LPG czy warto |
Autor |
Wiadomość |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-11-18, 12:27 LPG czy warto
|
|
|
Rozważania czy warto mieć LPG
Główne pytanie: Ile kkm będziesz robił rocznie, i jakie będą to trasy?
Jeśli codziennie kilkadziesiąt km jednym ciągiem, to diesel.
Jeśli krótkie trasy po mieście i czasami dłuższy wyjazd to benzyna + LPG.
Jak tylko kilka tyś w rok to benzyna bez LPG (instalacja, nie zwróci się).
W DIESLU często słyszy się o problemach z przednim zawieszeniem (zbyt słabe na tą wagę silnika) i problemy z częściami (tak jak kolega wyżej napisał). |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
bacakatowice
Model Samochodu: brak
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-11-18, 13:18
|
|
|
to przekonaliście mnie do Lacetti PB + LPG . Założę gaz samemu, ponieważ zawsze to lepiej (gwarancja itp) a powiedzcie mi ile musiałbym liczyć na instalację LPG ? bo to już chyba sekwencja musi być czyż nie ? Wolę mieć LPG na pokładzie, zawsze to tańsza jazda. Będę robił około 10-11 tyś km |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-11-18, 13:49
|
|
|
no to nie wiem czy LPG ci się opłaca,nie wiem ile pali dokładnie laceti w benzynie,ja robię rocznie 10-12 tyś moim aveo 1.4 i nie mam LPG bo się mi nie opłaca za bardzo,
Lecz oczywiście decyzja zależy do ciebie,co do LPG to chłopaki śmigają w chevroletach na
BRC Sequent 24,ale niech się wypowiedzą sami na ten temat |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
bacakatowice
Model Samochodu: brak
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-11-18, 13:57
|
|
|
ryjek, ja traktuje LPG jako inwestycję w przyszłość z tego co czytałem to na PB Lacetti 1.6 troszkę pali , zawsze to taniej na LPG ( mój ociec w Rezzo 1.6, musi liczyć około 10 L po mieście i 8 trasa, oczywiście benzyny) |
Ostatnio zmieniony przez bacakatowice 2012-11-18, 13:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-11-18, 13:57
|
|
|
bacakatowice napisał/a: | powiedzcie mi ile musiałbym liczyć na instalację LPG ? |
Na przykład BRC Sequent 24 (sekwencja) około 2600zł.
Co do opłacalności montażu względem przebiegu polecam sobie przeliczyć samemu > KLIK zresztą podobne zagadnienia były poruszane już w tym KLIK dziale tak więc proszę sobie po szukać.
Dodam że bardzo dużo osób montuje instalację LPG na raty gdzie potem różnica w cenie tankowania ją spłaca |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-11-18, 14:20
|
|
|
bacakatowice napisał/a: | ryjek, ja traktuje LPG jako inwestycję w przyszłość |
Tak jak my, efekt - od ponad miesiąca na pokładzie LPG
bacakatowice napisał/a: | z tego co czytałem to na PB Lacetti 1.6 troszkę pali , zawsze to taniej na LPG ( mój ociec w Rezzo 1.6, musi liczyć około 10 L po mieście i 8 trasa, oczywiście benzyny) |
1.6 podobno pali tyle co 1.4, a ostatnio obliczałem ile wychodzi w 1.4 i wyszło tak ~10,50 litra LPG (i wiadomo trochę benzyny na rozpałkę), z tego 10%miasto, 50%trasa i 40% drogi lokalne (trochę wyprzedania i prędkości takie na które pozwalały warunki ). |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-11-18, 17:43
|
|
|
W tym roku instalowałem BRC - cena 2700 w tym korek pod klapką wlewu paliwa.
Spalanie średnie w lacetti 1,6 kombi wychodzi 10,5 lpg |
|
|
|
|
skull
murgrabia
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 192 Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
|
Wysłany: 2012-11-18, 21:07
|
|
|
ja też mam lpg BRCi kombi 1.6 od nowości - u mnie średnia z całego okresu jazdy na gazie (półtora roku 25 tys. km) to dokładanie na dziś 9,99 l/100 km, do tego niestety dochodzi 1,4l/100 benzyny - prowadzę skrupulatne wyliczenia w excelu.
I tu uwaga, bo tą benzynę się pomija przy wyliczeniach a jest istotna zwłaszcza w okresie zimowym - ta instalacja przełącza się na gaz po odpowiedniej temp. (a nawet czasie).
Jak mają to być dojazdy do roboty do ok. 4 km to ten lpg się nie opłaca - bo w zimę nawet się nie przełączy na gaz.
Ja instalowałem brc w serwisie chevroleta, aby nie tracic gwarancji. i kosztowała mnie 4 tys., wg wyliczeń (spalanie dodatkowe opłaty i przeglądy) jeszcze mi się nie zwróciła (zostało 100 zł), a idzie zima... |
_________________ a kuku |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-11-18, 21:25
|
|
|
Właśnie ze względu na cenę montażu w ASO i ewentualne potrzeby dojazdu do niego w celu jakichś regulacji zrezygnował z montażu u Chevroleta,
Pojeździłem trochę i zamontowałem poza ASO w moim mieście....
A co do spalania benzyny mnie na razie wychodzi mniej niż 1l/100km noPB - też prowadzę buchalterię w excelu |
|
|
|
|
skull
murgrabia
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 192 Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
|
Wysłany: 2012-11-19, 08:21
|
|
|
esjot napisał/a: | A co do spalania benzyny mnie na razie wychodzi mniej niż 1l/100km noPB - też prowadzę buchalterię w excelu |
Bo to spalanie jest zależne od częstości i długości dziennych przejazdów. Jak ktoś robi setki dziennie, to tę benzynę w ogóle może nie liczyć. Ale tu kolega zadeklarował przebiegi 10-11 tys. , co jest trochę mniej niż u mnie (ok. 15 tys.) więc może się tym zaskoczyć, oczywiście dotyczy to wszystkich instalacji sekwencyjnych nowego typu. (no dobrze też jak ktoś ma garaż) |
_________________ a kuku |
|
|
|
|
bacakatowice
Model Samochodu: brak
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 7 Skąd: katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-11-19, 09:33
|
|
|
czyli jeżdżąc krótkie odcinki to po prostu będzie więcej benzyny spalać, bo nie przełączy się na LPG ? |
|
|
|
|
skull
murgrabia
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 192 Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
|
Wysłany: 2012-11-19, 10:09
|
|
|
upraszczając to tak, ale to zależy od rozgrzania silnika
najgorzej jest po nocy rano - wtedy przełączenie na gaz jest najdłuższe.
Ale każde kolejne włączanie jest krótsze - czyli jakbyś jechał co jakiś czas (pół godz, godzina), a to też zależy od pory roku, w lato wiadomo silnik jest ciepły prawie cały czas i się tak szybko nie schładza jak w zimie - to spalanie pb staje się pomijalne.
Ale jak ma być to tylko dojazd do pracy i z powrotem to kalkuluj.
Ja mam 3,5 km do roboty i nie jeżdżę na gazie (mam inny samochód - diesela), bo rano gaz mi się włącza w lato po kilometrze,... w zimę nawet nie zdąży wcale, po robocie (8h) jest tylko nieco lepiej.
ale moja żona ma 10 km do roboty i jeździ właśnie na gazie, z tym że w najgorsze mrozy (ponad -20) też jej się włącza bardzo późno.
Wniosek, na same (krótkie) dojazdy do roboty instalowanie gazu się nie opłaca (albo będzie się zwracał latami).
średnia jak pisałem to 1,4 l/100, ale to ŚREDNIA, jakbym brał samą zimę to byłyby to ok 3l/100. A w lato nadrabiam większymi przejazdami. |
_________________ a kuku |
|
|
|
|
zsakul
Model Samochodu: Lacetti Combi 1,6
Wiek: 41 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: Dębno
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-10-26, 10:20 LPG czy warto
|
|
|
witam robie swoim Lacetti okolo 12 tyś na rok po mieście pali mi w mieście aż z niedowiezaniem ale 13 l bP95 czxy warto zakladac LPG ?? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-10-26, 11:03
|
|
|
robię 15kkm rocznie i prowadzę dzienniczek w excelu.
Połowa miasto, połowa trasy
efekt- Zwrot wszystkich kosztów instalacji po około 13 miesiącach. Do obliczeń wziąłem wszystko, włącznie ze spalaniem benzyny na zimnym silniku i porównywałem do mojej eksploatacji na benzynie (przed montażu LPG)
Wszystko zależy jak długo chcesz mieć samochód. Ja będę trzymał długo (jak zawsze) więc u mnie się to opłaca. Jeśli samochód sprzedasz po 2, 3 latach to raczej nie warto |
|
|
|
|
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-10-29, 19:57
|
|
|
Według moich obliczeń na 100km oszczędzam minimum 15zł, wiec instalacja zwróci mi się (mimo droższych przeglądów i częszczej wymiany świec i przewodów) po ok 14-15 tyś. Samochodem zamierzam troche pojeździć więc uważam że warto, nawet jeśli pojeździsz tylko ze 3 lata robiąc ok 12 tyś rocznie i tak wyjdziesz na plus. |
|
|
|
|
|