Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2014-07-30, 08:10
Wymiana oleju w skrzyni biegów w Cruze 1.6 i 1.8
Autor Wiadomość
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-18, 22:23   

Nie wiem ile, nie doczytałem się nigdzie ile można na tym oleju zrobić kilometrów. Pisze chyba tylko że wedle wskazówek producenta samochodu, jak zastosuje się do GM to pewnie do końca żywotności auta na tym oleju będę jeździł he he :lol:
 
     
Matysanno

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 21
Skąd: Katowice
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-30, 10:55   

Uszczelka dolnej pokrywy skrzyni biegów dostępna tylko w ASO? Czy ma ktos jakis sklep internetowy ?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-04-01, 20:11   

Kojarzy ktoś z jaka siła dokreca sie te śrubki 12 od pokrywy skrzyni biegów?
Dziś ja zdemontowalem i olej jest czarny....w weekend wrzucę fotkę.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-04-01, 22:08   

Czarny, ale jak się przyjrzysz to w oleju jest osad. Jak by pył który powstał w wyniku ścierania i nie wiem czy nie jakiegoś tworzywa. Mam nadzieję, że nowo zalany olej wyhamuje a nie przyspieszy ten proces.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-02, 10:01   

Czekam na wymianę oleju do końca gwarancji. Oficjalne stanowisko serwisu ASO:
"Skrzynia jest bezobsługowa i podlega wymianie jako całość. Wymiana oleju to ingerencja skutkująca utratą gwarancji na skrzynię-czynność zostanie wbita do komputera.
Możemy zmienić olej za 300 zł, ale w razie awarii skrzyni naprawa/ wymiana będzie w całości odpłatna. ".
Z uwagi na grożącą w każdej chwili możliwość rozsypania tejże doskonałej skrzyni by GM, wstrzymam się jednak z wymianą oleju do końca gwarancji (początek września).
_________________
JohnnyBeGood
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-04-02, 20:08   

Rozumiem ze nikt nie zna dokładnej siły z jaka przykrecane sa te 12? Za uszczelkę po znizce dałem 54zł w ASO.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-03, 07:32   

endriu333 napisał/a:
Rozumiem ze nikt nie zna dokładnej siły z jaka przykrecane sa te 12? Za uszczelkę po znizce dałem 54zł w ASO.

Z tą wartością może być kłopot, bo jest to czynność nieznana dla GM (przynajmniej oficjalnie),
a tym bardziej dla ASO - w jednym już odmówili mi takiej wymiany, "....bo instrukcja nie przewiduje".
Dobra cena za uszczelkę. Sam szukam zakładu, który to zrobi, ale z tego co już się zorientowałem problem z tzw. "bezobsługowymi" oplowskimi skrzyniami jest powszechnie znany.... Nie wszyscy chcą się bawić w wymianę oleju, bo jest to pracochłonne, a zysk niewielki - w tym czasie można zrobić coś bardziej opłacalnego.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-04-03, 08:17   

JohnnyBeGood napisał/a:
Z tą wartością może być kłopot, bo jest to czynność nieznana dla GM (przynajmniej oficjalnie), a tym bardziej dla ASO - w jednym już odmówili mi takiej wymiany, "....bo instrukcja nie przewiduje


Głupawe tłumaczenie. Przecież naprawiają skrzynie, o to się sam pytałem, ale nie chcieli powiedzieć, o jakich własnościach olejem zalewają, bo PODOBNO sami nie wiedzą.
JohnnyBeGood napisał/a:
Nie wszyscy chcą się bawić w wymianę oleju, bo jest to pracochłonne, a zysk niewielki

Myślę, że nawet nie to. Wytłumaczył mi to niezależny mechanik. Po prostu się boją. Olej GL-5 jest świetny dla obciążonej samej skrzyni, ale niedobry dla synchronizatorów metal, GL-4 z kolei odpowiada synchronizatorom, ale gorszy dla obciążonej przekładni. GL-4/GL-5 też na ryzyko wymieniającego. I tu jest zasadniczy problem. O cenę można się umówić z warsztatem, ale skutków wymiany się boją.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-03, 09:12   

zdzis.michal napisał/a:
Głupawe tłumaczenie. Przecież naprawiają skrzynie, o to się sam pytałem, ale nie chcieli powiedzieć, o jakich własnościach olejem zalewają, bo PODOBNO sami nie wiedzą.

ASO NAPRAWIA skrzynie? :shock: Która ASO? Rozkręcają skrzynię i oglądają każdą zębatkę, jak Pan Heniek w małym warsztacie? Wręcz nieprawdopodobne. Mnie w ASO powiedzieli krótko: "Jak się zepsuje, to wymienia się całą skrzynię. Tutaj niczego się nie rozkręca i w niczym nie grzebie. To samo jest ze sprzęgłem. Nie ma żadnych napraw. Jest tylko wymiana w całości na nowe."
zdzis.michal napisał/a:
I tu jest zasadniczy problem. O cenę można się umówić z warsztatem, ale skutków wymiany się boją.

Boją się? Wymiana jest całkowicie na koszt i ryzyko klienta. Jeśli skrzynia padnie ASO, czy inny zakład mechaniczny nie poniesie żadnych konsekwencji, gdyż wymiana oleju w skrzyni jest wyłączona przez producenta. Nie istnieje taka procedura, co wynika nawet z samej budowy skrzyni, która nie posiada otworów serwisowych. Sprawę w sądzie mają wygraną na 100%, jeśli się powołają, że to klient się uparł na wymianę, a oni przestrzegali o bezobsługowym typie skrzyni.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-04-03, 11:46   

JohnnyBeGood napisał/a:
Boją się? Wymiana jest całkowicie na koszt i ryzyko klienta

Właśnie wczoraj na ten temat rozmawiałem z warsztatem.
Nie odmówili, tylko przestrzegali.
Koszt w ASO 300 zł, w niezależnym 200-250 z uszczelką i olejem. Ponieważ trudno im przewidzieć, jaka jest do danej skrzyni potrzebna (są dwa rodzaje), zamawiają obie i potem instalują właściwą. Ale to już sprawa warsztatu. Nie odmówili mi, tylko stwierdzili, że przy ok 30 000 km jest jeszcze trochę za wcześnie. Ale zrobią, jak się zgłoszę.
Problem ze skrzyniami do GM był im znany.
Natomiast stale podnosili typ oleju.
Jeszcze raz powtórzę co powiedzieli. GL-5 doskonały do przekładni, ale będzie niszczył synchronizatory, GL-4 utrudni pracę przekładni szczególnie mocno obciążonej ale bezpieczny dla synchronizatorów. Powiedzieli, że GL-4/GL-5 też nie jest do końca bezpieczny. O tym już pisał C77.
Poza tym stwierdzili, że lepiej od Motula może sprawować się Liqui Moly 75W90. Klient decyduje. To by trochę współgrało z paniczną obawą i ostrzeżeniami ASO. Może wiedzą, ze początkowo mieli GL-4 a teraz tylko GL-5 lub GL-4/GL-5 i nie chcą się przyznać a ostrzegają przed degradacją skrzyni.
Ja natomiast myślę, że niezależnie od tego zamieszania, nawet wymiana na taki sam, jaki stosuje GM jest lepszym rozwiązaniem niż pozostawienie długo starego. Pisałem do Chevroleta, żeby podał mi oficjalnie, jaki zastosowali w oryginale do mojego rocznika, Castrol BOT 402 czy 303, ale pomimo przypomnienia, przez dwa tygodnie nikt nie odpowiedział.
Ciekawe też dlaczego, jak pisał C77 zmienili typ oleju w nowszych rocznikach na teoretycznie gorszy. Żeby było ciekawie, w zestawieniu Dixie proponuje Total transmission, który jest GL-4/GL-5.
BOT 303 proponują do diesla i 1.4 turbo.
Ten warsztat, w którym jak pisałem w innym wątku, olej w silniku wymienił mi chyba lepiej niż ASO, o czym świadczyło szybkie zabrudzenie filtra i brązowienie oleju po ASO co świadczy, że nie spuścili wszystkiego. Zresztą weszło nieco więcej oleju, niż wykorzystało ASO, więc trochę im bardziej wierzę niż ASO.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-03, 13:49   

No cóż, nie liczyłbym na pomoc ze strony GM. Zarówno producent, jak i ASO nie są zainteresowani długą i bezawaryjną eksploatacją samochodu, szczególnie już po zakończeniu gwarancji. W interesie ww. jest aby klient kupił jak najszybciej nowy produkt, a jeśli będzie się upierał przy starym samochodzie, to ma ponosić wysokie koszty częstych napraw. Nikt nie będzie pomagał, w tym udzielał wskazówek i porad mających służyć zachowaniu długiej żywotności pojazdów, bo jest to wbrew założeniom biznesowym koncernu. Nie istnieje coś takiego jak profilaktyka, gdyż dominuje pogląd (skądinąd biznesowo całkiem słuszny): "Jak się zepsuje, to będziemy wtedy naprawiać." GM doskonale wie o kiepskim oleju, wadach konstrukcyjnych KZFR i centralki ogrzewania, nędznych skrzyniach i jeszcze gorszych mazidłach je wypełniających,..... ba nawet jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że cały przebieg okresu gwarancyjnego skierowany jest na uzyskanie efektu w postaci kosztownej awarii tuż po jego zakończeniu. Sam podałeś przykład:
zdzis.michal napisał/a:
GL-5 doskonały do przekładni, ale będzie niszczył synchronizatory, GL-4 utrudni pracę przekładni szczególnie mocno obciążonej ale bezpieczny dla synchronizatorów. Powiedzieli, że GL-4/GL-5 też nie jest do końca bezpieczny.

Wierz mi, że sztab inżynierów pracuje nad tego typu rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które uniemożliwią dociekliwym klientom i mechanikom znalezienie złotego środka pozwalającego na długą bezproblemową eksploatację. :evil:
_________________
JohnnyBeGood
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-04-03, 15:54   

JohnnyBeGood napisał/a:
Nie istnieje coś takiego jak profilaktyka, gdyż dominuje pogląd (skądinąd biznesowo całkiem słuszny): "Jak się zepsuje, to będziemy wtedy naprawiać." GM doskonale wie


To jest niestety smutna prawda ale i siusianie we własną kieszeń. Jedną z zalet przy zakupie Cruza był trzyletni okres gwarancji a nie dwuletni.
Przytoczę tutaj słowa mojego dawnego nauczyciela, który wiele lat temu potrafił świetnie motywować młodzież: "Nie każdy musi być technikiem lub inżynierem, jest tyle innych pięknych zawodów, np. chlewmistrz". Z całym szacunkiem dla ludzi wykonujących ten zawód, ale przytaczam tu tylko słowa w kontekście: Jest tyle innych pięknych marek samochodów jak Hyunday, Citroen C-Elisse (nawet tańszy z przedłużeniem gwarancji producenta), KIA z siedmioletnią gwarancją od początku, że jeśli rozejdzie się szerzej opinia o awaryjności samochodów koncernu, to nie pomogą wodotryski jak nawigacja sterowana z Londynu, którą próbowałem zresztą przetestować z żałosnym skutkiem. Opinia o innej niemieckiej marce, jak VW i dziwnych wynikach prób jest już znana. Opinia o wypalanych tłokach innej marki z powodu złego turbo również.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-04-04, 10:32   

No dobra Panowie - a więc tak - cała operacja zakończona pełnym sukcesem. olej w skrzyni wymieniony, w silniku usunięte sitka elektrozaworów + nowy filtr oleju "filtrona" z zaworkiem(zmienili też jego budowę od dołu). No i teraz werble.......... dziś rano po pierwszym uruchomieniu silnika po dłuższym postoju od wymiany odpalam ( specjalnie wyłączyłem wszystko co mogła zagłuszać KZFR) wsłuchuję się i ....cisza dla moich uszu. Tylko co pomogło - usunięcie sitek czy nowy filtr - to tak jak dyskutowałem z C77 50/50. Generalnie z tego co się doczytałem teoretycznie mieliśmy mieć w cruzakach już nowe solenoidy ale u mnie ( widać na zdjęciach) są brązowe (czyli starego typu). Spostrzeżenie dla tych co chcieliby sami robić takie rzeczy - solenoid dolotowy faktycznie "leje" olejem więc sugeruję podłożyć szmatkę ( ten od chłodnicy) tez wylotowy już bez kropelki się wyjął - a i po odkręceniu śrubki torx solenoidy są "zassane/zgrzane" z silnikiem więc trzeba mocno ciągnąć albo czymś podważyć -ale generalnie wychodzą - co do oleju w skrzyni to widać na zdjęciu co to za zupa jest ( u siebie w momencie wymiany miałem 120kkm) ale już olać jego barwę - jak zamoczyłem palce to generalnie prawie nie wyczuwałem elementu smarnego.... więc chyba warto zmieniać ( ja zmieniłem na Millersa 75w90 GL4/GL5) weszły 2 litry bez problemu ( od góry przez odpowietrznik i faktycznie wystarczy go ruszyć i da się odkręcić ręką - proponuję wykręcać go łaskim bo kapturek jest chyba zgrzany z tą śrubą/zaworkiem. Co ciekawe data produkcji mojej skrzyni zgodnie z opisem to końcówka 2009 roku :) no i oczywiście znaczek DAEWOO :D
i taki "extras" zajrzałem jeszcze do KZFR i zrobiłem ich test z youtuba - ja na nich luzu nie wyczułem więc chyba zmiana na millersa i każdorazowa płukanka co najmniej nie szkodzą.... a i dla potomnych rozrząd u mnie przy tym przebiegu wygląda już na wytarty ale nie spękany więc uważam, że 150kkm jest w stanie wytrzymać ( a nawet więcej).
poniżej zamieszczam fotrelację.





 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-04-04, 14:35   

pierwszy raz wymieniałeś po tylu kilometrach a jakaś różnica zmienianiu biegów z jak siła przykręcałeś śruby czy tylko uszczelkę się daje czy jakiś uszczelniacz tez 18Nm nie wiem czy to z taka sila się dokreca
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-04-04, 14:59   

tak w skrzyni pierwszy raz.
tylko uszczelka - bez silikonu - w ASO po zniżce wyszła mnie 54zł. Dokręcałem z siłą 25 Nm + po kropelce kleju do gwintów - widziałem że miały takie ślady...różnica po tych paru kilometrach jest taka (może subiektywna) ale uważam, że biegi wchodzą bardziej jak to określić sztywno/twardo - czy to dobrze - czas pokaże ale skrzynia wydaje się być taka bardziej "konkretna". Olej który wlałem miał barwę prawie przezroczystą więc różnica jest mocno kolosalna - dodatkowo u mnie wymiana ( ściekanie oleju) trwało dwie doby - a co mogłem sobie na to pozwolić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: