K&N - Sportowy filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-02, 22:48
|
|
|
Na marginesie od wczoraj używam filtra powietrza K&N. Sprawia wrażenie lepiej reagować na pedał gazu, odczuwalne podczas ruszania. Dokładną zmianę oceni zaplanowany na następny piątek pomiar na hamowni. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-11-13, 15:20
|
|
|
Karlos napisał/a: | Na marginesie od wczoraj używam filtra powietrza K&N. Sprawia wrażenie lepiej reagować na pedał gazu, odczuwalne podczas ruszania. Dokładną zmianę oceni zaplanowany na następny piątek pomiar na hamowni. |
Karlos gdzie jedziesz na hamownię i ile chcą za pomiar? Jak będziesz miał wykres to wrzuć tutaj . |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
Krzysiek_81
Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 436 Skąd: Legionowo
Poziom: 19
|
Wysłany: 2013-11-13, 15:41
|
|
|
Podpisuję się pod prośbą, zadowolonych użytkowników 2.0VCDi nie brakuje, a z modyfikacji 1.8 to tylko podtlenek LPG . Sam żałuję, że w mojej budzie nie siedzi jakaś mocniejsza benzyna, np. jak w Chervolecie SSR |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-11-13, 20:06
|
|
|
Karlos zauważyłeś jakąś różnicę w pracy silnika na wolnych obrotach po zamontowaniu filtra K&N?
Karlos napisał/a: | Dokładną zmianę oceni zaplanowany na następny piątek pomiar na hamowni |
Nie chcę rozczarowywać, ale nie wykaże więcej niż 1-2 KM,
bo tyle wykazuje w 1.8 w zależności czy karmiony niemieckim czy czeskim paliwem
Nie zapomnij wpierw zmierzyć osiągów bez K&N, a dopiero później po jego instalacji,
aby mieć konkretne dane do porównania. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-11-13, 20:58
|
|
|
Pewnie żadnych zmian nie uświadczył i tylko wywalił kasę niepotrzebnie |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
Lucas13w
Model Samochodu: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Dołączył: 22 Sty 2013 Posty: 12 Skąd: Rumia
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-11-13, 21:04
|
|
|
Od roku używam w moim aucie, silnik praktycznie podobny i różnica jak dla mnie nie odczuwalna. Może delikatnie z niskich obrotów lepiej sięzbiera ale to chyba bardziej w głowie siedzi.
Plus taki że co 80 tyś km filtr wymaga czyszczenia specjalnym środkiem, cena ok 50zł.
Dźwięk silnika na wyższych obrotach odrobinę inny |
_________________
|
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-13, 21:10
|
|
|
mario78, pomiar na hamowni ma być grzecznościowy. Przynajmniej zapowiada się bez kosztów. Mam nadzieję, że uda mi się wykonać przynajmniej 3 pomiary, LPG, Pb k&n i Pb filtr fabryczny Mann. Wykresami się podzielę.
C77, nie widzę różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. I nie rozczaruje się, jeżeli hamownia wykaże przyrost na sugerowanym przez Ciebie poziomie. Subiektywnie łatwiej jest ruszyć autem. Wykres na jednym z zagranicznych forów prezentuje +9Nm w dolnym zakresie i +5 KM. Może to prawda, może uległem temu wykresowi.
Na pewno przed badaniem będę musiał na benzynie w trasę ruszyć, co by odmulić autko. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-13, 21:19
|
|
|
XaRaDaS napisał/a: | Pewnie żadnych zmian nie uświadczył i tylko wywalił kasę niepotrzebnie |
Zmiany potwierdzi badanie na hamowni. Teraz możemy sobie gdybać.
A wydatek 140 zł + koszt biletów lotniczych do CA i z powrotem. Może faktycznie, to niepotrzebne wywalenie kasy. Ale, jak się specjalnie po filtr leci... |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:00
|
|
|
Karlos napisał/a: | XaRaDaS napisał/a: | Pewnie żadnych zmian nie uświadczył i tylko wywalił kasę niepotrzebnie |
Zmiany potwierdzi badanie na hamowni. Teraz możemy sobie gdybać.
A wydatek 140 zł + koszt biletów lotniczych do CA i z powrotem. Może faktycznie, to niepotrzebne wywalenie kasy. Ale, jak się specjalnie po filtr leci... |
Nie powiem, ale też się kiedyś zastanawiałem nad "lepszym" filtrem i jednak odpuściłem, cena kompletnie nie adekwatna do przyrostu mocy, a zastanawiałem się nad stożkowym czyli dodatkowo droższym i z przeróbkami |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:22
|
|
|
Gdyby nie możliwość zakupu za oceanem, też bym odpuścił. Na aukcjach w Polsce cenią się po 220zł. Z drugiej strony, ile wydałbym na zwykłe filtry przez następne 10 lat? A tu zakładam, że nawet co 50 tys. km. (producent zaleca przy eksploatacji w trasie co 80 tys. km.) czyszczenie, czyli jeszcze koszt 53 zł zestawu oliwki i płynu do mycia. I co ważne dla mnie, nie ma potrzeby przerabiania czegokolwiek.
Ja nikogo nie namawiam do kupna. Moderator zmodyfikował mój post z innego tematu tworząc nowy i wygląda jak promocja produktu. A faktycznie chciałem podzielić się z Wami doświadczeniem, a temat filtrów bawełnianych jest intrygujący. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-11-13, 22:37
|
|
|
XaRaDaS, przestań się zastanawiać nad stożkowym bo to jeszcze mniej daje a kosztuje wiecej,
jeśli już to tylko wkład K&N w fabryczne miejsce filtra powietrza.
Lucas13w napisał/a: | Może delikatnie z niskich obrotów lepiej się zbiera ale to chyba bardziej w głowie siedzi. |
Karlos napisał/a: | Subiektywnie łatwiej jest ruszyć autem |
O to, to, to! Właśnie to chyba tylko da się odczuć jeśli już
Karlos napisał/a: | Wykres na jednym z zagranicznych forów prezentuje +9Nm w dolnym zakresie i +5 KM. Może to prawda, może uległem temu wykresowi. |
A to na pewno dotyczyło Cruze 1.8?
Nie chciałem o tym pisać, żeby nikogo nie zrażac przed testami praktycznymi,
ale pamiętam że dawno temu trafiłem na wypowiedzi nt. K&N w Cruze przedstawiane na ukraińskim i rosyjskim forum gdzie wyniki były dość zaskakujące.
Tzn. nieoczekiwanie okazało, się że nieznacznie lepsze parametry uzyskiwane były przy filtrach fabrycznych, a gorsze po zmianie na K&N
Karlos napisał/a: | Ja nikogo nie namawiam do kupna. Moderator zmodyfikował mój post z innego tematu tworząc nowy i wygląda jak promocja produktu. A faktycznie chciałem podzielić się z Wami doświadczeniem, a temat filtrów bawełnianych jest intrygujący. |
Tak, zgadza się.
Na naszym forum jeszcze takiego tematu nie było, więc sam się cieszę,
że w końcu powstał i można podyskutować o tym w gronie Polaków |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-14, 09:14
|
|
|
http://www.knfilters.com/news/news.aspx?id=3983 - Cruze 1.8 + filtr stożkowy K&N. Możliwe, że przyrost mocy i momentu, o którym pisałem wcześniej zaczerpnięty był właśnie z tego materiału.
C77 napisał/a: |
Nie chciałem o tym pisać, żeby nikogo nie zrażac przed testami praktycznymi,
ale pamiętam że dawno temu trafiłem na wypowiedzi nt. K&N w Cruze przedstawiane na ukraińskim i rosyjskim forum gdzie wyniki były dość zaskakujące.
Tzn. nieoczekiwanie okazało, się że nieznacznie lepsze parametry uzyskiwane były przy filtrach fabrycznych, a gorsze po zmianie na K&N
|
Podaj źródło. Jeżeli moje pomiary potwierdzą pogorszenie osiągów auta, nota dyplomatyczna zostanie wysłana do prezesów K&N. Przynajmniej, aby zwrócili części kosztów np. za bilety lotnicze
Przyznaj, że gorszy wynik byłby wielką plamą na koszuli K&N. W końcu w branży wyścigowej filtry te są powszechnie stosowane.
Z drugiej strony kto z nas jest w stanie użytkując auto zauważyć różnice pomiędzy 176Nm, a 180Nm bądź 141KM, a 143KM? A zadowolenie w użytkowania czegoś nie fabrycznego z korzeniami sportowymi - bezcenne .
Nawiasem - grono moich znajomych posiadających quady używa filtrów bawełnianych zamiast papierówek z powodu większej odporności na wilgoć. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-11-14, 09:28
|
|
|
Też przeglądałem informację na temat filtrów stożkowych i wkładek (bawełnianych). O ile filtry stożkowe ciężko jest prawidłowo dobrać i zamontować w samochodzie bez użycia hamowni - żeby zyskać moc, a nie stracić to wkładki są łatwiejsze do opanowania.
Jednak przyrosty mocy podawane w necie są różne i rzeczywiście czasami ujemne. Najprawdopodobniej może chodzić o to, że ilość powietrza dopływającego do silnika jest inna niż sterownik silnika może przewidzieć. Zapewne w tym wypadku można zwiększyć moc poprzez "doregulowanie" sterownika silnika pod nowe warunki pracy.
Kolega kupił niedawno wkładkę k&n do dizla (mercedes). Powiedział, że nie zauważył żadnych zmian w dynamice auta, ale (jego zdaniem) silnik mniej kopci, poprzez większą ilość powietrza którą sinik otrzymuje. Ile w tym prawdy - nie wiem |
|
|
|
|
XaRaDaS
Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 898 Skąd: WX
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-11-14, 10:15
|
|
|
C77 napisał/a: | XaRaDaS, przestań się zastanawiać nad stożkowym bo to jeszcze mniej daje a kosztuje wiecej,
jeśli już to tylko wkład K&N w fabryczne miejsce filtra powietrza. |
Pisałem, że się zastanawiałem i to akurat było nie do laczka, ale do lanosa Także zastanawiałem się nad K&N zwykłym wkładem, ale jak porównałem ceny to odpuściłem w granicach 150 zł. K&N a 20 zł. zwykłe |
_________________ Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem... |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-22, 21:56
|
|
|
Jestem po zabawie na hamowni. Przyznam, że emocjonowałem się, jakbym miał 20 lat. Oczywiście emocje pozytywne, w końcu każdy z nas miał w życiu okres, kiedy chciał być mechanikiem .
Udało mi się wykonać 3 pomiary, na filtrze bawełnianym benzyna vs LPG oraz benzyna na filtrze papierowym (fabrycznym). Hamownia marki MAHA, z granicą tolerancji błędu +/-2%. Opony zimowe, ciśnienie 2,8 Pa (na czas pomiaru), większa obliczeniowa strata mocy, zamiast większa moc na kołach. Sumarycznie jednak nie powinno odbiegać od pomiarów na oponach letnich.
Z chęcią zapoznam się z pomiarami kolegów ze wschodu, o których C77 pisał.
Tylko jak tu wrzucić wykresy? Może mario78 wrzucisz? Ja Ci je podeślę na skrzynkę mailową. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
|