Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr DPF
Autor Wiadomość
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-10-24, 23:07   Re: Lacetti 2.0

rgilu napisał/a:
Mam właśnie taką wersję 2.0 TCDI i spalanie dokładnie około 8l na 100 km.
Przymierzam się do usunięcia DPF i chiptuningu - zobaczymy co będzie z spalaniem.



Moj tak palil dopoki nie zglosilem tego na gwarancji potem znacznie spadlao.

Zrob trase testowa. Zatankować do pelna do pierwszego wybicia pistoletu, wykoanac trase z maksymalna predkoscia 90km/h w miare plaskiej drodze (najlepiej pewien odcinek autostrady) z zmiana predkosci maksymalnie 2500 obr-1 z wylaczonymi wszelkimi odbiornikami pradu (oprocz swiatel oczywiscie). Trzeba zrobic okolo 100-150km w ten sposob, podjechac znowu na ta sama stacje, ten sam dystrybutor i zatankowac do pierwszego wybicia. Jak wynik nie spadanie mocna ponizej 7 litrow to masz problem z wtryskami. Mam niesprawdzona informacje ze byla pewna seria wtryskiwaczy ktora korodowała iglica i wtedy wtryski laly bez podawania błedu na kompie.
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-10-26, 07:50   

Komierowski, jak ty coś napiszesz, to nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.
Oczywiście jest to kwestia przepalenia od czasu do czasu tego filtru DPF.

''Musicie pamietac ze jazda miejska nie jest dla diesli tylko autobhan''

już widzę te autobusy mpk i traktory jak popierniczają po autostradzie.
_________________
a kuku
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-10-26, 18:25   

skull,
czytaj ze zrozumieniem,urzadzenia ktore pracuja zawodowo sa caly czas gorace i to zjawisko nie wystepuje.Tylko sie dzieje w pojazdach prywatnych ktore jezdza od przypadku do przypadku a najczesciej krotkie trasy i to na zimnym silniku.Te przejazdzki sluza na wydmuchaniu filtra, tam sa takie przeciagi ze wszystko wyleci.Filtru sie nie przepala tylko podwyzsza temnerature i wtedy sie czasteczki odrywaja i wylatuja.Regeneracja filtru w firmie, polega na wibrowaniu mechanicznym i oczyszczaniu.Filtr prawidlowo zyje do 120kkm pozniej regeneracja lub wymiana,niestety innej mozliwosci niema ,tylko beda klopoty.
Skull silnik diesla dopiero uzyskuje wlasciwa temperature pracy po przejechaniu okolo 40km pod obciazeniem. TYo ze pokazuje max t6emperature na mierniku nie oznacza ze silnik jest caly nagrzany tylko wskazuje temperature glowicy. Wzimie w skandynawi jest popularne ¨podgrzewanie grzalka wmontowana w obieg chlodniczy plynu w ciagu nocy wystarczy okolo 3 godzin. Chodzi o ochrone srodowiska.Silnik szybciej dochodzi do swojej wlasciwej temperatury pracy.
Pzdr.Chepika
P.S samochodami trudnilem sie zawodowo 30lat od strony technicznej.
_________________
Chepica215
 
     
rgilu
Rgilu


Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2012-12-15, 17:02   Opinia po Chiptuningu !!!

Witam.

Tak jak pisałem wcześniej - opinia o spalaniu po Chiptunigu i usunięciu DPF.

Przejechałem około 2000 km od czasu tego zabiegu i co mogę powiedzieć:

- koniec problemów z CheckEngine - koniec błędów OBD2 zwiazanych z czujnikami spalin
- spalanie ok 0,5 do 1 litra mniej - zależnie od stylu jazdy
- moc z fabrycznych 121 do 150 , moment z 280 nm do 320 nm - wyraźne poprawienie dynamiki auta - to cieszy.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z chiptunigu. Na razie bez problemów.
Autko chodzi praktycznie jak np. Alfa Rome 147 z silnikim 1,9 mJTD 150 km (ciut gorzej), wyraźnie lepiej niż Laguna 1,9 dTDi (123 km). Porównałem do tych aut bo nimi jeżdzę.
Spalanie też trochę spadło - ale bez rewelacji - co prawda jest frajda z przyrostu mocy - więc ten fakt też może podnosić spalanie :-) .
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-12-15, 19:23   

rgilu,
Jak Ty widzisz nastepna roczna kontrole.Czy u Was niesprawdzaja dzialania OBD i DPF filtry?
Pamietaj jak jestes na terenie starego EU sa kontrole lotne techniczne jak zobacza ze przydodawaniu gazu idzie czarny dymek bedziesz zatrzymany i samochod poddany kontroli zobacza ze niemasz DPF-u no to sie nie pozbierasz za trucie przyrody.mandaty albo najczesciej sprawa saodowa i poniesiesz jej koszty.To moze przewyzszyc wartosc paru filtrow DPF. Trzeba bylo kupic nowy filtr i po wszystkim.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-12-15, 19:38   

Komierowski napisał/a:
rgilu,
Jak Ty widzisz nastepna roczna kontrole.Czy u Was niesprawdzaja dzialania OBD i DPF filtry?
Pamietaj jak jestes na terenie starego EU sa kontrole lotne techniczne jak zobacza ze przydodawaniu gazu idzie czarny dymek bedziesz zatrzymany i samochod poddany kontroli zobacza ze niemasz DPF-u no to sie nie pozbierasz za trucie przyrody.mandaty albo najczesciej sprawa saodowa i poniesiesz jej koszty.To moze przewyzszyc wartosc paru filtrow DPF. Trzeba bylo kupic nowy filtr i po wszystkim.
Pzdr.Chepika 215.


Ostatni Auto Moto opisuje tez taki przypadek wyjecia filtra. Nasze prawo dopuszcza zadymienie na poziomie 1,5 a samochód sprawny ale z wyjetym DPF podaje wartosc 0,26.

Takze powodzenia, a niech lapia te stare busy jezdzace po miescie a nie Chevrolety bez DPF'a
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-12-15, 21:48   

Ta metoda byla uzywana okolo 20 lat temu tutaj technika idzie caly czas do przodu.
Tych aparatow juz niema.Dzisiaj stosuja ten system ktory Ty masz w samochodzie ktorym koncowym efektem jak sie nie pali check engine tzn ze spaliny sa na poziomie ok.
Jezeli jest taki super no to sie moze przeslizniesz.Zycze powodzenia.
Tylko nie rozumiem dlaczego nie doprowadzic do stanu uzywalnosci tylko stosowac metode okrezna.Ciekawe jaka bedzie wartosc sprzedazna z drugiej reki tego auta.Ale z takim wynalazkiem niewiele juz dostaniesz.Pamietaj do starszego auta juz nikt niebedzie kupowal nowego DPF-a.
Pzdr.Chepicka.
_________________
Chepica215
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-16, 16:33   

I dobrze. Niech ku zdrowiu: naszemu, swojemu, silnika i planety, nie montuje tego pseudodobrodziejstwa, napychającego kieszenie tym, którzy oparli swój parszywy biznesik na histerii dwutlenkowowęglowej. Ludzie już się orientują w temacie i kupią bez DPF tym chętniej.
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-12-16, 21:00   

Komierowski co to ma chłopie wspólnego do wartości auta,następny właściciel na pewno się ucieszy że nie ma tego badziewia bo to jest jeden wielki niewypał,zresztą sobie zobacz jak spadła sprzedaż diesli.A ta cała ochrona środowiska jest śmieszna,widzę na co dzień jak kopcą autobusy MZK w Rybniku,jadąc za takim w aucie nie ma czym oddychać.
staraj się o środowisko tam u ciebie,o nas się nie martw :!:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-16, 23:13   

Spora część samochodów w Niemczech dymi jak starcioki i nikt ich nie ściga, a liberalni pod tego typu względami nie są. Zresztą DPF nie ma długiej historii. Ile to będzie, 7-8 lat? Może gdyby wjechać w oznaczoną strefę, to egzekucja, ale poza? Dowiem się jak z tym jest w Niemczech i Wam napiszę. Może wie ktoś?
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-12-17, 10:50   

Co kraj to inny obyczaj.Ok.
Nie zabieram w tej kwesti wiecej glosu.Podoba mnie sie ta sztama wszyscy tego bronia oby bylo tak w Szwecji.Jak cos ustala to sie wszyscy klaniaja i Bogu dziekuja ze zyja a uprzednio placa jak za zboze.
Dowiedzialem sie blizej jak to jest unas.Dieslem jezdzilem ostatnio w 1997.
Tutaj mozna wyjac DPF ale przechodzi sie do grupy trujacej i wtedy skaczesz do grupy podatkowej najwyzszej.Gdzie moze Ciebie kosztowac podatek roczny okolo 7kksek czyli 1000$.Trzeba bulic za te dwutlenek wegla i sadze.Obecnie place za Epice ktora niemiala robionych pomiarow a bedzie miala na najblizszym przegladzie okolo 4kksek. Ostatnie generacje diesli ktore wypuszczaja znikome ilosci dwutlenku wegla sa zwolnione na okres 5 lat z podatku drogowego.
Tutaj nikomu nie popuszcza przemysl buli i my prywatni tez bulimy. Ta ochrona srodowiska to niezly interes.
Ciekawostka diesle stare z lat przed 2004 ,placa najwyzsze stawki podatkowe czyli podatek drogowy ale jak faceci jezdza rocznieod 50kkm w gore to sie oplaca.
_________________
Chepica215
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2012-12-17, 13:04   

Co tam już zatruli środowisko produkując taki fajans jak DPF, a jak będą to utylizować to zatrują środowisko drugi raz, a niech tam.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-12-17, 15:46   

Nie zatruja srodowiska.Tutaj w Szwecji.
Ten "fajans" dobrzes okreslil to moga utylizowac firmy majace licencje na tego typu prace.Tak samo jak katalizatory stare.Taki kat to wartosc zlomowa okolo 1100sek.DPF podobnie,takze to niezly interes.Zlomy skupuja ale oddaja do specjalistycznych zakladow i to chetnie gdyz gotowka odrazu idzie na stol.Co tam cennego sie zapytacie? platyna.
Wiecej to warte niz zloto,jest tam pare gram platyny.
A jaka technologia odzysku to nie wiem.Wiem ze skuteczna.
Jar pisze o droznosci DPF-u,musze stwierdzic ze stosowanie oleju o normie C3 wlasnie spalanie bezpyllowe daje bardzo dobre efekty utrzymania w czystosci DPF-u i zarazem zuzycie paliwa jest niskie nawet teraz w zimie ale tochyba dlatego ze zamiast gazu czuje sie jajko w tym miejscu i czlek tak cisnie aby go niezgniesc.Mimo ze wszystkie systemy trakcyjne bardzo ulatwiaja prowadzenie auta.
Osobiscie sie przekonalem do oleju 5W-40 EDGE turbo diesel C3 Castrol.Dawniej tej firmy nie lubilem.Nabylem ostaniow Auchan w W-wie kolo Piaseczna dwie 4 litrowki po 174zl za sztuke.
Marco dal na jednym linku dojecie do firmy internetowej w Polsc gdzie sprzedaja ten olej za 124zl z 4litry. zdaje ze nastepnym razem bede tam kupowal.
_________________
Chepica215
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2012-12-17, 16:01   

I kilka razy jeszcze!
1. Olej. W moim jest wymiana co 50, ale przez DPF, co roku, czyli 10-20 tysięcy. Serwis rekomenduje nawet co 10 w wysilonych czterocylindrówkach.
2. Silniki. Zużywają się lawinowo w wyniku niedostatku smarowania (ropa w oleju), pogarszają się ich parametry i coraz częściej dochodzi do wypalania, co potęguje efekt zużycia. Nie mówię już o energo- surowco- transporto itd. -chłonnym, olbrzymim i (a jakże!) trującym, przemyśle silnikowym, ale tylko o generowaniu coraz większych ilości sadzy, przez te biedne, zatkane i uniepełnosprawnione jednostki, które dzięki superkatalizatorowi wydalą, co? Dwutlenek węgla! (Odsyłam do zasady działania, bo sam nie mogłem uwierzyć w tę niewyobrażalną hipokryzję)
3. Ropa. Nie dość, że przydławiony silnik więcej pali, to jeszcze dobija się go nieprawdopodobnymi dawkami, które kaliber wtryskiwacza tylko jest w stanie przepuścić podczas regeneracji filtru! Problem utraty drożności filtru, przegrzewania turbiny
i dewastacji wtrysków pominę.

Ktoś tu chyba nie przeprowadził (a może przeciwnie!) rachunku zysków i strat...

I tak się trzeba cieszyć, bo po dokładniejszej analizie, to kary podatkowe byłyby za posiadanie!
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-12-17, 16:29   

Juz dawno temu zauwazylem ze o uzytkownika sie wogole niedba,tylko interesy duzych firm.maja co produkowac i na pewniaka wtykac ludziom co 120kkm nowego DPF-a za ciezkie pieniadze teraz potanialy ale na poczarku za PDF zadano do 3kk$ ,dzisiaj juz sa od 600$ czyli taniocha jak barszcz.Skandynawowie jak to chroni srodowisko to bez zmruzenia oka placa.Karuzela sie kreci.Co sprytniejsi po otwierali firmy ktore trzesa te DPF.y i uzyskuja ich pozniejszy bezproblemowy przelot okolo 85kkm za 350$ od sztuki.
Natomiast ja sie przekonalem do tego przewietrzania na wiekszej predkosci albo na tiptronicu nizszym biegiem na wyzszych obrotach i tez funkcjonuje spalanie spada.
Trzeba Wam jeszcze wiedziec ze tutaj wszystkie firmy olejowe wspolpracuja z producentami tak aby samochody za malo nie palily.I tutaj zdaje sie ze poloza kres motoryzacji spalinowej.Powstaja jak na drozdzach stacje elektryczne i coraz wiecej jezdzi kontaktowcow ale tylkko w miastach.Potezne euro wtyk wali w baterie litium duzym pradem wciagu paru gdizn i masz jazde po miescie na calydzien bez mala za fryko.
Pospadfaly ceny wszystkich hybrydowcow.Tylkko patrzec jak my zostaniemy z swoimi dieselkami gdzy te beda dalejk rejestrowane ale benzynika bedzie stopo juz od roku 2016 nowych nie bedzie sie rejestrowac.Fabryka Opla zostaje zamknieta w Bochum ciagú dwoch lat.Saba juz zlikwidowali Volvo sprzedali.A inne marki juz maja w swojej ofercie hybrydy.
Ciekawe jaki to obierze kierunek.
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: