Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn Chłodniczy GM
Autor Wiadomość
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2014-04-14, 08:43   Płyn Chłodniczy GM

Witam
Plyn chlodniczy GM Dexcool jest na ogol sprzedawany jako koncentrat , który należy rozrobić z wodą w proporcji 1:1 aby byl do-37C. A powiedźcie mi co sie stanie (pytam teoretycznie), jak zmienia sie jego właściwości chłodnicze, jak np rozrobi sie go w proporcji 3:2 (tzn 3 litry plynu , 2 litry wody - czyli więcej plynu) - czy coś gorzej będzie chłodzić itp ?
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-14, 09:29   

Marcin napisał/a:
czy coś gorzej będzie chłodzić itp ?

Nikt Ci nie odpowie jednoznacznie, bo producent nie podaje wszystkich parametrów fizyko-chemicznych.
Dla zwykłego użytkownika zauważalna może być tylko temperatura zamarzania i temperatura wrzenia (które się zmienią)
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2014-04-14, 09:40   

a w przypadku niewielkiej dolewki możesz nie rozcieńczać - tak robi serwis
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-04-14, 10:06   

Patrząc na moje doświadczenia z moim Chevy'm nie bawię się w koncentraty. Jako dwulatka musiałem oddać do ASO na wymianę przewodów chłodniczych bo mi kuna przeżarła i przy okazji wymienili mi płyn na "nowy" (właśnie koncentrat). Pół roku później przy mrozach -20 C auto nagle zaczęło się przegrzewać. Jako, że na gwarancji było to od razu awaryjne i telefon do GM. Pzyjechała laweta i do ASO (tylko tym razem drugiego). Okazało się, że chłodnica pękła bo w układzie była woda... Na szczęście ominął mnie wydatek nowej, bo wymienili mi na gwarancji (ale oczywiście 2 tygodnie musiałem czekać) i zażyczyłem sobie płyn Dynagel.

Przyczyną pęknięcia jak się później okazało był wymieszany koncentrat w złych proporcjach i przy dużym mrozie układ nie wytrzymał.

Tak nawiasem mój post proszę potraktować ;-)
p.s. teraz mam już trzecią chłodnicę :-P

pozdravka
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2014-04-14, 10:14   

czyli bylo za duzo wody a za malo plynu, wobec czego owa mieszanka za szybko zamarzła
Mnie zas ciekawi co jest jak jest w druga strone, duzo plynu, malo wody - wiadomo nie zamarznie nawet w-37C ale jak z chłodzeniem, co jest nośnikiem ciepła , woda czy składniki płynu ?
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-14, 13:20   

Bywają płyny które jako koncentrat mają wyższą temperaturę zamarzania (bliżej zera) niż rozcieńczone wodą :)
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2014-04-14, 13:29   

no chyba, ze mówimy o płynach o temp zamarzania powyżej 0 C (np +10 C) wtedy dolanie wody obniża temp zamarzania blizej 0C
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-14, 13:39   

Może źle się wysłowiłem chodzi mi o to (posłużę się przykładem wirtualnym)
koncentrat zamarza przy -20stC
koncentrat z wodą - 30stC
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2014-04-14, 13:53   

a masz przykład takiego płynu bo to raczej niegodne z prawami fizyki.

no u mnie na przegladzie wleli 3 butelki 1L koncentratu i 2 butelki 1L wody

fajna informacje znalazlem na temat naszego koncentratu :

Kod:
Stosowanie nierozrzedzonego koncentratu wpływa na kondycę auta tylko dodatnio.
Mitem jest zacieranie się pomp wodnych z racji na gęstość koncentratu.
Mogło to dotyczyć dawniej stosowanych, na innej bazie opartych płynów.


http://sklep.dixi-car.pl/...wony-p-387.html
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-04-14, 17:23   

Marcin napisał/a:
a masz przykład takiego płynu bo to raczej niegodne z prawami fizyki.

Tak :mrgreen:
Był kiedyś pewien castrol ale nie mogę go znaleźć.
Za to mam inne:

link1
link2
cytat z linku2:
Cytat:
Po przekroczeniu stężenia wynoszącego 67 % (co odpowiada temp. -68°C) dalsze obniżenie
temperatury zamarzania nie jest fizycznie możliwe.
Nierozcieńczony koncentrat chłodzący zamarza przy wyższych temperaturach (-22°C).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: