Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-12-17, 18:00
Zape?nienie DPF - wskazania ecu
Autor Wiadomość
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-06-18, 12:16   Zapełnienie DPF - wskazania ecu

Witam,

praktycznie jestem już na ukończeniu mojej przygody z dpf (co i jak dokładnie opiszę w poprzednim wątku, jak już będę miał 100% pewność, co do skuteczności naprawy).

Teraz mam pytanie, bo nie daje mi to spokoju: czy ktoś, kto ma (jeszcze :)) filtr i zaktualizowany soft w ECU podłączał komputer diagnostyczny i śledził procentowe zapełnienie filtra dpf podczas jazdy? Czy ono rośnie powoli, czy skacze góra-dół? Niestety stary firmware pokazuje % w zakresie 0%-6%, gdzie 6% równa się początek procedury wypalania.

U mnie % zmienia się płynnie w zakresie powiedzmy nawet 20-30%. Raz jest 12%, za chwilę dochodzi do 36%, po chwili 20% itd. 85-90% wypalanie.

Czy ten typ tak ma? Bo są podzielone zdania wśród "fachowców". Jedni twierdzą, że nie może się wahać, ma tylko rosnąć, a inni, że to normalne i tak ma być?
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-06-28, 20:43   

No i co Johny - napisz jak Ci poszło z ty DPF'em bo sam się do tego zabieram jak pies do jeża.
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-06-28, 23:21   

Historia jest dość mocno zakręcona :)

Trafiłem pechowo na kilku nieuczciwych i niedouczonych mechaników (w tym ASO Opla) pod rząd i stąd bardzo długi czas diagnozowania problemu. A problem był taki, że DPF wypalał się co ok 50-100km i okresowo (potem już na stałe) wywalało błąd p0401 - niedostateczny przepływ spalin w zaworze EGR. Nikt nie potrafił powiedzieć, czy to jest ze sobą powiązane dlatego nie robiłem nic z filtrem zanim nie naprawiłem problemu z egr, żeby się nie okazało, że to nie wina filtra...

Po długich perypetiach, min. wymianie egr, jak przyjechałem od 3 mechanika (ASO), który twierdził, że błąd usunął byłem już tak wkurzony, że zabrałem się za to sam. Oto rurka idąca od chłodnicy spalin do kolektora dolotowego tuż po wizycie w ASO, który twierdził, że naprawił... http://pokazywarka.pl/9ms7ky/ Całkowicie niedrożna. Jak wyczyściłem błędu nie ma.

Z DPFem też było ciekawie, bo najpierw myślałem, że to kwestia czujnika. Bo filtr wypala mi się do 14% potem zaraz wskakiwało zapełnienie ponad 60% i już skacząc rosło sobie do 90% i się wypalał. Podmieniłem czujnik różnicy ciśnień (sprawdziłem rurki) i temperatury DPF zero zmian. Wgrałem nowy soft w ASO, nic. Znalazłem firmę zajmującą się regeneracją poprzez wypalanie w piecu i po regeneracji też zero poprawy chociaż twierdzili, że wszystko powinno być ok wg ich pomiarów. Więc już zgłupiałem do reszty... I w zasadzie już powiedziałem sobie, że wycinam.

Jeżeli chodzi o tą firmę, to muszę powiedzieć, że podejście do klienta wzorowe, powiedzieli, że nie wypuszczą mnie aż nie naprawią. Zaproponowali, że dadzą mi inny egzemplarz filtra i zobaczymy, co się będzie działo. No i BINGO.

Przejechałem już 1000 km i filtr nie wypalał się ani razu. Korzystam z programu na androida DPF info (działa z captivą, tylko polecam aktualizację firmware w ASO, bo inaczej będzie pokazywał, tak jak pisałem 0%, 2%, 4% i 6%) i mam teraz zapełnienie filtra w zależności od prędkości, obrotów od 18% do 48%. Byłem w innym ASO Opla zapytać czy tak ma być, bo znalazłem różne opinie i kierownik serwisu powiedział, że tak to właśnie działa i że jakby tylko rosło, to znaczy, ze filtr nie działa prawidłowo, bo to jest regeneracja pasywna i sam się trochę dopala w czasie jazdy.

Akcja z regeneracją kosztowała mnie 800zł i jak na razie w ogóle nie wiem, że mam DPF. Zobaczymy, co będzie po pierwszym wypalaniu, ale jestem dobrej myśli :) . Nie wiem też dlaczego ten mój filtr nie chciał się zregenerować, nie wiem co poprzedni właściciel zrobił, że go tak zajeździł, a może zwyczajnie przypadek i to była jakaś felerna sztuka. Ci od regeneracji też powiedzieli, że są zdziwieni i się nie spotkali jeszcze. Mieli go rozłożyć na czynniki pierwsze, ale jeszcze nie dzwoniłem zapytać o rezultaty.
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-07-01, 14:49   

Dziękuję za szczegółowy opis. To spory zasób wiedzy dla mających podobny problem. Wyniki Twojej dociekliwości na pewno przydadzą się innym uzytkownikom Captivy.

Pozdr
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-07-02, 07:15   

a powiedz mi czy miałes problem że dużo cześciej co +/- 100km wypalal latem a zimą potrafił co ok. 800-900km. Głównie chodzi mi czy zauwazyłem że czestotliwosc wypalania w cieple dni jest zdecydowanie wieksza niz w chlodniejsze???
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-07-02, 09:20   

@jesse
Trudno jest mi powiedzieć, bo kupiłem go zimą i problem był od początku (przynajmniej od kiedy się dowiedziałem, że te podwyższone obroty to wypalanie dpf) no i na początku było to co ok 200 km, potem już coraz gorzej, aż doszło do nawet 50km. Szczerze mówiąc, to nie zauważyłem. Czujnik temperatury dpf z pewnością bierze udział w ustalaniu zapełnienia filtra. Przejechałem 70km z odpiętym czujnikiem i wskazania się różniły, ale tam w środku dpf'a nie panują raczej temperatury na które może zaważyć wahanie temperatury powietrza +- 20-30 stopni :) . Chociaż rzeczywiście gdzieś mi się obiło o uszy zdanie o zmianie częstotliwości wypalania względem pory roku, ale to nie były aż tak drastyczne zmiany.

Jeżeli masz interfejs OBD zachęcam do wypróbowania aplikacji dpf info napisanej przez polskiego autora Tomasza Maderę - do znalezienia na google play. Działa z Captivą, nie wiem jak z Orlando, teraz w najnowszej wersji pokazuje dodatkowo kilometry od ostatniej regeneracji. Więc jest pewność, że na 100% wypalanie miało miejsce.

@Korneliusz
Cieszę się, że może komuś się to przyda, bo wiem po sobie jak wkurza sytuacja, gdzie znajdujesz na jakimś forum problem podobny do swojego i autor nie napisze, czy go rozwiązał czy nie, albo najgorzej "dzięki już sobie poradziłem inaczej" haha :)

------------
Wczoraj jechałem trasę z P-n do Trójmiasta i z powrotem. Filtr wypalił mi się na autostradzie (tempomat 120km/h) pierwszy raz po regeneracji po 1550km, co jest chyba naprawdę niezłym wynikiem. Wypalił się do 0 i teraz po 200km mam ok 8-12%, więc wygląda na to, że wszystko działa jak najbardziej prawidłowo. Odpukać :)
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2015-07-02, 09:39   

No to masz super wynik. Ja byłem w ASO soft niby najnowszy. 0 błędów, brak przerwanych wypaleń. Nie wiedzą co jest. A drugi rok tak mam jesień-zima 800-900 a wiosna lato 80-150 kilometrów jeżdze te same odcinki tankuje na tych samych stacjach i ewidentnie temperatura zewnetrza mu szkodzi.
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-07-02, 13:33   

Hmmm rzeczywiście dziwna sprawa. Między zimą i latem zmieniają się chyba tylko 3 rzeczy :)

- temperatura powietrza
- opony (jak zmieniasz :))
- paliwo

Ja bym podjechał do kogoś z kompem i przejechał się te 150 km od wypalenia do wypalenia i sprawdził wskazania czujników w czasie jazdy czy jakiś nie pokazuje bezsensownych wartości.

Bo przy takim wypalaniu można zbankrutować na zmianie oleju...
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2015-07-03, 13:47   

John Wayne napisał/a:
Jeżeli masz interfejs OBD

Możesz polecić coś konkretnego? Czy taki za około 40zł ze "znanego portalu aukcyjnego" wystarczy?
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-07-03, 16:43   

Zobacz tu, tam jest więcej:

http://forum.vectraklub.p...cy-elm-327-14b/

Ja osobiście przypadkiem posiadam 2 szt., jeden taki:

1. http://allegro.pl/obd2-bl...5164572683.html
2. http://allegro.pl/interfe...5016474820.html

Dpf info działa tylko z 1, ale za to Torque działa tylko z 2 :)
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2015-07-03, 18:39   

Ciekawi mnie czy w Captivie też grzeje tylna szyba podczas wypalania DPF?
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2015-07-05, 12:41   

A zna ktoś soft na PC pod ELMa (USB) do monitorowania zapełnienia DPF?
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-07-06, 08:23   

"Ciekawi mnie czy w Captivie też grzeje tylna szyba podczas wypalania DPF?"

No właśnie, może ktoś potwierdzi, bo można by założyć coś takiego: http://peugeot.auto.com.p...ic.php?t=215989
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-08-02, 13:53   

lamer napisał/a:
Ciekawi mnie czy w Captivie też grzeje tylna szyba podczas wypalania DPF?


Odpowiedź : U mnie tak właśnie po 290 km włączyło mi się znowu wypalanie DPF i sprawdziłem z ciekawości czy szyba będzie ciepła i była
_________________
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-11-10, 21:01   

Jak już zajrzałem na forum, to mały update na temat dpf'a :)

Jestem po 5 czy 6 wypaleniu i tu ciekawostka, wszystkie wypalenia miały miejsce dokładnie po 1250 km od poprzedniego, bez względu na aktualne zapełnienie w %, styl jazdy, paliwo itp., itd. Zapełnienie raz jest 60% raz 80%, a nawet 40%. Dojedzie do 1250km i wypala się do 0%. Ustawiam sobie licznik i jak się zbliża czas, to włączam dpf info, dlatego sprawdzone na 100%.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: