Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-02-27, 19:37
Ukręcona szpilka koła
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-12-15, 17:53   

Również, AstraIV i Insignia, mają numery oplowskie oraz inne GM, ale pasują więc najprawdopodobniej to jest to samo, chyba że opel ma autonomiczną w stosunku do chevy specyfikację jakościową tychże szpilek.

A z innych aut to m.in Kia: Ceed, Cerato, Sportage, ale jakieś Nissany i Hyundaie też.

Może te z Insigni byłyby mocniejsze, ale jak to praktycznie zweryfikować :-?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-12-15, 21:46   

C77 napisał/a:
Kia: Ceed, Cerato, Sportage, ale jakieś Nissany i Hyundaie też
Czyli w zasadzie wszystko ten sam poziom co GM :-| .

C77 napisał/a:
Może te z Insigni byłyby mocniejsze
Może, aczkolwiek przy powszechnym cięciu kosztów w GM jest to mało prawdopodobne. :roll:

No to chyba jedyna konkretna alternatywa to te szpilki z USA:



To są szpilki do częstej zmiany kół więc raczej nie jest to chłam bo jako niezależna firma produkująca badziewny towar długo by nie pociągnęli. Oprócz ceny zakupu zniechęca konieczność rżnięcia ( chyba, że ktoś chce jeździć na przedłużonych, sportowych nakrętkach ) . Poza tym, po rżnięciu ruda może się rzucić na te szpilki :roll:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2014-12-16, 19:16   szpilki do Cruze, Orlando

A jaka to firma? RAYBESTOS?

Co do szpilek GM-a to trafiłem na info, że oryginalne szpilki do Astry IV (pasujące do Cruze) są produkowane w Japonii,
podczas gdy te Cruzakowo-Orlanderowe w Korei.
Jak ten fakt przekłada się na ich jakość, nie wiadomo.
Ale w internecie jest wiele przykładów ukręconych szpilek w Cruze i Orlando
(rekordzista ukręcił 5 podczas wymiany kół),
natomiast w Astrach nie słychać o takich problemach.

Zamienniki szpilek od polskich producentów są ze stopu stali o jakości 10,9,
wedle nich to jest podwyższona jakość w stosunku do oryginału GM-a, tylko że nikt nie wie z czego jest oryginał.
Poza tym wg producentów tych zamienników stal na te szpilki nie może być wyższej klasy niż 10,9, bo będą zbyt twarde co grozi ich pękaniem :-?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-12-16, 20:06   

Czyli, że niby to? :roll: ( Opel Astra J , Zafira C 328004 )



SREDNICA GWINTU: M12

SKOK GWINTU: 1.5

DLUGOSC ROBOCZA L=: 50mm

SREDNICA CZESCI RADELKOWANEJ ( MOLET - WIELOKLIN ): Ø 12,7mm

WYSOKOSC CZESCI RADELKOWANEJ ( MOLET - WIELOKLIN ) h1=: 13,6mm

SREDNICA CZOPA: Ø 16,6mm

WYSOKOSC CZOPA h2=: 4,5mm

DLUGOSC CALKOWITA: 55mm

http://www.gm-market.ru/i...productID=62458

http://allegro.pl/szpilka...4875046693.html
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2014-12-17, 11:46   Szpilki kół Cruze vs Astra

berpa, tak to będzie to, zamiennik odpowiedniej jakości, chociaż nie piszą że pasuje do Cruze,
ale musi pasować bo oryginał z Astry IV pasuje.

berpa napisał/a:
http://www.gm-market.ru/index.php?ukey=product&productID=62458


Wiele źródeł podaje, że Cruzakowa szpilka koła GM 9595179 to oplowski odpowiednik 0328004, czyli że pasuje.
Z tym że z tego do pamiętam konwersja numeru 0328004 na GM daje inny numer GM od tego pod którym figuruje szpilka do Cruze,
co znowu może sugerować, że jakość tej części dla opla jest jednak inna.
To byłaby już druga kwesta (oprócz miejsca produkcji) która może sugerować że coś może być na rzeczy w tym temacie.

Przy okazji znalazłem jeszcze jedną (trzecią) poszlakę - a mianowicie zalecany fabrycznie moment dokręcania kół Cruze vs AstraIV,
w przypadku Cruze jest to 90 Nm, natomiast Astra aż 140 Nm. Wniosek może być taki ze szpilki w Astrze są faktycznie wytrzymalsze.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
jarry 

Model Samochodu: Cruze 1,6 LS 113KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-12-17, 18:24   Re: Szpilki kół Cruze vs Astra

C77 napisał/a:


Przy okazji znalazłem jeszcze jedną (trzecią) poszlakę - a mianowicie zalecany fabrycznie moment dokręcania kół Cruze vs AstraIV,
w przypadku Cruze jest to 90 Nm, natomiast Astra aż 140 Nm. Wniosek może być taki ze szpilki w Astrze są faktycznie wytrzymalsze.


Dziwne w mojej instrukcji obsługi jest napisane :
Precyzyjnie zamocować klucz kolejno do każdej nakrętki i dokręcić ją. Nakrętki należy dokręcać na krzyż. Moment dokręcania wynosi 140 Nm.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-29, 10:45   

Temat powraca sezonowo.

Bądźcie ostrożni!



_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-02-29, 11:06   

uuuu - widzę, że cruze to opcja "na bogato" :) no dobra ale jeśli astra ma dużo wytrzymalsze szpilki to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jak już się zdarzy i ukręci szpilka to wkręcić w to miejsce właśnie "tą lepszą" od astry?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-29, 14:56   

Niestety wygląda na to, że ewentualne różnice w wytrzymałości miedzy Astra a Cruze
dotyczą jedynie szpilek idących na pierwszy montaż (Japonia/Korea).

Dodatkowo gdyby ktoś chciał szukać wytrzymalszych szpilek w częściach od GM
to musiałby porównać w jakiś sposób GM 9599302 (Astra J od 2010, Buick, Cadillac) z GM 9595179 (Cruze / Mokka).

Te które możesz kupić w ASO jako zapasowe (GM 9595179)
są już takie same w kwestii jakości (wszystkie z Korei).
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-02-29, 19:56   

Niepodobna mi się to, powinno to podejść pod jakąś akcję serwisową nawet po gwarancji.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-31, 00:23   

pool80 napisał/a:
Niepodobna mi się to...


Nie tylko Tobie, ale innych potrafi wnerwić



BTW. w Astrach też zaczęło dochodzić do ukręceń tych szpilek,
więc pewnie jednak są z podobnego gównolitu jak w Chevy :roll:

Smar miedziowy obowiązkowy, chociaż ASO oczywiście nie stosuje :-P
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-03-31, 18:42   

Smar miedziany na szpilke na gwint tam gdzie nakrętka?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-01, 13:48   

Tak, oczyścić i dać cienką warstewkę smaru - czym bardziej odporny na wys. temp tym lepiej,
zawsze zmniejsza to ryzyko ukręcenia szpilki przy odkręcaniu.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-04-01, 22:47   

Tyle, ze podobno w przypadku alufelg smar miedziowy może uszkodzić felgę ( w ym przypadku podobno lepiej smar ceramiczny :roll: ).
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-04-01, 23:48   

Kurde, za późno. Dopiero na zimę, ale na pewno zacznę smarować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: