Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR
Autor Wiadomość
tomaszeknce 

Model Samochodu: Chevrolet Cruz 1.6 2009 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: Niepołomice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 5/16
 31%
Wysłany: 2014-11-02, 20:33   

wałku rozrządu do zmiennych faz czujnik, powiedzcie mi ile ich występuje w tym samochodzie 1.6 113 KM oraz gdzie ich szukać
i czy jest sen w tej wersji je usuwać oraz czy samodzielnie można to zrobić czy tylko serwis z dostępem do komputera
 
     
tomaszeknce 

Model Samochodu: Chevrolet Cruz 1.6 2009 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: Niepołomice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 5/16
 31%
Wysłany: 2014-11-16, 20:21   

witam usunąłem te filterki z czujnika zmiennych faz rozrządu z wylotu,
w dolocie ktoś już to wcześniej usunął
czy tak można czy na wylotowym powinny zostać, teraz wydaję mi się że silnik lepiej przyspiesza nie ma delikatnego przyblokowanie jak kiedyś.
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-11-16, 22:02   

Zrob fotę gdzie się one znajdują.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
tomaszeknce 

Model Samochodu: Chevrolet Cruz 1.6 2009 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: Niepołomice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 5/16
 31%
Wysłany: 2014-11-17, 08:07   

w jakim sensie zdjęcie, czujniki takie jak na zdjęciu wcześniej od C77 z zaznaczonymi filterkami,
a mieszczą się one od strony rozrządu od góry z przodu oraz tyłu silnika, dwa takie same czujniki.
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-11-17, 08:50   

W sensie miejsce gdzie on jest.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
tomaszeknce 

Model Samochodu: Chevrolet Cruz 1.6 2009 r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: Niepołomice
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 5/16
 31%
Wysłany: 2014-11-17, 11:08   

Zdjęcie poglądowe silnika ponieważ nie mam teraz możliwości zrobienia ale na tym widać dokładnie usytuowanie czujników, ja wymontował z W. S jakby ktoś wcześniej już wymontował. Są na takiej samej wysokości.
http://www.fotosik.pl/pok...32e0804032.html

 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-08-11, 00:06   

C77 napisał/a:
Sitka dla elektrozaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu - czyli to co usuwa aso w ramach "akcji" - wyglądają tak:


Są gdzieś dostępne informacje o takiej akcji?

Zastanawiam się, czy przez usunięcie tych sitek nie narobi się więcej szkody, niż odniesie pożytku (zakładając nie używanie oleju GM)?
Przecież konstruktor je tam w jakimś celu umieścił, jakieś zadanie mają spełniać...
nie chciałbym bez uzasadnionej przyczyny zaszkodzić KZFR zamiast im pomóc.
_________________
user_03
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-13, 21:29   

Regulus napisał/a:
C77 napisał/a:
Sitka dla elektrozaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu - czyli to co usuwa aso w ramach "akcji" - wyglądają tak:


Są gdzieś dostępne informacje o takiej akcji?


Na naszym forum na pewno gdzieś są, pewnie w jakimś temacie przy okazji czegoś innego
bo ten temat co jakiś czas się powtarza od 2009.

GOOGLE napisał/a:
Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.

Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych

Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)

Działanie: zdemontować filtry z zaworów.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-13, 21:32   

Regulus napisał/a:
C77 napisał/a:
Sitka dla elektrozaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu - czyli to co usuwa aso w ramach "akcji" - wyglądają tak:


Zastanawiam się, czy przez usunięcie tych sitek nie narobi się więcej szkody, niż odniesie pożytku (zakładając nie używanie oleju GM)?


Nie, ich usunięcie to również jedno z działań zaradczych przy pierwszych oznakach dizlowania KZFR.


Regulus napisał/a:
Przecież konstruktor je tam w jakimś celu umieścił, jakieś zadanie mają spełniać...


Dodatkowe filtrowanie oleju w okresie docierania silnika.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-08-14, 09:43   

ASO nie demontuje sitek z automatu, tylko czekaja na poczatki awarii?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-08-14, 20:54   

Dzięki za wyjaśnienie. Okazało się, że w moim aucie Niemcy zdjęli sitka.

Jakby ktoś chciał sprawdzić, to klucz nasadowy E8 i warto podłożyć szmatkę, bo trochę oleju wycieka przy wyjmowaniu solenoidu.
_________________
user_03
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-15, 17:32   

Regulus, <spoko>

Widać, że Niemcy wiedzą co robią nie tylko w kwestii zmiany oleju na Motul :wink:



Na szczęście w Cruzakach GM powinno już zamontować elektrozawory ZFR po modyfikacji,
ale znając pazerność tej korporacji + traktowanie Chevrolet po macoszemu,
nie ma pewności że w pierwszych rocznikach nie trafi się tych starego typu :evil:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-08-17, 21:20   

Mój wygląda tak:

więc chyba to egzemplarz starego typu?
_________________
user_03
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2015-08-18, 06:51   

Witam ja miałem problemy w Cruzie 1,6 113km i pojechałem do ASO odebrałem auto i napiasli mi że wymienili koło zmiennych faz po czym skończyła się gwarancja i auto dalej zaczeło dziwniw pracować pojawił się błąd P0014 więc kupiłem ten elektrozawór i w trakcie wymiany okazało się że nie ma tylko jednego sitka wiec założyłem nowy elektrozawór ale niestety dalej było żle więc wyciągłem obydwa elektrozawory i usunołem wszystkie sitka i było ok a lałem olej GM auto sprzedałem pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-18, 13:46   Nowy typ elektrozaworów Cruze

Regulus napisał/a:
Mój wygląda tak:

więc chyba to egzemplarz starego typu?


Nie, masz już nowy typ elektrozaworu.

Cytat:
Na skutek wadliwego rozwiązania budowy ww. elektrozaworów wprowadzono nową, zmodernizowaną konstrukcję tychże elektrozaworów
(nr 12 35 299 55567050).

W starych zaworach trzpień jest zrobiony z twardego metalu, a szklanka, w której chodzi trzpień, zrobiona jest z miękkiego.
Jest przypuszczenie, że wskutek ciężkiej pracy metalu odbywa się klinowanie twardego trzpienia w miejscu związanym z jego osadzeniem.
W nowych zaworach i korpus i trzpień zrobione są z twardego metalu, z niedużą różnicą wizualną i konstrukcyjną w rozmieszczeniu i średnicy otworów.


Wprowadzili je najpierw dla Insignii w 2009,
więc ewentualna rozterka dotyczyć może Cruze 16XER/18XER z pierwszej połowy 2009
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: