Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
problem z olejem
Autor Wiadomość
big_adi 

Model Samochodu: Epica
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Karwia
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-05-26, 12:49   problem z olejem

w epice tak samo jak w captivie 2.0 D dość często zawala się filtr DPF i zwieksza sie poziom oleju,bo dolewana jest ropa do oleju.

Rozumiem, ze trzeba czesciej zmieniać olej. Ale ja zmieniam olej a po miesiacu juz zapala mi się ta kontrolka "lepkości oleju". Czy to troche nie za szybko.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-05-26, 12:59   

big_adi napisał/a:
zapala mi się ta kontrolka "lepkości oleju


Co to za kontrolka? : :shock:
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-05-26, 13:04   Re: problem z olejem

big_adi napisał/a:
w epice tak samo jak w captivie 2.0 D dość często zawala się filtr DPF i zwieksza sie poziom oleju,bo dolewana jest ropa do oleju.

Rozumiem, ze trzeba czesciej zmieniać olej. Ale ja zmieniam olej a po miesiacu juz zapala mi się ta kontrolka "lepkości oleju". Czy to troche nie za szybko.


Jak jezdzisz tylko po miescie, po 5-8 km to nie dziwne
 
     
big_adi 

Model Samochodu: Epica
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Karwia
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-05-26, 21:32   

no,ale zeby po miesiacu juz? i co mam co miesiac olej wymieniac?
 
     
KENIO

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 48
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-05-29, 14:28   

W moim Lacetti też włączyła mi się przy równiutkim 75000km, myślę że auto sygnalizuje przegląd z kilometrów. Sprawdź poziom oleju jeżeli nie przewyższa max to nie ma co wymieniać. Możesz sprawdzić jeszcze tzw testem bibuły ,,kapiąc " kroplę oleju na bibułę i zostawiasz do wyschnięcia jeżeli plama jest ,, normalna " to ok a jeżeli ma jaśniejszą obwódkę z ropy to niestety olej do wymiany. Niestety DPF to wynalazek szatana i każdy z użytkowników musi od czasu do czasu przewietrzyć auto na dłuższej trasie. Jak dobrze pamiętam to kontrolkę kasujesz przekręcając zapłon i naciskając 5 razy gaz. Istnieje jeszcze prawdopodobieństwo że czujnik jakości oleju zwariował. Wymieniając olej trzeba pamiętać specjalnym nisko popiołowym do aut z dpf np GM deksos II
_________________
Chevrolet Lacetti 20 D
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-05-29, 14:51   

KENIO napisał/a:
Wymieniając olej trzeba pamiętać specjalnym nisko popiołowym do aut z dpf np GM deksos II


Według instrukcji ma być ACEA C3 5W40 lub 0W40. Więc może być dowolny olej o tych parametrach.
GM Dexos2 to olej o lepkości 5W30 więc nie nadaje się do epica diesel (według instrukcji)
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-05-29, 15:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
KENIO

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 48
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-05-29, 21:25   

Mój lacetti ma ten sam silnik co Epika i od nowości był zalewany GM Dexox 2. Epika różni się turbiną o zmiennej geometrii więc może wymagać lepszego oleju
_________________
Chevrolet Lacetti 20 D
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-05-29, 23:43   

KENIO napisał/a:
Mój lacetti ma ten sam silnik co Epika i od nowości był zalewany GM Dexox 2. Epika różni się turbiną o zmiennej geometrii więc może wymagać lepszego oleju


W instrukcji do lacetti diesla też zalecają te same oleje do diesla epiki:
OW40 lub 5w40 ACEA C3 (wcześniej nim była stworzona norma ACEA C3, zalecany był olej w/g MB 229.31).
To co napisałeś pokazuje to najlepiej jak działają nasze ASO :lol:
Aha, nie tylko instrukcja mówi, że ma być olej klasy 0W40 lub 5W40. W serwisówce też jakoś nie ma informacji o możliwości użycia oleju klasy 5W30 (GM Dexos2) do diesla
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-06-21, 19:52   

Ci co maja Epicem z silnikiem diesla i turbem o zmiennej geometri lopatek turbiny musza uzywac oleji 5W40 oraz ze wzgledu na na filtr PDF olej klasy C-3.Turbina daje pelne nadcisnienie juz na wolnych obrotach.To jest zasluga zmiennej geometri.W tym, czasie wystepuje "cholerny nacisk na cm kwadratowy na wal" kazdy inny olej moze tego nie wytrzymac Castrol 5W40 C-3 wytrzymuje bez problemu.Co innego kiedy ten nacisk wystepuje przy wiekszych obrotach.
Co do zapalania sie lampki kontrolnej informujacej o przejechaniui zezwalajacej ilosci kilometrow na jednej wymianie to trzeba sie tegoi sluchac i natychmiast wymieniac olej.Pozostaje problem wygaszenia lampki.Mozna to zrobic komputerem w warsztacie albo samemu wedlug instrukcji opisanej w ksiazce.Po wymianie oleju i wystartowaniu,nastepnie
wygaszeniu silnika wlaczamy kluczyk w pozycje do startu wciskamy do oporu pedal gazu piec razy dosc szybko i nastenioe wylaczamy kluczyk po ponownym wlaczeniu kontrolka sie juz nie swieci i mamy zaprogramowany jej czas do zapalenia na 15tys km.
Panowie wymieniac olej i gasic lampke.Jezeli bedziecie jezdzic na stararym oleju to oznacza ze nie posiadacie kultury technicznej.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-09-05, 09:54   

Ratunek do zawalonych filtrow DPF, teoretycznie nalezy je wymienic po okolo 120kkm.
Obecnie zaczeto lansowac dla posiadaczy DPF-a specjalny plyn ktory sie wlewa bezposrednio do DPF poprzez dziurke wykonana wiertarka i nastepnie sie wkreca wkret do metali w te miejsce i startuje silnik i jedzie .Po wyplukaniu sie tego plynu wystepuje totalne oczyszczenie DPF.a Na ile jeszcze nie wiem.Dowiem sie wszystkiego i napisze.
To jest wiadomosc z ostaniej chwili.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2013-09-09, 20:50   

Albo ma problem z sensorem, albo dpf "zadba" o środowisko i kieszeń chłopa. Przy pomocy beczki ledwie nadgryzionego oleju i wyszlifowanego silnika...
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-09-09, 22:37   

Komierowski napisał/a:
Na ile jeszcze nie wiem.Dowiem sie wszystkiego i napisze.
To jest wiadomosc z ostaniej chwili.

Jestem tego ciekaw, czy robi to jakaś "normalna" firma, czy noname do wyciągania kasy :roll:
 
     
big_adi 

Model Samochodu: Epica
Wiek: 37
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Karwia
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2013-09-10, 11:55   

Wczoraj usunąłem ze swojej epici filtr dpf, mam nadzieje ze skonczy sie moj problem z olejem.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-09-10, 19:10   

big-adi,
ciekawe jak Twoja bryka przejdze kontrole roczna ?
Prawodpodobnie jezdzisz na nie wlasciwym oleju, ten olej musi byc niskopopiolowy.
No i nie przejezdzac inerwalow 15kkm.
Dieslem trzeba jezdzic nagrzanym na zimnym beda zawsze takie klopoty.Silnik diesla nagrzewa sie dopiero po 40km przejechanych.Na austostradzie przeleciec na nizszymn biegu pare kilometrow.Problemem moze byc niewlasciwy paliwo dieslowskie ma inna liczbe cetanowa niz zalecana.Wystarczy dluzszy czas uzywac diesla od ciezkiego sprzetu lub TIRow. PO jakims czasie wystapi problem to samo bedzie z dieslem z statkow.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-09-11, 18:54   

Komierowski napisał/a:
ciekawe jak Twoja bryka przejdze kontrole roczna ?
W Polsce bez najmniejszych problemów. Nikt nie sprawdza ilości sadzy w spalinach

Komierowski napisał/a:
Prawodpodobnie jezdzisz na nie wlasciwym oleju, ten olej musi byc niskopopiolowy.
Po wywaleniu DPFa już nie trzeba niskopopiołowego ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: