Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Cruze or not to Cruze? - Czy warto kupić Cruza?
Autor Wiadomość
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-11-27, 09:40   

ja brałem pod uwage Skode Kia i Forda
Fakt wygrał cruz pod wzgledem wyposazenia .... rewelacja
kolejnym plusem bylo bezpieczenstwo 96% i 6 poduszek trakcje i inne :)
a potem cena :] i wyglad ;-)

do 60 tys najciekawsza propozycja na rynku

http://autosalon24.pl/pl/...chevrolet-cruze ciekawe oferty :) polecam
_________________
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-27, 19:11   

Kubusiek napisał/a:
ja brałem pod uwage Skode
do 60 tys najciekawsza propozycja na rynku

Teraz jest też Skoda Rapid. I po zabawie konfiguratorem na stronie Skody muszę przyznać, że to naprawdę ciekawa opcja.

Wyszło mi coś takiego na przykład:
http://cc.skoda.pl/6/35334714
_________________
KAI
 
     
rafik11

Model Samochodu: chevrolet
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 4
Skąd: moje miasto
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2012-11-27, 19:48   

tak tylko proszę brać pod uwagę że rapid to tak naprawdę fabia na wydłużonej płycie podłogowej. Byłem dziś w skodzie i oglądałem rapida i w środku to jest tragicznie tanio wykończony, deska jest z twardego plastiku to naprawdę może konkurować co najwyżej z aveo sedanem. Owszem rozstaw osi jest spory ale szerokość we wnętrzu jest jak we fabi, zresztą w tej skodzie pracują znajomi i potwierdzili że konstrukcyjnie jest zbliżona do fabi.
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-11-27, 20:24   

KAI napisał/a:
Wyszło mi coś takiego na przykład:
http://cc.skoda.pl/6/35334714



Ciekawe jak zbiera się Rapid z tym silnikiem i jakie spalanie ?
Masa 1 175 kg
1.2 TSI 77 kW (105 KM)
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 49
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-27, 20:57   

kamix napisał/a:
Fakt Oplami nie miałem przyjemności jeździć.

Ale czy np w Astrze zawieszenie też tak stuka jak u nas (problem był szeroko opisywany)?
tak, ale w tylnym zawieszeniu

Czy w Astrze jak włącza się spryskiwacz na szybę to czy woda leci po bocznej szybie?
to trzeba ustawić

Czy w Astrze skrzypi siedzenie kierowcy po przejechaniu ok 50 000 km?
nawet szybciej

Czy w Astrze skrzypi (nie wiem jak opisać) pedał sprzęgła przy wciskaniu po 12 000 km?
miałem taka jedną w pracy

Czy w Astrze nie da się zamontować świateł dziennych jakoś normalnie bez wielkich ingerencji w elektronikę?
standardowa opcja każdej wersji, ale to nie powód zeby nie miec Cruze'a

Sorry, że tak mówię o Astrze, ale to mniej więcej podobne klasowo auta są.


[ Dodano: 2012-11-27, 20:59 ]
rafik11 napisał/a:
tak tylko proszę brać pod uwagę że rapid to tak naprawdę fabia na wydłużonej płycie podłogowej. Byłem dziś w skodzie i oglądałem rapida i w środku to jest tragicznie tanio wykończony, deska jest z twardego plastiku to naprawdę może konkurować co najwyżej z aveo sedanem. Owszem rozstaw osi jest spory ale szerokość we wnętrzu jest jak we fabi, zresztą w tej skodzie pracują znajomi i potwierdzili że konstrukcyjnie jest zbliżona do fabi.


A do tego nie ma silnika o konkretnej mocy. Ten 1.6TDI to kiepsciutki, a do tego cena z kosmosu.

[ Dodano: 2012-11-27, 21:09 ]
huri_khan napisał/a:
KAI napisał/a:
Wyszło mi coś takiego na przykład:
http://cc.skoda.pl/6/35334714



Ciekawe jak zbiera się Rapid z tym silnikiem i jakie spalanie ?
Masa 1 175 kg
1.2 TSI 77 kW (105 KM)


Skoda robi samochody miedzyklasowe, bo Rapid to nie jest juz klasa B ale na pewno nie C ze wzgledu na korzenie, to samo ma z Octavią. Takze patrzac na klase B to cena z nieba, bo za super wyposazonego AVEO zaplace grubo ponad 10k mniej. A w porowaniu z Cruze wciaz jest droga bo za te pieniadze mam wiele wiecej dodatkow nawet z silnikiem 1.6. A jezdzac Fabia z silnikem slabszym ale 1.2TSI nie widzialem zadnej rewelacji, wiec Rapid nie bedzie lepiej jezdzil z mocniejszym. Jedyne szanse jakie widze ze bedzie mniej palil niz Cruze 1.6 i ma znacznie wiekszy i funkcjonalny bagaznik.Tak czy inaczej kazdy kupuje to co mu sie podoba, ale ja na pewno skody nie kupie po tym jak mialem Fabie sluzbowa przez 1 rok
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-27, 23:47   

A co do samochodu między klasami - zgadzam się w 100%.
Myślę, że to jest celowe.

[ Dodano: 2012-11-28, 12:38 ]
huri_khan napisał/a:
KAI napisał/a:
Wyszło mi coś takiego na przykład:
http://cc.skoda.pl/6/35334714

Ciekawe jak zbiera się Rapid z tym silnikiem i jakie spalanie ?
Masa 1 175 kg
1.2 TSI 77 kW (105 KM)


Jest taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=CBA4b-x3VVw

Co prawda niektórzy twierdzą, że coś tu chyba więcej jest niż 105 koni, ale...

Znam też taki:
http://www.youtube.com/wa...QQ&feature=plcp

nakręcony przez znajomego - i wiem, że te 100 km polo tak się właśnie zbiera.
A kręcił telefonem więc myślę, że dałoby się z 0,5 sekundy lepiej zrobić.

A Wy jak myślicie? ;)
_________________
KAI
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2012-11-29, 00:10   

Ale po co to komu ? jak chce miec wyscigowke to niech kupi sportowe auto :/ chce czuc predkosc kupuje motor i mam 5 sec do 100 :)
_________________
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-29, 10:27   

Kubusiek napisał/a:
Ale po co to komu ? jak chce miec wyscigowke to niech kupi sportowe auto :/ chce czuc predkosc kupuje motor i mam 5 sec do 100 :)

9 sek. do 100 to nie wyścigówka. To komfort jazdy.
Jakby było tak jak mówisz to byśmy wszyscy mieli Cruze z tym samym (najmniejszym) silnikiem.
_________________
KAI
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-11-29, 11:49   

Panowie ja przed wyborem samochodu stanąłem jakieś dwa i pól roku temu. Rozważałem kilka opcji jak koledzy wyżej również przyglądając się silnikom FSI jak i TFSI ,czy obecnie TSI .Miałem chęć nabycia coś z grupy Volsvagena może dlatego że wcześniej fajnie jeździło mi się Toledo II .Jednak docierały do mnie niepokojące informacje od kilku znajomych mechaników,mających już do czynienia z tymi młodymi jeszcze jednostkami. Zacząłem więc zgłębiać wiedzę i doznałem szoku.

Silniki TFSI jakTSI mają wiele zalet, dzięki którym stają się coraz bardziej popularne.Zwiększyły się osiągi zbliżone do turbo diesla i spadło spalanie. Mają również jedną zasadniczą wadę, wynikającą z ich konstrukcji - umieszczenie wtryskiwacza bezpośrednio w cylindrze,gdzie dokonuje się spalanie powoduje, że drobinki oleju (dostające się do dolotu z odmy) zamiast być zmywane z kanałów dolotowych głowicy i zaworów przez mieszankę paliwową,podczas wysokiej temperatury w tym miejscu spalania osadzają się na nich i efektownie zapiekają', tworząc czarne złogi,robiąc tak zwany nagar i zapychają kanały bardzo szybko .Konsekwencją tego jest sukcesywne i stopniowe zmniejszanie mocy dochodzące nawet do 40%. Problem ten dotyczy wszystkich silników FSI,TSI z grupy VW, a wiec popularnych marek takich jak Skoda ,Seat,problem dotyczy też Audi, choć borykają się z nim także inni producenci - np. Mazda.Dotyczy to stosunkowo niskich przebiegów w granicach już od 50 tys km.nawet wcześniej. To ogromna porażka o której nie mówi się głośno. Remont oczywiście i czyszczenie silnika jest jak sami możecie sobie wyobrazić dośc kosztowny.
Z tego co mi wiadomo, problemu tego nie mają silniki FSI Toyoty, która obok wtryskiwaczy w cylindrze, zachowała jeden 'tradycyjny' wtryskiwacz w kolektorze dolotowym, którego funkcją jest m.in. niedopuszczanie do powstawania takich złogów.
Nie zawsze Niemieckie znaczy dobre.

Żeby nie być gołosłownym kilka linków w temacie.

http://przyspieszenie.pl/...iki-vokswagena/

http://www.auto-swiat.pl/...aznymi-awariami

http://forum.octaviaclub....ighlight=1.6fsi

http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11739610
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-29, 11:49   

KAI napisał/a:
9 sek. do 100 to nie wyścigówka. To komfort jazdy.


9s. do setki to podstawa, ale komfort jazdy? :-) w Polo? :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-29, 16:22   

C77 napisał/a:
KAI napisał/a:
9 sek. do 100 to nie wyścigówka. To komfort jazdy.

9s. do setki to podstawa, ale komfort jazdy? :-) w Polo? :mrgreen:

No komfort ze strony silnika. Reszta to... no wiadomo - auto klasy niższej.

krucyfiks ciekawe info. Dobrze wiedzieć.
Pozdr :)
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-04, 11:56   

KAI, możesz zerknąć z tyłu auta czy masz zawieszenie z tyłu wzbogacone o drążki wattowskie?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-04, 17:25   

OK. Dam znać.
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-12-05, 00:30   

KAI, sądząc po tym co na stronach chevy.pl dotyczących kombi 1.4T
(bo HB 1.4T według tego co tam piszą w ogóle jeszcze nie ma)
masz jednak typową cruzakową belkę skrętną.
A jeśli tak to wejście silników 1.4T dla Cruze w Europie obyło się bez modyfikacji tylnej zawiechy.
To było do przewidzenia, sam pisałem już dawno żeby nie łączyć tych dwóch spraw :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-12-05, 08:47   

Jest tak jak piszesz - belka skrętna bez drążków Watta.
A w USA są?
_________________
KAI
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: