Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2014-01-22, 17:17
Ostatnio oglądałem samo-ściemniające się lusterka z dawnych opli: Signum, Astra H, Vectra C itd.
absolutnie wszystkie one mają standardowo zarówno sygnał z biegu wstecznego jak i sygnał z otwartych drzwi jako wymuszający rozjaśnienie lusterka w nocy!
Dlaczego w lusterkach dla Cruze i Orlando nie ma również tego znanego i stosowanego wcześniej rozwiązania?
Dlaczego GM obcięło ich funkcjonalność?
Z powodu oszczędności na jednym kabelku?
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2014-04-19, 13:53
No i poprawiłem fabrykę uzupełniając lusterko o dodatkową funkcję z opla
Teraz przy każdorazowym włączeniu oświetlenia kabiny, poprzez otwarcie drzwi lub włączenie manualne przez pasażera, lusterko rozjaśni się i pozostanie rozjaśnione,
natomiast w trakcie włączenia lampki do czytania np. w czasie czytania gazety czy mapy itp. przez pasażera,
lusterko działa normalnie, czyli ściemnia się i rozjaśnia w zależności od różnic w natężeniu światła.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2014-04-19, 22:48 Re: lusterko
bubek4070 napisał/a:
poszukuje rozpiski pinów do lusterka z insigni posiada 5 pinów pomocy
Hej, zastosowanie poszczególnych pinów opisałem na poprzedniej stronie,
konkretne ich ułożenie i rozpiska zależy od rodzaju lusterka bo w swoim czasie była zmiana (o tym też napisałem na poprzedniej stronie)
napisz dokładnie który model z Insignii masz to Ci podam dokładną rozpiskę pinów.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: CAPTIVA Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 114 Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
0%
MP: 92/92
100%
EXP: 14/20
70%
Wysłany: 2014-04-26, 12:19
U mnie jest inne nie mogę dodać zdjęcia co do podłączenia do instalacji pod schowkiem mam kostke podobno do lusterka tylko tam są inne przewody,czerwony,czarny,zielony i żółty i tak czarny masa,żółty +12v po stacyjce a reszta nie wiem a na schemacie są tylko trzy przewody lusterko mam takie jak jest 2 posty wyżej
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2014-04-27, 11:24
bubek4070, no to masz takie zaokrąglone lusterko jak ja, w swoim kształcie wygląda jak oryginał cruzakowy ale ma o dwa piny więcej, tyle co powinny mieć cruzakowe wersje dla uplevela,
a Ty patrzysz na schemat dla zwykłego Cruzka MY2012 (mid level) i dlatego masz tam pokazane tylko 3 przewody (zasilanie, masa i sygnał biegu wstecznego).
Zasilanie w oryginalne lusterka jest po stacyjce więc w praktyce jeśli siedzisz wieczorem z kimś w zgaszonym aucie lub czekając na kogoś, to dostaniesz po oczach z aut przejeżdżających z tyłu, bo lusterko nie ściemnia!
dlatego lepiej chyba darować sobie w ogóle oryginalne podłączenie i dodatkowe ciągnięcie kabla z X211, to samo dotyczy masy i wziąć to wszystko z lampek do czytania,
tym bardziej że od strony tylnej obudowy lusterka jest specjalne wyprofilowanie na kable przez które one dochodzą do czujników i lusterka.
Tylko sygnał biegu wstecznego trzeba wziąć albo stamtąd (złącze X211) albo prosto z BCM (złącze X7)
I tak dla X211 będzie to kontakt 6
dla X7 pin 3
Cytat:
do podłączenia do instalacji pod schowkiem mam kostkę podobno do lusterka tylko tam są inne przewody,czerwony,czarny,zielony i żółty i tak czarny masa,żółty +12v po stacyjce a reszta nie wiem
Heh, bo Ty od początku piszesz o łączu X211 tak?
A ja myślałem że podajesz kolory przewodów na wtyczce dochodzącej już pod samo lusterko
masz końcowe złącze lusterka wchodzące w jego piny czy nie masz?
Jeśli masz to cienki zielony w nim to sygnał wstecznego, najgrubszy pod 2 czyli z tego co pamiętam u mnie szary a u Ciebie czerwony to zasilanie, 5 u mnie czarny u Ciebie kremowy z paskiem to masa.
Reszta to sterowanie z kompa które Ciebie nie interesuje.
Kurde szkoda ze nie zadawałeś tych pytań jakiś miesiąc wcześniej, bo miałem wtedy wszystko na wierzchu i zdefiniowane praktycznie w 100%
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2014-04-27, 19:51
bubek4070, nie ma sprawy, cieszę się, że mogłem pomóc
A tak wracając do meritum tematu to uważam, że montaż lusterka elektrochromatycznego w Cruze
to jeden z najbardziej przydatnych moich modów poczynionych w tym aucie
który podniósł praktyczną przyjemność jazdy w nocy tym samochodem o całe piętro
Teraz można np. spokojnie obserwować w lusterku cały szereg aut za nami na trójpasmowe i oceniać ich dokładne odległości jak w dzień
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-06-02, 11:18 Jak podłaczyć lusterko w Cruze
Cytat:
Zasilanie w oryginalne lusterka jest po stacyjce
Niestety zasilanie elektrochromatycznego lusterka w Cruze musi być takie jak w oryginale,
czyli uruchamiać się dopiero po stacyjce.
Lusterko GM-a nie posiada ani wyłącznika ani funkcji standby,
przez co cały czas pobiera prąd, niezależnie czy aktualnie pracuje czy nie, tzn. ściemnia i rozjaśnia się.
Pobierany przez nie prąd jset na tyle mały że BCM go nie wyłączy - casus włączonych ledów bez rezystorów w lampkach do czytania.
A więc po 7-10 dniach postoju (zależnie od warunków temperaturowych na zewnątrz)
może czekać nas niemiła niespodzianka
BTW. Ktoś kto ma fabrycznie założone takie lusterko może napisać w którym dokładnie położeniu kluczyka się ono uruchamia,
czyli czy już na ACC czy dopiero w następnym.
W każdym razie w Cruzakach pozbawionych fabrycznej instalacji pod elektrochromatyczne lusterko
jego zasilanie tak aby uruchamiało się w położeniu kluczyka w poz. ACC
powinno zostać podłączone w ten sposób:
Bajpas http://www.forum.chevrole...t=2541&start=15
zawiera dwa bezpieczniki:
- pierwszy 20A zabezpiecza pierwotny obwód z którego ciągniemy dodatkowe zasilanie,
-drugi 10A to fabryczna wartość zabezpieczenia dla elektrochromatycznego lusterka w Cruze/Orlando/Astra IV itd
Oczywiście działanie lusterka możemy od razu wzbogacić np. o automatyczne rozjaśnianie nie tylko przy wrzuceniu biegu wstecznego,
ale również przy otwarciu drzwi lub zapaleniu ręcznym oświetlenia kabiny
(dawne funkcje z oplowskich lusterek) - co zostało opisane wcześniej w tym temacie
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
kjas
Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4 Pomógł: 16 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 111 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
0%
MP: 92/92
100%
EXP: 11/20
55%
Wysłany: 2015-07-23, 19:49
Witam,mam pytanie czy ten zielony przewód,ma być podłączony jednocześnie do wstecznego i czujnika otwarcia drzwi który załącza oświetlenie wnętrza?,
lusterko mam z captivy z wtyczką wyjsciową z 3 kablami.
A drugie pytanie o ten rozgałęznik z bezpiecznikami gdzie można kupić ew nazwę .
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-07-24, 11:21
kjas napisał/a:
Witam,mam pytanie czy ten zielony przewód,ma być podłączony jednocześnie do wstecznego i czujnika otwarcia drzwi który załącza oświetlenie wnętrza?
Hej, tak jeśli chcesz aby lusterko się rozjaśniało zarówno przy otwarciu drzwi jak i wrzuceniu wstecznego to musisz go rozdzielić.
W lusterkach ze starszych opli (Vectra, Signum, AstraIII) były 4 przewody,
czyli oddzielny dla podłączenia pod sygnał wstecznych, osobny pod otwarte drzwi.
Obecnie GM pozostawiło jeden - pod sygnał wsteczny, więc robisz tak:
-rozdwajasz zielony przewód
-każde rozdzielenie puszczasz przez osobną diodę prostowniczą
(chodzi o to aby przy wrzuceniu wstecznego nie zapaliła się lampka w kabinie i vice versa)
-dalej ciągniesz jeden kabelek do sygnału ze wstecznego a drugi nie do czujnika otwarcia drzwi lecz zasilania lampki kabiny.
W ten sposób każde (zarówno manualne i automatyczne) włączenie lampki oświetlenia kabiny będzie powodowało rozjaśnienie lusterka wstecznego.
Jest to de facto poszerzenie funkcji z dawnych opli gdzie mowa była tylko o rozjaśnieniu przy otwartych drzwiach,
jednak jeśli w czasie jazdy nocą pasażer załączył manualnie oświetlenie kabiny to lusterko się zaciemniało i kierowca nie widział w nim co się z tyłu "wyczynia".
Ja mam pociągnięte oświetlenie kabiny również pod przednią lampkę,
więc jak je załączę manualnie to zaświeci się także lampka tylna a lusterko natychmiast się rozjaśni pozwalając na obserwacje bez odwracania głowy od kierunku jazdy.
Natomiast lampki do czytania, zarówno przednie jak i tylne nie powodują permanentnego rozjaśnienia lusterka,
więc po włączeniu któreś z nich lusterko zaciemnia się normalnie.
Dzięki temu można jeździć nocą z pasażerem czytającym np. mapę czy gazetę i nie być oślepianym przez światła aut jadących za nami
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach