Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2014-04-26, 10:54
Instalacja ciek?ego wtrysku gazu LPG
Autor Wiadomość
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
  Wysłany: 2014-04-23, 21:47   Instalacja ciekłego wtrysku gazu LPG

Nowy samochód, silnik 1,8 141KM bez opcji LPG, w okolicy ( nawet dalszej ) nie ma szans na fachowy serwis instalacji LPG, wiec z racji rzadkich przeglądów ( co 50 tys km ) chodzi mi po głowie np. takie VIALLE LiquidSI. U wujka Googla ¨0¨ informacji na temat Cruza + Vialle. Spotkał się ktoś z takim dziwolągiem?
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-04-23, 21:52   

Ale ty nie masz silnika z wtryskiem bezpośrednim to gdzie ty chcesz ten ciekły LPG wtryskiwać? Ta instalacja raczej nie nadaje się do tego silnika.
_________________
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-04-23, 21:54   

VIALLE LiquidSI - Ciekły wtrysk gazu do aut z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem benzyny :?: :?: :?:

http://www.vialle.com.pl/...p?str=2&lang=pl
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-23, 22:19   

Czy to nie polega na tym, że lpg nie zamienia się w gaz, tylko w fazie płynnej jest dostarczany do kanału dolotowego silnika? :roll:
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-04-23, 22:31   

Nie jestem fachowcem ale chyba o to chodzi w instalacjach V generacji. Generalnie : prostsza konstrukcja (brak parownika), bezobslugowosc, lepiej tolerowane przez słabej jakości silniki - tyle przynajmniej podaje producent.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-04-23, 22:59   

Macie rację. Bazując na instalacjach wtrysku bezpośrednio zrobili taki wtrysk pośredni do kolektora. Ciekawe, wtryskiwacze nie będą zamarzać? Ale pewnie to jakoś rozwiązali. Na pewno jest to instalacja jeszcze chyba ciut eksperymentalna. Trzeba by popytać na forach instalatorów czy takie indywiduum ktoś instalował i jak to się sprawdza.
A konkretnie na co liczysz w przypadku tej instalacji i w odniesieniu do klasycznej sekwencji?

edit:
W V generacji jest dodatkowo w zbiorniku pompa nadciśnieniowa (droga i awaryjna), i wtryskuje się LPG tymi samymi wtryskiwaczami co NoPB. Nie podaje się cały czas LPG tylko co któryś cykl też benzynę bo LPG nie smaruje.
_________________
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-04-23, 23:35   

Podobno z ta pompa to już poprawili ( przynajmniej jeśli chodzi o jej cenę) . Głównie zależy mi na bezobslugowosci instalacji i chociaż częściowym obejsciu problemów z wypalonymi zaworami i częstymi regulacjami nieszczęsnych szklanek popychaczy.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-04-23, 23:55   

Niby że ten wtrysk ciekłego gazu wystarczająco schładzadzać będzie gniazda? Może tak, może nie, cholera ich tam wie. Bardziej czuję, że wspomagać się będzie dotryskiem benzyny. Ja bym się nie pchał w taką nie zweryfikowaną prze rynek nowość.
Nic nie wypalisz dopóki będziesz kontrolować luz zaworowy. Wypali się gdy doprowadzi się do podparcia. A wogóle skąd wiesz że masz silnik nieprzystosowany do LPG. Sprawdzałeś po VINie?
_________________
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-04-24, 04:41   

Sprawdzone w serwisie :evil:
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-04-24, 08:59   

berpa po pierwsze uzupełnij profil skąd jesteś bo tak to odnośnie warsztatów to nikt Ci nie podpowie...a jeśli chodiz o V generacja - według mnie fajna opcja - zero problemów z pracą na LPG - brak strat w mocy itp. - nie wpinają się w układ chłodzenia auta - zero wymian filtrów (konwencjonalnych) - zero problemów z wtryskiwaczami gazu - jedynie z tego co się orientowałem to jest jeden duży minus (koszt zakupu) i mały minus ( regeneracja pompy, która mieści się w zbiorniku LPG co 70kkm - koszt do tysiąca złotych) ale tak naprawdę ten koszt jak się policzy to się zeruje w porównaniu z przeglądami LPG co 10kkm i ewentualną podmianką, regeneracją parowników, wtrysków, które też padają - także ja uważam, że w dobrą idziesz stronę.....
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-04-24, 11:01   

wszim napisał/a:
Niby że ten wtrysk ciekłego gazu wystarczająco schładzadzać będzie gniazda? Może tak, może nie, cholera ich tam wie. Bardziej czuję, że wspomagać się będzie dotryskiem benzyny. Ja bym się nie pchał w taką nie zweryfikowaną prze rynek nowość.
Nic nie wypalisz dopóki będziesz kontrolować luz zaworowy. Wypali się gdy doprowadzi się do podparcia. A wogóle skąd wiesz że masz silnik nieprzystosowany do LPG. Sprawdzałeś po VINie?


Bardzo skrótowo można to ująć tak, że wtrysk ciekłego gazu powoduje znaczne obniżenie temperatury mieszanki w cylindrze, co w konsekwencji powoduje również obniżenie temperatury spalania tej mieszanki a dalej spalin, dlatego można tą instalacje stosować do t/z wrażliwych silników na gaz.

Gdzie wyczytałeś, że w tej instalacji potrzebny jest dotrysk benzyny?
W tej instalacji pompa gazu nie jest umieszczona w zbiorniku gazu.
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-04-24, 11:21   

wszim napisał/a:
edit:
W V generacji jest dodatkowo w zbiorniku pompa nadciśnieniowa (droga i awaryjna), i wtryskuje się LPG tymi samymi wtryskiwaczami co NoPB. Nie podaje się cały czas LPG tylko co któryś cykl też benzynę bo LPG nie smaruje.


W tej konkretnej instalacji, którą opisujesz nie stosuje się wtrysku benzyny, co któryś cykl. Sytuacja, którą opisujesz dotyczy silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny a gaz podawany jest do kolektora ssącego. W tm przypadku benzynę wtryskuje się, co któryś cykl nie do smarowania a do chłodzenia wtryskiwaczy benzyny.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-24, 11:40   

barus napisał/a:
co w konsekwencji powoduje również obniżenie temperatury spalania tej mieszanki a dalej spalin

Doczytałem też o tej instalacji, że dziękii temu można zwiększy moc (a przynajmniej nie stracić jej) - zimne powietrze ma większą gęstość
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-04-24, 12:06   

Z tego co wiem to pompa(o zmienionej konstrukcji w stosunku do poprzednich wersji- cena około 800 zł ) jest umieszczona w typowym zbiorniku LPG ( wcześniej były koszmarnie drogie zbiorniki dedykowane tylko do vialle). Instalacje chciałbym montować gdzieś w Polsce bo w Hiszpanii LPG jest równie popularne co silniki grawitacyjne czy na antymaterię. Co mnie najbardziej interesuje to kwestia tych przeklętych luzów zaworowych. Hiszpanscy mechanicy są w stanie wymienić olej w silniku i to na ogół jest szczyt ich możliwości. :evil:
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-04-24, 12:13   

ok - a powiedz mi auto jest zarejestrowane tutaj czy w hiszpanii? Z tego co ja się dowiadywałem to wręcz są problemy z homologacją (a raczej rejestracją) V generacji u nas ale jest to temat póki co do przeskoczenia....tylko trzeba mocno uważać...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: