Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż tempomatu w T18SED by Griba
Autor Wiadomość
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-01, 20:52   

kjas napisał/a:
Co do vss to czytałem gdzieś przy okazji żę sygnały są takie same ale mogą się różnić ilością .
Sprawdż jeszcze czy na pewno podpiołeś się pod dobry przewód.


Przewód biały i ciemnozielony. 3 od góry i 2 od prawej. Porównałem z Twoim zdjęciem wygląda tak samo. Co mnie zaciekawiło, u Ciebie wygląda, jakbyś kabel odciął i miał go z boku?

Ja przeciąłem, przylutowałem i zalutowałem spowrotem. Też doczytałem o tym, że VSS to czujnik podający impulsy. Czyli pewnie to jakiś czujnik halla. Trzeba będzie wziąć diodę z rezystorem i sprawdzić czy miga. Dodatkowo znalazłem informację, że jeśli ilość impulsów przypadająca na 1km/h jest różna jak to, co oczekuje moduł, to zakres prędkości będzie przesunięty (zresztą wydaje się to logiczne). Natomiast ważne jest to, że moduł powinien działać. Być może cały czas jestem poza zakresem (próbowałem między 60-90km/h).

Widziałem, że ktoś zamontował ten mój tempomat we fiacie ducato (jeśli dobrze teraz kojarzę). Ponieważ ilość impulsów się różniła, inny był zakres prędkości w jakich działał tempomat - w omedze ponoć jest to około 40-250km/h, a u niego ustawiło się na 20-130km/h.
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2014-10-01, 20:58   

Wtyczke mam tak samo teraz byłem sprawdzić.A co do przewodu to może tak wyszło na zdjęciu chciałem dobrze pokazać a ponieważ mam tam już wpięty przewód od ruskiego komputera to jest tam klucha.Załapałem- akurat miałem taki sam przewód i żeby mi się nie myliło podłączyłem go z vss ato co widać to naddatek jakby co.
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
  Wysłany: 2014-10-01, 23:07   Jazz...

GoLL@B,

1) Sprawdź podłączenie kostki modułu jeszcze raz według kolorów a nie liter - tutaj rysunek o który mi chodzi.

2) Sprawdź omomierzem, czy Twój przewód VSS ma przejście do odpowiedniego pinu do wtyczki idącej do VSS przy skrzyni (przewód GW = Green/White).

3) Sprawdź czy na wtyczce tempomatu pin G (przewód YB = Yellow/Black) ma minus, który gdy wciśniesz hamulce zamienia się na plus.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-02, 00:01   Re: Jazz...

griba napisał/a:
GoLL@B,

1) Sprawdź podłączenie kostki modułu jeszcze raz według kolorów a nie liter - tutaj rysunek o który mi chodzi.


Z kolorkami będzie gorzej, kolorki w omegowym chyba się różnią. Przyniosłem wiązkę, którą odciąłem przed zalutowaniem wtyczki, oglądam i widzę, że ja mam w niej 3x żółto-czarny przewód a na Twoim schemacie są tylko 2. Jeśli schemat, który pokazałeś przedstawiał u Ciebie rzeczywisty rozkład kolorów, no to chyba była różnica kolorystyczna między vectrą a omegą (albo to o rocznik chodzi).

griba napisał/a:

2) Sprawdź omomierzem, czy Twój przewód VSS ma przejście do odpowiedniego pinu do wtyczki idącej do VSS przy skrzyni (przewód GW = Green/White).


Spróbuję jutro to sprawdzić, ale czy brak VSS nie objawiałby się jakoś zauważalnie? Czy sygnał z VSS nie jest brany przez zegary?

Zgaduję, że ma to być kontrola przewodu - czy drugi przewód o tym samym oznaczeniu kolorów nie służy czemuś innemu?

griba napisał/a:

3) Sprawdź czy na wtyczce tempomatu pin G (przewód YB = Yellow/Black) ma minus, który gdy wciśniesz hamulce zamienia się na plus.


Tu akurat się zgadzało, 0V zmienia się w 12V.

Akurat kolorkami starałem się tak lutować, by móc potem łatwo rozpoznać. Np. u nas w aucie hamulec to niebieski, no to i niebieskim podłączone. VSS to zielono-biały, jako, że takiego akurat nie dostałem to użyłem zielonego. Do samego podłączenia tempomatu już zielonego nie użyłem więcej.

Dodam jeszcze, że po stacyjce (pociągnąłem z zapalniczki) pojawiają mi się napięcia na pinach A, F, D. Jak wcisnę hamulec to G, a jak wcisnę teraz jedyny przycisk manetki testowej, to 12V pojawia się na styku B. Szukałem jeszcze schematu od omegi, ale jak wspomniałem, dotarłem gdzieś na forum Ducato, gdzie ktoś użył dokładnie mojego modułu i tam ktoś opisał, jak są wyprowadzone połączenia. Wygląda na to, że wszystko pokrywa się z tym od Vectry.
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-04, 23:27   

No i oto jest, działa :)

Świetna rzecz! Dzięki chłopaki za pomoc.

Ostatecznie okazało się, że prawdopodobnie moduł był uwalony lub ten moduł od omegi o numerze: 25141616A nie współgra.

Niestety ciężko mi powiedzieć, która ostatecznie wersja jest prawdziwa. Z jednej strony zastanawiam się, co by się w nim mogło popsuć? Chyba tylko elektronika odpowiedzialna za interpretacje sygnału z VSS? Z drugiej strony wydaje mi się, że oba moduły są identyczne, a różne numery spowodowane są różnymi długościami linki. W tej chwili posiadam zupełnie inny moduł (z Vectry), taki jak griba.

Nie zrobiłem nic, poza tym, że sprawdziłem poprawność połączenia z VSS, przejście w przewodzie było. Zrobiłem zatem prosty tester czujników halla :mrgreen: i wyglądało, że wszystko jest ok, impulsy były wyraźnie widoczne. Po kolejnym sprawdzeniu przejść i poprawności przewodów, skłoniłem się ku wersji, że moduł jest uwalony. Allegro, przejrzenie ofert w pobliżu, szybki telefon do pobliskiego sprzedawcy i zakupiłem 2 moduł, który po bezpośrednim przepięciu bez problemu zadziałał.

Koszt montażu niestety nieco wyższy niż oczekiwany, jakby wszystko to posumować. Jakby jednak popatrzeć na zakup uniwersalnego + jego montaż, w którym i tak nie jest pewne, że nie popełnię żadnego błędu :-P to i tak było by przynajmniej 2x drożej.
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
  Wysłany: 2014-10-05, 23:29   Najs ;)

Good job!
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2014-10-06, 16:08   

To swietnie że działa ja też zakończyłem dzieło zamontowałem manetkę od hundaia po małym przerobieniu
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-06, 20:13   

Pochwal się, jak to wygląda.
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2014-10-07, 19:20   

Zakupiłem najtańszą na allegro http://allegro.pl/przelac...html?source=mlt za19zł.Trzeba go trochę przerobić po otwarciu trzeba wyciągnąć płytke drukowaną ze stykami i wylutować 3 0porniki a w ich miejsce wlutować przewody sterujące i zasilanie do naszego tempomatu a w samej rączce wpasować włacznik( otwiera się od tyłu -zaślepka).Ja wsadziłem najmniejszy jaki mogłem dostać i zalałem go klejem na gorąco z pistoletu .Zamocowałem tak jak podpowiedziałeś przy stacyjce.nie jest to idealne miejsce ale przy pewnym kompromisie można to spasować tak aby był w miarę blisko i nie przeszkadzał za bardzo przy przekręcaniu kluczyka.A tutaj zdjęcia: ; ; ; .
Jedynie co to trochę zmaściłem to wycięcie w obudowie którą trzeba było docinać na oko jeśli nie uda mi się to jakoś fajnie zakończyć to może szarpnę się na nową .I trzeba uważać na zatrzaski bo są twarde jak i cała obudowa i przy entym wyciąganiu mi popękały.
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-07, 21:08   

Nie wiem, co robisz źle, ale ja zdjęć nie widzę, a jak inni?. Wklej linki może, albo jeśli faktycznie zdjęcia są widoczne to podeślij na PW.

Właśnie po kilku dniach używania (a wtedy właściwie nawet nieużywania) też stwierdziłem, że nieco przy kluczyku przeszkadza. Postanowiłem wykorzystać inny kątownik i oddalić bardziej w stronę deski (licznika), ale to czeka na odpowiednią porę.

Wydaje mi się, że wtedy nie powinna przeszkadzać przy kluczyku, a jednocześnie będzie w miarę blisko.
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2014-10-07, 21:49   

Linki http://www.img.pl/vzng ;http://www.img.pl/szng ;http://www.img.pl/rzng ;http://www.img.pl/qzng
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-07, 22:33   

No wydaje mi się, że podobnie jak ja zrobiłeś za blisko :)

Ja będę oddalać, żeby było głębiej. A obudowę i tak już muszę kupić, więc nie ma znaczenia.

Sprawdzam, czy działa pokazywanie obrazków:



Żeby dało się zamieścić obrazek, wykorzystaj opcje BBCode którą masz na stronie, gdzie zamieszczasz obrazki. Kod wygląda tak:(img)http://www.img.pl/vzng.jpg(/img). Zamieniłem nawiasy kwadratowe na zwykłe, żeby nie zamienił mi tego ponownie na obrazek.
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2014-10-08, 06:29   

Ok, paniał ,dzięki.Nie wiem czy jak oddalę manetke będzie dobrze się operować, już teraz jest daleko . łapy mam duże a dostaję ledwo ledwo .
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2014-10-08, 21:44   

Mam pytanie nie związane już bezpośrednio z tematem.Chodzi mi o schemat elektryczny sterowania szyb i oznaczenia drzwi LP-PP i LT-PT rozumuję że jest to opis patrząc od wewnątrz?
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2015-01-13, 00:11   

Hej,

Udało mi się dzisiaj dorwać taśmę pod airbag z chevroleta lacetti TCDI z tempomatem. Oryginalne manetki też już widziałem, choć są rzadkie. Ceny z kosmosu (sprzedający dobrze o tym wiedzą) i koszt tej manetki wychodzi jak patrzyłem drożej od mercedesowych co niektórych :D Ja zaczekam na normalną ofertę, z taśmą tak się właśnie udało, ale samej manetki już nie dostałem.

Jeżeli chodzi o numer części, bo kjas kiedyś o to pytał, to takowy chyba na samej części nie występuje. Jedyne co znalazłem to FN7JEA79F. Ale pod takim hasłem nic na google nie idzie znaleźć.

Z wiadomości dobrych dla przyszłych zainteresowanych. Do zielonej kostki przychodzą 4 kable, czyli wygląda na to, że sterowanie nie jest rezystancyjne, a nawet jeśli jest to przy 4 kablach na taśmie, spokojnie da się to przerobić. Gorzej, jakby były 2, a na ich podstawie różnicy napięć, sterowanie odpowiednimi funkcjami (czyli tak, jak w sterowaniu radiem - 5 przycisków a 2 przewody).

Oczywiście bez samego lutowania się nie obejdzie, kostki są inne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: