Przesunięty przez: C77 2013-06-15, 00:20 |
Usunięcie filtra DPF |
Autor |
Wiadomość |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-02-11, 09:45
|
|
|
Od ostatniego czasu przejechałem 3 tys km i ani razu nie włączyła się kontrolka ani wypalanie.
Z tym jest ok. Na liczniku przejechane już jest 15000. Natomiast ostatnio jadąc autostradą 160 km/h zapaliła sie kontrolka trybu serwisowego. I teraz muszę podjechać i sprawdzić z czym jest ten błąd związany. Ale zajmę sie tym za tydzień lub dwa bo mam jeszcze noge w gipsie. Zona jeździ codziennie i to głównie po mieście + w weekend dalsze wyjazdy i nic sie nie dzieje. Ciekawe czy jest to związane w wycięciem filtra czy z czymś innym. Jak to sprawdzę to napisze na forum |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-02-11, 18:24
|
|
|
Jak się wyjaśni powód trybu serwisowego daj info.
Jest nas kilku zainteresowanych usunięciem tego "eko" elementu, a tobie chcąc niechcąc przypadła rola króliczka doświadczalnego. |
|
|
|
 |
adikoss
Model Samochodu: BMW E46
Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-02-11, 19:49
|
|
|
tomi333 proszę napisz jaki był koszt wycięcia filtra |
|
|
|
 |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-02-11, 20:08
|
|
|
adikoss napisał/a: | tomi333 proszę napisz jaki był koszt wycięcia filtra |
Poczytaj wcześniejsze moje posty w tym temacie. Jakoś od strony 5. Wszystko jest opisane. Generalnie troche było zachodu z tym wycięciem filterka, wiadomo, ktoś musi pierwszy przetrzeć szlak, ale w sumie było warto. Spalanie spadało no i co najważniejsze, nie przybywa już oleju. |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
adikoss
Model Samochodu: BMW E46
Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Katowice
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-02-13, 20:37
|
|
|
jak często się u Was pojawia proces wypalania na 1000 km - cykl mieszany, z przewagą miasta ? |
|
|
|
 |
pedro67

Model Samochodu: cruze LT 150 CV
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 11 Lut 2013 Posty: 29 Skąd: Torino Italy
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-02-13, 23:58
|
|
|
witam wszystkich
także tu we Włoszech, to PDF stwarza wiele problemów ....
niektóre cruzisti wystartować z powodzeniem zarówno flidità zużycie uruchomiony.
Oczywiście, praca została wykonana przez specializatte warsztatów:
http://www.mtracing.eu/home.html |
|
|
|
 |
marcinenergy
Model Samochodu: CRUZE LS+ VCDI 150KM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-02-14, 15:34
|
|
|
adikoss mi się wypala raz na każde 1500 km (co drugie tankowanie do pełna przed wyjazdem w trasę) przy czym trasa 60% miasto 40%. |
_________________ CRUZE LS+ 2.0 VCDI 150KM |
|
|
|
 |
kizior
Model Samochodu: CRUZE 2.0 D 150 km
Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 3 Skąd: Rybnik
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-06-14, 20:53 Usunięcie filtra DPF
|
|
|
Witam,mam problem z dpf , brak mocy i cuda na komputerze, nie da sie wypalić brak sygnału z czujników , mam pytanie, a mianowicie czy da sie usunąć dpf gdzies w woj.śląskim w okolicach rybnika? dzwoniłem do gliwic do cinsoftu ale nie dają rady bo powiedział że sterownik Delphi i nie opanuja ,silnik diesel 150 km 320mobr 2.0 vcdi.Pomorze ktoś? |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-06-14, 21:01 Re: Usunięcie DPF
|
|
|
kizior napisał/a: | Witam,mam problem z dpf , brak mocy i cuda na komputerze, nie da sie wypalić brak sygnału z czujników , mam pytanie, a mianowicie czy da sie usunąć dpf gdzies w woj.śląskim w okolicach rybnika? dzwoniłem do gliwic do cinsoftu ale nie dają rady bo powiedział że sterownik Delphi i nie opanuja ,silnik diesel 150 km 320mobr 2.0 vcdi.Pomorze ktoś? |
Tyle ze 150 KM ma sterownik Bosch, a nie Delphi.
Delphi jest w 163PS.
Zapytaj sie raz jeszcze, bo ten silnik robia juz prawie wszyscy, a rzeczywiscie z Delphi są problemy ale juz coraz mniejsze.
Mam kolege co bawi sie takie rzeczy w VAG, wiec po konsultacji zrobi tez twoje.
http://www.dynosoft.pl/ |
|
|
|
 |
kizior
Model Samochodu: CRUZE 2.0 D 150 km
Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 3 Skąd: Rybnik
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-06-15, 09:21
|
|
|
no tak tyle że on robi w warszawie |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-06-15, 11:34
|
|
|
kizior napisał/a: | no tak tyle że on robi w warszawie |
?
DYNOSOFT
Wojciech Gołąbek (Aligator)
Katowice, ul. Józefowska 6 (dojazd ulicą Energetyków) |
|
|
|
 |
kizior
Model Samochodu: CRUZE 2.0 D 150 km
Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 3 Skąd: Rybnik
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-06-15, 11:44
|
|
|
a rzeczywiście,dzięki |
|
|
|
 |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-07-08, 09:02
|
|
|
Czy ktoś poza mną usunął już DPF-a? z Cruza 2.0 163 PS? Ciekawy jestem jak to działą u innych, może jakieś uwagi i wskazówki? Ja już pół roku jeżdżę bez dpfa i na razie jest ok ale oczywiście nie obyło się bez drobnych problemów. Najważniejszą sprawą jest odpowiednie wywalenie wkładu filtra i zostawienie katalizatora. Puszkę powinno sie skrócić o tę część zawierającą filtr dpf zastepując ją rurą o średnicy takiej jak wydech. Czujniki temp i ciśnienia spalin trzeba zamontować w tej rurze. Niestety u mnie mechanik który miał to zrobić wywalił wkłąd filtra ale puszkę całą zostawił i przez to wariowały czujniki, dlatego ze 2 razy zapalała sie kontrolka wypalania a potem zapchania filtra i samochód palił wtedy 10 l/100km i kopcił trochę na biało bo paliwko niespalone wydostawało się na zewnątrz. Jedyny plus jest taki, że całe niespalone paliwo jest wywalane na zewnątrz a nie do oleju. Poziom oleju w ogóle nie rośnie a nie tak jak przed wycięciem, że musiałem co 1000 km odsysać 0,8 litra oleju. Teraz mam przerobiony ten wydech tak jak kazali w v-techu i od 2000 km na razie nie ma problemu. Poza tym auto bez filtra jeździ o niebo lepiej, moc wzrosła do 170 KM moment 400 Nm i w ogóle lepiej się zbiera z dołu. Nie ma już takiej turbodziury która w Cruzie jest stosunkowo duża z racji dużej turbosprężarki no i spalanie w trasie 5,2 a jak sie zapierdziela z klimą to 6,1. |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-07-08, 12:55
|
|
|
tomi333 napisał/a: | Czy ktoś poza mną usunął już DPF-a? z Cruza 2.0 163 PS? Ciekawy jestem jak to działą u innych, może jakieś uwagi i wskazówki? Ja już pół roku jeżdżę bez dpfa i na razie jest ok ale oczywiście nie obyło się bez drobnych problemów. Najważniejszą sprawą jest odpowiednie wywalenie wkładu filtra i zostawienie katalizatora. Puszkę powinno sie skrócić o tę część zawierającą filtr dpf zastepując ją rurą o średnicy takiej jak wydech. Czujniki temp i ciśnienia spalin trzeba zamontować w tej rurze. Niestety u mnie mechanik który miał to zrobić wywalił wkłąd filtra ale puszkę całą zostawił i przez to wariowały czujniki, dlatego ze 2 razy zapalała sie kontrolka wypalania a potem zapchania filtra i samochód palił wtedy 10 l/100km i kopcił trochę na biało bo paliwko niespalone wydostawało się na zewnątrz. Jedyny plus jest taki, że całe niespalone paliwo jest wywalane na zewnątrz a nie do oleju. Poziom oleju w ogóle nie rośnie a nie tak jak przed wycięciem, że musiałem co 1000 km odsysać 0,8 litra oleju. Teraz mam przerobiony ten wydech tak jak kazali w v-techu i od 2000 km na razie nie ma problemu. Poza tym auto bez filtra jeździ o niebo lepiej, moc wzrosła do 170 KM moment 400 Nm i w ogóle lepiej się zbiera z dołu. Nie ma już takiej turbodziury która w Cruzie jest stosunkowo duża z racji dużej turbosprężarki no i spalanie w trasie 5,2 a jak sie zapierdziela z klimą to 6,1. |
Ja odpuscilem, policzylem koszty i doszedlem do wniosku ze dopoki sie nie wykonczy to go zostawiam.
Mozesz spisac co i jak dokladnie zeby inni wiedzieli jaki koszty nalezy sie spodziewac i jakie przerobki nalezy dodac zeby chodzilo w 100%? |
|
|
|
 |
Kaczy.mk
Michał

Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-07-08, 16:26
|
|
|
user_01 napisał/a: | tomi333 napisał/a: | Czy ktoś poza mną usunął już DPF-a? z Cruza 2.0 163 PS? Ciekawy jestem jak to działą u innych, może jakieś uwagi i wskazówki? Ja już pół roku jeżdżę bez dpfa i na razie jest ok ale oczywiście nie obyło się bez drobnych problemów. Najważniejszą sprawą jest odpowiednie wywalenie wkładu filtra i zostawienie katalizatora. Puszkę powinno sie skrócić o tę część zawierającą filtr dpf zastepując ją rurą o średnicy takiej jak wydech. Czujniki temp i ciśnienia spalin trzeba zamontować w tej rurze. Niestety u mnie mechanik który miał to zrobić wywalił wkłąd filtra ale puszkę całą zostawił i przez to wariowały czujniki, dlatego ze 2 razy zapalała sie kontrolka wypalania a potem zapchania filtra i samochód palił wtedy 10 l/100km i kopcił trochę na biało bo paliwko niespalone wydostawało się na zewnątrz. Jedyny plus jest taki, że całe niespalone paliwo jest wywalane na zewnątrz a nie do oleju. Poziom oleju w ogóle nie rośnie a nie tak jak przed wycięciem, że musiałem co 1000 km odsysać 0,8 litra oleju. Teraz mam przerobiony ten wydech tak jak kazali w v-techu i od 2000 km na razie nie ma problemu. Poza tym auto bez filtra jeździ o niebo lepiej, moc wzrosła do 170 KM moment 400 Nm i w ogóle lepiej się zbiera z dołu. Nie ma już takiej turbodziury która w Cruzie jest stosunkowo duża z racji dużej turbosprężarki no i spalanie w trasie 5,2 a jak sie zapierdziela z klimą to 6,1. |
Ja odpuscilem, policzylem koszty i doszedlem do wniosku ze dopoki sie nie wykonczy to go zostawiam.
Mozesz spisac co i jak dokladnie zeby inni wiedzieli jaki koszty nalezy sie spodziewac i jakie przerobki nalezy dodac zeby chodzilo w 100%? |
Ja będę usuwał, ale dopiero przy 15'000-20'000 km. Wraz z usunięciem pójdzie zmiana programu. Chcę poczekać gdyby miały wyjść jakieś ewentualne problemy z autem, by w razie czego, nie dawać im powodów do odrzucenia gwarancji. W poprzednim aucie (307 1.6HDI), program robiłem przy 14'000. Do momentu sprzedaży (130'000) nic złego się nie działo. |
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
 |
|