochodowego, w tym GM.
No cóż, trzeba będzie po prostu KFZR traktować jako element eksploatacyjny - część składową układu napędu rozrządu i co 80 tys. km wymieniać razem z paskiem.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-07, 00:47   

barus napisał/a:
Niestety muszę się z Tobą zgodzić, że to błędy konstrukcyjne GM są przyczyną tak szybkiej degradacji tych kół. :evil:


Wracając do początku niniejszego tematu natknąłem się na GM-owski TBS (Technical Service Bulletin)
z połowy 2010 roku dotyczący błędów P0011 i P0014 w Insignii 18XER stwierdza że;
to "stan oleju silnikowego ma znaczący wpływ na dostosowanie systemu do napędu wałków rozrządu"
"Te kody DTC mogą pojawiać się na niskim poziomie oleju. Być może trzeba wymienić olej silnikowy.
Zwrócić się do klienta z pytaniem kiedy była wykonana ostatnia wymiana oleju...

Poziom i ciśnienie oleju w silniku jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania regulacji systemu napędu wałków rozrządu.
Przed kontynuowaniem kontroli diagnostycznej sprawdzić odpowiedni poziom i ciśnienie oleju w silniku..."


Nie ma mowy już ani o sitkach solenoidów (usunięciu) ani o zablokowanych elektrozaworach
lecz tym razem stwierdzili, że to olej jest kluczowy w tym problemie.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-23, 12:35   

Piękne fotki solenoidów po usunięciu siteczek:



oraz zdemontowane siteczka

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-12-23, 12:42   

Przytkane były?
Miałeś jakieś objawy?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-23, 13:51   

To nie są moje fotki lecz taryfiarza u którego jest Cruze 1.8,
wysypało mu błędy (takie jakie zostały opisane w tym wątku na pierwszej stronie)
przy przebiegu 100 tyś km.
U niego padły KZFR, ale wywiązała się polemika bo tamtejszy serwis uważa,
że o rozpoznaniu błędów dotyczących niesprawności elektrozaworów informuje błąd P0016,
a jeśli pojawia się P0011 to dotyczy już sytuacji umierania KZFR.
Oczywiście nie jest to prawdą o czym świadczą relacje użytkowników w tym wątku: błędy P0011 - usunięcie sitek z elektrozaworów - brak błędów.
Także GM we wcześniej cytowanych biuletynach pisze jak ASO ma postępować w wypadku oczytania błędów P0011, P0014, P000A czy P000B - usunąć sitka,
bo te błędy nie muszą wcale świadczyć o agonii KZFR, mimo że występują.
Rzecz jasna może w takiej sytuacji wystąpić również błąd P0016- chociaż rzadziej od pozostałych -
ale jego wystąpienie lub brak nie może przesądzać o rodzaju usterki bo P0011 występuje w obu sytuacjach.

Natomiast u mnie nadal spokój po przejściu na Motula ok. 30 tyś wstecz,
więc sitek póki co nie ruszam, zostawiam to sobie na deser ;-)

BTW okazuje się, że one nie muszą być wcale przytkane czy uszkodzone
aby stawiać opór przepływającemu olejowi, co negatywnie odbija się na pracy systemu ZFR.
Stawiają opór tym że w ogóle się tam znajdują, samą swoją obecnością.
Większość osób która usunęła samodzielnie te sitka przy wystąpieniu problemów, relacjonuje że zdemontowane sitka były "jak nowe", "w stanie idealnym".
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-12-23, 14:25   

U mnie mam przyduszanie się silnika przy niektórych obrotach.
Szczególnie, gdy jeszcze zimny.
Ciekawe, czy wywalenie tych sitek by pomogło.
Tak czy siak przechodzę na Motul i zobaczymy.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-27, 21:23   

rwicik, zważywszy na Twój przebieg na GM-ie, przepustowość kanalików olejowych dla KZFR może być już tak zmniejszona,
że samo przejście na inny olej może już nie pomóc i trzeba będzie zdjąć sitka.
Przed zalaniem nowego oleju zrób płukankę <ok>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-12-31, 12:20   

Teraz nie miałem za bardzo czasu i mechanik też zarobiony, więc tylko olej zmienił na Motul x-clean 5W40 dexos2.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-03-13, 14:48   

c 77 zdjąłeś sitka a jak nie zdejmować to czym je wyczyścić idzie zdjąć i założyć?
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-03-13, 15:22   

Czy jest jakiś filmik jak należy odkręcić elektrozawory i zdjąć sitka?
_________________
JohnnyBeGood
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-14, 12:35   

Witam

Jestem już zdecydowany zmieniać olej na Motul i płukać silnik.

Szef na stacji bardzo się zdziwił na takie fanaberie i powiedział, że liczy jak podwójną wymianę oleju, chociaż przecież nic nie wymienia, a tylko na chwilę dolewa.
Pytałem się też o usługę czyszczenia słynnych elektrozaworów i sitek. Odpowiedział, że to jest grubsza sprawa i muszą rozbierać część silnika.
Czyżby?
Jutro ma mi podać cenę operacji.
Czy płukaniu nie nastąpi przeczyszczenie elektrozaworów i sitek? Co radzicie? Przebieg nieco ponad 28 000 km.

Wymianę oleju w skrzyni będę musiał chyba zrobić później u jakiegoś gramotnego mechanika.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: