Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Klima przy nawiewie na szybe dzia?a permanentnie
Autor Wiadomość
zzzz 


Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT+ z LPG
Wiek: 61
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 112
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2014-07-07, 18:43   

nawiew miałeś ustawiony na szybę? to klima działa mimo że dioda się nie świeci...
 
     
bimbaj4 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2014-07-07, 19:00   

Nie, nawiew tylko na kratki. Wiem, że przy nawiewie na szybę, klima chodzi pomimo wyłączonego podświetlenia przycisku.
 
     
bimbaj4 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2014-07-11, 07:23   

I zagadka się rozwiązała. Jak jest na zewnątrz ciepło, obniżenie pokrętłem temperatury nawiewu w pewnym momencie załącza klimatyzację, bez względu na kierunek nawiewu (kratki przednie czy stopy). Oczywiście, nie jest to sygnalizowane podświetleniem przycisku klimy (klima automatyczna). Czyli, przykładowo: dziś na zewnątrz rano było 18 stopni. Temp. wewnątrz ustawiona na 21,5. Po obniżeniu temp. do 20 stopni, następuje samoczynne uruchomienie klimy. Poniesienie temp. do np. 21 stopni powoduje wyłączenie klimy. I tak cyklicznie :)
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-07-11, 11:00   

Co? To jakaś nowość widzę bo też mam klimę automatyczną, ale załącza się automatycznie tylko jak wcisnę przycisk ogrzewania przedniej szyby. Bez tego sama mi się nie włącza. Jaki masz rok produkcji cruza?
 
     
nucha2 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 76
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 11/16
 68%
Wysłany: 2014-07-11, 12:23   

Mogę to potwierdzić. U mnie jest dokładnie tak samo. A już myślałem że mam coś walnięte.
 
     
bimbaj4 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2014-07-13, 22:08   

Rocznik 2012. Ale jako uzupełnienie należy dodać, iż jest to zależne od wilgotności powietrza. Dziś robiłem trasę ok 200 km i tego efektu nie było. A dziś było sucho...
 
     
Ichturiel 

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.6 124 km Lt+
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 64
Skąd: Ślask
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 13/14
 92%
Wysłany: 2014-07-14, 11:22   

Z moich obserwacji wynika, że przy automatycznej klimatyzacji można ustawić nawiew na szybę i np. na nogi wtedy klimatyzacja się nie załącza - sprawdzałem!
Klima włącza sie automatycznie gdy nacisnimy przycisk "ogrzewania/nawiewu/odparowania" przedniej szyby co akurat jest logiczne...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-08-25, 20:17   

Witam.
Mam kilka pytań odnośnie włączającej się klimatyzacji przy nawiewie na szybę. Klima manualna, nie automat.
Czy pod przyciskiem "nawiew na szybę i nogi" klima tęż się załącza?
Czy regulując pokrętłem temperatury wpływam na poziom spalania paliwa?
Czy regulując pokrętłem mocy nawiewu wpływam na poziom spalania paliwa?
I ostatnie - Czy jest możliwość odparowania przedniej szyby bez włączania klimy?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-08-25, 21:10   

pool80 napisał/a:
Czy pod przyciskiem "nawiew na szybę i nogi" klima tęż się załącza?


NIE ZAŁĄCZY SIĘ.

Cytat:
Czy regulując pokrętłem temperatury wpływam na poziom spalania paliwa?


TEORETYCZNIE MOŻE MIEĆ, ALE KLIMA I TAK CHODZI CAŁY CZAS PRZY NAWIEWIE NA SZYBĘ.

Cytat:
Czy regulując pokrętłem mocy nawiewu wpływam na poziom spalania paliwa?


TEORETYCZNIE SPALANIE WZRASTA, MOŻLIWE, ŻE W PRAKTYCE NAWET DO ZAUWAŻALNEGO STOPNIA NA 100 KM.

Cytat:
I ostatnie - Czy jest możliwość odparowania przedniej szyby bez włączania klimy?


"Hmmmm……niestety, żadnego, praktycznie, mianowicie tu wyjścia (...), teoretycznie nie ma."
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-25, 21:25   

pool80 napisał/a:

Czy pod przyciskiem "nawiew na szybę i nogi" klima tęż się załącza?

Wtedy się nie załącza,ale na szybę słabo dmucha, bardziej na nogi.
pool80 napisał/a:

Czy regulując pokrętłem temperatury wpływam na poziom spalania paliwa?

Nie.
pool80 napisał/a:

Czy regulując pokrętłem mocy nawiewu wpływam na poziom spalania paliwa?

Teoretycznie tak ale będą to ilości niemierzalne, mniejsze od błędu pomiaru.
pool80 napisał/a:

I ostatnie - Czy jest możliwość odparowania przedniej szyby bez włączania klimy?

Jest. Szmatką.
Gdyby klima nie działała automatycznie w nawiewie na szybę to w większości przypadków do zaparowania by nie doszło. Do zaparowania dochodzi wtedy gdy wilgoć się wykondensowuje na chłodniejszym elemencie. Gdy szyba ma zbliżoną temperaturę do zewnętrznej to sam podmuch zewnętrznego powietrza jest zdolny zlikwidować ewentualny chwilowy kondensat.
Problemem jest to, że gdy z powodu nawet maluśkiego zaparowania włączymy nadmuch na szybę, uruchomienie klimy skondensuje duże ilości wilgoci na wymienniku i wtedy już kołomyja. Każdorazowe wyłączenie tej klimy po chwili powoduje przekazanie skumulowanej jej ilości z wymiennika do wnętrza i kondensowanie na schłodzonej wcześniej szybie. Sytuacja bez wyjścia, trzeba już potem dmuchać na szybę tą klimą cały czas i nie ma wyjścia.
_________________
Pozdrawiam
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-25, 21:30   

Cytat:

Cytat:
Czy regulując pokrętłem temperatury wpływam na poziom spalania paliwa?
TEORETYCZNIE MOŻE MIEĆ, ALE KLIMA I TAK CHODZI CAŁY CZAS PRZY NAWIEWIE NA SZYBĘ.

Nie zgodzę się. Z czego to zwiększone spalanie miałoby wynikać?
_________________
Pozdrawiam
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-08-25, 21:36   

Ale żeście zamieszali. Piszecie że włączenie przycisku "nawiew na nogi i szybę", nie włącza klimy. Czyli jest sposób żeby odparować szybę, np. w chłodny deszczowy wieczór, bez włączania tej właśnie klimy.
A piszecie, przynajmniej C77, że sposobu niema ?? ?
O resztę pytam, czy np. jak już sobie schłodzę kabinę, to wentyl na 1 temp 1/3 do góry będzie zużywał paliwa mniej niż "daj na maxa'? Czy tylko różnica w "klima on/off?
i może jeszcze jeden przypadek: klima on temperatura na czerwonym pasku. Dalej mam zwiększone spalanie / włączoną klimę?

Wiem, że paliwa więcej bierze z uwagi na prace kompresora klimy. A kompresor nie ma też "4 biegów" jak wentylator?
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-25, 21:56   

pool80 napisał/a:
Ale żeście zamieszali. Piszecie że włączenie przycisku "nawiew na nogi i szybę", nie włącza klimy. Czyli jest sposób żeby odparować szybę, np. w chłodny deszczowy wieczór, bez włączania tej właśnie klimy.

Wtedy nie włącza. Ala napisałem że wtedy słabo dmucha na szybę. Chyba że dasz na maksa nadmuch wtedy może bedzie ok ale huku co niemiara i nogi wilka dostaną. :mrgreen:
pool80 napisał/a:

O resztę pytam, czy np. jak już sobie schłodzę kabinę, to wentyl na 1 temp 1/3 do góry będzie zużywał paliwa mniej niż "daj na maxa'? Czy tylko różnica w "klima on/off?
i może jeszcze jeden przypadek: klima on temperatura na czerwonym pasku. Dalej mam zwiększone spalanie / włączoną klimę?
Wiem, że paliwa więcej bierze z uwagi na prace kompresora klimy. A kompresor nie ma też "4 biegów" jak wentylator?

Tylko klima czyli praca kompresora znacząco wpływa na zużycie paliwa. Ustawienie temperatury manualnie nie ma znaczenia bo to tylko otwiera klapę mieszacza powietrza ciepłego z nagrzewnicy i zimnego z wymiennika.
_________________
Pozdrawiam
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-08-25, 22:05   

Ok, czyli ustaliliśmy, że da się odparować tę szybę bez klimy. Co do spalania, to powiedzmy, że pokrętłem temperatury tylko mieszam klapą mieszacza. Pokrętło pracy nawiewu też reguluje prace wiatraka. A może też mocy pracy sprężarki? Bo to już miało by wpływ na spalanie.
W googlach wyczytałem, że jeżeli nie daję klimy na maxa, to nie obciążam tak kompresora. Dlatego zastanawiam się czy regulując pracę klimy manualnej w cruze mam wpływ na spalanie czy tylko na komfort.
A właśnie, ile nam klima połyka paliwa?
I na zaś, w zimie gdy temp spadnie poniżej zera, mogę bez obawy włączać klimę? (oblodzenie parownika), EDIT, ok, doczytałem w instrukcji, że poniżej zera klima się nie włączy.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-08-25, 22:21   

pool80, spróbuj w praktyce odparować szybę nawiewem na nogi, powodzenia! :-)

Po pierwsze jeśli jest wilgoć na szybie i nie wynika to ze zużytego filtra kabiny to najprawdopodobniej w tej sytuacji jest też wilgoć w powietrzu, np. pasażerowie wsiedli z deszczu, a w takiej sytuacji włączając obieg na nogi sprawisz że 4 osoby będą miały suszone obuwie wewnątrz twego auta, bo nawiew na nogi zawsze działa na wszystkie siedzenia.
O sile powietrza - nieosuszonego - na szybę przednią napisał już kolega wyżej, w tym przełożeniu jest ona bardzo ambiwalentna i mało efektywna przez to że powietrze leci dodatkowo w 4 różne miejsca :-P
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: