Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie na stałych obrotach
Autor Wiadomość
M@RKUS

Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-05-27, 10:42   Szarpanie na stałych obrotach

Witam
Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na forum
Mam mianowicie taki problem

Jadąc ze stałą prędkością czuje jakby autem zaczynało poszarpywać, pedał przyspieszenia w pozycji stałej, nie ma tego problemu przy przyśpieszaniu albo całkowitym zdjęciu nogi z pedału, nie zależnie na jakim biegu, na PB 95/98 i LPG to samo

Samochód KALOS 1.2 8v (72 hp)+LPG BRC
W ostanim czasie wymienione
uszczelki EGR+czyszczenie dolotu i EGR , Kable WN, świece, butlaLPG oraz filtry, filtr paliwa+powietrza.

Zastanawiam się czy to nie wina żlę domkniętego EGRu, ma ktoś możę namiar na zaślepki?
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-05-30, 16:18   

Witaj.Podpinam się do tematu.Mam ten sam samochód lecz bez instalacji LPG.
Samochód podszarpujje przy stałej prędkośći między 1000 a 2000 obrotów,lub gdy się toczy na delikatnym gazie.Czy silnik jak się zagrzeje nie faluje ci trochę?
To jest dziwny problem,nie ciągnie lewego powietrza,świece nowe,przebicia nie ma,filtry nowe,jedyny miałem to błąd EGR i również przypuszczam że tutaj może być wina.Ale to by wywalało błędy chyba.Co jeszcze może być przyczyną?
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-05-30, 16:23   

Może moje info o EGR coś pomoże. Mojej mamie w Mondeo MK3 wyskoczył 2 tygodnie temu check. Pojechałem do Forda na komputer i wyskoczył EGR. Mechanik wykasował błędy ale zaznaczył, że błąd może wyskoczyć w każdym momencie. Do dzisiaj check nie wyskoczył, ale mama jeździ "ze świadomością" niesprawnego EGR. Idąc dalej tym tokiem, check może jeszcze nie wskazywać EGR.
 
     
M@RKUS

Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-06-08, 10:37   

U mnie wogóle ta uszczelka do EGRu byla wydmuchana. Podejrzewam że to 100% jego wina, bo przy rozpędzaniu nic nie szarpie, takze to nie zapłon, obroty na jałowym trzyma. nie pamietam dokładnie ale drugim aucie jak podepne kompa i zazcnacze zeby stworzył wykres otwarcia zaworu to zawór własnie przy stałych obrotach na jakimkolwiek biegu domyka sie a przy rozpedzaiu otwiera. zaslepie go i sprawdze czy to to.
 
     
M@RKUS

Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-07-07, 11:55   

nie zaślepiłem EGRa, ale przejechałem sie na benzynie jakieś 50-70km z gazem w podłodze, v max KALOSA z tym motorem 160 km/h i pomogło, wcześniej miesiąc temu regulowałem zawory i po wycieczce silnik chodzi ciszej, równiej i nie poszarpuje. POLECAM
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-07-30, 22:23   

Ja podzielę się doświadczeniem z szarpaniem i nawet terkotaniem przy przyśpieszaniu czyli przy naciskaniu na pedał gazu, dźwięk wyciszał się przy wciskaniu sprzęgła i przy puszczeniu pedału gazu. Przyczyną są uszczelki 96644477 i 96644476 które stają się z wiekiem drewniane i się zsychają powodują nawet że części się luzują i odkręcają. Jak wspomniałem każdy ogląda uszczelkę blaszaną pod samym EGR a nieszczelność jest na wsporniku EGR zamocowanym do głowicy silnika. Uwierzcie że taka nieszczelność potrafi trochę nahałasować i krwi popsuć ponieważ szuka się przyczyny mechanicznej. Po usunięciu usterki błoga cisza i silnik dużo żwawszy. Ten problem opisali jako typowy i często występujący dla silnika 1,2 B12S1 koledzy ze wschodu. Uważam że warto zaglądnąć tam od strony kolektora ssącego i sprawdzić szczelność na mydliny .
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-05, 20:28   

chevaveo napisał/a:
terkotaniem przy przyśpieszaniu czyli przy naciskaniu na pedał gazu

o jakim terkotaniu piszesz?Mi coś brzęczy ale mam wrażenie zza kierownicy jakby to coś po prawej za kokpitem.
Które to dokladnie uszczelki możesz zrobić zdjęcie?
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-05, 20:41   

96644477 i 96644476 uszczelki o tym numerze OEM pasuja do kalosa 1.2?
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-05, 20:42   

chevaveo, o jakim terkotaniu piszesz?Mi coś brzęczy ale mam wrażenie zza kierownicy jakby to coś po prawej za kokpitem.
Które to dokladnie uszczelki możesz zrobić zdjęcie?
Wysłany: Dzisiaj 20:41
96644477 i 96644476 uszczelki o tym numerze OEM pasuja do kalosa 1.2?
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-05, 21:08   

Jaki jest równiez numer uszczelki pod sam EGR?
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-05, 22:01   

witam
Na dzisiejszy nie jestem posiadaczem aveo z silnikiem b12s1 ale ale wiem ze koło 100000 występuje zjawisko zsychania sie uszczelek i podstawy egr kiedy zamyka sie na podniesionych obrotach egr i jest zamknięty obwód nie jest zamkniety przez uszczelki wszystko wydmuchujaja uszkodzone uszczelki egr powodujace terkotanie za peałem gazu
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-06, 13:04   

Oj przedstawione objawy się zgadzają do moich w 100% akurat przebieg to 100tys
Terrrkot przyblizony do np "abs" ?Ale skoro nie masz już aveo możesz nie pamiętać.
Wszyscy mechanicy stwierdzili że to gdzieś lewe powietrze ale nikt się nie przyczynił do naprawy do tej pory.To częste objawy kalos/aveo.
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-06, 13:48   

samochodu pozbyłem się miesiąc temu, a usterkę usunąłem stosunkowo nie dawno a borykałem się z nią pewnie ze dwa lata , spróbuj poczytać z translatorem mi przez przypadek wpadła ta strona no i pomogła
http://www.aveoclub.ru/fo...t31749-100.html
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-06, 13:52   

a czy występował przy tym problem falujących obrotów.?
 
     
dzuchx26 

Model Samochodu: kalos
Wiek: 29
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 15
Skąd: Żywiec
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-12-06, 14:30   

Faktycznie pisze o takich objawach.Lecz na załączonych zdjęciach ewidentnie widać nieszczelność czarne od spalin,u mnie to nie wystepuje.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: