Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-10-30, 21:29   

Dobre porównanie. Kiedyś mój znajomy zalewał do Marei tylko i wyłącznie najtańsze minerały 15W40, od wymiany do wymiany olej był słomkowy. Kiedy poleciłem mu zalewać coś lepszego 5W40, olej zaczynał mu czernieć dość szybko. Długo nie musiałem szukać po internecie, żeby rozwiązać tę zagadkę :mrgreen:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-07, 20:16   

Heh, kogoś nieźle wkurzyły KZFR w Z18XER :mrgreen:

Cytat z forum opla zafiry:

Z18xerOwner napisał/a:
A tłucze ci mocno? to jest koło zębate zmiennych faz rozrządu. Opel zaleca w takich sytuacjach najpierw wymienić olej na jakiś porządny, nie swój broń boże, filtr oleju mann hu 602/x ja leje liqui moly 5w40 lightlauf high tech. Przy wymianie użyć płukanki. Oraz wyjąć te zawory elektromagnetyczne i zobaczyć nie są zacięte - pękające sitka czasem blokują przesuw trzpienia w środku. Sitka można wyjąć, ale u mnie to nie pomogło.

Tłuk może pojawiać się przy starcie przez 1-2 sek aż do czasu gdy się wypełni środek puszki po tuńczyku olejem. Z czasem s powodu tego tłuku środek - blaszki w tej puszce po tuńczyku ulegają całkowitemu rozpiździajowi. Co objawia się stałym tłukiem, tzw "darmowym efektem dizla" made by Opel albo fiat hgw. Gdyż ten sam silnik jest montowany w Alfach 1.8 MPI.

Ja już jeżdżę rok z efektem tłuka lub dizla, trwa on sekundę lub dwie. By tego uniknąć należałoby parkować na suficie, wtedy olej nie ściekał by do miski olejowej lecz pozostawał w tych kołach w środku puszki po tuńczyku. Ale to niestety niemożliwe.

Na necie można znaleźć te koła w cenie 500-460PLN zależy które. Najczęściej jebie się to od strony grodzi silnika, gdyż ono ma aż 60 stopni ruchu, czyli dość sporo tam oleju wchodzi i długo trwa jego napełnienie. W pewnym stadium wykończenia tego koła - daje się słyszeć takie chechłanie "chłechłe chłechłe" - to inżynierowie Opla/Fiata się śmieją z nas że takie gówno kupiliśmy.



Na pocieszenie powiem wam, że fabryka w Bochum, która produkowała te super Zafiry b tzw family już została zamknięta.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-12-21, 22:54   

Uprzejmie donoszę, że moja batalia z KZFR i GM dobiegła końca, kółka wymienione... po długich negocjacjach udało się uzyskać z GM rabat 50% na części i usługę, ponadto części i robociznę wyceniono promocyjno-gwarancyjnie, czyli dla mnie korzystniej... całość zamknęła się kwotą tysiaka z okładem, czyli jakieś 30-40 % ceny ofertowej z ASO. Szału nie ma, ale lepsze to niż nic ... póki co auto chodzi OK, nic nie chrabocze, nie szarpie, lampka check engine milczy. Pojawiają się sporadyczne problemy z zapalaniem silnika, ale one – z całą pewnością - nie są związane z KZFR, ale z instalacja gazową.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-20, 15:33   A16XER / Z18XER po 20.000 km

Świetny filmik na temat silnika 16XER po przebiegu 20 tyś. kilometrów <ok>

Zawiera dużo ciekawych szczegółow <ok>
Ukazany został szczegółowo m.in mechanizm zmiennych faz rozrządu:

7:35 [w tym znaczne rozbieżności i niedokładność w znakach na KZFR
(w ich ustawieniu względem siebie)
dlatego przed wymianą KZFR najlepiej nanieść dodatkowe własne oznaczenia
aby nie doszło do pomyłki o ząb w dół czy ząb w górę]
41:01 (wałki rozrządu mają takie same numery lecz fizycznie się różnią)


24:57 chłodniczka oleju w całej krasie :-)

43:28 coś dla użytkowników LPG - szklanki

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2016-01-20, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-10, 13:17   sprawdzenie luzu kół zmiennych faz rozrządu Cruze

Sposób na sprawdzenie luzu kół zmiennych faz rozrządu przy zamontowanym pasku:



W tym przypadku brak luzu <ok>
KZFR całkowicie sprawne, nadające się do dalszej eksploatacji.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-27, 19:10   

Cytat:
Co do filtrów to na stronie Filtrona można sobie wypluć pasujące, olejowy będę wrzucał Manna, ale podobno nowa fabryka Filtrona wygląda bardzo dobrze i nie należy się bać jakości.


Ponad pół roku temu rozmawiałem ze znajomymi z Filtrona w temacie filtrów oleju pod nasze XER-y,
naświetliłem im temat KZFR, stosunku korporacji GM do ich autorskiego błędu konstrukcyjnego.
Powiedziałem że najbardziej potrzebny jest filtr ze skutecznym zaworkiem,
bo to co wtedy oferowali pod nasze silniki to podobnież jak u konkurencji nie spełniało zadania
czyt. zaworek jeśli nawet był to szybko się zasyfiał (szczególnie jeśli lipny olej GM) i nie działał właściwie.
Stwierdzili, że jeśli u pozostałych wytwórców jest to samo, to zrobienie czegoś innego
- czyt. skutecznego, dedykowanego do XER-ów
(których w swojej masie jest multum) może im się opłacić.
Skutkiem tego niedawno powstał nowy wkład olejowy filtrona dla naszych aut.
Stara numeracja została zachowana - 648/6,
jednak nowa zmodernizowana wersja wygląda już trochę inaczej.
Dlatego najlepiej kupować osobiście i sprawdzać w sklepie jak faktycznie wygląda,
aby nie trafił się stary typ.

Stary:

Nowy:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-03-27, 20:35   

różnią się tym dziubkiem i opakowaniem?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-29, 12:10   

Tak, chociaż nie dam sobie ręki uciąć że w nowym opakowaniu nie może znaleźć się stary :evil:

Nowy Filtron versus to co pakuje GM

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-29, 14:55   

C77 napisał/a:
Dlatego najlepiej kupować osobiście i sprawdzać w sklepie jak faktycznie wygląda,

aby nie trafił się stary typ.


Poproszę o wyraźniejsze zdjęcia różnic pomiędzy starym i nowym filtrem.
Czy różnią się tylko tą tulejką przy "dzióbku"?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-29, 18:02   

OK, ala nie mam tego filtra przy sobie aby zrobić lepsze zdjęcia,
na powyższej ulotce od filtrona widać różnicę dostatecznie dobrze.

Jakby co tutaj jeszcze jedna fotka porównawcza z placu boju:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-29, 18:50   

Porównanie cen wymiany oleju w ASO i w niezależnej sieci.

W ASO wymiana oleju na GM z filtrem GM i robocizną w "promocji" 199 zł.
Po ogromnym zdziwieniu i zirytowaniu, że ktoś przyjeżdża z własnym olejem i dziękuje za ich produkt cena robocizny 100 zł, cena filtru GM 40 zł.
Cena oleju Motul z kosztami przesłania ze sklepu wysyłkowego 146 zł., bez wysyłki 125 zł.
Czyli razem korzystając z usług ASO 286 zł.

Przy skorzystaniu z usług niezależnej ogólnopolskiej sieci cena sprowadzonego oleju oczywiście również 146 zł., ale stacja oferuje taki sam po 136 zł. Koszt robocizny 49 zł., koszt filtru pomiędzy 33 zł. Filtron a 38 zł. Mann.
Czyli znowu razem 218 zł w najtańszej wersji, a 233 zł w najdroższej i wszystko bez gadania.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-29, 22:14   

Oczywiście. A jaka różnica w jakości oleju i filtra
Ja za olej motul w sklepie stacjonarnym plus filtr knecht zapłaciłem 170 złotych. Uszczelka pod korek 3 złote w aso. Wymiana oleju 20 złotych. Cena 193 złote za wszystko. Cena ta sama prawie co w aso z olejem i filtrem GM. :-)
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-03-29, 22:58   

Nie wiem ile potrzeba w 1,8 ale na 1,4t wystarczy 4l. banka. Taka kosztuje 105zl Motula, filtr oleju mann 24zl i wymiana za 1zl. = 130zl za wszystko. Jak ktos z Warszawy to podpowiem gdzie to mozna zalatwic w tej cenie.
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-03-30, 07:28   

pawelwaw84 napisał/a:
Nie wiem ile potrzeba w 1,8 ale na 1,4t wystarczy 4l. banka.


Do 1,8 też od biedy wystarczy 4 litry oleju. Na bagnecie będzie wtedy poziom jakieś 2/3 pomiędzy min a max.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2016-03-30, 07:50   

pablo1 napisał/a:
Oczywiście. A jaka różnica w jakości oleju i filtra
Ja za olej motul w sklepie stacjonarnym plus filtr knecht zapłaciłem 170 złotych. Uszczelka pod korek 3 złote w aso. Wymiana oleju 20 złotych. Cena 193 złote za wszystko. Cena ta sama prawie co w aso z olejem i filtrem GM. :-)

motul specific 5w30 5l w takiej cenie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: