Przesunięty przez: C77 2015-12-17, 18:00 |
Zape?nienie DPF - wskazania ecu |
Autor |
Wiadomość |
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-06-18, 12:16 Zapełnienie DPF - wskazania ecu
|
|
|
Witam,
praktycznie jestem już na ukończeniu mojej przygody z dpf (co i jak dokładnie opiszę w poprzednim wątku, jak już będę miał 100% pewność, co do skuteczności naprawy).
Teraz mam pytanie, bo nie daje mi to spokoju: czy ktoś, kto ma (jeszcze filtr i zaktualizowany soft w ECU podłączał komputer diagnostyczny i śledził procentowe zapełnienie filtra dpf podczas jazdy? Czy ono rośnie powoli, czy skacze góra-dół? Niestety stary firmware pokazuje % w zakresie 0%-6%, gdzie 6% równa się początek procedury wypalania.
U mnie % zmienia się płynnie w zakresie powiedzmy nawet 20-30%. Raz jest 12%, za chwilę dochodzi do 36%, po chwili 20% itd. 85-90% wypalanie.
Czy ten typ tak ma? Bo są podzielone zdania wśród "fachowców". Jedni twierdzą, że nie może się wahać, ma tylko rosnąć, a inni, że to normalne i tak ma być? |
|
|
|
|
Korneliusz
Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy Wiek: 57 Dołączył: 17 Lip 2014 Posty: 125 Skąd: Szczecin
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-06-28, 20:43
|
|
|
No i co Johny - napisz jak Ci poszło z ty DPF'em bo sam się do tego zabieram jak pies do jeża. |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-06-28, 23:21
|
|
|
Historia jest dość mocno zakręcona
Trafiłem pechowo na kilku nieuczciwych i niedouczonych mechaników (w tym ASO Opla) pod rząd i stąd bardzo długi czas diagnozowania problemu. A problem był taki, że DPF wypalał się co ok 50-100km i okresowo (potem już na stałe) wywalało błąd p0401 - niedostateczny przepływ spalin w zaworze EGR. Nikt nie potrafił powiedzieć, czy to jest ze sobą powiązane dlatego nie robiłem nic z filtrem zanim nie naprawiłem problemu z egr, żeby się nie okazało, że to nie wina filtra...
Po długich perypetiach, min. wymianie egr, jak przyjechałem od 3 mechanika (ASO), który twierdził, że błąd usunął byłem już tak wkurzony, że zabrałem się za to sam. Oto rurka idąca od chłodnicy spalin do kolektora dolotowego tuż po wizycie w ASO, który twierdził, że naprawił... http://pokazywarka.pl/9ms7ky/ Całkowicie niedrożna. Jak wyczyściłem błędu nie ma.
Z DPFem też było ciekawie, bo najpierw myślałem, że to kwestia czujnika. Bo filtr wypala mi się do 14% potem zaraz wskakiwało zapełnienie ponad 60% i już skacząc rosło sobie do 90% i się wypalał. Podmieniłem czujnik różnicy ciśnień (sprawdziłem rurki) i temperatury DPF zero zmian. Wgrałem nowy soft w ASO, nic. Znalazłem firmę zajmującą się regeneracją poprzez wypalanie w piecu i po regeneracji też zero poprawy chociaż twierdzili, że wszystko powinno być ok wg ich pomiarów. Więc już zgłupiałem do reszty... I w zasadzie już powiedziałem sobie, że wycinam.
Jeżeli chodzi o tą firmę, to muszę powiedzieć, że podejście do klienta wzorowe, powiedzieli, że nie wypuszczą mnie aż nie naprawią. Zaproponowali, że dadzą mi inny egzemplarz filtra i zobaczymy, co się będzie działo. No i BINGO.
Przejechałem już 1000 km i filtr nie wypalał się ani razu. Korzystam z programu na androida DPF info (działa z captivą, tylko polecam aktualizację firmware w ASO, bo inaczej będzie pokazywał, tak jak pisałem 0%, 2%, 4% i 6%) i mam teraz zapełnienie filtra w zależności od prędkości, obrotów od 18% do 48%. Byłem w innym ASO Opla zapytać czy tak ma być, bo znalazłem różne opinie i kierownik serwisu powiedział, że tak to właśnie działa i że jakby tylko rosło, to znaczy, ze filtr nie działa prawidłowo, bo to jest regeneracja pasywna i sam się trochę dopala w czasie jazdy.
Akcja z regeneracją kosztowała mnie 800zł i jak na razie w ogóle nie wiem, że mam DPF. Zobaczymy, co będzie po pierwszym wypalaniu, ale jestem dobrej myśli . Nie wiem też dlaczego ten mój filtr nie chciał się zregenerować, nie wiem co poprzedni właściciel zrobił, że go tak zajeździł, a może zwyczajnie przypadek i to była jakaś felerna sztuka. Ci od regeneracji też powiedzieli, że są zdziwieni i się nie spotkali jeszcze. Mieli go rozłożyć na czynniki pierwsze, ale jeszcze nie dzwoniłem zapytać o rezultaty. |
|
|
|
|
Korneliusz
Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy Wiek: 57 Dołączył: 17 Lip 2014 Posty: 125 Skąd: Szczecin
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-07-01, 14:49
|
|
|
Dziękuję za szczegółowy opis. To spory zasób wiedzy dla mających podobny problem. Wyniki Twojej dociekliwości na pewno przydadzą się innym uzytkownikom Captivy.
Pozdr |
|
|
|
|
jesse
jesse
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 73 Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-07-02, 07:15
|
|
|
a powiedz mi czy miałes problem że dużo cześciej co +/- 100km wypalal latem a zimą potrafił co ok. 800-900km. Głównie chodzi mi czy zauwazyłem że czestotliwosc wypalania w cieple dni jest zdecydowanie wieksza niz w chlodniejsze??? |
_________________ Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r. |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-07-02, 09:20
|
|
|
@jesse
Trudno jest mi powiedzieć, bo kupiłem go zimą i problem był od początku (przynajmniej od kiedy się dowiedziałem, że te podwyższone obroty to wypalanie dpf) no i na początku było to co ok 200 km, potem już coraz gorzej, aż doszło do nawet 50km. Szczerze mówiąc, to nie zauważyłem. Czujnik temperatury dpf z pewnością bierze udział w ustalaniu zapełnienia filtra. Przejechałem 70km z odpiętym czujnikiem i wskazania się różniły, ale tam w środku dpf'a nie panują raczej temperatury na które może zaważyć wahanie temperatury powietrza +- 20-30 stopni . Chociaż rzeczywiście gdzieś mi się obiło o uszy zdanie o zmianie częstotliwości wypalania względem pory roku, ale to nie były aż tak drastyczne zmiany.
Jeżeli masz interfejs OBD zachęcam do wypróbowania aplikacji dpf info napisanej przez polskiego autora Tomasza Maderę - do znalezienia na google play. Działa z Captivą, nie wiem jak z Orlando, teraz w najnowszej wersji pokazuje dodatkowo kilometry od ostatniej regeneracji. Więc jest pewność, że na 100% wypalanie miało miejsce.
@Korneliusz
Cieszę się, że może komuś się to przyda, bo wiem po sobie jak wkurza sytuacja, gdzie znajdujesz na jakimś forum problem podobny do swojego i autor nie napisze, czy go rozwiązał czy nie, albo najgorzej "dzięki już sobie poradziłem inaczej" haha
------------
Wczoraj jechałem trasę z P-n do Trójmiasta i z powrotem. Filtr wypalił mi się na autostradzie (tempomat 120km/h) pierwszy raz po regeneracji po 1550km, co jest chyba naprawdę niezłym wynikiem. Wypalił się do 0 i teraz po 200km mam ok 8-12%, więc wygląda na to, że wszystko działa jak najbardziej prawidłowo. Odpukać |
|
|
|
|
jesse
jesse
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 73 Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-07-02, 09:39
|
|
|
No to masz super wynik. Ja byłem w ASO soft niby najnowszy. 0 błędów, brak przerwanych wypaleń. Nie wiedzą co jest. A drugi rok tak mam jesień-zima 800-900 a wiosna lato 80-150 kilometrów jeżdze te same odcinki tankuje na tych samych stacjach i ewidentnie temperatura zewnetrza mu szkodzi. |
_________________ Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r. |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-07-02, 13:33
|
|
|
Hmmm rzeczywiście dziwna sprawa. Między zimą i latem zmieniają się chyba tylko 3 rzeczy
- temperatura powietrza
- opony (jak zmieniasz
- paliwo
Ja bym podjechał do kogoś z kompem i przejechał się te 150 km od wypalenia do wypalenia i sprawdził wskazania czujników w czasie jazdy czy jakiś nie pokazuje bezsensownych wartości.
Bo przy takim wypalaniu można zbankrutować na zmianie oleju... |
|
|
|
|
lamer
Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Zachód
Poziom: 9
|
Wysłany: 2015-07-03, 13:47
|
|
|
John Wayne napisał/a: | Jeżeli masz interfejs OBD |
Możesz polecić coś konkretnego? Czy taki za około 40zł ze "znanego portalu aukcyjnego" wystarczy? |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
|
|
|
|
lamer
Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Zachód
Poziom: 9
|
Wysłany: 2015-07-03, 18:39
|
|
|
Ciekawi mnie czy w Captivie też grzeje tylna szyba podczas wypalania DPF? |
|
|
|
|
lamer
Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Zachód
Poziom: 9
|
Wysłany: 2015-07-05, 12:41
|
|
|
A zna ktoś soft na PC pod ELMa (USB) do monitorowania zapełnienia DPF? |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
|
|
|
|
miks
Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 65 Skąd: Katowice
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-08-02, 13:53
|
|
|
lamer napisał/a: | Ciekawi mnie czy w Captivie też grzeje tylna szyba podczas wypalania DPF? |
Odpowiedź : U mnie tak właśnie po 290 km włączyło mi się znowu wypalanie DPF i sprawdziłem z ciekawości czy szyba będzie ciepła i była |
_________________
|
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-11-10, 21:01
|
|
|
Jak już zajrzałem na forum, to mały update na temat dpf'a
Jestem po 5 czy 6 wypaleniu i tu ciekawostka, wszystkie wypalenia miały miejsce dokładnie po 1250 km od poprzedniego, bez względu na aktualne zapełnienie w %, styl jazdy, paliwo itp., itd. Zapełnienie raz jest 60% raz 80%, a nawet 40%. Dojedzie do 1250km i wypala się do 0%. Ustawiam sobie licznik i jak się zbliża czas, to włączam dpf info, dlatego sprawdzone na 100%. |
|
|
|
|
|