Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie podczas przyspieszania - Cruze 1.8
Autor Wiadomość
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-22, 14:43   Szarpanie podczas przyspieszania - Cruze 1.8

Szukałem ale nie znalazłem takiego tematu (jest tylko szarpanie przy silniku 1.6 ) , jeśli jest to proszę admina o podpięcie mojego wątku.
Ale do rzeczy, Cruze 1.8, od nowości w rodzinie, po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym.
Szarpanie pojawia się podczas płynnego jak też gwałtowniejszego przyspieszania, nie jest to coś takiego że szarpie cały czas ale dosyć często dzieje się tak że przyspiesza i na sekundę czy dwie brakuje mu mocy, tak jak by go zalewało, dalej przyspiesza i po 3,5 tyś obrotów znowu szarpnie i znowu jest ok. Szarpanie było odkąd wyjechał z salonu, myślałem że po prostu silnik jeszcze się nie ułożył, ale 5 tyś km ma za sobą i szarpie nadal.
Na początku myślałem że jest coś z jakością paliwa, wypróbowałem kilka stacji, po 2 zbiorniki zalane na każdej i problem nie znikł.
O problemie poinformowałem ASO na pierwszym przeglądzie ale podeszli do tego lekką ręką, podłączyli komputer, błędów nie pokazało, nikt nawet się nie przejechał chociaż prosiłem o to i na tym ich robota się skończyła, zrobili to co mieli w wykazie na pierwszym przeglądzie, zapłaciłem kupę kasy za 50 minut roboty i tyle.
Może ktoś podpowie co to może być, żeby im na coś zwrócić uwagę, ponieważ nie mam aż tyle czasu żeby codziennie odwiedzać serwis a oni i tak nie będą wiedzieć co jest bo komputer pokazuje że jest ok wszystko ;/
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-03-22, 19:19   

Tak działają zmienne fazy rozrządu niestety. Każdy tak ma, jednym bardziej przeszkadza innym mniej.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-03-22, 19:37   

Zmienne fazy rozrządu to jedno, ale wydaje mi się już od samego początku jak jeżdżę tym samochodem, że w tych silnikach jest coś nie tak z ich mapowaniem. W 1.6 pewnie też będzie to samo. Ktoś już inny o tym pisał i ja to samo mam u siebie, że na tempomacie nawet z niecałych 70 km/h na 5 biegu gdzie jest wtedy trochę poniżej 1500 tyś. obr/min przyśpiesza jak rakieta,a w tych samych warunkach, gdy nie jadę na tempomacie i wcisnę nawet gaz do podłogi to przyspiesza tak jak bym ciągnął za sobą na holu drugiego cruza.
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-23, 01:13   

Wiecie Panowie, mi w sumie to nie przeszkadza ale jak przesiadłem się ze swojej Astry IV to jakoś tak dziwnie się jeździ i nie wiem czy jest to wina tego, że jeździ kobieta i nie lubi wyższych obrotów czy mam się zaczynać martwić i jest coś nie tak z samochodem. W Astrze mam silnik 1.6 115KM, ale jak kręci się do wyższych obrotów to daje radę utrzymać się na autostradzie :D Natomiast w Cruzie, jak pojeździłem kilka dni to szarpanie jest denerwujące i nie wiem czy męczyć serwis dlaczego tak jest a nie inaczej czy po prostu wziąć auto i przez tydzień czy dwa pojeździć po swojemu, tak żeby na drodze skonfrontować 1.8 140 KM bez udziwnień z nowoczesnymi 1.2 czy 1.4 z mocą porównywalną czy wyższą :D :D :D
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-03-23, 11:13   

Jak masz też trochę czasu i pieniędzy to wybierz się na hamownie i zobacz jak wyglądają wykresy po tym teście. Mogą wtedy wyjść jakieś nagłe spadki mocy na wykresie i jeśli takie będą to wtedy jedziesz do ASO, pokazujesz im ten wykres i niech naprawiają. A z tym jeżdżeniem "po swojemu" też można spróbować przez parę kilometrów po mieście albo przycisnąć trochę na trasie gdzieś.

P.S. W tym temacie co mówiłeś o silniku 1.6 pisałem o swoich objawach jakiegoś szarpania od nowości właśnie, ale nie wiem czy to jest właśnie dokładnie to o czym Ty tutaj piszesz.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-03-23, 18:05   

Wielu użytkowników zwraca uwagę na podobne objawy. Wg mnie nie jest to szarpanie ale właśnie takie nierównomierne dawkowanie mocy, czy raczej chwilowe spadki momentu obrotowego. Prawdopodobnie następuje w momentach przestawiania się faz rozrządu lub klap zmiennego dolotu. Wg mnie niezbyt dobrze zrealizowany software odpowiadający za sterownie tymi podzespołami bądź jakieś fizyczne (finansowe?) ograniczenia, które uniemożliwiają zrobienie tego tak by było płynnie.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-23, 18:32   

Dokładnie wszim dobrze to nazwałeś u Ciebie też takie coś występuje czy po prostu to tylko niektóre egzemplarze tak mają?
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-03-23, 20:38   

Faster89 napisał/a:
Dokładnie wszim dobrze to nazwałeś u Ciebie też takie coś występuje czy po prostu to tylko niektóre egzemplarze tak mają?


U mnie jest podobnie z tym nierównomiernym dawkowaniem mocy/momentu.
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-23, 22:18   

A ktoś próbował coś z tym robić? Da się to jakoś pokazać w serwisie i ewentualnie naprawić? Czy to tylko strata czasu, nerwów i benzyny bo i tak z doświadczenia wiem że ASO coś zrobi z usterką jak jest widoczna bardzo czyli jak coś odpadnie albo samochód nie chce ruszyć. Czy ewentualnie po prostu jeździć i tyle.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-03-23, 22:22   

Faster89 napisał/a:
Dokładnie wszim dobrze to nazwałeś u Ciebie też takie coś występuje czy po prostu to tylko niektóre egzemplarze tak mają?

Też występuje. Ja dodatkowo wychwytuję zmianę tembru silnika co by znaczyło, że w danym momencie coś tam się przestawiło.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2014-03-23, 23:47   

U mnie też jest ten dźwięk, zwróciłem na to uwagę niedawno jak wróciłem z traski. Jeździłeś z tym po serwisach itp czy po prostu jeździsz i nie zwracasz na to uwagi?
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-03-23, 23:56   

Nigdzie z tym nie byłem. Tyle że zjawisko zauważyłem a że jeżdżę spokojnie nie przeszkadza mi to zbyt.
_________________
Pozdrawiam
 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2014-04-18, 11:22   

u mnie w 1.8 po regulacji gazu wyraźnie zanik mocy przy 3,400 obrotów znikł (ale dopiero po miesiacu od regulacji , pewnie BCM się uczył), dzieje się to teraz sporadycznie i jest to owiele mniej odczuwalne.
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-04-18, 11:32   

U mnie po ostatnim przeglądzie po 30 kkm coś poprawili, bo jest lepiej. Może nie jest idealnie płynnie, ale nie ma wyraźnego zaniku mocy przy 3500.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-04-18, 22:42   

A co zrobili? Wgrali nowszy soft? A co w sprawie klimy?
_________________
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: