Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Brak iskry z świec, czy może być to czujnik położenia wału |
Autor |
Wiadomość |
Patryk
Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 4 Skąd: Brzeg Dolny
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-14, 19:46 Brak iskry z świec, czy może być to czujnik położenia wału
|
|
|
Witam, od kilku dni stałem się posiadaczem Captivy, auto podczas sprzedaży działało poprawnie, w drodzę powrotnej po ok. 60 km. auto było tankowane( gaz,benzyna), w tym celu wyłączane i przeparkowane. Auto pokonało odległość do domu ok. 200km. ,pod koniec drogi auto dziwnie szarpnęło podczas jazdy ( efekt zrywu ) i włączyły się kontrolki trakcji i check.Po dojechaniu do celu auto zaparkowałem na chwilę, chciałem je przeparkować i w tym momencie auto miało problem z odpalaniem, jakoś się udało, auto przeparkowałem w inne miejsce i stoi tam do dzisiaj, ponieważ nie odpala po przekręceniu kluczem rozrusznika. W aucie odłączyłem klemy akumulatora (kontrolki zgasły),ale samochód dalej nie pali.Na oględziny przyjechał kolega mechanik i stwierdził że nie ma iskry i obstawia 2 przyczyny ( czujnik położenia wału lub cewkę).
Zasięgnąłem również informacji od innych mechaników i potwierdzili te przyczyny, przyjechał nawet do mnie znajomy z komputerem i obd, po wyszukaniu błędów wskazało mu czujnik poł. wału, skasował błąd,auto dalej nie pali. Kolega ma trochę nie aktualny program do auta, więc nie dało mi to 100% pewności, chciałem się jeszcze upewnić w inny sposób czy akurat winowajcą jest czujnik poł. wału.W tym celu podpiąłem pod wtyczkę 3 pinową multimetr ustawiony na diodę, wpiąłem się pod piny 1 i 2. Miernik wskazywał 565, po przekręceniu zapłonu zmieniał wartość ( info w linku z video). Zacząłem już wątpić że przyczyną jest czujnik wału jeżeli coś wskazuję, proszę o jakąś radę,podpowiedź co może być powodem że auto nie odpala. Z góry dziękuję za odpowiedź.
link video |
|
|
|
|
bubek4070
bubek4070
Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 114 Skąd: południe PL
Poziom: 9
|
Wysłany: 2016-06-15, 04:53
|
|
|
Wymień czujnik a go nie mierz może mieć skruta ,albo auto do innego mechanika w celu potwierdzenia usterki |
|
|
|
|
Patryk
Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 4 Skąd: Brzeg Dolny
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-15, 21:28
|
|
|
Witam, dzisiaj auto było pod profesjonalnym komputerem i wskazało dwa błędy:
- czujnik położenia wału
- przepustnica
Podczas testu czujnika diagnosta zapytał się czy nie mam czasami przerwanego gdzieś przewodu zasilającego ( na szybko mierzyłem zasilanie, na 2 pinach pojawiało się w granicach 2,5v,oraz 1,4), wiecie jakie powinno być zasilanie na pinie 1,2,3.
Zauważyłem że jeden przewód zasilający idzie osobno w kierunku komputera od gazu.
Jeżeli chodzi o błąd przepustnicy, powiedział że powodem może być częste odpinanie aku,słaby aku itp. Błąd powinien na niskich obrotach sam się skasować.
Napiszcie mi proszę jakie zasilanie powinno dochodzić do czujnika, oraz czy Captiva pochodzi na zamienniku Delphi (oryginalnie siedzi Febi Bilstein),pozdrawiam |
|
|
|
|
Patryk
Model Samochodu: Chevrolet Captiva
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 4 Skąd: Brzeg Dolny
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-06-18, 03:46
|
|
|
Auto odpaliło na starym czujniku położenia wału, zadziałało w momencie odlutowania 1 przewodu zasilającego który idzie do komputera od gazu i przylutowania pod oryginalny przewód zasilający 5v (+) który był odcięty i schowany w peszlu (bynajmniej wyglądał na odciętego,możliwe że był razem zlutowany z przewodem od komp.gazu i się odłamał?), proszę o info czy przewód głównego zasilanie 5v powinien być połączone z przewodem gazowym,pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|