Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Chevrolet Cruze 1.8 - opinie
Autor Wiadomość
szczuplin 

Model Samochodu: Cruze 1.8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 143
Skąd: Wałbrzych
Poziom: 11
HP: 2/272
 1%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
  Wysłany: 2014-11-30, 17:25   Kupno Chevrolet Cruze 1.8 - opinie

Witam. Od dłuższego czasu czytam Wasze forum. Proszę abyście na początku naszej znajomości potraktowali mnie dość ulgowo.

Od dłuższego czasu zbieram fundusze na zakup pojazdu dla mojej rodziny. Obecnie posiadam peugoeta 306 1.4. Jest to moj pierwszy i ostatni samochód. Na obecny zakup chce przeznaczyć maksymalnie 30 tyś zł (wolałbym troszkę mniej). Rozglądam się od dłuższego czasu na chevrolety cruze i aveo. Cruze oczywiscie jest ciekawszą propozycją. Przebiegi roczne rzędu 15-20 tyś km. Z uwagi na ubogą wiedze motoryzacyjna proszę Was o pomoc w wyborze, rozwianie wątpliwości. Mam kilka pytań, uwag:
1. czy jest szansa kupic Cruze hatchback w normalnym stanie za około 30 tyś zł?
2. czy dobrze sądze, że najlepszą opcja będzie cruze 1.8 ( rozważam opcje zagazowania)?
3. jak wygląda dostępność częsci? czy brak sprzedaży chevroleta w Europie jest jakąś trudnością?
3. co sądzicie o np. o tym modelu, wart jest zaiwestowania? http://otomoto.pl/chevrol...-C35084579.html


dzięki za ewentualne odpowiedz. Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-11-30, 19:50   

2 lata i 40 tyś. przebiegu? :roll: Przed ewentualnym zakupem chyba bym się przejechał do DEKRA-y ( czym dalej od rodzimego serwisu, tym lepiej ). W książce serwisowej masz wbite to co było robione w serwisie. A co z tym, co mogło być w międzyczasie naprawiane poza ASO? ( np. blacharka :-> ). Serwis nie musi o wszystkim wiedzieć...

Co do Cruza 1,8:
Negatywy: ciężki, mułowaty, głośny, dużo spala
Pozytywy: Prosty, niewysilony silnik, mało-awaryjna konstrukcja, tanie części i serwis.
Póki co z serwisem nie ma problemu ( zobaczymy co będzie po 2015 :roll: ). Ale i tak chyba mało prawdopodobne, że będziesz go naprawiał w ASO? Konstrukcja jest prosta, poza blachami w większości to konstrukcja Opla, więc nie sądzę żeby jakikolwiek mechanik miał z tym samochodem problemy. To, że Chevrolet wycofał się z Europy związane jest z dużym popytem na te pojazdy w Rosji i Chinach. Po prostu GM nie wyrabia się z produkcją. Ale produkcja w Korei, w Chinach, Rosji, Australii i USA będzie utrzymana. W najgorszym wypadku będziemy ściągać części z Rosji lub Chin :wink: .
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 14/711
 2%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-12-01, 11:15   

berpa jakie GM się nie wyrabiał z produkcją ? :mrgreen: Przecież wycofali się z Europy z powodu słabych wyników sprzedaży.
Ale wracając do tematu za 30 tyś raczej nie dostaniesz hatchbacka, chyba, że szrota powypadkowego z silnikiem 1.6. Jeśli chodzi o twoje przebiegi to gaz jak najbardziej i silnik 1.8, najlepiej z opcją KL7. Zastanowił bym się też nad dieslem chociaż w tej cenie raczej nie zdobędziesz. Jeśli jakieś niebite to tylko sedany w rocznikach 2009-2010. Ten link co podałeś raczej nie warto bo coś mi się wydaje, że był po solidnym dzwonie i zrobiony, żeby wyglądało to na jakąś stłuczkę bądź też rów ? Navi nie jest oryginalna tylko chińskie coś montowane samodzielnie.
Jeśli chodzi o wady to tak jak wyżej trochę za wysokie spalanie, ale tragedii też nie ma. Ciężki i przez charakterystykę wolnossącego silnika na niskich obrotach demonem dynamiki nie jest. Brak 6 biegu to chyba największa wada i w środku jednak dość głośno przy prędkościach autostradowych.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-12-01, 11:31   

rafic napisał/a:
berpa jakie GM się nie wyrabiał z produkcją ? :mrgreen: Przecież wycofali się z Europy z powodu słabych wyników sprzedaży.
Taką informacje przekazał mi diler Chevroleta na Hiszpanie :roll: ( pytałem kupując ostatniego sedana Cruze 1,8 dostępnego w Hiszpanii w styczniu 2014 ). Nie wiem jak w innych krajach, ale w Hiszpanii Chevrolety schodziły jak świeże bułeczki. Zwłaszcza Captiva, Orlando i Cruze. Inna sprawa, że tutaj wszyscy kupują diesle. W Polsce ( z tego co się interesowałem, bo od 2005 to już mój trzeci Chevrolet ) statystyki sprzedaży Chevroleta też były imponujące.
 
     
_Bast!_ 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 59
Skąd: Slask
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2014-12-01, 11:56   

Witam, rowniez posiadam cruza 1.8 w wersji HB LT+,
spalanie: mam zalozona instalacje LPG BRC i liczac na szybko najgorszy wariant, czyli ze przejechanie 100km na lpg jest tansze o 10zl niz na PB to przy moim aktualnym przebiegu 26tys. oszczednosc jest na poziomie 2.6 tys zl. minus: pojemnosc zbiornika na LPG starcza na pokonanie ok 300-320km wiec dosc czesto trzeba tankowac.
dynamika: kwestia odpowiedniego machania drazkiem zmiany biegow- fakt silnik zyje od 3tys w zwyz. ale jezeli sie przesiadasz z 1.4 to powinienes odczuc roznice.
glosnosc: mam teraz zalozone zimowki uniroyal MS77 plus i na autostradzie 140-150 radio mam na poziomie glosnosci 5, przy oponach producenta radio na 10, plus w opcjach mozesz sobie ustawic aby glosnosc radia zwiekszala sie wraz glosnoscia na zewnatrz :) . wiec az tak glosny nie jest
sa to raczej odczucia subiektywne dla jednego jest glosno dla drugie nie.

wiec mysle ze poprostu musial bys sie przejechac nim i zobaczyc czy ci pasuje.

co do czesci- daewoo juz jako tako nie istnieje a czesci mozna kupic, plus jak juz bylo wspomniane cruze bazuje na czesciach z astry wiec nie powinno byc problemow z dostepnoscia.
ja slyszalem ze GM dlatego sie wycofal z szewim z europy bo robily za duza konkurencje dla opla (za astre z tym samym lub podobnym wyposazeniem trzeba dac ok 80tys. a za cruza o 20 mniej- przynajmniej wtedy gdy ja sie orientowalem)

pozdro
 
     
szczuplin 

Model Samochodu: Cruze 1.8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 143
Skąd: Wałbrzych
Poziom: 11
HP: 2/272
 1%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2014-12-01, 22:48   

dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jak macie jakieś spostrzeżenia piszcie smiało. Ja zbieram kase i licze, że na po nowym roku za około 30k coś wyhacze. Jak nie to czekam na jesień i kase w prezentach z planowanego weselicha 8-) ;-)
 
     
nucha2 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 76
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 11/16
 68%
Wysłany: 2014-12-02, 10:16   

berpa napisał/a:
2 lata i 40 tyś. przebiegu? :roll: Przed ewentualnym zakupem chyba bym się przejechał do DEKRA-y ( czym dalej od rodzimego serwisu, tym lepiej ). W książce serwisowej masz wbite to co było robione w serwisie. A co z tym, co mogło być w międzyczasie naprawiane poza ASO? ( np. blacharka :-> ). Serwis nie musi o wszystkim wiedzieć...
:wink: .


to Cie teraz załamie. Ja mam dwa lata i 19 tyś przejechałem :)
 
     
elpablo666 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LT
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 122
Skąd: Śląsk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 2/22
 9%
Wysłany: 2014-12-02, 10:24   

To ja was załamię. Mam Cruze'a półtorej roku i przejechane 11 tys :D
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-12-02, 15:07   

nucha2 napisał/a:
Ja mam dwa lata i 19 tyś przejechałem
elpablo666 napisał/a:
Mam Cruze'a półtorej roku i przejechane 11 tys

Nie, no spoko, ja wszystko rozumiem. Ale chyba jeszcze nie sprzedajecie swoich aut ?? :-o . Samochody z takimi przebiegami sprzedaje się ( lub oddaje ) rodzinie albo znajomym. A jeśli dorwie coś takiego handlarz, to nie sprzeda tego byle komu ani za byle jakie pieniądze.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-12-02, 16:03   

:-P
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1727/10164
 17%
MP: 3852/4853
 79%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-12-02, 18:36   Re: Chevrolet Cruze - dylematy nowicujusza

szczuplin napisał/a:
3. co sądzicie o np. o tym modelu, wart jest zaiwestowania? http://otomoto.pl/chevrol...-C35084579.html


http://otomoto.pl/chevrol...-C33810398.html :wink:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
szczuplin 

Model Samochodu: Cruze 1.8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 143
Skąd: Wałbrzych
Poziom: 11
HP: 2/272
 1%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2014-12-02, 20:58   

szukam hb w benzynie. Prawie w tej cenie mam taką opcje http://otomoto.pl/chevrol...-C35004783.html
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 14/711
 2%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-12-02, 22:35   

Witaj.
Poczytaj moje posty, to na pewno Ci się odechce wyrobu samochodopodobnego pt. chevrolet.
A odpowiadając na twój post - negatywne cechy hb z wolnossącym 1.8 + LPG to:
1. tragiczna ospałość (pomyśl lepiej o hondzie civic tam silnik też 1.8 benzyna, ale auto pięknie się zbiera), która wynika między innymi z fatalnie zestrojonej...
2. skrzyni biegów, która nie dość, że 5-tka (!), to jeszcze w roczniku 2013 posiada szereg wrodzonych wad fabrycznych (których serwis nie chce lub nie może usunąć na gwarancji), skutkujących ciągłymi problemami z załączaniem poszczególnych biegów: wypadająca jedynka, chrupiąca dwójka, niemożliwy do wrzucenia wsteczny itp., itd.
3. paliwożerność - żeby chciał jechać trzeba go kręcić w przedziale 4000-6000 obrotów, ale wtedy chla benzynę jak oszalały, z LPG (BRC) nie jest lepiej: w mieście przy włączonej klimie 14 l gazu, na autostradzie przy 140-160 km/h butla standardowa (33 l) wystarcza na 190 km (czyli biorąc pod uwagę częstotliwość występowania stacji LPG np. na A1, połowę trasy nad polskie morze muszę jechać na benzynie), a w normalnej jeździe mieszanej wystarcza na 230-250 km. Fakt, można jeździć delikatnie i zgodnie z przepisami, ale wtedy też raczej nie spali poniżej 10 l gazu. Bo jak to zwykle mawiają w ASO: "Ten typ tak ma...".
4. samochód posiada szereg uciążliwych wad/ błędów w zakresie zaprojektowania nadwozia:
- płyn ze spryskiwacza szyby przedniej jest spychany przez pęd powietrza na lusterka i szyby boczne, które masz za chwilę całe zachlapane - w zimie tragedia. Przyczyną jest zbyt mała (a właściwie zbyt płytka) rynienka boczna szyby przedniej na słupku A,
- koła wystają poza obrys nadwozia/ błotników - samochód jest w zimie cały zabrudzony błotem spod własnych opon (mimo założonych oryginalnych chlapaczy),
- zbyt płytko osadzone zwierciadła w lusterkach bocznych - skutek: to samo co wyżej, więc w zimie ciągle w nich nic nie widać.
5. wnętrze to tanie, twarde plastiki i przecierające się pseudo-skóry, wszystko delikatne i rysujące się od samego patrzenia. Broń Boże nie wsiadać i nie jeździć !
6. dalej wnętrze ... hm, to w iście oplowskim stylu parujące szyby, na szczęście jest magiczny przycisk panów z GM, który załącza zawsze klimę, by sprawnie usunąć ową dolegliwość... .
Dobra, są też plusy:
- 1.8 uchodzi za (prawie) bezawaryjny, szczególnie na tle różnej maści turbo-kosiarek (typu 1.0 150 KM), ale co i jak z tym będzie to dowiemy się przy 150 tys. przebiegu,
- fajny design i wygląda na droższy niż jest w rzeczywistości, szczególnie na parkingu w zestawieniu z droższą konkurencją zawsze prezentuje się lepiej,
- obszerne wnętrze, co w dzisiejszych czasach klaustrofobicznych kompaktów to raczej rzadkość,
- spory bagażnik,
- nie jest głośny - przy prędkościach autostradowych uciążliwy jest jedynie szum opon (droższa konkurencja nie jest wcale tutaj lepsza), a przy wchodzeniu na obroty pow. 3.500 rasowo mruczy, co podoba się wszystkim moim znajomym,
- super wygodne fotele przednie, szkoda, że bez podgrzewania.
Podsumowanie: drugi raz bym nie kupił, no może diesla 2.0, przynajmniej byłaby fajna zabawa, do pierwszej awarii oczywiście... .
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-12-03, 18:36   

JohnnyBeGood napisał/a:
pomyśl lepiej o hondzie civic tam silnik też 1.8 benzyna, ale auto pięknie się zbiera
Myśleć to sobie można... Honda Civic Sedan 1,8 w tej samej wersji wyposażenia co mój Cruze kosztowała ponad 20000 zł więcej. :-| Cen przeglądów nawet lepiej nie porównywać. :-o W cenie tej Hondy można było też kupić Chevroleta Malibu.
Za te drobne 20 tyś różnicy kupiłem żonie nowego Chevroleta Sparka. :mrgreen:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1727/10164
 17%
MP: 3852/4853
 79%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-12-03, 18:55   

JohnnyBeGood napisał/a:
2. skrzyni biegów, która nie dość, że 5-tka (!), to jeszcze w roczniku 2013 posiada szereg wrodzonych wad fabrycznych (których serwis nie chce lub nie może usunąć na gwarancji), skutkujących ciągłymi problemami z załączaniem poszczególnych biegów: wypadająca jedynka, chrupiąca dwójka, niemożliwy do wrzucenia wsteczny itp., itd.


Spokojnie, z tą kwotą (30.000 PLN) MY2013 mu na razie nie grozi :mrgreen:

Co najwyżej MY2012 (jeśli upiera się przy HB) ze stukającym zawieszeniem i zaciskami hamulców :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: