Model Samochodu: Cruze Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
1%
MP: 301/301
100%
EXP: 19/41
46%
Wysłany: 2016-04-02, 15:20
C77 napisał/a:
-clean ma znaczne właściwości czyszczące,
więc daj mu w spokoju popracować przez jeszcze jakieś 1000-2000 km,
Zanim przeczytałem, zrobiłem już tą drugą wymianę i teraz wiem, że była to właściwa decyzja.
1. Sprawdziłem ile oleju poprzednio zostało w pojemniku z 5 l. Okazało się, że około litra z lekkim wskazaniem na plus.
2. Nowy/stary olej zlałem po dokładnie 60 km z dosyć ciepłego silnika. tym razem byłem przy zlewaniu oleju. Olej był ciemny, jeszcze nie czarny, ale już dosyć ciemny, czego nie było widać na bagnecie. Zarówno ja jak i mechanik zdziwiliśmy się.
3. Filtra oleju nie oglądałem, ale mechanik poinformował mnie, że również nie był już czysty, tak więc zgodził się z moją decyzją.
4. Po zalaniu nowego oleju okazało się, że weszło ok. 4.5 l.
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10 Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
1%
MP: 203/203
100%
EXP: 22/33
66%
Wysłany: 2016-04-02, 17:51
Ten X-Clean wcale nie ma takich dobrych właściwości czyszczących TBN 7,1. Specific ma 7,4. Te Clean w nazwie to raczej chodzi o czystość dla katalizatora i spalin.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
13%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-04-04, 19:08
Absolutnie nie. X-Clean to gama z największą ilością dodatków czyszczących układ smarowania silnika wśród całej serii 8100.
W kontekście odszlaminia magistrali olejowej KZFR w 1.6 i 1.8 po oleju GM
wartość Total Base Number nie ma nic do rzeczy, bo nie tego dotyczy.
zdzis.michal napisał/a:
C77 napisał/a:
-clean ma znaczne właściwości czyszczące,
więc daj mu w spokoju popracować przez jeszcze jakieś 1000-2000 km,
Zanim przeczytałem, zrobiłem już tą drugą wymianę i teraz wiem, że była to właściwa decyzja.
1. Sprawdziłem ile oleju poprzednio zostało w pojemniku z 5 l. Okazało się, że około litra z lekkim wskazaniem na plus.
2. Nowy/stary olej zlałem po dokładnie 60 km z dosyć ciepłego silnika. tym razem byłem przy zlewaniu oleju. Olej był ciemny, jeszcze nie czarny, ale już dosyć ciemny, czego nie było widać na bagnecie. Zarówno ja jak i mechanik zdziwiliśmy się.
3. Filtra oleju nie oglądałem, ale mechanik poinformował mnie, że również nie był już czysty, tak więc zgodził się z moją decyzją.
4. Po zalaniu nowego oleju okazało się, że weszło ok. 4.5 l.
No to ASO dało popis. Zawsze u nich olej wymieniałeś?
Nic dziwnego że KZFR zaczęły się odzywać przy tak małym przebiegu.
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: Cruze Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
1%
MP: 301/301
100%
EXP: 19/41
46%
Wysłany: 2016-04-04, 19:56
C77 napisał/a:
Zawsze u nich olej wymieniałeś?
Na szczęście zawsze tylko 2 razy, kiedy w zasadzie musiałem. Ten trzeci raz i tak z myślą, że jak płukanka zrobi swoje, to trzeba będzie szybko wymienić.
I jeszcze potem dzwonią i pytają, czy jestem zadowolony z usługi.
Coś mnie tknęło, specjalnie przed przyjazdem rozgrzewałem silnik i długo uczulałem mechanika, żeby z gorącego silnika długo zlewał olej a mnie się nie spieszy.
Jeszcze ciekawsza jest moja korespondencja z Chevrolet Polska w sprawie oleju w skrzyni biegów, ale to inny wątek.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
13%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-04-20, 21:24
Nowe video od znanego już nam Romana z pozdrowieniami dla Polskiego Forum Chevroleta
traktuje w głównej mierze o problemach ze ZFR w 1.8 i profilaktyce
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Jakiś 1000 km temu wymieniłem olej na Motul 8100 FE 5w30, filter filtrona, płukana zrobiona, sitka z elektrozaworów usunięte. Przez peirwsze 200 km byłó nawet ok widoczna poprawa w przyspieszaniu, deliaktne tylko szarpnięcia. Niestety po tych 200 km wszystko wróciło.
Czyli ruszanie samochodu i rozpędzania trwa dobre 15 min, ciągłe poszarpywanie szczególnie przy zwiększonym obciążeniu ( jazda po górkę/4os na pokładzie). Można gaz w deske wbić a auto nie jedzie. Jedynym ratunkiem redukcja do 2 i piłowania. Spalanie na poziomie 9l.
Jakieś rady bo juz nie mam sił do tego samochodu, i jeżeli dalej tak to będzie wyglądać to chyba będziemu musieli się rozstać.
Z gory dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11 Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 8/52
15%
Wysłany: 2016-07-11, 20:51
na pewno sprawdzić błędy, na pewno sprawdzić układ elektryczny, świece, może cewka. cewka wyjdzie na kompie. Może koła padają. Poranny klekot jest? Sprawdzić, spaliny, czy dmucha z rury wydechowej.
Model Samochodu: Cruze Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
1%
MP: 301/301
100%
EXP: 19/41
46%
Wysłany: 2016-09-02, 13:00
Po płukance i dwukrotnej wymianie na Motul przez przeszło cztery miesiące obserwowałem silnik. Początkowo pomimo płukania i wymian od czasu do czasu przy pierwszym uruchamianiu dalej słyszałem taki chrobot, chociaż nieco mniejszy. Obecnie od przeszło dwóch miesięcy nie słyszę nic. Może wpływ na to ma również temperatura zewnętrzna ale może obaczymy zimą. Przedtem przy dodatnich temperaturach też był słyszalny.
Ariza
Model Samochodu: Cruze Station Wagon 1.6
Dołączył: 26 Kwi 2016 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
0%
MP: 8/8
100%
EXP: 0/9
0%
Wysłany: 2016-09-03, 22:43
Witam
Jestem nowym użytkownikiem Cruza SW i też podzielę się spostrzeżeniami .
zakup auta - przebieg 24000 - bak wymiany płynów eksplanacyjnych , więc wymieniłem :
olej mobil 1 5 w 30 + filtr knechta - lepsza kultura pracy , ale to może że olej nowy po takim przebiegu.
Przejechane ok 1000 km - wymiana oleju - mobil 1 i filtr manna - i tu już inna praca silnika , czasami słychać ZKR ?
Po przeczytaniu kilku wątków na forum przy około 25000 postarałem się o filtr filtrona ( z dzióbkiem) olej ten sam ( mam dostęp ?) czyli mobil 1 5w30 silnik znowu odżył lepsza kultura , prawie niesłyszalny ciągnie równo :)
i teraz w/g mnie ważna rzecz filtr manna jest niższy od filtrona , spływa olej i dłużej napełniają się kanały olejowe przy rozruchu >
p1974
Model Samochodu: cruze 1.8 2013 Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 48 Skąd: Katowice
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 10/13
76%
Wysłany: 2016-09-05, 08:27
Czyli cena podobna. Mało sie mówi o tym ze na rynku jest sporo podrobek. Trzeba uważać zeby nie kupić jakiegos syfu podrobionego. Pytanie jak rozpoznać bo opakowanie potrafia podrobic idealnie. W sobote olej wymieniłem i filtr, założyłem ten nowy typ z Filtrona, widzieliście ten filmik włąsnie o zmowyfikowanym filtrze oleju z filtrona OE648/6 :
Nie wiem czy temat nie latał juz po forum.
Ja w starym filtrze mialem tylko 4 cyple do zablokowania filtra w dekielku a w tym nowym co zakladałem jakis mały mechanizm ...to co widac na filmie.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
13%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-09-05, 23:12
p1974 napisał/a:
...filtr, założyłem ten nowy typ z Filtrona, widzieliście ten filmik włąsnie o zmodyfikowanym filtrze oleju z filtrona OE648/6 :
...Nie wiem czy temat nie latał juz po forum..
Nawet autor tego filmiku sam mówi (3:25)
że przeczytał o nim właśnie na Forum Chevroleta
BTW. jeśli autor filmiku i właściciel Z18XER czyta Nasze Forum gdyż boryka się z porannym dizlowaniem
to serdecznie zapraszamy również do lektury tematu poświęconemu usunięciu sitek z solenoidów (elektrozaworów ZFR) http://www.forum.chevrole...?t=4796&start=0
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
p1974
Model Samochodu: cruze 1.8 2013 Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 48 Skąd: Katowice
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 10/13
76%
Wysłany: 2016-09-06, 15:25
C77 napisał/a:
serdecznie zapraszamy również do lektury tematu poświęconemu usunięciu sitek z solenoidów (elektrozaworów ZFR)
no przeczytałem cały temat i w sobote wykrece te selenoidy i zobacze czy sa te sitka. Z tego co rozumiem to Ty zdecydowanie zalecasz ich usuniecie jaby były ? (cruzak 2013 1.8 73 tys przebieg)
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
13%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-09-07, 12:02
Tak, są zbędne i mogą przyczyniać się do kłopotów
Z resztą nie tylko ja to polecam, bo chyba wszyscy którzy już usunęli, lub ASO im usunęło
oraz również Techniczne Biuletyny Serwisowe od GM.
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach