Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
CRUZE 1.8 LPG
Autor Wiadomość
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-27, 10:47   

Karlos napisał/a:
Na marginesie, decyzja w kwestii filtra podjęta?


Jeszcze nie, ale może nie myślałem o ty za bardzo.
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-30, 19:57   

Byłem dziś u człowieka, który od 7 lat zajmuje się montażem instalacji LPG oraz ich regulacją.
Laptop został wpięty, pojechaliśmy w trasę. Finał - zmniejszenie dawki LPG o 7%, (kolega z Niemiec, który na co dzień LPG zajmuje się za granicą przepowiedział to - sugerował, że to taki Polski zwyczaj przedobrzania) oraz włączenie funkcji VSR (dotrysk paliwa).
Stwierdził też, że on użyłby innego reduktora BRC GENIUS MB 1500, a nie 1200.
Będę dysponował "mapą" do mego auta, więc jeżeli ktoś chciałby, to piszcie.
Po regulacji różnicy w mocy nie odczuwam, z resztą wcześniej jej nie brakowało, jedynie przy prędkościach autostradowych (powyżej 185 km/h), ale tego w najbliższym czasie nie sprawdzę. Natomiast sprawdzę, czy obniżenie dawki LPG o 7% przełoży się na spalanie.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-11-30, 22:26   

Karlos napisał/a:
Finał - zmniejszenie dawki LPG o 7%,

Nie bardzo rozumiem jakiej dawki? Dawkę ustala ECU NoPB silnika bazując na wskazaniach sondy lambda a sterownik LPG stosuje jedynie mnożnik tej dawki. Oczywiście jeżeli mnożnik jest źle ustawiony to będzie powodowało zmianę adaptacji czasów wtrysków co niekorzystnie będzie dla sytuacji przechodzenia z jednego paliwa na drugie. Ale tylko wtedy i w krótkich okresach po przełączeniu. Dlatego ważne jest takie dostrojenie mnożników aby wyprowadzona wcześniej LPG nie zmieniało adaptacji NoPB.

Karlos napisał/a:
włączenie funkcji VSR (dotrysk paliwa).

Koledzy z czakramu zapewniali mnie że do tych silników nie stosuje się VSR. Więc skąd to ustawienie się tam wzięło? Ty masz S24.11 ? czy P&D ?
_________________
Pozdrawiam
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-12-01, 10:55   

W kwestii dawki LPG - podczas jazdy na laptopie "rysowała się mapa" działania na PB95, później na LPG. Po nałożeniu na siebie obrazów okazało się, że LPG jest za wysoko. Padło określenie - zbyt duża dawka gazu. Dokonano korekty o 7% - dokładniejszego nałożenia na siebie obu wykresów (w zasadzie kropek). Tematów o zbyt dużej dawce gazu jest kilka na forach dedykowanych LPG.
W temacie VSR, człowiek dokonujący regulacji stwierdził, że jest ona wyłączona i warto ją włączyć, to tak też uczyniliśmy. Landi Renzo w Skodzie również stosuje takie rozwiązanie. Honda natomiast wymaga lubryfikacji. Powszechnie wiadomym jest, że przy zasilaniu gazem LPG następuje szybsze wypalanie zaworów. Dotrysk ma na celu schłodzenie. W moim przypadku, dotrysk (do 17%) uruchamia się po przekroczeniu 4 tys. obrotów, przy ciśnieniu większym aniżeli 700 ba. Jeżeli spokojnie przyśpieszałem powyżej 4 tys. km, funkcja nie uruchamiała się. Oczywiście dotrysk benzyny wiąże się ze zmniejszeniem ilości gazu w danym czasie. Mam S24.11.
wszim, jeżeli masz potwierdzone informacje np. mail z firmy Czakram, że nie należy tego stosować w naszych silnikach (gdyby był jeszcze podany powód), podeślij proszę.
Ze swojej strony staram się sumiennie dzielić z Wami moim doświadczeniem i przygodami z marką Chevy i instalacją BRC. Liczę na wymianę informacji.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-01, 22:33   

"Dawka" jest niezbyt precyzyjnym określeniem ale mniejsza o to, nie ma co dyskutować o terminologii i dzielić włosa na czworo. Dokładnie chodzi o jak najbliższe nałożenie wykresów z NoPB i LPG i z twojego opisu widać, że gazmen wiedział co robi.

