Dziwny dźwięk przy ruszaniu - samoczynne sprawdzenie ABS-u |
Autor |
Wiadomość |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-01-02, 14:33
|
|
|
Dokładnie, w Cruzaku ABS jest sprawdzany statycznie i dynamicznie.
Statycznie - po przekręceniu kluczyka - sprawdzenie połączeń - dokładniej rezystancji oraz impedancji czujników.
Jeśli wszystko, co wówczas jest sprawdzane jest OK to gaśnie kontrolka ABS-u na desce rozdzielczej.
Dynamicznie - przy osiągnięciu pewnej prędkości (ok 15kmh) sprawdzana jest częstotliwości impulsów z czujników w każdym kole,
bowiem podczas postoju porównanie częstotliwości impulsów z kół jest niemożliwe.
Gdy podczas jazdy będą się one różnić na tyle że nie pozostaną w granicach tolerancji,
to ABS zostanie wyłączony i zapali się kontrolka informująca o jego awarii.
W dalszej i ostatniej części tego testu jest sprawdzana operacyjność pompy ABS-u
i ten "dziwny dźwięk" który słyszymy pochodzi właśnie z niej
A więc nie należy przejmować się występowaniem tego odgłosu w naszych Cruzakach,
lecz zacząć się martwić gdy przestanie on występować |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-01-02, 14:41
|
|
|
No to już wiem skąd takie pyknięcie po wyjechaniu z garażu |
|
|
|
 |
jesse
jesse
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 73 Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-09-22, 16:58 Pytanie do użytkowników diesla w automacie
|
|
|
Witam
Mam taki dziwny nie wiem jeszcze czy niepokojący dźwięk. Jak odpalam auto po dłuższym postoju i ruszam to po kilku metrach słychać takie jakby chrupnięcie/skrzypnięcie metaliczne gdzieś spod auta, mam odczucie że gdzies pod autem na wysokości pedałów. Już kombinowałem czy jest to podczas przełożenia biegu na automacie ale nie. Ruszałem z manuala na 1 i jest to chrupnie,nastepnym razem ruszyłem szybko z 1 na 2 i też chrupniecie. Nie dzieje sie to w momencie przełożenia biegu tylko później. Jedna rzecz po ktorej zawsze sie to pojawia to po manewrach parkingowych czyli kreceniu kółkiem. Jutro mam przeglad na 27tysi i im to zgłosze ale boje sie że nic nie znajdą , więc może ktoś z was mial cos podobnego to bym ich nakierował. |
_________________ Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
|
|
|
 |
jesse
jesse
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 73 Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-09-22, 18:27
|
|
|
Dzięki stary za pomoc to jest to! , dobrze ze to nie ze skrzyni
Pozdro |
_________________ Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r. |
|
|
|
 |
robciok
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ Premium 195KM
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 61 Skąd: Polskowola
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-11-12, 15:14
|
|
|
Zauważyłem, że niezależnie od biegu, zawsze ten test odbywa się przy prędkości 20 km/h. Ale wydaje mi się, że temperatura silnika nie ma z tym nic wspólnego, tylko ten test odbywa się po określonym czasie postoju. |
|
|
|
 |
|