problem z olejem |
Autor |
Wiadomość |
big_adi
Model Samochodu: Epica
Wiek: 37 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Karwia
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-26, 12:49 problem z olejem
|
|
|
w epice tak samo jak w captivie 2.0 D dość często zawala się filtr DPF i zwieksza sie poziom oleju,bo dolewana jest ropa do oleju.
Rozumiem, ze trzeba czesciej zmieniać olej. Ale ja zmieniam olej a po miesiacu juz zapala mi się ta kontrolka "lepkości oleju". Czy to troche nie za szybko. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-05-26, 12:59
|
|
|
big_adi napisał/a: | zapala mi się ta kontrolka "lepkości oleju |
Co to za kontrolka? : |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-05-26, 13:04 Re: problem z olejem
|
|
|
big_adi napisał/a: | w epice tak samo jak w captivie 2.0 D dość często zawala się filtr DPF i zwieksza sie poziom oleju,bo dolewana jest ropa do oleju.
Rozumiem, ze trzeba czesciej zmieniać olej. Ale ja zmieniam olej a po miesiacu juz zapala mi się ta kontrolka "lepkości oleju". Czy to troche nie za szybko. |
Jak jezdzisz tylko po miescie, po 5-8 km to nie dziwne |
|
|
|
|
big_adi
Model Samochodu: Epica
Wiek: 37 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Karwia
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:32
|
|
|
no,ale zeby po miesiacu juz? i co mam co miesiac olej wymieniac? |
|
|
|
|
KENIO
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 48 Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-29, 14:28
|
|
|
W moim Lacetti też włączyła mi się przy równiutkim 75000km, myślę że auto sygnalizuje przegląd z kilometrów. Sprawdź poziom oleju jeżeli nie przewyższa max to nie ma co wymieniać. Możesz sprawdzić jeszcze tzw testem bibuły ,,kapiąc " kroplę oleju na bibułę i zostawiasz do wyschnięcia jeżeli plama jest ,, normalna " to ok a jeżeli ma jaśniejszą obwódkę z ropy to niestety olej do wymiany. Niestety DPF to wynalazek szatana i każdy z użytkowników musi od czasu do czasu przewietrzyć auto na dłuższej trasie. Jak dobrze pamiętam to kontrolkę kasujesz przekręcając zapłon i naciskając 5 razy gaz. Istnieje jeszcze prawdopodobieństwo że czujnik jakości oleju zwariował. Wymieniając olej trzeba pamiętać specjalnym nisko popiołowym do aut z dpf np GM deksos II |
_________________ Chevrolet Lacetti 20 D |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-05-29, 14:51
|
|
|
KENIO napisał/a: | Wymieniając olej trzeba pamiętać specjalnym nisko popiołowym do aut z dpf np GM deksos II |
Według instrukcji ma być ACEA C3 5W40 lub 0W40. Więc może być dowolny olej o tych parametrach.
GM Dexos2 to olej o lepkości 5W30 więc nie nadaje się do epica diesel (według instrukcji) |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-05-29, 15:21, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
KENIO
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Wiek: 48 Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-05-29, 21:25
|
|
|
Mój lacetti ma ten sam silnik co Epika i od nowości był zalewany GM Dexox 2. Epika różni się turbiną o zmiennej geometrii więc może wymagać lepszego oleju |
_________________ Chevrolet Lacetti 20 D |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-05-29, 23:43
|
|
|
KENIO napisał/a: | Mój lacetti ma ten sam silnik co Epika i od nowości był zalewany GM Dexox 2. Epika różni się turbiną o zmiennej geometrii więc może wymagać lepszego oleju |
W instrukcji do lacetti diesla też zalecają te same oleje do diesla epiki:
OW40 lub 5w40 ACEA C3 (wcześniej nim była stworzona norma ACEA C3, zalecany był olej w/g MB 229.31).
To co napisałeś pokazuje to najlepiej jak działają nasze ASO
Aha, nie tylko instrukcja mówi, że ma być olej klasy 0W40 lub 5W40. W serwisówce też jakoś nie ma informacji o możliwości użycia oleju klasy 5W30 (GM Dexos2) do diesla |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-06-21, 19:52
|
|
|
Ci co maja Epicem z silnikiem diesla i turbem o zmiennej geometri lopatek turbiny musza uzywac oleji 5W40 oraz ze wzgledu na na filtr PDF olej klasy C-3.Turbina daje pelne nadcisnienie juz na wolnych obrotach.To jest zasluga zmiennej geometri.W tym, czasie wystepuje "cholerny nacisk na cm kwadratowy na wal" kazdy inny olej moze tego nie wytrzymac Castrol 5W40 C-3 wytrzymuje bez problemu.Co innego kiedy ten nacisk wystepuje przy wiekszych obrotach.
Co do zapalania sie lampki kontrolnej informujacej o przejechaniui zezwalajacej ilosci kilometrow na jednej wymianie to trzeba sie tegoi sluchac i natychmiast wymieniac olej.Pozostaje problem wygaszenia lampki.Mozna to zrobic komputerem w warsztacie albo samemu wedlug instrukcji opisanej w ksiazce.Po wymianie oleju i wystartowaniu,nastepnie
wygaszeniu silnika wlaczamy kluczyk w pozycje do startu wciskamy do oporu pedal gazu piec razy dosc szybko i nastenioe wylaczamy kluczyk po ponownym wlaczeniu kontrolka sie juz nie swieci i mamy zaprogramowany jej czas do zapalenia na 15tys km.
Panowie wymieniac olej i gasic lampke.Jezeli bedziecie jezdzic na stararym oleju to oznacza ze nie posiadacie kultury technicznej.
Pzdr.Chepica 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-09-05, 09:54
|
|
|
Ratunek do zawalonych filtrow DPF, teoretycznie nalezy je wymienic po okolo 120kkm.
Obecnie zaczeto lansowac dla posiadaczy DPF-a specjalny plyn ktory sie wlewa bezposrednio do DPF poprzez dziurke wykonana wiertarka i nastepnie sie wkreca wkret do metali w te miejsce i startuje silnik i jedzie .Po wyplukaniu sie tego plynu wystepuje totalne oczyszczenie DPF.a Na ile jeszcze nie wiem.Dowiem sie wszystkiego i napisze.
To jest wiadomosc z ostaniej chwili.
Pzdr.Chepicka 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-09-09, 20:50
|
|
|
Albo ma problem z sensorem, albo dpf "zadba" o środowisko i kieszeń chłopa. Przy pomocy beczki ledwie nadgryzionego oleju i wyszlifowanego silnika... |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-09-09, 22:37
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Na ile jeszcze nie wiem.Dowiem sie wszystkiego i napisze.
To jest wiadomosc z ostaniej chwili. |
Jestem tego ciekaw, czy robi to jakaś "normalna" firma, czy noname do wyciągania kasy |
|
|
|
|
big_adi
Model Samochodu: Epica
Wiek: 37 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Karwia
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-09-10, 11:55
|
|
|
Wczoraj usunąłem ze swojej epici filtr dpf, mam nadzieje ze skonczy sie moj problem z olejem. |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-09-10, 19:10
|
|
|
big-adi,
ciekawe jak Twoja bryka przejdze kontrole roczna ?
Prawodpodobnie jezdzisz na nie wlasciwym oleju, ten olej musi byc niskopopiolowy.
No i nie przejezdzac inerwalow 15kkm.
Dieslem trzeba jezdzic nagrzanym na zimnym beda zawsze takie klopoty.Silnik diesla nagrzewa sie dopiero po 40km przejechanych.Na austostradzie przeleciec na nizszymn biegu pare kilometrow.Problemem moze byc niewlasciwy paliwo dieslowskie ma inna liczbe cetanowa niz zalecana.Wystarczy dluzszy czas uzywac diesla od ciezkiego sprzetu lub TIRow. PO jakims czasie wystapi problem to samo bedzie z dieslem z statkow.
Pzdr.Chepicka 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-09-11, 18:54
|
|
|
Komierowski napisał/a: | ciekawe jak Twoja bryka przejdze kontrole roczna ? | W Polsce bez najmniejszych problemów. Nikt nie sprawdza ilości sadzy w spalinach
Komierowski napisał/a: | Prawodpodobnie jezdzisz na nie wlasciwym oleju, ten olej musi byc niskopopiolowy. | Po wywaleniu DPFa już nie trzeba niskopopiołowego |
|
|
|
|
|