VSR stosuje się do silników ze słabymi gniazdami zaworowymi które nie wytrzymują wyższej termiki spalania LPG. Chevrolet w silnikach 1,8 po to właśnie wprowadził opcję instalacji wzmocnionych materiałowo elementów przystosowanych pod LPG aby nie trzeba było robić żadnych dziwnych ceregieli. Elementy mają wytrzymać spalanie LPG i GM daje na to gwarancję. A konstrukcyjnie nie są to żadne cuda. Po prostu lepsze droższe materiały zastosowane.
VSR można też chyba stosować gdy komuś przeszkadza osłabienie mocy na LPG w górnych rejestrach obrotów. To już specyfika właściwości spalania LPG, dłużej się spala wyższa LO to i moment obrotowy traci. Więc jak ktoś lubi butowanie i nie przeszkadza mu, że przy wysokich obrotach jedzie bardziej na benzynie niż LPG to można i tak.
Żeby na fabrycznym silniku uzyskać wyniki lepsze na LPG to trzeba by mu zmienić mapę wyprzedzenia zapłonu a konkretnie ją przyspieszyć np wariatorem. I wtedy mamy wynik że na LPG jest tak dobrze jak na NoPB lub nawet lepiej. Żeby poprawić sprawność pracy na LPG trzeba wyprzedzić zapłon bardziej niż na NoPB.
Co do informacji z Czakram mam tylko prywatną korespondencję z kolegą. Jak kupowałem auto to właśnie dopytywałem o sprawy VSR bo a akurat dotrysku nie chciałem. Zapewniał że do silników 1,8 (A18XER 2H0) chevroleta w opcji zamówienia pod LPG dotrysku benzyny nie stosuje się, bo nie ma takiej potrzeby. Generalnie ona nic nie zaszkodzi, no ale po to się kupuje instalację LPG aby paliło tanie LPG.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-12-03, 09:22   

wszim napisał/a:
"Dawka" jest niezbyt precyzyjnym określeniem ale mniejsza o to, nie ma co dyskutować o terminologii i dzielić włosa na czworo. Dokładnie chodzi o jak najbliższe nałożenie wykresów z NoPB i LPG i z twojego opisu widać, że gazmen wiedział co robi.

Staram się pisać zrozumiale dla wszystkich forumowiczów ;)
wszim napisał/a:
VSR stosuje się do silników ze słabymi gniazdami zaworowymi które nie wytrzymują wyższej termiki spalania LPG.

Gniazda zaworowe są zgodne ze specyfikacją. Producenci nie wrzucają "słabych" gniazd. To, że gniazda nie wytrzymują jest wynikiem pracy instalacji LPG. VSR stosuje się wg uznania klienta bądź instalatora, jeżeli instalacja LPG posiada taką funkcję.
wszim napisał/a:
Chevrolet w silnikach 1,8 po to właśnie wprowadził opcję instalacji wzmocnionych materiałowo elementów przystosowanych pod LPG aby nie trzeba było robić żadnych dziwnych ceregieli. Elementy mają wytrzymać spalanie LPG i GM daje na to gwarancję. A konstrukcyjnie nie są to żadne cuda. Po prostu lepsze droższe materiały zastosowane.

Mniemanologia stosowana. Od kiedy VSR jest „dziwną ceregielą”? Ma swoich zwolenników i przeciwników. Są też tacy, którzy nigdy nie założyliby instalacji LPG w swoich autach. Jaką masz gwarancję GM na gniazda zaworowe? Ile lat na te „droższe materiały”?
wszim napisał/a:
VSR można też chyba stosować gdy komuś przeszkadza osłabienie mocy na LPG w górnych rejestrach obrotów. To już specyfika właściwości spalania LPG, dłużej się spala wyższa LO to i moment obrotowy traci. Więc jak ktoś lubi butowanie i nie przeszkadza mu, że przy wysokich obrotach jedzie bardziej na benzynie niż LPG to można i tak.
Żeby na fabrycznym silniku uzyskać wyniki lepsze na LPG to trzeba by mu zmienić mapę wyprzedzenia zapłonu a konkretnie ją przyspieszyć np wariatorem. I wtedy mamy wynik że na LPG jest tak dobrze jak na NoPB lub nawet lepiej. Żeby poprawić sprawność pracy na LPG trzeba wyprzedzić zapłon bardziej niż na NoPB.

Pisałem o dokonaniu poprawnej regulacji instalacji gazowej, której ASO nie dokonuje. Nikt nie pisał o poprawianiu fabryki.
wszim napisał/a:
Co do informacji z Czakram mam tylko prywatną korespondencję z kolegą. Jak kupowałem auto to właśnie dopytywałem o sprawy VSR bo a akurat dotrysku nie chciałem. Zapewniał że do silników 1,8 (A18XER 2H0) chevroleta w opcji zamówienia pod LPG dotrysku benzyny nie stosuje się, bo nie ma takiej potrzeby.

Co zrobi twój kolega z czakramu, jak za 4 lata będziesz miał problemu z gniazdami?
wszim napisał/a:
Generalnie ona nic nie zaszkodzi, no ale po to się kupuje instalację LPG aby paliło tanie LPG.

Tu się zgadzamy. VSR nie zaszkodzi. Może jednak wydłużyć żywotność gniazd i poprawić osiągi w górnym zakresie. Przy moim ustawieniu dotrysku i moim stylu jazdy narażony jestem na koszty dodatkowe w wysokości do 20 zł rocznie. Nie zbiednieje.
Nie namawiam, ale nie podważam zasadności stosowania.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-03, 11:12   

Cytat:
Gniazda zaworowe są zgodne ze specyfikacją. Producenci nie wrzucają "słabych" gniazd. To, że gniazda nie wytrzymują jest wynikiem pracy instalacji LPG. VSR stosuje się wg uznania klienta bądź instalatora, jeżeli instalacja LPG posiada taką funkcję.

Nie masz racji, niestety wrzucają. Ekonomia rządzi. księgowi w fabrykach mają dużo do gadania. Nie wiem na ile czytasz to forum ale silniki 1,8 naszych chevroletów są produkowane w dwóch wersjach. Wersja tylko do benzyny i wersja pod LPG/CNG. Te pod gaz są z częściami w tzw opcji KL7. Są różnice w częściach (oznaczeniu) dla samochodów mających KL7 i bez tego. W EPC to widać. Są to zawory, popychacze, gniazda. To nie jest ściema te elementy się różnią nie tylko ceną.

Nie wiem jaki masz silnik z KL7 czy bez.

Cytat:
Jaką masz gwarancję GM na gniazda zaworowe? Ile lat na te „droższe materiały”?

Normalnie 3 lata na silnik po założeniu LPG. W opcji silnika bez KL7 takiej gwarancji na silnik nie ma.

Cytat:
Co zrobi twój kolega z czakramu, jak za 4 lata będziesz miał problemu z gniazdami?

To jest naprawdę dobry fachowiec z Czakramu z Tarnowa. Nie mam powodów mu nie ufać bo człowiek ma dużą wiedzę, pracuje tam już wiele lat.

Cytat:
Tu się zgadzamy. VSR nie zaszkodzi. Może jednak wydłużyć żywotność gniazd i poprawić osiągi w górnym zakresie. Przy moim ustawieniu dotrysku i moim stylu jazdy narażony jestem na koszty dodatkowe w wysokości do 20 zł rocznie. Nie zbiednieje.
Nie namawiam, ale nie podważam zasadności stosowania.

Ok. Nie mam nic przeciwko żeby dmuchać na zimne. Sam często tak robię.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-12-03, 13:03   

W salonie nie kupisz auta z silnikiem 1.8 z LPG bez KL7. Taką informację otrzymałem od kolegi z salonu. Jeżeli kupujesz auto z salonową instalacją (jak ja), to masz gwarancję, ale tylko na 3 lata. Możemy sobie gdybać, czy 3 lata lub 100 tys. km to dużo, czy mało dla gniazd zaworowych. Mam zamiar znacznie dłużej (i dalej) użytkować auto, więc żadne obietnice, nawet mego kolegi, nie są gwarancją. Na szczęście wspomniałeś już o dmuchaniu na zimne, więc odbieram to, jako nić porozumienia.

Napisałeś o znajomym z czakramu, czy nie uzyskałbyś informacji, dlaczego do jednostki 1.8 montowany jest parownik BRC GENIUS 1200 MB, a nie model 1500? Z deklaracji wynika, że można go stosować do silników o mocy do 100kw. Chevrolet ma 103kw, więc instalacja gazowa na starcie zaniża parametry silnika, nie mówiąc już o żywotności parownika, który pracuje bez zapasu.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-03, 13:46   

Karlos napisał/a:
W salonie nie kupisz auta z silnikiem 1.8 z LPG bez KL7.

Z ciekawości dopytam w moim ASO, ale wcześniej tak nie było. Rożnica w cenie była koło 6 stówek.

OK. Spytam w temacie reduktora.
_________________
Pozdrawiam
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2013-12-03, 17:25   

wszim napisał/a:
OK. Spytam w temacie reduktora.


Jeśli można to zapytaj również, czy w Cruze 1.8 LPG można zastosować wariator zapłonu.
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2013-12-03, 18:03   

A tu jest link do ciekawej dyskusji fachowców na temat problemu wypalania gniazd zaworowych przy ist. LPG, VSR itp. http://lpg-forum.pl/brc-l...nia-t25681.html
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-03, 21:08   

Karlos napisał/a:
W salonie nie kupisz auta z silnikiem 1.8 z LPG bez KL7.

Informacja z ASO.
W Cruzie RM2014 RP2013 jeśli mamy silnik 1,8 to jest on zawsze z przystosowaniem do LPG, nie występuje bez.
W Orlando RM2014 RP2013 pojawia się jako opcja płatna 600 zł


barus napisał/a:
Jeśli można to zapytaj również, czy w Cruze 1.8 LPG można zastosować wariator zapłonu.

Wg mnie w gwarancyjnym aucie bez utraty gwarancji na pewno nie. Bo to jest ingerencja w czujniki i elektronikę silnika. A potem, kwestia czy odpowiedni wariator byłby do tego silnika. W tym się nie orientuję. To raczej nie jest pytanie do gazmenów a bardziej do chiperów. Ale podpytam.
barus napisał/a:
A tu jest link do ciekawej dyskusji fachowców na temat problemu wypalania gniazd zaworowych przy ist. LPG, VSR itp. http://lpg-forum.pl/brc-l...nia-t25681.html

Znam to i polecam poczytać bo dużo ciekawych informacji.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2013-12-03, 21:14   

Dużo ciekawych informacji i "ciekawych" również, szukałem informacji nt. Energy Gaz Polska i trafiłem też na lpg-forum, a później również na opinie o lpg-forum. Trzeba się trochę wczytać, żeby wyrobić sobie opinię o tym, kto tam pisze z sensem a kto jest tzw. "naganiaczem". Lpg-forum sprawiło, że nadal waham się nad EGP.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-03, 21:20   

Krzysiek_81, Zgadzam się z tobą. Trzeba trochę sobie filtrować . Jak ktoś ma techniczny umysł i podchodzi zdrowrozsądkowo to odfiltruje sprawy ważne od bzdur.
_________________
Pozdrawiam
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2013-12-06, 23:15   

Karlos napisał/a:

Napisałeś o znajomym z czakramu, czy nie uzyskałbyś informacji, dlaczego do jednostki 1.8 montowany jest parownik BRC GENIUS 1200 MB, a nie model 1500? Z deklaracji wynika, że można go stosować do silników o mocy do 100kw. Chevrolet ma 103kw, więc instalacja gazowa na starcie zaniża parametry silnika, nie mówiąc już o żywotności parownika, który pracuje bez zapasu.

Mam takie info że genius 1200 daje radę do tego silnika, testowali na hamowni.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: