Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana manszety na przegubie homokinetycznym
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-10-05, 19:12   Zmiana manszety na przegubie homokinetycznym

Wymiana manszety na przegubie homokinetycznym.
Lewa strona miala popekana pod opaska gume.Wyciek smaru prawie zaden,ale strach ma wielkie oczy i koszty w drodze moga byc bardzo wysokie.
Najpierw zakupilem ekstra narzedzia
1-specjalne obcegi do sciagania tasmy dla zacisniecia opaski na przegubie.One nie utna ale powoduja sciagniecie .
2-rozpieracz do manszet specjalnych uniwersalnych (pneumatyczny)
3- klucz sztorcowy 32mm.
Nastepujace czesci;
1- jedna sztuke manszety uniwersalnej nadajacej sie do rozpieracza.Wopakowaniu dolaczona jest mutra na os napedowa i smar do przegubu oraz dwoie tasmy z stali nierdzewnej do przegubu.
Oraz dwa litry wody mineralnej aby nie pasc w czasie pracy.
Najpierw luzuje nakretke na osi napedowej. Klucz 32mm.Ramie klucza 750mm.Oddkreca sie lekko z takim przelozeniem.
Nastepnie lewaruje auto i podnosze i stawiam na kobylce .Zdejmuje kolo,zdejmuje siodlo hamulcowe,odczepiam przewody elekryczne od ABS-u podwieszam z boku na tasmie plastikowej .
Odkrecamm nakretke klucz sztorcowy 19mm i na tym duzym przelozeniu odrazu sie ruszylo i dalo odkrecic.Zakladam sciagacz do koncowek drozkow kierowczych napinam lekkie uderzenie z boku w siagac i zeskakuje koncowk.Tez ja na bok.Nastepnie sciagam dwie nakreki ktore mocuja noge Mc Phersona klucz sztorc 17mm tez tym duzym przelozeniem i dala sie ale zakrecone bylo okrutnie.Wybijam sruby i wysowam oge z uchwytu w nawie..Zdejmuje nakretke i podkladke z osi napedowej ochylam calesc w bok i do siebie,lekko daje sie wysunac os z wieloklinu z nawy.
Podkladam pod samochod plastik i nastepnie nozem rozcinam manszete.Wykonana jest z straszne sztywnego plastiku cholernie mocnego.Napocilem sie zamnim rozerznolem.Nasteoppniezdjete stare tasmy i przygotowanie rozpieracza do pracy.Cisnienie robocze 6 bar.Nakladam na rozpieracz nowa manszete wlaczam powietrze i sie rozdziawia mala srednica do powyzej 100mm,wkladam na przegub.Jednoczesnie uwazam aby os wchodzila w srodek rozbpieracza w specjalny otwor.Nassuwam calosc na przegub i zmiejszam srednice rozpieracza.Zsuwam manszete z rozpieracza i wyciagam.Guma siedzi na swoim miejscu.Zakladam tasmena mala srednice i naciagam ile sie da nastepnie zaczekuje na zatrzasku wtej pozycji i dokonuje tym speclnym ym obcegami nasuniecie tasmy prawie do zloczenia.Naciagniecie jest super ani za duze ani zamale.Nastepnie kituje smar nowy do manszety i nacziagam wieksza srednice,tasma sciagniecie izacisniecie.Siedzi jak talala..Montaz odwrotny.Najpierw w dziure do nawy,nastepnie koncowka ukladu kierowniczego.Noga Mc Pherson i siodlo hamulcowe i kabelek od ABS-u.
Po skonczonym zlozeniu wszystkiego na swoje miejsce,nastepuje dociagniecie wszystkich srub i nakretek amortyzator,uklad kierowniczy i centralna mutra do osi napedowej 300Nm.Nastepnie zablokowanie mutry wcisnieciem obrzeza mutry do wpustu na osi. Sprzatanie i po wszystkim.
Te manszety uniwersalne mialem w Camrze lekko przechodza do 200kkm.
Srednica max manszety do EPICI wynosi 100mm.Produkuje firma angielska kazdy wymiar.Polecam.
Teraz juz strach nie bedzie mial wielkich oczu. Prawa strona byla zmieniana kiedys przez kogos
Obecny przebieg to jest 114kkm.Czas i kilometry leca.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-10-18, 15:22   

Od wymiany uplynelo 13 dni.Przejechalem okolo 300km.Zauwazylem ze przy bocznym wietrze samochod zostaje spychany okolo 10cm i musze korygowac kierownica ,po prostu jest jak nie nalezy tego dawniej nie bylo.Dzisiaj zdecydowalem sie pojechac na zbierznosc czyli cala geometrie kol.Faktycznie wystarczylo tylko rozpiecie ukladu kierowniczego odsuniecie MC Phersona i poprzez wyjecie dwoch srub,mimo ze tam niema zdnych regulacji pasowanie bardzo ciasne.Zbierznosc okazal sie nien najgorsza ale jescze na zielonym, natomiast Camber pochylenie bylo na czewonym jak z tylu tak i z przodu.Wahacz tylny jest na mimosrodzie,korekcja szybka i latwa, tak wedlug tabeli.
Przod zostal ustawiony na zero i Camber na swoje miejsce.Kosztowalo duzo liczac na Euro okolo 130€.Po wyjezdzie odrazu zaczely poprawnie pracowac systemy trzymajace tor prosty samochodu. Odczuwa sie to trwardnieciem kierownicy im szybcie tym ciezej chodzi ale woz trzyma sie toru jazdy szalenczo prosto bez wzgledu na predklosc i boczny wiatr.Leci jak oszczep albo bardzie obrazowo to spit to jest taki zelazny lom rzucony w burze.To jest bardzo wazne przy wyprzedzaniu na sliskim przy wiekszej predkosci nie zarzucisz autem.
Opon ni edarl tylko zaczelo robic wrazenie ze bedzie troszke jedna strona wyjkedzona za jakis czas.Za pare dni zmiana na zimowki a szkod moje noe Nokiany mausza posluzyc jeszcze pare lat.
Pzdr.Chepicka 215
P.S niestety kazda ingerencja w ukald kieorwniczy i zawieszenie zwiazane z amortyzatorami -treba ustawiac zbieznosc.
Ciekawostka firma ktora to robila (dobra) oponiarska nie miala zadnego rano klienta odrazu wiechalem na lift. PO pierwszym zacznie sie aod 1grudnia obowiazek zimowych.Odkiedy wprowadzono wypadkowosc w zimie spadla o 50%.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-05-06, 21:37   Manszety.

Zakupilem w malym sklepiku zreszta jedyny ktory sprzedawal wysoko elestyczne manszety do wiekszosci marek, nowe manszty siliconowe koloru niebieskiego.Gwarancja na nie jest 10lat,elestycznosc niesamowita drozsze od tych starych okolo 40%.Nie potzrebuje wymieniac ale tak na"Zas" czyli chomikowanie.Ten sam producent z UK: co wykonywal te stare manszety.
Zobaczymy jak sie bedzie to spisywac.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-07-08, 20:03   

Zdecydowalem sie na wymiane na te niebieskie silikonowe.Po ustawieniu geometrio zawieszenia smiga jak ta lalala.Tylko odpiolem drzej kierowniczy i noge amortyzatora niby nic a brakowalo pare stopni.
Po ustawieniu lepiej sie prowadzi i odrazu spadlozuzycie paliwa.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: